abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57688799
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:00 schreef Elfletterig het volgende:

Ja, uiteraard begrijp ik dat, ik ben niet achterlijk. Maar wat jij "bij elkaar houden" noemt, noem ik onderdrukken en terroriseren. De VS is een compleet geschift land, zeker wanneer Republikeinen er aan de macht zijn, maar ze executeren er geen minderjarigen, hebben geen verplichte staatsgodsdienst en weigeren ook niet stelselmatig duizenden kandidaten bij verkiezingen.

Wat ik oprecht niet begrijp is dat een discussie over het afzetten van de extremisten in Iran altijd maar weer moet verzanden in opmerkingen over de hypocrisie van Amerika.
Amerika heeft genoeg op zijn kerfstok anders in 3e wereldlanden o.a. waar zat onschuldige mensen zijn gestorven door hun toedoen.
Alleen al in de satelietoorlogen van de koude oorlog ibv angola en nigaragua.
Om nog maar niet te spreken over de slapjanus die ze in Cambodja aan de macht geholpen hebben om door zijn toestemming in cambodja de vietcong konden aanpakken.
Na de vietnam oorlog toen de amerikanen weg waren kon daardoor pol pot lekker huis houden.
Resultaat 2 miljoen doden.
Amerika heeft zelfs nog wapens aan Iran verkocht (Iran-contra) om zo de contra's in Nigaragua te financieren.
Als je voorstelt om net zoals in Irak in Iran democratie te brengen zoals Amerika voordoet kun je opmerkingen daarover verwachten.
Tevens zal Rusland Iran steunen en Sirie.
Er is meer onderdrukking in Saudie Arabie dan in Iran daar hoor je niemand over.
Erg hypocriet allemaal.
Maar ja dat is politiek en de machtszucht van de mens welcome to the real world.
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
  zaterdag 29 maart 2008 @ 01:17:52 #52
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_57688904
De situatie in Iran valt best wel mee, een vriend van me is er vorig jaar nog een maand geweest in het kader van een studiereis. Hij heeft niets gemerkt van al die boze berichten die ons doen toekomen, integendeel zelfs.

Hiermee wil ik niet ontkennen dat Iran er naar onze maatstaven er nogal brute normen en waarden op houdt, maar om nou om een 'regime change' te roepen is wel erg kort door de bocht.
pi_57688952
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:00 schreef Triggershot het volgende:
Ah tof, de 'extremisten' in Iran hebben het ook altijd over ons 'bevrijden'
Kwaad moet je soms met kwaad bestrijden. Helaas gaat dat soms niet anders. Met lieve woordjes kom je er niet. Zeker niet in Iran. En laten we wel wezen. Wij - het Westen in algemene zin - WETEN dat we mensenrechten vele, vele malen beter respecteren dan in Iran het geval is. In moderne westerse landen wordt de bevolking niet onderdrukt, worden geen minderjarigen geëxecuteerd of religies aan mensen opgelegd. Natuurlijk willen de Iraanse extremisten graag een walgelijk beeld van het westen scheppen, natuurlijk schilderen ze Nederland af als de hel op aarde. Punt is alleen dat wij wel beter weten.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 01:20:34 #54
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_57688973
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:17 schreef Terecht het volgende:
De situatie in Iran valt best wel mee, een vriend van me is er vorig jaar nog een maand geweest in het kader van een studiereis. Hij heeft niets gemerkt van al die boze berichten die ons doen toekomen, integendeel zelfs.

Hiermee wil ik niet ontkennen dat Iran er naar onze maatstaven er nogal brute normen en waarden op houdt, maar om nou om een 'regime change' te roepen is wel erg kort door de bocht.
Oh?
Nou dan weet jij meer dan ik!
En ik denk dat vele iraniers die gevlucht zijn het hier niet mee eens zijn.
Iran is bij lange na nog geen vrij land, en ook niet vrij.
Er gebeuren daar nog genoeg dingen die wij als norm vrijheid noemen die daar niet kunnen.
Maar als mannelijke toerist zal het daar best te doen zijn.
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
pi_57689053
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kwaad moet je soms met kwaad bestrijden. Helaas gaat dat soms niet anders. Met lieve woordjes kom je er niet. Zeker niet in Iran. En laten we wel wezen. Wij - het Westen in algemene zin - WETEN dat we mensenrechten vele, vele malen beter respecteren dan in Iran het geval is. In moderne westerse landen wordt de bevolking niet onderdrukt, worden geen minderjarigen geëxecuteerd of religies aan mensen opgelegd. Natuurlijk willen de Iraanse extremisten graag een walgelijk beeld van het westen scheppen, natuurlijk schilderen ze Nederland af als de hel op aarde. Punt is alleen dat wij wel beter weten.
Lees me post hierboven anders nog eens
Het westen is niet altijd zo braaf als je denkt.
Black ops genoeg waar meer dan alleen Amerika van af weet of aan meedoet.
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
pi_57689111
quote:
Kwaad moet je soms met kwaad bestrijden. Helaas gaat dat soms niet anders. Met lieve woordjes kom je er niet. Zeker niet in Iran. En laten we wel wezen. Wij - het Westen in algemene zin - WETEN dat we mensenrechten vele, vele malen beter respecteren dan in Iran het geval is. In moderne westerse landen wordt de bevolking niet onderdrukt, worden geen minderjarigen geëxecuteerd of religies aan mensen opgelegd. Natuurlijk willen de Iraanse extremisten graag een walgelijk beeld van het westen scheppen, natuurlijk schilderen ze Nederland af als de hel op aarde.
Hoeveel landen heeft Iran aangevallen in de voorbije tien jaar?
quote:
Punt is alleen dat wij wel beter weten.
pi_57689145
quote:

[..]

Ik neem aan dat je je hebt aangemeld bij de landmacht? En vervolgens vooraan staat om uitgezonden te worden naar de missie "Irani Freedom"?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_57690180
quote:

[..]

Kwaad moet je soms met kwaad bestrijden. Helaas gaat dat soms niet anders. Met lieve woordjes kom je er niet. Zeker niet in Iran. En laten we wel wezen. Wij - het Westen in algemene zin - WETEN dat we mensenrechten vele, vele malen beter respecteren dan in Iran het geval is.
En dat geeft ons het recht om ze dan maar met geweld op te dringen aan anderen
quote:
In moderne westerse landen wordt de bevolking niet onderdrukt, worden geen minderjarigen geëxecuteerd of religies aan mensen opgelegd.
In moderne westerse landen is het niet nodig om de bevolking te onderdrukken, omdat de regering hier onder het mom van democratie haar eigen zin door kan drukken. Eens in de vier jaar mogen we stemmen op een paar partijprogramma's, die, zodra de winst binnen is, onmiddelijk weer omgegooid worden.

Ondertussen is in grote delen van het westen abortus verboden, mag ik nog steeds niet over mijn eigen lichaam beschikken (euthanasie is in de meeste landen verboden), zijn homo huwelijken verboden, en willen ze hier in Nederland de koopzondag weer afschaffen. Maar gelukkig worden de Christelijke normen en waarden me niet opgelegd
quote:
Natuurlijk willen de Iraanse extremisten graag een walgelijk beeld van het westen scheppen, natuurlijk schilderen ze Nederland af als de hel op aarde. Punt is alleen dat wij wel beter weten.
Precies hetzelfde denken ze daar in Iran.

Face it, jij hebt het recht niet om die mensen daar te vertellen hoe ze hun leven moeten leiden. Als de Iranezen zich onderdrukt voelen, dan is het aan henzelf om daartegen in opstand te komen (wat ondertussen dus ook al meedere malen is gebeurd). Het is gewoon een kwestie van tijd. Het laatste wat je moet doen is onze geweldige 'democratie' opleggen aan een volk dat daar nog niet klaar voor is. Dat werkte in Irak niet, en dat zal in Iran ook niet werken.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57690223
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:54 schreef Elfletterig het volgende:
"Zolang ze niks ondertekenen van mensenrechten"... hoe kortzichtig en bekrompen kan je wereldvisie zijn? Ben toch blij dat er rond 1940 wat geallieerden waren die anders over dit soort kwesties dachten toen Nederland door de nazi's werd bezet. Iran - het echte Perzische Iran - is bezet door moslimextremisten.
Iran is een zelfstandig land. Nederland werd binnen gevallen

En als er voor de Amerikanen niks te halen viel was men ook niet gekomen !
pi_57690227
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:55 schreef Elfletterig het volgende:
De film laat namelijk 180 gradenhet tegenovergestelde zien: de kwaadaardigheid en diepe wrok van extremistische moslims tegen het westen!
En roept op tot verzet tegen alle moslims, tegen de islam als geheel.

Ik hoop dat je die nuancering begrijpt. Die Iraanse reactie is overigens absurd en ophitsend.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:06:40 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57692436
Iran is helemaal niet zo'n slecht land.
Relatief rijk, stabiel, weinig criminaliteit, etc.
Je kunt daar prima leven.

Er zijn natuurlijk wel een paar nadelen. Je moet niet politiek actief zijn want dat is slecht voor de gezondheid en als homo kun je beter geen sexuele contacten hebben in een stadspark zo als in NL gebruikelijk is, maar die paar nadelen zijn geen oorlog/ opstand waard. Anders waren de Iraniers trouwens allang zelf in opstand gekomen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_57692538
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:49 schreef lightbearer het volgende:

[..]

En roept op tot verzet tegen alle moslims, tegen de islam als geheel.

Ik hoop dat je die nuancering begrijpt. Die Iraanse reactie is overigens absurd en ophitsend.
Wat heet ophitsend? Iran beschuldigt Nederland van een complot tegen het Midden-Oosten. De VS beschuldigd Irak van het bezitten van massavernietigingswapens. Beide aantoonbaar niet waar. Wat dat betreft zijn beide landen even absurd en ophitsend.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:29:07 #63
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_57692807
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:42 schreef Seneca het volgende:

knip<

Precies hetzelfde denken ze daar in Iran.

Face it, jij hebt het recht niet om die mensen daar te vertellen hoe ze hun leven moeten leiden. Als de Iranezen zich onderdrukt voelen, dan is het aan henzelf om daartegen in opstand te komen (wat ondertussen dus ook al meedere malen is gebeurd). Het is gewoon een kwestie van tijd. Het laatste wat je moet doen is onze geweldige 'democratie' opleggen aan een volk dat daar nog niet klaar voor is. Dat werkte in Irak niet, en dat zal in Iran ook niet werken.
eens
Iran heeft al eerder zijn machthebbers verworpen (ten bate van een islamitische staat) dus dat kunnen ze nog wel een keer als de tijd daar rijp voor is. Als ze hulp nodig hebben dan vragen ze er wel om.
pi_57693033
quote:

[..]

Maar dat doet er toch niet toe? We zien het als een oorlog tegen het kwaad, we being the good side, zij zien dat als precies hetzelfde. En zo zij bereiden hun volk voor andere partij te haten. Er is niets goeds of tolerants aan een andere land in te vallen en je eigen denkwaarden hun op te leggen.

You cant out fanatize these fanatics.
pi_57693052
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar dat doet er toch niet toe? We zien het als een oorlog tegen het kwaad, we being the good side, zij zien dat als precies hetzelfde. En zo zij bereiden hun volk voor andere partij te haten. Er is niets goeds of tolerants aan een andere land in te vallen en je eigen denkwaarden hun op te leggen.

You cant out fanatize these fanatics.
Sowieso word ik kotsmisselijk van 'leiders' die van mening zijn dat om het kwaad te bestrijden we zelf dat kwaad moeten worden. Een echte leider verliest nog liever dan datgene op te geven waar hij voor vecht in the first place.
pi_57693126
Perzen zijn een trots volk, dat reeds geschiedenis schreef toen het woord Amerika en de Engelse taal nog niet eens bestonden. Ik denk niet dat zij zitten wachten op wat "lessen" van een land zoals de VSA.
pi_57693137
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:44 schreef Seneca het volgende:

[..]

Sowieso word ik kotsmisselijk van 'leiders' die van mening zijn dat om het kwaad te bestrijden we zelf dat kwaad moeten worden. Een echte leider verliest nog liever dan datgene op te geven waar hij voor vecht in the first place.
Tsjaah.
pi_57693190
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:49 schreef zuiderbuur het volgende:
Perzen zijn een trots volk, dat reeds geschiedenis schreef toen het woord Amerika en de Engelse taal nog niet eens bestonden. Ik denk niet dat zij zitten wachten op wat "lessen" van een land zoals de VSA.
Ach, honderden jaren geleden kwamen de Perzen ook met een gigantisch leger naar Griekenland, de bakermat van de Westerse beschaving, om daar hun manier van leven te komen brengen. Wat dat betreft kent de geschiedenis een bepaalde ironie. Niet in de laatste plaats omdat de Perzen destijds ondanks hun numerieke, technologische, en economische overmacht toch zijn verslagen.

Het zou wrang zijn als de geschiedenis zich straks herhaalt, maar dan omgekeerd.
pi_57693226
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:52 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ach, honderden jaren geleden kwamen de Perzen ook met een gigantisch leger naar Griekenland, de bakermat van de Westerse beschaving, om daar hun manier van leven te komen brengen. Wat dat betreft kent de geschiedenis een bepaalde ironie. Niet in de laatste plaats omdat de Perzen destijds ondanks hun numerieke, technologische, en economische overmacht toch zijn verslagen.
Door 300 mannen die allemaal Engels spraken?
pi_57693280
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:54 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Door 300 mannen die allemaal Engels spraken?
Ken je geschiedenis. De Perzen zijn niet verslagen bij de slag om Thermophylae, ze werden slechts opgehouden. Door 300 Spartanen ja. En nog enkele duizenden Thespiers, Arcadiers, etc. Als je de film 300 ziet als realistische weergave van die veldslag dan zit er een steekje bij je los.

Veel belangrijkere factoren die hebben bijgedragen aan de nederlaag van de Perzen was de Atheense overwinning op de Perzische zeevloot, wat tot grote logistieke problemen leiden bij het landleger van de Perzen, en het feit dat Xerxes zelf om redenen die ik me nu even niet meer kan herinneren besloot terug te gaan naar Perzie.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:43:50 #71
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_57694192
Grappig dat er mensen zijn die Iran met Irak willen vergelijken. Iran wordt nooit een 2de Irak, ongeacht of Amerika nou Iran binnenvalt of niet. Het merendeel van de Iraanse bevolking staat zelfs juist open voor een bevrijding. En dat weet de Islamitische regering van Iran ook.
pi_57694287
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:43 schreef AryaMehr het volgende:
Grappig dat er mensen zijn die Iran met Irak willen vergelijken. Iran wordt nooit een 2de Irak, ongeacht of Amerika nou Iran binnenvalt of niet. Het merendeel van de Iraanse bevolking staat zelfs juist open voor een bevrijding. En dat weet de Islamitische regering van Iran ook.
Open voor een revolutie ja, niet voor een 'bevrijding'. Een dergelijke actie van Amerika, of welk ander land dan ook, zal (terecht!) als invasie worden gezien, ook door de gematigde Iraniers. Tel daar bij op dat Iran vele berglandschappen telt, en dat bijna iedere burger in Iran een wapen bezit, en je hebt een potentiele ramp bij een invasie.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:56:58 #73
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_57694413
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:48 schreef Seneca het volgende:

[..]

Open voor een revolutie ja, niet voor een 'bevrijding'. Een dergelijke actie van Amerika, of welk ander land dan ook, zal (terecht!) als invasie worden gezien, ook door de gematigde Iraniers. Tel daar bij op dat Iran vele berglandschappen telt, en dat bijna iedere burger in Iran een wapen bezit, en je hebt een potentiele ramp bij een invasie.
Hoevaak hebben de Iraniers wel niet geprobeerd om een revolutie los te ketenen? Hoevaak zijn anti-regering demonstraties wel niet de kop in gedrukt? Een revolutie zoals in 1978 zie ik niet zo snel meer gebeuren. Een groot deel van de Iraanse bevolking (met name de jongeren) is door toedoen van de Iraanse regering verslaafd geraakt aan allerlei verdovingsmiddelen zodat ze zich niet meer bezighouden met politieke activiteiten.

De enige oplossing is een bevrijding door de Amerikanen. En geloof me, de Iraniers staan daar voor open.
pi_57694440
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:56 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Hoevaak hebben de Iraniers wel niet geprobeerd om een revolutie los te ketenen? Hoevaak zijn anti-regering demonstraties wel niet de kop in gedrukt? Een revolutie zoals in 1978 zie ik niet zo snel meer gebeuren. Een groot deel van de Iraanse bevolking is door toedoen van de Iraanse regering verslaafd geraakt aan allerlei verdovingsmiddelen zodat ze zich niet meer bezighouden met politieke activiteiten.

De enige oplossing is een bevrijding door de Amerikanen. En geloof me, de Iraniers staan daar voor open.
Wat een grap . Ook al zou 1% van de Iraniers zich tegen de invasie bewegen, dan nog zijn de Amerikanen de zak
pi_57694478
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:56 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Hoevaak hebben de Iraniers wel niet geprobeerd om een revolutie los te ketenen? Hoevaak zijn anti-regering demonstraties wel niet de kop in gedrukt? Een revolutie zoals in 1978 zie ik niet zo snel meer gebeuren. Een groot deel van de Iraanse bevolking (met name de jongeren) is door toedoen van de Iraanse regering verslaafd geraakt aan allerlei verdovingsmiddelen zodat ze zich niet meer bezighouden met politieke activiteiten.

Dat zeiden ze van Irak ook: geloof ons, ze zullen ons als bevrijders binnenhalen! Viel een beetje tegen achteraf

Sowieso, waar haal je die mateloze arrogantie vandaan om landen te 'helpen' die daar helemaal niet om gevraagd hebben, omdat jij op eigen houtje even bepaalt dat jouw ideologie superieur is aan die van een ander. Laat die mensen dat zelf bepalen!

Nog even en China komt hier onder het mom van een 'bevrijding' het communisme in Nederland brengen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')