abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57788987
quote:
In Westerse landen komt het eerder aan de oppervlakte ja
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_57789029
quote:
Op woensdag 2 april 2008 20:12 schreef Scaurus het volgende:
Kan je dit aantonen met bronnen? Anders is het gepraat in de lucht.
Man, daar hoeven toch geen bronnen van te zijn
Gewoon beetje logisch nadenken. Mensen zijn per definitie gelijk. Mensen zijn sexuele wezens. Hoe meer taboe op sex en hoe meer gescheiden mannen en vrouwen leven, des te meer frustratie. En sexuele frustratie leidt soms tot excessen. Ergo, meer excessen in landen met meer sexuele frustratie. En als er *ergens* sexuele frustraties aanwezig zijn is het wel in een streng gelovige gemeenschap.

Snap ook niet dat iemand daar moeilijk over zou moeten doen. Gewoon gevolg van cultuur en leefomstandigheden. Ik kan me goed voorstellen als de blanke westerse jeugd in het westen vaker een ouder persoon een grote bek geeft of in elkaar slaat dan iemand in het Midden-Oosten. Gevolg van cultuur en leefomstandigheden.
  woensdag 2 april 2008 @ 22:10:19 #153
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57791227
quote:
Op woensdag 2 april 2008 21:06 schreef Knipoogje het volgende:
Man, daar hoeven toch geen bronnen van te zijn
Gewoon beetje logisch nadenken. Mensen zijn per definitie gelijk. Mensen zijn sexuele wezens. Hoe meer taboe op sex en hoe meer gescheiden mannen en vrouwen leven, des te meer frustratie. En sexuele frustratie leidt soms tot excessen. Ergo, meer excessen in landen met meer sexuele frustratie. En als er *ergens* sexuele frustraties aanwezig zijn is het wel in een streng gelovige gemeenschap.
Je drie stellingen zijn niet evident, behoeven daarom bewijs. Dat taboe op seks tot frustratie leidt is onzinnig, typisch een mening van een westerling die aanneemt dat hoe opener we over seks zijn, hoe minder frustratie er is. Natuurlijk leidt het tot verkeerde omgang in en visie op seksualiteit als het bewust onderdrukt wordt (zoals in Saudi-Arabië), maar ik zie niet in waarom een taboe op seks tot frustratie leidt. Er valt immers ook wat te zeggen voor het 'binnenshuis' houden van seksualiteit, het niet op straat gooien en tot consumptieartikel maken zoals men tegenwoordig vaak doet.
quote:
Snap ook niet dat iemand daar moeilijk over zou moeten doen. Gewoon gevolg van cultuur en leefomstandigheden. Ik kan me goed voorstellen als de blanke westerse jeugd in het westen vaker een ouder persoon een grote bek geeft of in elkaar slaat dan iemand in het Midden-Oosten. Gevolg van cultuur en leefomstandigheden.
Dat is een uiting van culturele ziekheid.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_57792171
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:10 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Je drie stellingen zijn niet evident, behoeven daarom bewijs. Dat taboe op seks tot frustratie leidt is onzinnig, typisch een mening van een westerling die aanneemt dat hoe opener we over seks zijn, hoe minder frustratie er is. Natuurlijk leidt het tot verkeerde omgang in en visie op seksualiteit als het bewust onderdrukt wordt (zoals in Saudi-Arabië), maar ik zie niet in waarom een taboe op seks tot frustratie leidt. Er valt immers ook wat te zeggen voor het 'binnenshuis' houden van seksualiteit, het niet op straat gooien en tot consumptieartikel maken zoals men tegenwoordig vaak doet.
Ik zie dat wel zo in. Net zoals ik van mening ben dat een zeer vrije opvoeding relatief gezien tot minder respect naar andere mensen toe leidt. En ik ook van mening ben dat homosex in Saoudi Arabie VEEL vaker voorkomt dan in het Westen. Als je vanaf je puberteit gescheiden wordt gehouden van het andere geslacht is het niet meer dan logisch dat dit voorkomt. In gevangenissen vindt ook meer homosex plaats en in jongenskostscholen en meisjeskostscholen wordt relatief ook vaker geexperimenteerd met homosex dan op gemengde scholen. Je moet toch ergens je sexuele verlangens kwijt. En in landen waar 12 jarige meisjes uitgehuwelijkt worden aan 40 jarige kerels is het niet meer dan logisch dat er meer pedofiele relaties plaatsvinden.

Ik zou eerder bewijs willen zien dat het niet zo is.
  woensdag 2 april 2008 @ 23:04:26 #155
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57793293
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Scaurus op 02-04-2008 23:20:55 ]
pi_57795334
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:10 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ach, gezien de problemen die er rondom seks bestaan in repressieve kringen in Nederland als streng gereformeerde dorpen heeft Russell toch aardig gelijk gekregen. Geen taboe op sex staat m.i. niet gelijk seks als consumptieartikel, maar eerder aan een goede voorlichting en dergelijke. Het voordeel van een meer open houding over seks is dat het aantal ongewenste tienerzwangerschappen en geslachtsziekten daalt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 3 april 2008 @ 00:32:20 #157
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57795622
Bertrand Russell?
  donderdag 3 april 2008 @ 00:54:54 #158
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57796012
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:32 schreef Scaurus het volgende:
Bertrand Russell?
Keri Russel

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57798596
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:32 schreef Scaurus het volgende:
Bertrand Russell?
Ja.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57798845
-

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2008 10:31:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties