abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 april 2008 @ 17:43:55 #76
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_57872749
quote:
Op zondag 6 april 2008 17:09 schreef PdeHoog het volgende:
Lekker closeupje, Jammer dat-ie net niet helemaal scherp is. Denk dat deze zwartwit en nog een stukje krapper gecropped ook lekker uitkomt

Gisteren even langs een klein brits ereveldje gereden. We hadden net nog een beetje zon:
[ afbeelding ]
Mooi hoor . De lichtval doet het uitzonderlijk goed, ik vind het zwart-wit ook wel erg goed staan. Vind het alleen wel een beetje jammer dat de stenen aan de rechterkant er niet helemaal opstaan.

Mijne van vandaag. Geprobeerd om de wolkentoefjes een beetje leuk vast te leggen:

Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_57872863
quote:
Op zondag 6 april 2008 17:43 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Mooi hoor . De lichtval doet het uitzonderlijk goed, ik vind het zwart-wit ook wel erg goed staan. Vind het alleen wel een beetje jammer dat de stenen aan de rechterkant er niet helemaal opstaan.

Mijne van vandaag. Geprobeerd om de wolkentoefjes een beetje leuk vast te leggen:

[ afbeelding ]
Wolkenluchtjes vastleggen is goed gelukt, maar heb je ook aan de saturatieknop gezeten Ik zie me een portie zuurstokkleurtjes
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 6 april 2008 @ 19:34:40 #78
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57874963
+ mooie foto! Leuke pitige kleurtjes idd, en leuke wolkjes
- had misschien iets scherper gemogen?

mijne! nog van de witte pasen!

☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zondag 6 april 2008 @ 20:21:39 #79
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_57875887
quote:
Op zondag 6 april 2008 17:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wolkenluchtjes vastleggen is goed gelukt, maar heb je ook aan de saturatieknop gezeten Ik zie me een portie zuurstokkleurtjes
Ja, het origineel vond ik wel erg saai en was vrij vlak wat betreft kleur. maar misschien ben ik een beetje dorgeslagen nu en ziet het landschap er niet meer echt uit , zie het nu een stuk beter nu het wat schemerig is.
Scherper had ik ook graag gewild, maar mijn camera doet het niet goed met landschappen .
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 6 april 2008 @ 21:33:59 #80
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57877484
P.!!! Je doet het weer!!!! Ik vind deze bijna net zo mooi als degene die ik nog steeds in mijn favorieten heb staan, ook van een begraafplaats, met zonnige stenen en mooie rooie bloemetjes ervoor!! Geweldig!!

Erik, ik vind het een mooie wolkenpartij, maar inderdaad, de rest is een beetje té! Het lijkt wel HDR, en daar heb ik al een gruwelijke hekel aan omdat het er zo onnatuurlijk uitziet. Maar de compositie is erg fraai!!

SPLIFFY, jij kunt echt niet meer stoppen hé??
De compositie is mooi weids, hij is uitgebeten in de wolkenpartij en de grond is nu net weer te donker belicht, want je sneeuw is gelig in plaats van wit. Ik vind je kader te druk om bij zo'n verstilde foto te passen.

Mijne, ik had ook wolkjes vandaag. Ik vind wel dat deze op groter formaat bekeken moet worden. Fokformaat is zo miezerig!!!

Grote Versie

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 6 april 2008 @ 21:47:51 #81
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57877754
Inderdaad erg mooi op groter formaat, maar klein doet ie het ook, hoor! Jeeminee, wat een lekker plaatje. Alles heerlijk scherp en toch is het zo'n zacht beeld geworden. Echt erg mooi, ik heb géén verbetertips. Sorry.

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 6 april 2008 @ 22:14:11 #82
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57878433
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:33 schreef ElizabethR het volgende:

SPLIFFY, jij kunt echt niet meer stoppen hé??
De compositie is mooi weids, hij is uitgebeten in de wolkenpartij en de grond is nu net weer te donker belicht, want je sneeuw is gelig in plaats van wit. Ik vind je kader te druk om bij zo'n verstilde foto te passen.

Grote Versie

[ afbeelding ]
idd ben niet te stoppen hehehehe

thnx voor de tips! dat van dat kader heb je gelijk in!
en dat van die sneeuw ook denk ik... maar ik heb dus dat kleurenblind probleem..
( zie overgangen niet goed.. dus dat is lastig )

maar thnx again hun!

( heb t even overgedaan... even iemand laten kijken voor me kwa wit geel verhouding
checkkerdechek!!! )

[ Bericht 10% gewijzigd door mrSPLIFFY op 06-04-2008 22:26:13 (link erbij gefrommeld) ]
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_57878977
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:33 schreef ElizabethR het volgende:
P.!!! Je doet het weer!!!! Ik vind deze bijna net zo mooi als degene die ik nog steeds in mijn favorieten heb staan, ook van een begraafplaats, met zonnige stenen en mooie rooie bloemetjes ervoor!! Geweldig!!
Ik moet denk ik nog wel een keertje terug. Het begon vrij rap te betrekken toen we er eenmaal waren
en die jij bedoelt is van het ereveld op de Grebbeberg
quote:
Mijne, ik had ook wolkjes vandaag. Ik vind wel dat deze op groter formaat bekeken moet worden. Fokformaat is zo miezerig!!!

Grote Versie

[ afbeelding ]
Groot is-ie veel lekkerder
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_57885352
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:47 schreef Sugar het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat het is maar op de een of andere manier bekruipt me het gevoel dat er iets niet helemaal klopt. Lijkt wel of de orientatie vreemd is maar goed gezien de stand van het lieveheersbeestje heb je ook geen andere keuze. Vind het moeilijk

Beestje is wel redelijk scherp en lekker kleurrijk. Dat vind ik zelf altijd wel erg leuk

Afgelopen weekend in een rush geschoten (net alsof ze stil kunnen zitten ) Op echt groot formaat istie net niet helemaal scherp, wat jammer is.

[ Bericht 0% gewijzigd door FJD op 07-04-2008 11:26:40 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 7 april 2008 @ 11:22:22 #85
182367 sarlo
nudiegod
pi_57885522
edit Tha_Erik:
Wil je even de regels (in de OP) lezen? Daar staat namelijk dat je wat commentaar moet geven op de foto van je voorganger, iets waar de fotograaf iets aan heeft, zowel positief als negatief, als het even kan. Je mag een nieuwe post plaatsen waar je dat doet.

[ Bericht 82% gewijzigd door Tha_Erik op 07-04-2008 11:29:43 ]
check me foto's op flickr!: sarlo @ flickr.com
  maandag 7 april 2008 @ 11:29:54 #86
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57885693
Zucht, alweer een die de OP weigert te lezen!! EN pas het formaat eens aan zeg!!!!!!!!!!!!!!!!
  maandag 7 april 2008 @ 11:32:44 #87
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_57885763
quote:
En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto

Foto's komen het best tot hun recht met een maximale breedte van 610 pixels, dus graag resizen!
Hoogachtend,
Erik.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 7 april 2008 @ 12:19:38 #88
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57886726
@FJD,
Leuke spontane foto alleen jammer van dat witte vlak op de voorgrond.
en ik denk dat ik m in landschape toch iets minder vol overzou vinden komen. maar t manneke is echt in zijn uitstraling

hier eentje van de theatergroep waar ik bij geweest ben, was de aller eerste keer om in zo'n setting en licht bezig te zijn, daardoor ook niet optimaal maar vind m wel tof geworden.

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_57886824
quote:
Op maandag 7 april 2008 12:19 schreef Ynske het volgende:
@FJD,
Leuke spontane foto alleen jammer van dat witte vlak op de voorgrond.
en ik denk dat ik m in landschape toch iets minder vol overzou vinden komen. maar t manneke is echt in zijn uitstraling

hier eentje van de theatergroep waar ik bij geweest ben, was de aller eerste keer om in zo'n setting en licht bezig te zijn, daardoor ook niet optimaal maar vind m wel tof geworden.

[ afbeelding ]
Ik heb nog drie andere foto's geupload op m'n fotosite (zie profiel). Manneke is inderdaad echt Z'n moeder heeft ook een klein hondje en als je die twee ziet lopen (vooral alstie eten in z'n knuistjes heeft ) dan smelt je echt direct weg

Foto is erg intrigerend alleen de hand voor z'n gezicht is storend, tikkie naar links zou denk ik beter zijn. Verder heb ik het idee dat de huid een beetje gelig is geworden of ligt dat aan mij?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 7 april 2008 @ 12:31:49 #90
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_57886966
quote:
Op zondag 6 april 2008 17:09 schreef PdeHoog het volgende:
Lekker closeupje, Jammer dat-ie net niet helemaal scherp is. Denk dat deze zwartwit en nog een stukje krapper gecropped ook lekker uitkomt

Gisteren even langs een klein brits ereveldje gereden. We hadden net nog een beetje zon:
[ afbeelding ]
Hmmmm... geen idee of ik iets geschoten heb dat hier bij in de buurt komt... ff wachten tot het rolletje vol is
  maandag 7 april 2008 @ 12:39:08 #91
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57887115
Ynske
+ Hij is mooi, mooi beeld, mooie kleur, welk stuk deden ze??
- inderdaad is de hand voor het gezicht het enige storende, verder vind ik het vrij kille theaterbelichting maar daar kun jij niets aan doen

Mijne (klikbaar)

FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 7 april 2008 @ 12:46:11 #92
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57887250
quote:
Op maandag 7 april 2008 12:39 schreef ElizabethR het volgende:
Ynske
+ Hij is mooi, mooi beeld, mooie kleur, welk stuk deden ze??
- inderdaad is de hand voor het gezicht het enige storende, verder vind ik het vrij kille theaterbelichting maar daar kun jij niets aan doen

Mijne (klikbaar)

[ afbeelding ]
de belichting is gewoon tl licht, dit is gewoon bij een repetitie
en die hand klopt zeker ook, alleen is t voor mij nog wennen, je weet nl nooit wanneer ze wat gaan doen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf maandag 7 april 2008 @ 18:50:33 #93
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57894061
@ElizabethR
- beetje donkere plaat, die voor mijn gevoel iets onderbelicht is. Misschien met meer licht knallen je wolken meer?
+ goed de sfeer gepakt met die bootjes op het droge

Een van mijn plaatjes van afgelopen zaterdag:

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 7 april 2008 @ 19:00:26 #94
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_57894279
Cool freud! Vlinderslag? Of schoolslag?. Die uitdrukking en dat water wat van zijn schouders stroomt. Net het moment gepakt dat hij zich als het ware uit het water tilt. Erg mooie aktiefoto!
Je ziet zelfs de sproeten op zijn schouders onder het water.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  FOK!fotograaf maandag 7 april 2008 @ 19:11:44 #95
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57894521
quote:
Op maandag 7 april 2008 19:00 schreef tonja het volgende:
Cool freud! Vlinderslag? Of schoolslag?. Die uitdrukking en dat water wat van zijn schouders stroomt. Net het moment gepakt dat hij zich als het ware uit het water tilt. Erg mooie aktiefoto!
Je ziet zelfs de sproeten op zijn schouders onder het water.
Schoolslag, 100m. Heb ook een paar erg mooie van de vlinderslag, erg veel actie in. Heb ook eentje van de borstcrawl van een jongen die verlamde benen heeft. Zijn bovenlijf is zo mega gespierd, en dat dan midden in een beweging met laagje water erop. Ga denk ik wel een kleine showcase in elkaar plakken...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 7 april 2008 @ 19:15:38 #96
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_57894612
quote:
Op maandag 7 april 2008 19:11 schreef freud het volgende:

[..]

Schoolslag, 100m. Heb ook een paar erg mooie van de vlinderslag, erg veel actie in. Heb ook eentje van de borstcrawl van een jongen die verlamde benen heeft. Zijn bovenlijf is zo mega gespierd, en dat dan midden in een beweging met laagje water erop. Ga denk ik wel een kleine showcase in elkaar plakken...
Ik kijk er naar uit
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_57895793
quote:
Op maandag 7 april 2008 18:50 schreef freud het volgende:

Een van mijn plaatjes van afgelopen zaterdag:

+ knappe actie, strakke actiefoto
- ik vind hem wat te krap

Afgelopen zondag, middagje spelen met speedlights, modellen en toffe auto's in een leuke garage..
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
  FOK!fotograaf maandag 7 april 2008 @ 20:59:39 #98
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57896917
Ja, heb ze ook wat ruimer, waar meer het hele lichaam in meedoet. Ging me bij deze echt om de expressie. Toffe foto Limpix!! Enige minpuntje (enorm pixelneuken) is links bovenin de reflectie in dat zilveren ding (auto?). Mooie bruine kijkers
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_57898879
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:00 schreef kvdv het volgende:

[..]

Mooie kleuren, maar wel erg veel vertekening.
Dat valt enigzins recht te trekken met PS trouwens.
Kun je misschien ook bijvertellen hoe je vertekening in PS corrigeert?
  maandag 7 april 2008 @ 23:17:12 #100
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_57900342
quote:
Op maandag 7 april 2008 22:20 schreef HunterPrior het volgende:

[..]

Kun je misschien ook bijvertellen hoe je vertekening in PS corrigeert?
Ik ben geen expert, maar soms valt vertekening wat weg te werken dmv de free-transform functie in photoshop. Speel er eens mee zou ik zeggen, en in het photoshop topic kunnen mensen met meer verstand van ps je misschien wat meer helpen.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')