In het spel Airport Inc (vliegveld-sim) kan het ook, dus in TT ookquote:Op maandag 19 mei 2008 14:02 schreef Merovingian het volgende:
In theorie is het dus helaas niet zo simpel, aangezien die delen moeten samenwerken afhankelijk van hoe jij ze aan elkaar plaatst. Dat is dus niet te programmeren...
Wat ik bedoelde, was 1 compleet functionerend minivliegveld...quote:Op maandag 19 mei 2008 14:02 schreef Merovingian het volgende:
[..]
In theorie is het dus helaas niet zo simpel, aangezien die delen moeten samenwerken afhankelijk van hoe jij ze aan elkaar plaatst. Dat is dus niet te programmeren...
Gewoon experimenteren, ik deed ook nooit wat met signals (lang geleden), als ik nu nog speel dan gebruik ik ze wel, en dan maak ik zo getrouw mogelijke netwerken. Kan een leuke uitdaging zijn.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:07 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik zie dat er hier experts rondhangen, het is mij nooit gelukt om iets nuttigs te doen met signals. Hoewel ik ze wel vaak goed zou kunnen gebruiken.
Als je dat leuker vindt, moet je eens bij speelgoedzaken in de budgetbakken op zoek gaan naar Traffic Giant. Echt een briljant spel voor passagiersvervoer!quote:Op maandag 19 mei 2008 14:44 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ja dat klinkt bekend, hoewel ik volgens mij alle steden al had "gerailst" voordat ik bij monorails aankwam.
Sowieso vond ik het aanleggen van buslijnen in een dorp zelf stiekem leuker dan die treintjes.
Trafficgiant is inderdaad een geweldig spel, qua busvervoer wat realistischer dan TTDquote:Op maandag 19 mei 2008 15:15 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Als je dat leuker vindt, moet je eens bij speelgoedzaken in de budgetbakken op zoek gaan naar Traffic Giant. Echt een briljant spel voor passagiersvervoer!
En wat betreft seinen, ga eens op de fokserver of andere servers online kijken hoe anderen dat doen, kun je een hoop van leren![]()
Of probeer gewoon wat, als het niet werkt plaats je gewoon een screentje, dan kijken de experts wel wat er niet klopt
Tja, die heb ik natuurlijk ook niet voor niets gemaaktquote:
Het is tof als je van passagiers vervoeren houdt. Elke huis heeft bewoners die naar een specifieke plek willen. Bijvoorbeeld 2 kinderen die naar school X gaan, een moeder die boodschappen doet in winkelcentrum Y en papa die werkt in fabriek Z. Die liggen ver uit elkaar, maar er wonen meer mensen in de buurt. Nou moet jij buslijnen zo gaan opstellen dat mensen zo efficient mogelijk (snel en weinig overstappen) naar hun bestemming kunnen komen. Je kan natuurlijk vanaf dat huis 3 lijnen naar de 3 bestemmingen aanleggen, maar dan heb je weer te weinig passagiers om winst te maken. Je moet dus echt efficient gaan kijken of veel mensen in een bepaald gebied dezelfde kant op moeten, en zo een en ander combineren. Je moet echt goed nadenken, zeker in de moeilijkere scenarios!quote:Op maandag 19 mei 2008 15:33 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Is dat echt zo tof dan? Vaak zien liggen, altijd gedacht dat het een knudde kloon was eigenlijk
Je krijgt inderdaad een mix van 8bpp en 32bpp graphics. Het ziet er mooi uit wat wel in 32bpp is, maar het wordt ook trager. Zeker als je wat uitgezoomt zit, dan is het duidelijk langzamer, zeker met scrollen is het vervelend. En ik heb nog best een rappe pc...quote:Op maandag 19 mei 2008 15:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zijn die 32bpp graphics nou de moeite waard?
Voor zover ik snap zijn nog lang niet alle onderdelen van TTD overgezet naar 32bpp, heeft het dan wel zin om het aan te zetten? Het lijkt mij dat je dan een mix krijgt van 16 en 32 bpp, of klopt dat niet?
hmmz, dat is jammer, had graag veel Ns treinen willen zien.. mja, dan maar wachten..quote:Op maandag 19 mei 2008 12:05 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dutch Trainset is bij mijn weten de enige set met Nederlandse treinen. Nog lang niet af helaas, er ontbreken nog een hoop treinen...
hmm, ja ik word er steeds vanaf gegooid als ik net connectie heb..quote:Op maandag 19 mei 2008 20:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik wordt er continu afgekicked. En hij is traag...
Je kan in het multiplayer venster zien welke versie de server heeft. Fokserver heeft momenteel 0.6.0. Gewoon aanklikken en joinen. Probeer gewoon zelf ff wat, zo moeilijk is het niet.quote:Op maandag 19 mei 2008 20:49 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ergens een korte samenvatting hoe ik online kom, en met welke versie van OpenTTD?
vraag het merongvingian het is zijn server hij kan de tijd instellenquote:Op maandag 19 mei 2008 23:02 schreef Proximo het volgende:
Begint de server altijd in 2050..?
Mij lijkt het wel leuk om vanaf 1930 ofzo te spelen, en zo het hele spel door te lopen
Lijkt mij ook leukquote:Op maandag 19 mei 2008 23:02 schreef Proximo het volgende:
Begint de server altijd in 2050..?
Mij lijkt het wel leuk om vanaf 1930 ofzo te spelen, en zo het hele spel door te lopen
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 00:01 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
vraag het merongvingian het is zijn server hij kan de tijd instellen
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hm, daar worden bij de ingang normale seinen getekend. Lijkt me beter om presignals te gebruiken. Ik snap nog twee dingen niet:
[1] Bij alle ingangen worden twee-richting seinen geplaatst, lijkt me raar, de treinen kunnen immers maar 1 kant op rijden.
[2] Bij de uitgang kun je nog steeds hebben (als meerdere treinen tegelijk vertrekken) dat een trein de kruising oprijdt, maar vervolgens het volgende blok nog rood is hij de hele kruizing en mogelijk het spoor erachter blokkeert.
Ook vraag ik me nog af hoe je hier op een slimme manier een depot in kan verwerken.
mwhoah met 1 ways weet je tenminste dat ze niet meer terug rijdenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:43 schreef Merovingian het volgende:
[1] Het maakt niets uit of je two-way of one-way maakt bij de ingang. Vroeger, met de oude pathfinding algoritme's, moest je two-way's maken. Met de nieuwe pathfinding en pre-signals hoeft dit niet meer. Echter, bij mij en vele andere oude rotten is dit er zo ingesleten dat we nog steeds two-ways maken. Het kan echter geen kwaad en scheelt ook weer een keer klikken
[2]Bij de uitgang maak je one-ways. Uiteraard kan de uitgang geblokkeerd worden. Je moet dan echter naar de oorzaak kijken: een opstopping een eind verderop. Die moet je zien op te lossen/voorkomen. Dan zal het daarna op je station ook gewoon doorstromen.
Met two-ways weet ik dat ook zeker. Truc is om je station in de goede richting te leggen. Als de uitgang in de richting van de volgende bestemming is, zal de trein nooit omkeren. Zo dus.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:47 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
mwhoah met 1 ways weet je tenminste dat ze niet meer terug rijden
Ca. 1967 komt de eerste elektrische trein. Als je in 1970 begint zit je goed.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ok, bedankt voor de tips, vanavond maar weer even proberen..
Oja! Vanaf wanneer zijn elektrische treinen beschikbaar in 0.6.1?
Dan begin ik voortaan gewoon daar..
Anders wacht ik wel gewoon tot de volgende resetquote:Op dinsdag 20 mei 2008 08:30 schreef Merovingian het volgende:
Er zijn nu 2 companies, ik wil hem wel resetten maar dan zijn die twee wel weg. En in 1930 heb je alleen maar die kirby stoomloc... Maakt mij verder niet uit hoor
Dus als die 2 eigenaren het ermee eens zijn dan hoor ik het wel.
Heb je wel weer als nadeel dat de treinen "om het station" moeten rijden en dus een ietsiepietsie later hun vracht afleveren.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:31 schreef Merovingian het volgende:
Met two-ways weet ik dat ook zeker. Truc is om je station in de goede richting te leggen. Als de uitgang in de richting van de volgende bestemming is, zal de trein nooit omkeren. Zo dus.
Hm, heb gister heel even een zelfgemaakt scenario gespeeld vanaf 1970 en kon tot en met 73 alleen maar diesels kiezen.quote:Ca. 1967 komt de eerste elektrische trein. Als je in 1970 begint zit je goed.
[1] heb jij een beter idee? het gaat om het principe op het plaatjequote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je wel weer als nadeel dat de treinen "om het station" moeten rijden en dus een ietsiepietsie later hun vracht afleveren.
[..]
Hm, heb gister heel even een zelfgemaakt scenario gespeeld vanaf 1970 en kon tot en met 73 alleen maar diesels kiezen.
Of moet ik bij rails aanleggen het knopje in de menubalk langer indrukken voor elektra, zoiets was er volgens mij ook nog..
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Heb je wel weer als nadeel dat de treinen "om het station" moeten rijden en dus een ietsiepietsie later hun vracht afleveren.
Het schijnt inderdaad dat elektrische treinen een bovenleiding nodig hebben. De logica ontgaat mij echter ook hoor, die treinen moeten toch ook gewoon draadloos stroom kunnen krijgen lijkt me...quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hm, heb gister heel even een zelfgemaakt scenario gespeeld vanaf 1970 en kon tot en met 73 alleen maar diesels kiezen.
Of moet ik bij rails aanleggen het knopje in de menubalk langer indrukken voor elektra, zoiets was er volgens mij ook nog..
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oh tuurlijk, voor totale afstand maakt het niet uit..
Doh..
-edit- Heb het een hele tijd niet gespeeld, meeste was vroeger zonder moderne fratsen als bovenleiding en presignals, dat wreekt zich nu..
Je kan je uitrijsporen ook schuin (naar rechts) leggen. Dat scheeld in afstand, en het grootste voordeel dat je treinen gewoon op volle snelheid kunnen rijdenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:42 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
[1] heb jij een beter idee? het gaat om het principe op het plaatje(btw suggesties met plaatjes zijn altijd toegestaan )
Mijn zegen heb je, ik vind het altijd wel leuk om vanaf het begin te spelenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 08:30 schreef Merovingian het volgende:
Er zijn nu 2 companies, ik wil hem wel resetten maar dan zijn die twee wel weg. En in 1930 heb je alleen maar die kirby stoomloc... Maakt mij verder niet uit hoor
Dus als die 2 eigenaren het ermee eens zijn dan hoor ik het wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |