Juist en 20.000 bouwkavels is economisch gezien beter dan de huidige overwaardering van subsidiekoeien..quote:Op zondag 30 maart 2008 20:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uiteraard. Wie wil er nou niet in een mooie, groene, rustige omgeving wonen?
Het plan van de PVV is ongetwijfeld niet goed uitgewerkt, maar dat neemt niet weg dat de basisgedachte (benut het groene hart ook voor woningbouw) goed is. Er wordt in dit topic niet gepleit voor het volplempen van het Groene Hart met woningen, en al helemaal niet met VINEX-wijken. Deze zijn overigens mede bedacht om het Groene Hart te ontzien. We pleiten juist voor hoogwaardige woningbouw. En niet alleen in het Groene HArt wat mij betreft.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wow, ik zou er stil van moeten zijn.. Ware het niet dat er genoeg 'goedkoop gedebatteerd' wordt in dit topic.
Het zogenaamde argument dat het groene hart toch al niet volledig groen meer is, en daarom Dat is het argument van de PVV, zie OP volgebouwd zou moeten worden met VINEX-wijken omdat sommige mensen nu eenmaal menen dat andere mensen dat willen, lijkt mij al een op z'n minst een goedkope argumentum ad populum.
Als de basis van een discussie al slecht is, dan heeft het niet veel zin om hier verder op te gaan.
quote:Spade gaat in weidegebied
Wateropslag en huizen in Groene Hart
DEN HAAG - Het Groene Hart moet op de schop voor waterberging en nieuwe mooie huizen langs meren en andere waterpartijen.
Waar nu nog het cultuurhistorische weideveengebied overheerst, ziet het landschap er over tientallen jaren mogelijk totaal anders uit. Dat blijkt uit de structuurvisie Randstad 2040 van de ministers Cramer (Milieu) Eurlings (Verkeer) en Verburg (Landbouw), die vandaag in de ministerraad wordt behandeld.
Ja das natuurlijk heel logisch, tis niet zo alsof er nu duizenden mensen meer gaan wonen op hetzelfde stukje land en daardoor de toegangswegen naar de snelwegen vollopen ofzo. Ik bedoel, wat kan er nou gebeuren met een half miljoen extra huizen in het drukste gedeelte van het land qua verkeer? Niks toch?quote:Op vrijdag 5 september 2008 08:47 schreef speknek het volgende:
Maar wel goed om te zien dat ze het gaan volbouwen, al die open ruimte tussen de steden zorgt alleen maar voor gigantische files en lange reistijden naar je werk.
15 km file in totaal vanochtend, valt best mee tochquote:Op vrijdag 5 september 2008 08:47 schreef speknek het volgende:
Maar wel goed om te zien dat ze het gaan volbouwen, al die open ruimte tussen de steden zorgt alleen maar voor gigantische files en lange reistijden naar je werk.
Natuurlijk, ze willen graag een villa aan een mooi stukkie groen.quote:Op zondag 30 maart 2008 20:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je snapt toch ook zelf wel waarom mensen (waaronder PVV Kamerleden) daar willen bouwen?
Waarom zou je nou specifiek daar willen gaan bouwen? De infrastructuur in het Groene Hart is al niet je van het, dus zal er miljoenen extra in het wegennet gepompt moeten worden om al die nieuwe bewoners uberhaupt normaal achteraan in de file op de A4 te krijgen, zonder dat gelijk alle toegangswegen vollopen.quote:Dat zou helegaar niet nodig zijn geweest als er verder ruimte zat was geweest. Dat de motivering er dan niet altijd in tienvoud bij staat is weinig relevant, deze discussie is al zo vaak gevoerd met de argumenten die ik ook geef (en dat weet jij waarschijnlijk ook). Maar je zal hier ook wel weer een nutteloze draai aan kunnen geven, dat vrijwaart je er immers van om serieus na te denken of in te gaan op het ruimteprobleem in Nederland.
Werkelijk? Volgens mij willen ze gewoon realistisch bouwen in een (vooral door bespottelijk RO beleid) overvol land.quote:Op vrijdag 5 september 2008 08:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk, ze willen graag een villa aan een mooi stukkie groen.
Die infrastructuur moet je aanleggen. En je moet daar bouwen omdaat daar hel veel ruimte is, nabij zo'n beetje alle grote steden van ons land.quote:[..]
Waarom zou je nou specifiek daar willen gaan bouwen? De infrastructuur in het Groene Hart is al niet je van het, dus zal er miljoenen extra in het wegennet gepompt moeten worden om al die nieuwe bewoners uberhaupt normaal achteraan in de file op de A4 te krijgen, zonder dat gelijk alle toegangswegen vollopen.
Nee hoor, als er fatsoenlijk wegen worden aangelegd zal het grotendeels gedaan zijn met die fileflauwekul.quote:En wat zouden we dan doen? Nog meer afritten op de A4, zodat er nog meer files komen, en we met zijn allen weer kunnen gaan kankeren dat het zo druk is in Nederland?
Aandelen in de asfaltlobby?quote:Op vrijdag 5 september 2008 09:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nee hoor, als er fatsoenlijk wegen worden aangelegd zal het grotendeels gedaan zijn met die fileflauwekul.
Nee, gewoon gezond verstand. Bedenk zelf maar: het hoofdwegennet is al 30 jaar lang 3000 km oid, terwijl het aantal auto's (en het autogebruik) vertigvoudigd is. Dat zorgt voor files, en hoe los je dat op? Juist.quote:
nieuw vierbaanswegje van Den Haag naar Utrechtquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, gewoon gezond verstand. Bedenk zelf maar: het hoofdwegennet is al 30 jaar lang 3000 km oid, terwijl het aantal auto's (en het autogebruik) vertigvoudigd is. Dat zorgt voor files, en hoe los je dat op? Juist.
Een hele nieuwe twee maal vierbaansweg van de kust rechtdoor naar Duitsland waar je 140 mag rijden dat zou handig zijn en het zou alle andere wegen ontlastenquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, gewoon gezond verstand. Bedenk zelf maar: het hoofdwegennet is al 30 jaar lang 3000 km oid, terwijl het aantal auto's (en het autogebruik) vertigvoudigd is. Dat zorgt voor files, en hoe los je dat op? Juist.
Dat is wel erg kortzichtigquote:Op vrijdag 5 september 2008 22:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, gewoon gezond verstand. Bedenk zelf maar: het hoofdwegennet is al 30 jaar lang 3000 km oid, terwijl het aantal auto's (en het autogebruik) vertigvoudigd is. Dat zorgt voor files, en hoe los je dat op? Juist.
Dat zou ook een tolweg kunnen zijnquote:Op zaterdag 6 september 2008 10:31 schreef Deprater het volgende:
[..]
Een hele nieuwe twee maal vierbaansweg van de kust rechtdoor naar Duitsland waar je 140 mag rijden dat zou handig zijn en het zou alle andere wegen ontlasten
Waarom? De redenering dat het fileprobleem niet opgelost kan worden door wegen aan te leggen is debiel en gespeend van elke logica.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |