Nogmaals, je kunt discusseren over specifieke uitleg van verzen, maar het belangrijkste thema staat niet ter discussie, namelijk onderwerping van ongelovigen en het verspreiden van het geloof.. je kunt interpreteren wat je wil, maar dat krijg je er niet uit, en daarom zie je dat terreur en achterlijkheid een inherent verschijnsel zijn binnen de islam, ongeacht locatie, welvaart, etniciteit, enzovoortquote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En als ik 1 zin uit een boek quote dan weet jij wat er op de overige 492 pagina's staat?
Het is toch echt Wilders en de media die segregerend bezig zijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:04 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
mensen delen zichzelf op in één groep wanneer ze zich aansluiten bij een groep zoals een collectivistische religie
Dus de Islam in Marokko is gelijk aan die in Soedan en die in Dubai en die in Iran en die in Indonesie en die Turkije en die in Pakistanquote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:08 schreef Schepseltje het volgende:
en heeft ook dezelfde uitwerking in alle hoeken van de wereld waar hij zich manifesteert..
Ga naar de winkel en koop een Koran. Alstjeblieft. En lees hem. Alstjeblieft.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:12 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Nogmaals, je kunt discusseren over specifieke uitleg van verzen, maar het belangrijkste thema staat niet ter discussie, namelijk onderwerping van ongelovigen en het verspreiden van het geloof.. je kunt interpreteren wat je wil, maar dat krijg je er niet uit, en daarom zie je dat terreur en achterlijkheid een inherent verschijnsel zijn binnen de islam, ongeacht locatie, welvaart, etniciteit, enzovoort
overigens geldt dit uiteraard net zo goed voor andere groeperingen, je kunt bij communisten ook discusseren of een gewelddadige revolutie toegestaan is, maar de basis van het denken -een collectivistische, centraal geleide staat- zul je altijd houden
Die worden dan ook niet gezien als letterlijke woord van god..quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:09 schreef Toksa het volgende:
Ha ha.... Geinig.. Je snapt wat ik bedoel.
Hebben we de rest van de Kuran ook gelezen? Het is niet altijd een vredelievend boek, maar goed, dat is de Thora/Bijbel nou ook niet.
de basis van het denken is inderdaad hetzelfde, alleen zijn sommige landen fanatieker, bijvoorbeeld arabische landen zijn fanatieker dan landen waar de islam is opgedrongen zoals in afrikaquote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dus de Islam in Marokko is gelijk aan die in Soedan en die in Dubai en die in Iran en die in Indonesie en die Turkije en die in Pakistan![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En al helemaal gelijk aan die in landen met een Islamitische minderheid uiteraard
Dan ben jij er zeker ook 1.. Ik zie ook iets van achterlijkheid in jouw teksten? Hoe bedoel je generaliseren. Loop eerst even een dag mee in mijn huishouden. Dan zie je dat moslim A niet gelijk staat aan moslim B.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:12 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Nogmaals, je kunt discusseren over specifieke uitleg van verzen, maar het belangrijkste thema staat niet ter discussie, namelijk onderwerping van ongelovigen en het verspreiden van het geloof.. je kunt interpreteren wat je wil, maar dat krijg je er niet uit, en daarom zie je dat terreur en achterlijkheid een inherent verschijnsel zijn binnen de islam, ongeacht locatie, welvaart, etniciteit, enzovoort
overigens geldt dit uiteraard net zo goed voor andere groeperingen, je kunt bij communisten ook discusseren of een gewelddadige revolutie toegestaan is, maar de basis van het denken -een collectivistische, centraal geleide staat- zul je altijd houden
Ik heb er hier twee liggen, een in het nederlands en een in het engels met arabische vertalingquote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ga naar de winkel en koop een Koran. Alstjeblieft. En lees hem. Alstjeblieft.
Leer lezen, ik zeg niet dat moslims gelijk zijn, ik zeg dat moslims zichzelf voegen bij dezelfde groep met in de basis dezelfde denkbeelden. Als je deze simpele nuance na 14 keer uitleggen nog niet begrijpt kun je misschien beter de herhaling van de gouden kooi gaan kijkenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:16 schreef Toksa het volgende:
[..]
Dan ben jij er zeker ook 1.. Ik zie ook iets van achterlijkheid in jouw teksten? Hoe bedoel je generaliseren. Loop eerst even een dag mee in mijn huishouden. Dan zie je dat moslim A niet gelijk staat aan moslim B.
Oké dan ben je of heel dom of je bent ergens gestopt met het ontwikkelen van begrijpend lezen, relativeren, nuanceren en concluderen. In dat eerste geval: ga naar ONZ. In het tweede geval raad ik je aan om de basisschool en de onderbouw van de HAVO nog een keer te doen op een avondschool. Of een hersenscan.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:17 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Ik heb er hier twee liggen, een in het nederlands en een in het engels met arabische vertaling
en ik heb ze beide gelezen
zijn je argumenten nu al weer op? je begint weer te trollenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Oké dan ben je of heel dom of je bent ergens gestopt met het ontwikkelen van begrijpend lezen, relativeren, nuanceren en concluderen. In dat eerste geval: ga naar ONZ. In het tweede geval raad ik je aan om de basisschool en de onderbouw van de HAVO nog een keer te doen op een avondschool. Of een hersenscan.
Nou ja, dat is goed... druk is ok maar het moet niet alles kapot maken.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:05 schreef Schepseltje het volgende:
druk druk.. was nu aan 't fokken ter onspanning van 't werk..
maar over twee weken is het weer wat rustiger..
Ik heb inmiddels een flinke dosis whisky in mijn mik zitten, dus vraag ik het maar: wie bedoel je nou?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:51 schreef Toksa het volgende:
Ik ben van mening dat je bazelt, dus al lees ik je redenatie nog tig keer, ik vind het zo dom klinken..
Ik ben het niet met je eens. Klaar.
Mijn fles is al over de helft en ik ben inmiddels op het punt dat ik telkens weer kan huilen bij 1948 van Gerard Cox (Koot&Bie) -- behalve dat ik nog steeds aan het werk ben (weeeeekend!!!) en beroepshalve weiger spelfouten te maken, betekent dat doorgaans niet veel goeds.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:58 schreef Toksa het volgende:
Daar heb ik ook behoefte aan..
Inshallah. Het voordeel mijnerzijds is dat ik niet hoef te kiezen tussen een schuldgevoel en hoofdpijn -- als de keus nabij is, overheerst allerwegen de hoofdpijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 03:23 schreef Toksa het volgende:
Alcohol kan je maatje zijn, maar ook je vijand.. het leven is n stuk leuker met 4 baco's en 3 tequila's achter de kiezen.
En ja.. ik ben en blijf toch moslim.
Schepseltje, jij begrijpt het punt van dit topic niet. Het punt is dat iedere scheet die een moslim als individu maakt meteen moet worden teruggebracht op de islam. Fraude? Islamtisch! Grote bek? Islamtisch! Je buren helpen? Islamtisch! Alsof alles wat ze doen, elke handeling die ze verrichten, gemotiveerd moet zijn door de Koran. Alsof je alles wat elke Amerikaanse WASP doet gaat terugvoeren op de bijbel.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:18 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Leer lezen, ik zeg niet dat moslims gelijk zijn, ik zeg dat moslims zichzelf voegen bij dezelfde groep met in de basis dezelfde denkbeelden. Als je deze simpele nuance na 14 keer uitleggen nog niet begrijpt kun je misschien beter de herhaling van de gouden kooi gaan kijken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |