abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57739863
quote:
Op maandag 31 maart 2008 16:38 schreef Paramnesia het volgende:

[..]
Beste tip trouwens, wordt gewoon ondernemer. Als loonslaaf zul je nooit zeer grote bedragen kunnen verdienen.
Maar dan verlies ik mijn zekerheid
  maandag 31 maart 2008 @ 17:13:09 #77
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57740203
quote:
Op maandag 31 maart 2008 16:57 schreef Xith het volgende:

[..]

Maar dan verlies ik mijn zekerheid
Fuck zekerheid, Leef on the edge G.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  maandag 31 maart 2008 @ 17:55:58 #78
176155 Mr.Nash
Komt nog..
pi_57741221
Die startsalarissen die je noemt zijn best extreem hoog. Volgens dit, in september 2007 gepubliceerde, document verdienen HTO'ers het meest als afgestudeerden.

Onderzoek komt net zoals die van jouw van HBO Monitor, weet dus niet wat ik moet geloven nu.
idem dito..
pi_57742191
Naar mijn mening staat een studie lang niet altijd garant voor dat leuke geld bedrag wat je elke maand er bij krijgt, tuurlijk grootverdien-studies zoals tandheelkunde/geneeskunde zijn vrij voorspelbaar dat je daar aardig wat voor krijgt, maar met ondernemerschap, vindingrijkheid en een goedgebekt mondje kom je makkelijk over die gemiddeld 'hoge' salarissen, daar hoef je echt geen 'hoge' studie voor te doen.

Besides, als je een technische studie gaat doen, waarom vertrek je niet naar Abu Dhabi om daar te studeren ? Of ergens in Azie?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_57742500
quote:

[..]

Dan is dat een verschil van mening. Ik ben er zeker van dat geld gelukkig maakt. Het helpt iig heel wat mee.

Beste tip trouwens, wordt gewoon ondernemer. Als loonslaaf zul je nooit zeer grote bedragen kunnen verdienen.
Dat is idd zo. Slechts 1% van de Nederlandse werknemers verdient meer dan 100.000 bruto per jaar.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 31 maart 2008 @ 19:19:22 #81
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_57743097
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:55 schreef Mr.Nash het volgende:
Die startsalarissen die je noemt zijn best extreem hoog. Volgens dit, in september 2007 gepubliceerde, document verdienen HTO'ers het meest als afgestudeerden.

Onderzoek komt net zoals die van jouw van HBO Monitor, weet dus niet wat ik moet geloven nu.
Ik geloof wel dat technische HBO opleidingen hoger scoren op inkomen dan de gemiddelde HBO opleiding.

Maar niet meer dan de HEAO. En dan hebben we het nog steeds niet gehad over inspanning, niveauverschil en verantwoordelijkheid.
pi_57743657
Tja, ik vind een leuke baan ook belangrijker. Zeker af en toe 'pijnlijk' om te zien dat bijvoorbeeld de consultants in de IT in het algemeen het meest verdienen (soms nog wel het dubbele van wat ik verdien), terwijl die de hele dag in feite alleen maar babbelen en ik de hele dag met intensieve projecten en deadlines te maken heb. Toch zou ik niet met ze willen ruilen; ik moet er niet aan denken om de hele dag maar het hele land af te moeten reizen van de ene saaie zakelijke bijeenkomst naar de ander, al kreeg ik er 10000 netto per maand voor.

Ik ben gewoon tevreden op dit moment en dat zal minimaal de komende jaren ook wel zo blijven; ik doe immers wat ik leuk vind, er is genoeg afwisseling en ik verdien nog aardig.
pi_57743909
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:47 schreef Tuvai.net het volgende:
Tja, ik vind een leuke baan ook belangrijker. Zeker af en toe 'pijnlijk' om te zien dat bijvoorbeeld de consultants in de IT in het algemeen het meest verdienen (soms nog wel het dubbele van wat ik verdien), terwijl die de hele dag in feite alleen maar babbelen en ik de hele dag met intensieve projecten en deadlines te maken heb. Toch zou ik niet met ze willen ruilen; ik moet er niet aan denken om de hele dag maar het hele land af te moeten reizen van de ene saaie zakelijke bijeenkomst naar de ander, al kreeg ik er 10000 netto per maand voor.

Ik ben gewoon tevreden op dit moment en dat zal minimaal de komende jaren ook wel zo blijven; ik doe immers wat ik leuk vind, er is genoeg afwisseling en ik verdien nog aardig.
Sja, leuk om te zien dat er soms grote verschillen tussen zitten, ik kies mijn werk puur alleen om 1 ding. Geld, geld en nog eens geld, ook al is het ene baantje kutter dan de andere .. als het meer poen oplevert dan doe ik het
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_57744028
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sja, leuk om te zien dat er soms grote verschillen tussen zitten, ik kies mijn werk puur alleen om 1 ding. Geld, geld en nog eens geld, ook al is het ene baantje kutter dan de andere .. als het meer poen oplevert dan doe ik het
De eerste paar maanden zou het mij ook geen ruk interesseren, maar denk je echt dat je bijvoorbeeld járenlang een baan vol zou kunnen houden waar je elke dag met tegenzin en een kuthumeur naar toe gaat? Ik zou dat niet kunnen in ieder geval, al zou d'r een behoorlijk bedrag tegenover staan.
pi_57744342
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:02 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

De eerste paar maanden zou het mij ook geen ruk interesseren, maar denk je echt dat je bijvoorbeeld járenlang een baan vol zou kunnen houden waar je elke dag met tegenzin en een kuthumeur naar toe gaat? Ik zou dat niet kunnen in ieder geval, al zou d'r een behoorlijk bedrag tegenover staan.
Jep dat kan ik, en dat puur alleen vanwege het feit dat geld .. vrijheden geeft.
En daar houd ik persoonlijk nogal van
  maandag 31 maart 2008 @ 20:16:53 #86
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_57744424
Met meer geld heb je meer de vrijheid om eerder stoppen met werk. Vaker op vakantie te gaan.
Eens een paar maandjes werkloos te zijn als je daar zin in hebt. Etc.
  maandag 31 maart 2008 @ 20:17:21 #87
181126 MouzurX
Misschien?
pi_57744436
Iedereen heeft het ook steeds over leuk .... wat nou leuk ... ik ga naar school nu .. vind ik het leuk? nee .. het is omdat het moet.. vind ik het erg om te gaan? nee.

Ik neem toch aan dat dit voor werk ook gewoon zo is....
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_57744708
quote:
Op maandag 31 maart 2008 16:55 schreef Xith het volgende:
Eventjes nagezocht, hier volgen de gemiddeld hoogste startsalarissen

HBO Opleiding: Gemiddeld startsalaris:
- International business and management studies ¤ 2.769,-
- Algemene Operationele Technologie ¤ 2.673,-
- Zeevaart en Luchtvaart ¤ 2.596,-
- Werktuigbouwkunde ¤ 2.398,-
- Informatica ¤ 2.369,-

WO Opleiding: Startsalaris:
- Tandheelkunde ¤ 3.371,-
- Fiscale Economie ¤ 2.970,-
- Fiscaal Recht ¤ 2.857,-

- Geneeskunde ¤ 2.805,-
- Bedrijfskunde ¤ 2.629,-

Het valt dus best mee eigenlijk. Al vallen gemiddeld de Economische en Juridische vakken wel hoger uit.
Kun je een linkje posten?
pi_57744752
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:17 schreef MouzurX het volgende:
Iedereen heeft het ook steeds over leuk .... wat nou leuk ... ik ga naar school nu .. vind ik het leuk? nee .. het is omdat het moet.. vind ik het erg om te gaan? nee.

Je kunt het ook via een ander oogpunt bekijken eh ..

Je hoeft niet naar school, het is een optie, als jij denkt dat je het beter kunt zonder school, blijf je thuis, studeer je en maak je de toetsen, iets wat ik zelf ook deed, en dat werkte ook vrij aardig.

Zelfde als met werk, Stel je bent 15 en loopt folders of 1 of andere vage kuthuiskrant. Waarom zou je alle 200 kranten gaan bezorgen voor die lousy 10 euro? Tuurlijk het werk zelf is niet leuk, maar het moet.. niks moet, je kijkt gewoon wie er klachten geven over dat ze een huiskrant missen en de volgende keer bezorg je die gewoon, de rest van de kranten flikker je bij oud vuil..
pi_57745278
quote:

Studeren doe je maar een x aantal jaren, vaak ook nog met als doel om op en duur een leuke baan te krijgen in het vak waart je voor kiest. Je baan zou je de rest van je leven kunnen hebben.
pi_57745387
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:28 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Dat is volgens mij HBO monitor. Dikke onzin, gemiddeld aanvangssalaris voor iemand met HBO international business is no way 2700 euro.
pi_57745904
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:03 schreef ioko het volgende:

[..]

Science staat voor wetenschappelijk onderzoek, bedrijfskunde doet meer aan statistiek en verantwoord onderzoek doen dan een technische studie, dus eigenlijk is het precies omgedraaid.
Dat bedrijfskundigen meer met statistiek bezig zijn dan mensen in de technische studies a la werktuigbouwkunde zal zonder meer waar zijn. De technische studies leveren dan ook ingenieurs, geen wetenschappers.

Natuurwetenschappers (i.e., biologie, wiskunde, natuurkunde, scheikunde, astronomie, geologie e.d.) zijn wel degelijk in staat een goed onderzoek op te zetten (ik neem zomaar even aan dat je niet serieus van plan was dat te betwisten, hoewel je opmerking over "verantwoord onderzoek" daar wel vragen over oproept).

De aard van de onderwerpen in bovengenoemde studies leent zich vaak in het geheel niet voor een statistische aanpak, maar vraagt om een interpretatie van gegevens inzover die te verkrijgen zijn. Om daar verantwoorde conclusies uit te kunnen trekken zonder je te verschuilen achter 95% betrouwbaarheidsintervallen vereist inzicht, geen management vaardigheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mirko_Zitrovic op 31-03-2008 22:04:07 ]
pi_57746007
dubbelpost wegens quote ipv edit
pi_57746737
quote:

Kies een leuke baan en je hoeft nooit meer een dag te werken
Ik ben zelf inmiddels wel tot een leeftijd gekomen waar ik de deugd in zelfontplooiing vind, of misschien ben ik wel raar.
pi_57747409
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:28 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Startsalarissen WO
Startsalarissen HBO
pi_57747524
WTF maakt het eigenlijk uit of een economische studie bijv. een wetenschap is of niet? Voelen mensen hier zich op hun pikkie getrapt ofzo?
pi_57747693
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:05 schreef sitting_elfling het volgende:
WTF maakt het eigenlijk uit of een economische studie bijv. een wetenschap is of niet? Voelen mensen hier zich op hun pikkie getrapt ofzo?
Welkom op fok! .

Op de uni zitten ubermenschen, de rest is bagger.
Beta-studenten zijn de ubermenschen van de ubermenschen, de rest mag koffie halen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_57747959
quote:
En ook nooit zeer grote bedragen kunnen verliezen...

Om echt rijk te worden moet je ondernemer worden, maar helaas is het omgekeerd absoluut niet waar: ondernemer worden is zeker geen garantie voor een hoog inkomen. Slechts een enkeling lukt dat.
pi_57747992
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:19 schreef Ixnay het volgende:

[..]

En dan hebben we het nog steeds niet gehad over inspanning, niveauverschil en verantwoordelijkheid.
En hoe zit dat dan, met de inspanning, niveauverschil en verantwoordelijkheid bij werkenden?
pi_57748136
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:22 schreef k_man het volgende:

[..]

En ook nooit zeer grote bedragen kunnen verliezen...

Om echt rijk te worden moet je ondernemer worden, maar helaas is het omgekeerd absoluut niet waar: ondernemer worden is zeker geen garantie voor een hoog inkomen. Slechts een enkeling lukt dat.
Maar genoeg ondernemers pakken 4 á 5 k netto per maand en dat is al stukken beter dan het salaris van veel academici.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')