abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 april 2008 @ 11:24:59 #151
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_57776062
quote:
Op woensdag 2 april 2008 11:14 schreef An24 het volgende:

[..]

Psychologie is goed te doen joh. dat kan jij echt wel! go Chanty, go Chanty
Ja daarom doe ik een herkansing
Maar als t zo is als de vorige keer moet het lukken. concentratie en omstandigheden waren nu toch wel een stuk beter dan twee maanden geleden Wou alleen dat het wat minder dom definitieleren was en wat meer inzicht en logisch nadenken 't is ook noooooit goed
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_57776415
quote:
Op woensdag 2 april 2008 11:24 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja daarom doe ik een herkansing
Maar als t zo is als de vorige keer moet het lukken. concentratie en omstandigheden waren nu toch wel een stuk beter dan twee maanden geleden Wou alleen dat het wat minder dom definitieleren was en wat meer inzicht en logisch nadenken 't is ook noooooit goed
Waar gaat het in de inhoud om? persoonlijkheidsaspecten? ziektes? Als je een overhoring nodig hebt
  woensdag 2 april 2008 @ 12:15:14 #153
52229 Chanty
pi_57777041
quote:
Op woensdag 2 april 2008 11:42 schreef An24 het volgende:

[..]

Waar gaat het in de inhoud om? persoonlijkheidsaspecten? ziektes? Als je een overhoring nodig hebt
ja vanalles: van hoe de hersenen functioneren en in elkaar zitten, tot stoornissen (waar totaal niets over werd gevraagd de vorige keer en dat echt super oppervlakkig in het boek omschreven staat ook), therapievormen (ook oppervlakkig en niets over gevraagd), het functioneren van emoties/ motivaties, tot de achterhaalde theorie freud en aanhang, ontwikkelingsstadia die verschillende poppetjes hebben bedacht (zelfs de ontwikkeling van een baby in het eerste jaar, maar dat ga ik dus niet leren), theorieen over persoonlijkheidstrekken (the big 5 kon ik op de vorige opleiding al nooit onthouden ) en vooral een hele hoop moeilijke termen waar ze in het tentamen de betekenis van gaan vragen.

Het tentamen is eigenlijk een groot definities-geven-verhaal met af en toe een voorbeeld geven of vergelijking maken.
En dan denk ik: Stel vragen als: "Ooggetuigenverslagen zijn om verschillende redenen niet betrouwbaar te noemen. Geef aan waardoor vertekening kan ontstaan." Of zo... Heb je a). een link met de criminologie. En b). meer inzichtelijke vragen. Maar nee, ze vragen dus dingen als: "Noem de vier ontwikkelingsstadia van Piaget." Of: "Wat is foutieve attributie?"

Maar goed, t meeste weet ik denk ik wel. Ik vind het vak op deze manier alleen frustrerend en niets toevoegend
pi_57777380
quote:
Op woensdag 2 april 2008 12:15 schreef Chanty het volgende:

[..]

ja vanalles: van hoe de hersenen functioneren en in elkaar zitten, tot stoornissen (waar totaal niets over werd gevraagd de vorige keer en dat echt super oppervlakkig in het boek omschreven staat ook), therapievormen (ook oppervlakkig en niets over gevraagd), het functioneren van emoties/ motivaties, tot de achterhaalde theorie freud en aanhang, ontwikkelingsstadia die verschillende poppetjes hebben bedacht (zelfs de ontwikkeling van een baby in het eerste jaar, maar dat ga ik dus niet leren), theorieen over persoonlijkheidstrekken (the big 5 kon ik op de vorige opleiding al nooit onthouden ) en vooral een hele hoop moeilijke termen waar ze in het tentamen de betekenis van gaan vragen.

Het tentamen is eigenlijk een groot definities-geven-verhaal met af en toe een voorbeeld geven of vergelijking maken.
En dan denk ik: Stel vragen als: "Ooggetuigenverslagen zijn om verschillende redenen niet betrouwbaar te noemen. Geef aan waardoor vertekening kan ontstaan." Of zo... Heb je a). een link met de criminologie. En b). meer inzichtelijke vragen. Maar nee, ze vragen dus dingen als: "Noem de vier ontwikkelingsstadia van Piaget." Of: "Wat is foutieve attributie?"

Maar goed, t meeste weet ik denk ik wel. Ik vind het vak op deze manier alleen frustrerend en niets toevoegend
Duidelijk, dan moet je gewoon de bijbel hebben: boek over psychopathologie. Heerlijk leesbaar, alleen beetje duur. Maar als toekomstig criminologe mag hij eigenlijk niet ontbreken in je kast

De manier waarop je het moet leren voegt mogelijk niet veel toe, maar de info die je op slaat is erg relevant in het werk. Dat voor ogen houden, dan komt het helemaal goed
  woensdag 2 april 2008 @ 12:42:20 #155
52229 Chanty
pi_57777514
quote:
Op woensdag 2 april 2008 12:35 schreef An24 het volgende:

[..]

Duidelijk, dan moet je gewoon de bijbel hebben: boek over psychopathologie. Heerlijk leesbaar, alleen beetje duur. Maar als toekomstig criminologe mag hij eigenlijk niet ontbreken in je kast

De manier waarop je het moet leren voegt mogelijk niet veel toe, maar de info die je op slaat is erg relevant in het werk. Dat voor ogen houden, dan komt het helemaal goed
Er zijn idd feiten en definities die je moet weten. Maar ik leer ze liever in een bepaalde context dan droog. Maar: the big 5 zit nu aan de eettafel en ik kan ze nu onthouden

En de ontwikkelingsstadia met bijbehorende psychosociale crisissen van Erikson heb ik in een ladenkast gestopt Die gaan we op het tentamen indien nodig maar weer uitruimen
Er staan wel wat briljante leertips in dat boek
pi_57778443
quote:
Op woensdag 2 april 2008 12:42 schreef Chanty het volgende:

[..]

Er zijn idd feiten en definities die je moet weten. Maar ik leer ze liever in een bepaalde context dan droog. Maar: the big 5 zit nu aan de eettafel en ik kan ze nu onthouden

En de ontwikkelingsstadia met bijbehorende psychosociale crisissen van Erikson heb ik in een ladenkast gestopt Die gaan we op het tentamen indien nodig maar weer uitruimen
Er staan wel wat briljante leertips in dat boek
Klinkt alsof je minstens een 8 gaat halen
  woensdag 2 april 2008 @ 17:48:28 #157
52229 Chanty
pi_57784077
quote:
Op woensdag 2 april 2008 13:29 schreef An24 het volgende:

[..]

Klinkt alsof je minstens een 8 gaat halen
Ik juich met een 5,5
Wordt weer lekker kantje boord Een aardig aantal dingen wist ik zo uit mijn mouw te schudden, maar een paar dingen wist ik totaal niet. Een aantal ervan kon ik met logisch nadenken nog aardig invullen. En dan maar hopen dat ik volledig genoeg ben geweest in de overige antwoorden. Kijken welke kant het kwartje deze keer op valt En anders volgend jaar maar weer doen
pi_57784108
quote:
Op woensdag 2 april 2008 17:48 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik juich met een 5,5
Wordt weer lekker kantje boord Een aardig aantal dingen wist ik zo uit mijn mouw te schudden, maar een paar dingen wist ik totaal niet. Een aantal ervan kon ik met logisch nadenken nog aardig invullen. En dan maar hopen dat ik volledig genoeg ben geweest in de overige antwoorden. Kijken welke kant het kwartje deze keer op valt En anders volgend jaar maar weer doen
Afwachten maar weer dan Nog meer tentamens of ben je nu klaar voorlopig?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 2 april 2008 @ 18:03:57 #159
52229 Chanty
pi_57784367
quote:
Op woensdag 2 april 2008 17:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Afwachten maar weer dan Nog meer tentamens of ben je nu klaar voorlopig?
Nee ik ga nu vrolijk door met het volgende drama: rechtseconomie Tentamen is woensdag om 18.30 uur ( ) En donderdag om 12 uur nog forensische psychiatrie (dat stond eerst gepland op 08.45 uur maar daar kwam hevig protest tegen).

Die laatste ga ik alleen zeker niet halen want ik heb geen tijd om er voor te leren tenzij ik twee vakken half ga doen. Met het risico dat ik twee vakken niet haal. En aangezien rechtseconomie het zwaarste is en ik daar een bonuspunt bij krijg die ik met de her niet meer krijg, concentreer ik me daar maar op (Over een kleine week kan ik deze passage overigens in rechtseconomische termen van efficiënte beargumenteren ).

Als ik nou onverwachts het licht zie ga ik nog wel forensische leren

Op momenten als deze denk ik: was toch gaan werken
pi_57784487
quote:
Op woensdag 2 april 2008 18:03 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nee ik ga nu vrolijk door met het volgende drama: rechtseconomie Tentamen is woensdag om 18.30 uur ( ) En donderdag om 12 uur nog forensische psychiatrie (dat stond eerst gepland op 08.45 uur maar daar kwam hevig protest tegen).

Die laatste ga ik alleen zeker niet halen want ik heb geen tijd om er voor te leren tenzij ik twee vakken half ga doen. Met het risico dat ik twee vakken niet haal. En aangezien rechtseconomie het zwaarste is en ik daar een bonuspunt bij krijg die ik met de her niet meer krijg, concentreer ik me daar maar op (Over een kleine week kan ik deze passage overigens in rechtseconomische termen van efficiënte beargumenteren ).

Als ik nou onverwachts het licht zie ga ik nog wel forensische leren

Op momenten als deze denk ik: was toch gaan werken
Binnenkort maar brownies dan?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 2 april 2008 @ 18:17:37 #161
52229 Chanty
pi_57784634
quote:
Op woensdag 2 april 2008 18:09 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Binnenkort maar brownies dan?
Denk dat ik hierna eerder toe ben aan een dag voor pampus liggen in de sauna
pi_57786670
Ik ben geplaatst op 1 van de bekenste cattery's van Nederland

http://www.noorseboskatten.net/links/kattenfotografen.htm

woensdag 2 april 2008 @ 19:53:43 #163
52229 Chanty
pi_57787013
quote:
Op woensdag 2 april 2008 19:41 schreef An24 het volgende:

tof Ga maar alvast veel kattensnoepjes inslaan
pi_57787058
Volkomen terecht, An. Gefeliciteerd.
pi_57787106
Dankjulliewel
pi_57787769
quote:

Tof!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  woensdag 2 april 2008 @ 20:54:09 #167
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57788661
quote:

Feli

Vindt overigens die tweede foto (van de kat die omhoog kijkt) errug mooi.

1 opmerkingkje
quote:
Een offerte is aan te vragen door te mailen naar postmaster@ansphotography.nl
Buiten dat ik het een zeer zakelijke zin vind lijkt mij een info@ adres heel andes staan. Of ligt dat puur aan mij?

Bv. Wilt u meer informatie of een vrijblijvende prijsopgaaf? Dat kan! Mail mij op info@ansphotography.nl/
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_57788768
quote:
Op woensdag 2 april 2008 20:54 schreef sanger het volgende:

[..]

Feli

Vindt overigens die tweede foto (van de kat die omhoog kijkt) errug mooi.

1 opmerkingkje
[..]

Buiten dat ik het een zeer zakelijke zin vind lijkt mij een info@ adres heel andes staan. Of ligt dat puur aan mij?

Bv. Wilt u meer informatie of een vrijblijvende prijsopgaaf? Dat kan! Mail mij op info@ansphotography.nl/
Zit wel wat in! Ik wacht even af wat mensen er mee doen en dan kan ik alsnog om aanpassing vragen. Ik heb er al zo vaak naar gekeken en om kritiek gevraagd dat ik nu maar even laat liggen. Bedankt voor de tip
pi_57789012
quote:

Feli Ben het overigens wel eens met Sanger over je mailadres
  woensdag 2 april 2008 @ 21:09:41 #170
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_57789122
quote:

Fantastisch, die eerste twee alinea's. Erg origineel!
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_57789340
Thanks airwin,

Was wel bizar, werd snachts wakker en toen moest ik dit opschrijven! Natuurlijk laat je het dan door taalpurist Freud bekijken, maar ik heb grotendeels mijn eigen zin doorgedreven (bijna alles dus, op wat grammatica na )....zoals het hoort
  woensdag 2 april 2008 @ 21:24:51 #172
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57789670
Die eerste twee alinea's zijn inderdaad erg origineel en aandachttrekkend
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 2 april 2008 @ 21:32:57 #173
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57789933
quote:

Gratz!

Navond mensen

Zo vanavond een kleine 100 foto's gemaakt
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  FOK!fotograaf woensdag 2 april 2008 @ 22:07:01 #174
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_57791064
Gefeliciteerd An!

Hier net terug van "werk".
Had een bijeenkomst met wat info-dingen en daarna nog eten. Tot lekker laat, maar 't was erg gezellig deze keer!
Morgen weer eten met de baas, maar dan duurt het gelukkig niet zo lang
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 2 april 2008 @ 22:12:32 #175
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_57791324
Leuk An
En idd die openings zinnen geweldig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: