abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 maart 2008 @ 23:04:42 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57749203
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:49 schreef Triggershot het volgende:
Waar baseer je precies op dat het vaker voorkomt?
Als je het geheim kan houden kan je je gang gaan. Als de hele gemeenschap het geheim houdt, word het nog makkelijker. Dat weten we van de Veluwezoom.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 31 maart 2008 @ 23:09:01 #127
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57749358
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:49 schreef Triggershot het volgende:
Waar baseer je precies op dat het vaker voorkomt?
Deze bekende UNICEF foto van 2007 bijvoorbeeld:

quote:
He’s forty, she’s eleven. And they are a couple – the Afghan man Mohammed F.* and the child Ghulam H.*. “We needed the money”, Ghulam’s parents said. Faiz claims he is going to send her to school. But the women of Damarda village in Afghanistan’s Ghor province know better: “Our men don’t want educated women.” They predict that Ghulam will be married within a few weeks after her engagement in 2006, so as to bear children for Faiz.

During her stay in Afghanistan, it consistently struck American photographer Stephanie Sinclair how many young girls are married to much older men. She decided to raise awareness about this topic with her pictures. Particularly as the official minimum age for brides in Afghanistan is sixteen and it is therefore illegal to marry children.

Early marriages are not only a problem in Afghanistan: worldwide there are about 51 million girls aged between 15 and 19 years who are forced into marriage. The youngest brides live in the Indian state of Rajasthan, where 15% of all wives are not even 10 years old when they are married. Child marriages are a reaction to extreme poverty and mainly take place in Asian and African regions where poor families see their daughters as a burden and as second-class citizens. Already in their younger years, girls are given into the “care” of a husband, a tradition that often leads to exploitation. Many girls become victims of domestic violence. In an Egyptian survey, about one-third of the interviewed child brides stated that they were beaten by their husbands. The young brides are under pressure to prove their fertility as soon as possible. But the risk for girls between the ages of 10 and 14 not to survive pregnancy is five times higher than for adult women. Every year, about 150,000 pregnant teenagers die due to complications – in particular due to a lack of medical care, let alone sex education.

For her project, Stephanie Sinclair also traveled to Nepal and Ethiopia. She wants to do research on the topic of child marriage in other regions as well and then publish a book on the issue.
Dit gebruik komt niet alleen uit de Islam voort maar het verhaal van Aïsja wordt wel mede als legitimatie gebruikt (ook al is het verder bij wet verboden).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 31 maart 2008 @ 23:09:07 #128
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57749363
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je het geheim kan houden kan je je gang gaan. Als de hele gemeenschap het geheim houdt, word het nog makkelijker. Dat weten we van de Veluwezoom.
Eh...dat is een drogbewijs.
  maandag 31 maart 2008 @ 23:10:19 #129
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57749401
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:09 schreef Iblis het volgende:

[..]

Deze bekende UNICEF foto van 2007 bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]
[..]

Dit gebruik komt niet alleen uit de Islam voort maar het verhaal van Aïsja wordt wel mede als legitimatie gebruikt (ook al is het verder bij wet verboden).
Ik zie dat helemaal nergens als legitimatie worden gebruikt?
Volgens mij heeft dit eerder te maken met AIDS dan met wat anders.
  maandag 31 maart 2008 @ 23:19:28 #130
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57749710
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik zie dat helemaal nergens als legitimatie worden gebruikt?
Volgens mij heeft dit eerder te maken met AIDS dan met wat anders.
We hebben dit in deze topic al besproken dat de conclusie die door veel Islamgeleerden wordt getrokken uit het huwelijk tussen Aïsja en Mohammed is dat als een meisje de puberteit bereikt heeft ze mag trouwen (mits ze daar zelf toestemming voor geeft). In Jemen is dit b.v. gecodificeerd in de wet. Eerst was 15 de minimumleeftijd, dat is begin van de puberteit geworden. Dit verbiedt kinder huwelijken niet.

Volgens mij is het in Afghanistan nieteens zo zeer AIDS alswel betrekkingen tussen stammen die door huwelijken bestendigd of aangehaald worden. Ook in Pakistan speelt dit b.v. op het platteland. Ik zeg dus niet dat de Islam verplicht tot zulke huwelijken, helemaal niet, het zijn meestal andere omstandigheden die zulke huwelijken gangbaarder maken, het gaat erom dat het volgens redelijk wat moslimgeleerden inderdaad toegestaan is, daarbij verwijzend naar het huwelijk van Mohammed en Aïsja.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 31 maart 2008 @ 23:41:04 #131
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57750403
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:09 schreef Floripas het volgende:

[..]

Eh...dat is een drogbewijs.
Het is een feit. Als het geheim is houd niemand het tegen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 2 april 2008 @ 00:10:18 #132
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57770998
Sowieso die hele uithuwelijkings cultuur is gewoon bizar. Liefde bestaat er nauwelijks in de moslim wereld. Natuurlijk kunnen mensen na jaren huwelijk van elkaar gaan houden. Maar uit eigen ervaring weet ik dat moslims zelden echt van hun vrouwen houden ten tijde van een huwelijk maar puur trouwen uit familiebelang.....

echt triest. Ik had vaak medelijden met die mensen.
pi_57771024
Uw dus nu ineens uithuwelijken een deel geworden van moslimcultuur?
Ben jij even ingelezen.
  woensdag 2 april 2008 @ 00:17:17 #134
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57771170
quote:
Op woensdag 2 april 2008 00:11 schreef Triggershot het volgende:
Uw dus nu ineens uithuwelijken een deel geworden van moslimcultuur?
Ben jij even ingelezen.
Op de tientallen moslims die ik ken is er maar een in een huwelijk gestapt die niet gearangeerd was. En zelfs daarbij was het een kennis van de familie. Maar ik geloofde dat er wel liefde was.
Saillant detail. Een Turkse gozer die ik ken is zelfs met z'n eigen nichtje getrouwd

Als iets systematisch zich voordoet is het onderdeel van een cultuur ja.
pi_57771292
quote:
Op woensdag 2 april 2008 00:17 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Op de tientallen moslims die ik ken is er maar een in een huwelijk gestapt die niet gearangeerd was. En zelfs daarbij was het een kennis van de familie. Maar ik geloofde dat er wel liefde was.
Saillant detail. Een Turkse gozer die ik ken is zelfs met z'n eigen nichtje getrouwd

Als iets systematisch zich voordoet is het onderdeel van een cultuur ja.
Dus het is onvoorwaardelijk en duidelijk verboden door Mohammed om mensen tegen hun wil te laten huwen? Dat moslims dat nog steeds doen en jij en massa anderen dat associëren met de Islam ligt aan jullie onwetendheid.

Massa raki zuipen is ook een onderdeel van de cultuur in Turkije geworden, ook dat heeft niets met de Islam te maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2008 00:22:38 ]
  woensdag 2 april 2008 @ 00:30:59 #136
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57771464
quote:
Op woensdag 2 april 2008 00:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus het is onvoorwaardelijk en duidelijk verboden door Mohammed om mensen tegen hun wil te laten huwen? Dat moslims dat nog steeds doen en jij en massa anderen dat associëren met de Islam ligt aan jullie onwetendheid.

Massa raki zuipen is ook een onderdeel van de cultuur in Turkije geworden, ook dat heeft niets met de Islam te maken.
Er is een groot verschil tussen het noemen van de "moslim wereld" als een demografische term en de islamitische cultuur. Hetzelfde als de bewering van Balkenende dat de Nederlande cultuur op Joods-Christelijke fundamenten is gebaseerd wil ook niet meteen zeggen dat wij allemaal of Joden zijn of Christenen. Het is slechts een manier om een overwegend deel van de wereldbevolking in een groep te plaatsen en te constateren dat ze ten opzichte van meer verlichte personen nog ver in het verleden leven. Althans in de ogen van meer tolerante wereldbewoners.

De term cultuur is niet alleen van toepassing in relatie tot de Koran maar ook op de bevolkingen die zich overwegend in moskeeen ophouden.
pi_57771568
quote:
Op woensdag 2 april 2008 00:30 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen het noemen van de "moslim wereld" als een demografische term en de islamitische cultuur. Hetzelfde als de bewering van Balkenende dat de Nederlande cultuur op Joods-Christelijke fundamenten is gebaseerd wil ook niet meteen zeggen dat wij allemaal of Joden zijn of Christenen. Het is slechts een manier om een overwegend deel van de wereldbevolking in een groep te plaatsen en te constateren dat ze ten opzichte van meer verlichte personen nog ver in het verleden leven. Althans in de ogen van meer tolerante wereldbewoners.

De term cultuur is niet alleen van toepassing in relatie tot de Koran maar ook op de bevolkingen die zich overwegend in moskeeen ophouden.
Zowel de moslimwereld als de Islamitische cultuur zijn in alle landen terug te vinden en enkel datgene wat een basis heeft in de Islam kan zodanig genoemd worden, buiten dat heeft het meer betrekking op 'Turkse cultuur', 'Arabische cultuur' etc, tenslotte gaat het om een onderdeel waar je je identiteit aan ontleent dan wel wordt geïnspireerd doorvulmaarwatinhier hetgene wat niet de Islam is.

Verder fijne opening tot semantieke discussies.
  woensdag 2 april 2008 @ 00:47:01 #138
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57771769
quote:
Op woensdag 2 april 2008 00:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zowel de moslimwereld als de Islamitische cultuur zijn in alle landen terug te vinden en enkel datgene wat een basis heeft in de Islam kan zodanig genoemd worden, buiten dat heeft het meer betrekking op 'Turkse cultuur', 'Arabische cultuur' etc, tenslotte gaat het om een onderdeel waar je je identiteit aan ontleent dan wel wordt geïnspireerd doorvulmaarwatinhier hetgene wat niet de Islam is.

Verder fijne opening tot semantieke discussies. [ afbeelding ]
Ik denk dat als een boek het verbied om je toekomstige partner te leren kennen op een dieper niveau dan elkaar vluchtig te hebben gezien dat je echt wel kan spreken over een liefdeloos huwelijk bij aanvang. Als je als persoon een du'a (allau moet vragen om je te laten leiden tot het vinden van een partner) moet maken om er van verzekerd te zijn dat je de juiste partner trouwt dat je gewoon in een onreele wereld leeft en totaal niet kan spreken over een weloverwogen besluit om samen door het leven te gaan. De keuze tot een huwelijk zal dus altijd afhangen van de familie situatie en de positie binnen de cultuur. De Islamitische cultuur

Dit is in mijn ogen behoorlijk gearrangeerd.
pi_57771852
quote:
Op woensdag 2 april 2008 00:47 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ik denk dat als een boek het verbied om je toekomstige partner te leren kennen op een dieper niveau dan elkaar vluchtig te hebben gezien dat je echt wel kan spreken over een liefdeloos huwelijk bij aanvang. Als je als persoon een du'a (allau moet vragen om je te laten leiden tot het vinden van een partner) moet maken om er van verzekerd te zijn dat je de juiste partner trouwt dat je gewoon in een onreele wereld leeft en totaal niet kan spreken over een weloverwogen besluit om samen door het leven te gaan. De keuze tot een huwelijk zal dus altijd afhangen van de familie situatie en de positie binnen de cultuur. De Islamitische cultuur.
Ah okey, dat met name Turken, Berbers, Indonesiers en Malesiers hier vrijer in zijn en het tegenwoordig wel toestaan is niet de Islamitische cultuur dan, maar a la Iran en Saudie style hoe het daar verloopt verdient natuurlijk wel een associatie met de Islam, natuurlijk, hoe dom kan ik zijn.

Sorry hoor, maar verkapte soorten van uithuwelijken zijn ook tegen de Islam en Mohammedsleer hoe je het ook verpakt het blijft een variant van ongewenst trouwen met die persoon. Zolang de keuze tot een huwelijk niet zal afhangen van een theologische besluit maar van de familie en regionale cultuur net zoals bij de Hindoes heeft het alsnog en nog steeds niets te maken met de Islam, ja heel misschien als je het a-islamitisch wilt noemen.
  woensdag 2 april 2008 @ 01:03:32 #140
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57772041
quote:
Op woensdag 2 april 2008 00:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ah okey, dat met name Turken, Berbers, Indonesiers en Malesiers hier vrijer in zijn en het tegenwoordig wel toestaan is niet de Islamitische cultuur dan, maar a la Iran en Saudie style hoe het daar verloopt verdient natuurlijk wel een associatie met de Islam, natuurlijk, hoe dom kan ik zijn.

Sorry hoor, maar verkapte soorten van uithuwelijken zijn ook tegen de Islam en Mohammedsleer hoe je het ook verpakt het blijft een variant van ongewenst trouwen met die persoon. Zolang de keuze tot een huwelijk niet zal afhangen van een theologische besluit maar van de familie en regionale cultuur net zoals bij de Hindoes heeft het alsnog en nog steeds niets te maken met de Islam, ja heel misschien als je het a-islamitisch wilt noemen.
Ik wil het de moslim wereld noemen. Niet Islamitisch. Jij gaat ervan uit dat ik met de term "moslim wereld" bedoel dat iedereen volgens de letter van de Koran leeft. Terwijl het overduidelijk is dat dat niet is wat ik bedoel. Dat iets overwegend gebeurd in bepaalde gebieden en iets wat samenhangt met de cultuur die gestaafd is op een geloof wil niet meteen zeggen dat dat geloof ook woord voor woord wordt nageleeft. Maar door bepaalde regels binnen dat geloof niet op een andere wijze te interpreteren is. Als jij niet samen mag zijn met een vrouw en haar dus nooit leert kennen op de wijze waarop je haar leert kennen als men getrouwd is omdat dat word afgekeurd door de omgeving vanwegen religieuze gronden wil dat dus zeggen dat het geloof een rol speelt bij de keuze van je partner. Ook kan je dan dus niet een volledig overzichtelijke keuze maken voor die partner anders dan positie, uiterlijk of familiebanden.

Dat de koran zich op dat punt tegenspreekt (of om een goddelijk hand vraagt) wil niet zeggen dat in de huidige tijd mensen elkaar op een andere manier elkaar willen kennen voordat ze ervoor kiezen om hun leven lang samen te zijn. En dus vanzelfsprekend nooit volgens de letter der Koran zouden kunnen leven om gelukkig te zijn. Dus kiest men de middenweg. Maar in overweging spelen mijn punten zeer zeker een rol in de keuze tot het kiezen van een partner is de Moslim wereld.
pi_57772059
Is goed Bus, blijf jij maar iets wat Mohammed heeft verboden maar iets van de moslimwereld noemen.
  woensdag 2 april 2008 @ 01:07:36 #142
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57772093
quote:
Op woensdag 2 april 2008 01:04 schreef Triggershot het volgende:
Is goed Bus, blijf jij maar iets wat Mohammed heeft verboden maar iets van de moslimwereld noemen.
Jij snapt er echt niets van he....
pi_57772101
quote:
Op woensdag 2 april 2008 01:07 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Jij snapt er echt niets van he....
Laten we het maar daar op houden dan onderons, dat ik diegene ben die het niet snapt.
  woensdag 2 april 2008 @ 01:16:49 #144
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57772191
quote:
Op woensdag 2 april 2008 01:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Laten we het maar daar op houden dan onderons, dat ik diegene ben die het niet snapt.
Ik vermoed dat de meeste mensen die mijn betoog lezen wel snappen wat ik bedoel met een algemene term als moslimwereld en de samenhang van keuzes ten opzichte van een huwelijk. Dat jij denkt dat als iemand zegt dat een boek invloed heeft op de denkwijzen en manieren waarop mensen keuzes maken ook betekend dat een gehele cultuur volgens dat boek moet leven om bestempeld te worden als "moslimcultuur" vind ik nogal beangstigend. Althans het feit dat jij niet ziet wat ik bedoel met "cultuur". Jij ziet mijn term als een hokjesgeest waarschijnlijk maar het is in mijn ogen gewoon een constatering.
pi_57773313
quote:
Op maandag 31 maart 2008 10:49 schreef L.Denninger het volgende:

[..]
Want dan kijk je met 6e eeuwse ogen naar de 21e eeuw... Kan dat wel ?
Neeeeeee. Naar het boek, niet naar deze eeuw.
pi_57786313
Op zich kun je wel een aantal stellingen loslaten die als uitkomst hebben dat er in 'moslimlanden' meer pedofilie voor komt dan in Westerse landen (en dan laat ik Christelijke Afrikaanse & Z-Amerikaanse en Hindustaanse landen er even buiten).

* Hoe minder armoede in een land, hoe minder huwelijken met heel jonge meisjes
* Hoe groter taboe er rust op sex en praten over sex, hoe meer uitwassen er zullen plaatsvinden.
* Hoe minder rechten vrouwen hebben hoe groter de kans dat ze misbruikt worden

De landen die het meest voldoen aan bovenstaande stellingen zijn toch echt landen als Afghanistan, Oman, Jemen enzo.

Juist vanwege het grote taboe op sex en de vrouwenrechten draagt de Islam bij aan het probleem. Je ziet het ook in streng gereformeerde gemeenschappen.
Nu kun je wel stellen dat zij de Koran of de Bijbel verkeerd uitleggen, maar feit blijft dat ZIJ het wel zien als goed gebruik. Ik kan me ook best voorstellen dat menig Afghani met een schuin oog kijkt naar de oude baardmannen met hun 10 jarige bruidjes, maar het is nu eenmaal een oud gebruik en oude gebruiken zijn heilig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Knipoogje op 02-04-2008 19:46:34 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_57786545
Walgelijk dat een meisje van 9 jaar uitgehuwelijkt wordt, ook al zijn de ouders arm. Doet me denken aan India en China, daar zijn er ook van die uitwassen die denken dat ze hun kinderen kunnen verkopen voor een paar zakken rijst.
Achter iedere zin schuilt emotie.
  woensdag 2 april 2008 @ 19:56:06 #148
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_57787086
quote:
Op woensdag 2 april 2008 19:26 schreef Knipoogje het volgende:
Op zich kun je wel een aantal stellingen loslaten die als uitkomst hebben dat er in 'moslimlanden' meer pedofilie voor komt dan in Westerse landen (en dan laat ik Christelijke Afrikaanse & Z-Amerikaanse en Hindustaanse landen er even buiten).

* Hoe groter taboe er rust op sex en praten over sex, hoe meer uitwassen er zullen plaatsvinden.

De landen die het meest voldoen aan bovenstaande stellingen zijn toch echt landen als Afghanistan, Oman, Jemen enzo.

http://www.nu.nl/news/150(...)_Australi%C3%AB.html
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  woensdag 2 april 2008 @ 19:56:44 #149
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_57787108
het lijkt mij een grote symbolische waarde hebben, dat is vaak met religie
ze was 9 toen ze ontmaagd en dus echt werkelijk verbonden werden, en daarna was ze nog 9 bij hem.
Dus de helft van haar leven!
Dat soort dingen zijn in de bijbel en in de koran echt niet toevallig!
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  woensdag 2 april 2008 @ 20:12:03 #150
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57787466
quote:
Op woensdag 2 april 2008 19:26 schreef Knipoogje het volgende:

Juist vanwege het grote taboe op sex en de vrouwenrechten draagt de Islam bij aan het probleem. Je ziet het ook in streng gereformeerde gemeenschappen.
Kan je dit aantonen met bronnen? Anders is het gepraat in de lucht.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')