Hoezo een grap?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:58 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Wat een grap. Ook al zou 1% van de Iraniers zich tegen de invasie bewegen, dan nog zijn de Amerikanen de zak
Zie de reactie boven je.quote:
Zoals ik al eerder zei: je kan Iran niet met Irak vergelijken. De bevolking verschilt totaal van elkaar.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:01 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat zeiden ze van Irak ook: geloof ons, ze zullen ons als bevrijders binnenhalen! Viel een beetje tegen achteraf
Sowieso, waar haal je die mateloze arrogantie vandaan om landen te 'helpen' die daar helemaal niet om gevraagd hebben, omdat jij op eigen houtje even bepaalt dat jouw ideologie superieur is aan die van een ander. Laat die mensen dat zelf bepalen!
Nog even en China komt hier onder het mom van een 'bevrijding' het communisme in Nederland brengen
Misschien wil je ipv je korte reacties eens met betere uitleg komen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 01:20 schreef Druuna het volgende:
[..]
Oh?
Nou dan weet jij meer dan ik!
En ik denk dat vele iraniers die gevlucht zijn het hier niet mee eens zijn.
Iran is bij lange na nog geen vrij land, en ook niet vrij.
Er gebeuren daar nog genoeg dingen die wij als norm vrijheid noemen die daar niet kunnen.
Maar als mannelijke toerist zal het daar best te doen zijn.
zo überhaupt, dan al helemaal niet door de Amerikanen, de met behulp van de Amerikanen geïnstalleerde dictatuur om de revolutie van het volk te breken is nog lang niet vergeten namelijk .. al die arme boeren die voor hun leven moesten vrezen omdat ze weigerden te buigen voor het beeld van een sjah die zijn plattelandsbevolking liet verhongeren terwijl die mooi weer speelt met de Amerikanen/de westerse wereld, velen daarvan leven nog ..quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:48 schreef Seneca het volgende:
[..]
Open voor een revolutie ja, niet voor een 'bevrijding'. Een dergelijke actie van Amerika, of welk ander land dan ook, zal (terecht!) als invasie worden gezien, ook door de gematigde Iraniers. Tel daar bij op dat Iran vele berglandschappen telt, en dat bijna iedere burger in Iran een wapen bezit, en je hebt een potentiele ramp bij een invasie.
mjahhh... onze bemoeienissen met Iran zijn tot nu toe echt een succes geweest.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:55 schreef Elfletterig het volgende:
Dat Iran een extreem gevaarlijk land is, wisten we al een tijdje. Dat er wordt geknutseld aan een atoombom wisten we, dat er minderjarigen worden geëxecuteerd wisten we, dat homo's er worden opgehangen omdat ze homo zijn, wisten we ook. En dat alle hervormingsgezinde kandidaten bij verkiezingen vakkundig door de ultra-conservatieve, geestelijke Raad van Hoeders van kieslijsten worden geweerd, is ook niets nieuws.
Maar na het horen van de reactie van Iran op de film van Geert Wilders, weet ik het echt 100 procent zeker. Dit land moet onmiddellijk worden bevrijd, worden ontdaan van geschifte extremisten die de bevolking onderdrukken.
[..]
Bron: NOS
Als je deze reactie uit je strot kunt krijgen, ben je toch echt compleet geschift. Iets anders kan ik er echt niet van maken. De film laat namelijk 180 gradenhet tegenovergestelde zien: de kwaadaardigheid en diepe wrok van extremistische moslims tegen het westen!
De bevolking van Iran wordt onderdrukt door een bende extremistische moslims die dringend uit de weg geruimd moeten worden.
Ik kon het niet laten om nog even snel te reageren:quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:16 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
mjahhh... onze bemoeienissen met Iran zijn tot nu toe echt een succes geweest.
Maar aggemedinnietsjaat is een mafketel eerste klas, dat staat buiten kijf.
Probleem is alleen dat zelfs zonder hem, de Iraniers nog steeds anti-Israel zijn.
Hoezo niet?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:43 schreef AryaMehr het volgende:
Grappig dat er mensen zijn die Iran met Irak willen vergelijken. Iran wordt nooit een 2de Irak
Dat stonden aardig wat Irakezen op het allereerste begin ook.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:43 schreef AryaMehr het volgende:
ongeacht of Amerika nou Iran binnenvalt of niet. Het merendeel van de Iraanse bevolking staat zelfs juist open voor een bevrijding. En dat weet de Islamitische regering van Iran ook.
Wie?quote:En ik zeg dit OOK in het belang van de normale moslim die geen enkel kwaad in de zin heeft.
de iraniers zijn net zo goed anti israel... alle arabieren, perzen whatever zijn in meerderheid anti israelquote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik kon het niet laten om nog even snel te reageren:
Niet de Iraniers zijn anti-Israel maar de Iraanse regering. Probeer die twee gaarne niet te verwarren. De Iraniers leven al honderden jaren in harmonie met de Joden.
Voor anti-israel mensen hoef je niet naar het midden-oosten te gaan, die vind je ook hier en zelfs onder de joden.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
de iraniers zijn net zo goed anti israel... alle arabieren, perzen whatever zijn in meerderheid anti israel
ik ga nergens heenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:33 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Voor anti-israel mensen hoef je niet naar het midden-oosten te gaan, die vind je ook hier en zelfs onder de joden.
precies, en die noem je dan anti-zionisten, niet te verwarren met antisemieten ..quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:33 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Voor anti-israel mensen hoef je niet naar het midden-oosten te gaan, die vind je ook hier en zelfs onder de joden.
Mensen worden onterecht opgehangen, vrouwen onterecht gestenigd, politieke activisten worden dagelijks gemarteld. En je denkt werkelijk dat de mensen de regering nog als zijne beschouwen? Wat een grap.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:15 schreef nonzz het volgende:
"Ja, we hebben een kutregering die ons onderdrukt, maar het is nog altijd wel ONZE kutregering.
beter dan de Amerikanen terug, iig bij de ouderen, want die weten nog dat het onder de Sjah, die daar alleen maar zat dankzij de hulp van de VS, nog veel slechter was .. nu hebben ze tenminste te eten !!quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mensen worden onterecht opgehangen, vrouwen onterecht gestenigd, politieke activisten worden dagelijks gemarteld. En je denkt werkelijk dat de mensen de regering nog als zijne beschouwen? Wat een grap.
Net als dat Wilders, Verdonk en Kamp roepen dat ze eventueel niks te maken hebben met mensenrechten en internationaal recht, kan de Iraanse regering dat met even veel recht ook doen. Kortom dat "onterecht" is betrekkelijk omdat het volgens het Iraanse recht wel "terecht" is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:23 schreef AryaMehr het volgende:
Mensen worden onterecht opgehangen, vrouwen onterecht gestenigd, politieke activisten worden dagelijks gemarteld. En je denkt werkelijk dat de mensen de regering nog als zijne beschouwen?
Niet alleen in Iran toch .. en dat vind ik dan nou het ergste, dat men nog niet eens inziet dat juist dat de grootste schending is van mensenrechten die je kan hebben, je ontneemt een heel volk het zelfbeschikkingsrechtquote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:36 schreef FeestNummer het volgende:
Wat ik een beetje proef is dat sommige mensen hier met grof geweld "westerse normen" willen opdringen aan niet-westerse landen.
Ik hoor juist steeds meer mensen zeggen dat het onder de Sjah een stukken beter was dan nu.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:32 schreef moussie het volgende:
[..]
beter dan de Amerikanen terug, iig bij de ouderen, want die weten nog dat het onder de Sjah, die daar alleen maar zat dankzij de hulp van de VS, nog veel slechter was .. nu hebben ze tenminste te eten !!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |