abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57689911
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:

En als ik 1 zin uit een boek quote dan weet jij wat er op de overige 492 pagina's staat?
Nogmaals, je kunt discusseren over specifieke uitleg van verzen, maar het belangrijkste thema staat niet ter discussie, namelijk onderwerping van ongelovigen en het verspreiden van het geloof.. je kunt interpreteren wat je wil, maar dat krijg je er niet uit, en daarom zie je dat terreur en achterlijkheid een inherent verschijnsel zijn binnen de islam, ongeacht locatie, welvaart, etniciteit, enzovoort

overigens geldt dit uiteraard net zo goed voor andere groeperingen, je kunt bij communisten ook discusseren of een gewelddadige revolutie toegestaan is, maar de basis van het denken -een collectivistische, centraal geleide staat- zul je altijd houden
pi_57689921
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:04 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

mensen delen zichzelf op in één groep wanneer ze zich aansluiten bij een groep zoals een collectivistische religie
Het is toch echt Wilders en de media die segregerend bezig zijn.
pi_57689926
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:08 schreef Schepseltje het volgende:
en heeft ook dezelfde uitwerking in alle hoeken van de wereld waar hij zich manifesteert..
Dus de Islam in Marokko is gelijk aan die in Soedan en die in Dubai en die in Iran en die in Indonesie en die Turkije en die in Pakistan

En al helemaal gelijk aan die in landen met een Islamitische minderheid uiteraard
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57689942
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:12 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Nogmaals, je kunt discusseren over specifieke uitleg van verzen, maar het belangrijkste thema staat niet ter discussie, namelijk onderwerping van ongelovigen en het verspreiden van het geloof.. je kunt interpreteren wat je wil, maar dat krijg je er niet uit, en daarom zie je dat terreur en achterlijkheid een inherent verschijnsel zijn binnen de islam, ongeacht locatie, welvaart, etniciteit, enzovoort

overigens geldt dit uiteraard net zo goed voor andere groeperingen, je kunt bij communisten ook discusseren of een gewelddadige revolutie toegestaan is, maar de basis van het denken -een collectivistische, centraal geleide staat- zul je altijd houden
Ga naar de winkel en koop een Koran. Alstjeblieft. En lees hem. Alstjeblieft.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57689945
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:09 schreef Toksa het volgende:
Ha ha.... Geinig.. Je snapt wat ik bedoel.

Hebben we de rest van de Kuran ook gelezen? Het is niet altijd een vredelievend boek, maar goed, dat is de Thora/Bijbel nou ook niet.
Die worden dan ook niet gezien als letterlijke woord van god..

De thora en bijbel bevatten talloze verhalen en denkbeelden die je zelf dient te vertalen naar de huidige tijd. De koran daarintegen is een boek wat universeel, en letterlijk geldig is. Waar het christendom aanzet tot zelf nadenken over verhalen, stopt de Islam al het denken en beschrijft tot in de puntjes hoe je moet leven.

Daarnaast hebben de christenen nog zoiets gehad als het nieuwe testament, waardoor de scherpe kantjes er vanaf waren.
pi_57689958
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dus de Islam in Marokko is gelijk aan die in Soedan en die in Dubai en die in Iran en die in Indonesie en die Turkije en die in Pakistan

En al helemaal gelijk aan die in landen met een Islamitische minderheid uiteraard
de basis van het denken is inderdaad hetzelfde, alleen zijn sommige landen fanatieker, bijvoorbeeld arabische landen zijn fanatieker dan landen waar de islam is opgedrongen zoals in afrika
pi_57689962
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:12 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Dan ben jij er zeker ook 1.. Ik zie ook iets van achterlijkheid in jouw teksten? Hoe bedoel je generaliseren. Loop eerst even een dag mee in mijn huishouden. Dan zie je dat moslim A niet gelijk staat aan moslim B.
pi_57689967
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ga naar de winkel en koop een Koran. Alstjeblieft. En lees hem. Alstjeblieft.
Ik heb er hier twee liggen, een in het nederlands en een in het engels met arabische vertaling

en ik heb ze beide gelezen
pi_57689983
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:16 schreef Toksa het volgende:

[..]

Dan ben jij er zeker ook 1.. Ik zie ook iets van achterlijkheid in jouw teksten? Hoe bedoel je generaliseren. Loop eerst even een dag mee in mijn huishouden. Dan zie je dat moslim A niet gelijk staat aan moslim B.
Leer lezen, ik zeg niet dat moslims gelijk zijn, ik zeg dat moslims zichzelf voegen bij dezelfde groep met in de basis dezelfde denkbeelden. Als je deze simpele nuance na 14 keer uitleggen nog niet begrijpt kun je misschien beter de herhaling van de gouden kooi gaan kijken
pi_57690013
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:17 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Ik heb er hier twee liggen, een in het nederlands en een in het engels met arabische vertaling

en ik heb ze beide gelezen
Oké dan ben je of heel dom of je bent ergens gestopt met het ontwikkelen van begrijpend lezen, relativeren, nuanceren en concluderen. In dat eerste geval: ga naar ONZ. In het tweede geval raad ik je aan om de basisschool en de onderbouw van de HAVO nog een keer te doen op een avondschool. Of een hersenscan.
pi_57690028
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Oké dan ben je of heel dom of je bent ergens gestopt met het ontwikkelen van begrijpend lezen, relativeren, nuanceren en concluderen. In dat eerste geval: ga naar ONZ. In het tweede geval raad ik je aan om de basisschool en de onderbouw van de HAVO nog een keer te doen op een avondschool. Of een hersenscan.
zijn je argumenten nu al weer op? je begint weer te trollen
  zaterdag 29 maart 2008 @ 02:33:57 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_57690116
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:05 schreef Schepseltje het volgende:
druk druk.. was nu aan 't fokken ter onspanning van 't werk..
maar over twee weken is het weer wat rustiger..
Nou ja, dat is goed... druk is ok maar het moet niet alles kapot maken.

Die "islamitische wereld" is juist in Europa niet zo interessant. En al helemaal niet in Nederland. Ik beschouw dit land toch als een sociale snelkookpan. Iedereen die deelneemt aan deze samenleving krijgt zoveel met andersdenkenden te maken, die vermenging van culturen/ideeën/gedachten heeft heel veel invloed, op iedereen. Genoeg mensen, en dus genoeg moslims, die inmiddels gewoon meedraaien in de maatschappij en door alle ervaringen met anderen heel andere ideeën over de mens en de wereld hebben dan alle radicale schreeuwers ons willen doen geloven. Neemt lang niet alle radicale ideeën weg (die zijn er echt wel, kan ik je uit ervaring vertellen) maar de groep die gewoon zijn kop houdt en min of meer tevreden zijn eigen weg volgt, wordt steeds groter.

Ik kan heel theoretisch bakkeleien over het al dan niet aanwezige gevaar van 'de' islam maar in al die jaren, na al die ontmoetingen, ben ik me ook steeds meer gaan beseffen dat een vast idee over wat 'de' islam betekent, vooral een beperking vormt van je eigen denken. Zelfs als ik zou denken dat alles wat ik denk ook klopt, dan WIL ik niet eens op die manier denken omdat ik zeker weet dat ik mensen ernstig tekort doe. Er is gewoon veel meer toekomst dan de doemdenkers suggereren, en ik ben graag een van degenen die die toekomst wijd open houdt.
Risico nemen, mensen het voordeel van de twijfel gunnen in plaats van hen bij voorbaat vast te pinnen op een geloof dat ze vaak zelf niet eens goed kunnen uitleggen.

Het is ook een soort van Hollandse ziekte, om iedereen maar bij voorbaat vast te pinnen op een of andere overtuiging, en daar conclusies uit te trekken. Een rare vorm van intellectuele voorselectie, op lange termijn sloopt dat de samenleving als je niet uitkijkt. Stickertje hier, voor-etiketje daar, dat maakt het misschien in eerste instantie wel gemakkelijk om mensen te beoordelen maar als je dieper in iemands geest duikt, blijkt eea toch heel anders in elkaar te zitten. Althans, dat is mijn ervaring en uiteindelijk vind ik die ervaring het belangrijkst, niet wat ik 'weet'.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_57690243
Ik ben van mening dat je bazelt, dus al lees ik je redenatie nog tig keer, ik vind het zo dom klinken..
Ik ben het niet met je eens. Klaar.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 02:56:52 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_57690277
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:51 schreef Toksa het volgende:
Ik ben van mening dat je bazelt, dus al lees ik je redenatie nog tig keer, ik vind het zo dom klinken..
Ik ben het niet met je eens. Klaar.
Ik heb inmiddels een flinke dosis whisky in mijn mik zitten, dus vraag ik het maar: wie bedoel je nou?
pi_57690286
Daar heb ik ook behoefte aan..

Had het niet tegen jou Maar tegen schepseltje.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 03:15:37 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_57690391
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:58 schreef Toksa het volgende:
Daar heb ik ook behoefte aan..
Mijn fles is al over de helft en ik ben inmiddels op het punt dat ik telkens weer kan huilen bij 1948 van Gerard Cox (Koot&Bie) -- behalve dat ik nog steeds aan het werk ben (weeeeekend!!!) en beroepshalve weiger spelfouten te maken, betekent dat doorgaans niet veel goeds.

Maar alcohol is een fijne vriend, zelfs als ik moslims moet verdedigen. Leve de paradox van de waanzin!
pi_57690439
Alcohol kan je maatje zijn, maar ook je vijand.. het leven is n stuk leuker met 4 baco's en 3 tequila's achter de kiezen.

En ja.. ik ben en blijf toch moslim.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 03:52:28 #68
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_57690568
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 03:23 schreef Toksa het volgende:
Alcohol kan je maatje zijn, maar ook je vijand.. het leven is n stuk leuker met 4 baco's en 3 tequila's achter de kiezen.

En ja.. ik ben en blijf toch moslim.
Inshallah. Het voordeel mijnerzijds is dat ik niet hoef te kiezen tussen een schuldgevoel en hoofdpijn -- als de keus nabij is, overheerst allerwegen de hoofdpijn.

Verder is muziek mijn absolute weldoener.

(...)
pi_57694880
Ik ken geen enkele gelovige die geen schuldgevoel heeft. Vooral de jongere generatie
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:49:25 #70
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57698107
Ja, sowieso, dé moslim. Da's net zo iets als dé christen, heb je het dan over Nathalie van Idols, of JP Balkenende?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:52:19 #72
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57698108
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:18 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Leer lezen, ik zeg niet dat moslims gelijk zijn, ik zeg dat moslims zichzelf voegen bij dezelfde groep met in de basis dezelfde denkbeelden. Als je deze simpele nuance na 14 keer uitleggen nog niet begrijpt kun je misschien beter de herhaling van de gouden kooi gaan kijken
Schepseltje, jij begrijpt het punt van dit topic niet. Het punt is dat iedere scheet die een moslim als individu maakt meteen moet worden teruggebracht op de islam. Fraude? Islamtisch! Grote bek? Islamtisch! Je buren helpen? Islamtisch! Alsof alles wat ze doen, elke handeling die ze verrichten, gemotiveerd moet zijn door de Koran. Alsof je alles wat elke Amerikaanse WASP doet gaat terugvoeren op de bijbel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')