abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57668990
Een beetje naieve vraag. Ik heb net een nieuwe auto en mijn rijbewijs.

Als ik nu ga tanken en het handvat een weinig in knijp komt er een beetje uit waarop het handvat doorklikt en het tanken meteen weer stopt.

Als ik het handvat volledig in knijp komt er helemaal niks uit.

Omstanders kijken me raar aan en ik ben een half uur bezig met het tanken.

Hoe moet ik tanken? Oftewel, hoe moet ik precies het handvat indrukken zodat vloeiend en in één keer mijn tank vol loopt?
  Boks-Chick vrijdag 28 maart 2008 @ 11:09:09 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_57669073
gewoon indrukken, ingedrukt houden en ff wachten. Duurt meestal een paar seconden voordat de benzine gaat lopen.
lolwut
pi_57669133
Aaah, dus helemaal ingedrukt houden en dan wachten? Ik kom misschien wat snugger over maar het lukt echt niet. Ik zal het van het weekend eens proberen.
pi_57669162
Als je de kraan uit de houder haalt duurt het altijd een paar sec voor je de pomp aan hoort slaan. Dan inknijpen en voltanken maar. Daarna klikt-ie vanzelf wel als het benzinepeil de kraan bereikt.
Don't think twice, it's all right.
pi_57669196
Geweldig topic

Zit het mondstuk van de pomp niet per ongeluk ergens tegenaan? Er zit zo'n sensor in dat als de tank vol zit, dat hij automatisch stopt (dan hoor je zo'n klik). Die sensor reageert dus ook als hij z'n benzine niet goed door kan voeren
pi_57669214
O mijn god.. Meen je dit serieus??

pi_57669227
Helemaal inknijpen en wachten. Hij klikt in principe pas als ie vol zit.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:15:26 #8
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_57669230
Het is net als sex, je moet dat ding er helemaal induwen, en niet halverwegen ergens blijven steken.
Tics van je petten.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:15:27 #9
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_57669231
Bekend probleem, had ik een keer bij een geleende auto, daarbij werkte het om de slang er niet helemaal in de stoppen maar een klein stukje terug te halen. Misschien dat de voorkant van de slang ergens tegen aan zit ofzo waar door hij 'denkt' dat de tank al vol zit.

Dit hoort trouwens niet zo, normaal zou je gewoon moeten kunnen knijpen en pas moeten doorklikken als je tank vol is.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_57669233
Wat heb je voor een auto? Ik had ook een probleem met tanken en het stopte ook direkt toen ik het handvat indrukte.Er zat een soort klepje dwars in de tankbuis en daardoor liep de benzine terug.Sinds het verholpen is kan ik weer zonder problemen tanken.
pi_57669234
Je kan ook proberen het handvat een halve slag te draaien of iets minder ver in de tank te hangen. Ik hou dat tankding ook altijd op de kop anders slaat hij af bij mij.
Gr. Gr.
pi_57669340
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:15 schreef Terpentin07 het volgende:
Wat heb je voor een auto? Ik had ook een probleem met tanken en het stopte ook direkt toen ik het handvat indrukte.Er zat een soort klepje dwars in de tankbuis en daardoor liep de benzine terug.Sinds het verholpen is kan ik weer zonder problemen tanken.
Ik heb een nieuwe Daihatsu Cuore. Bedankt voor jullie antwoorden. De sexsuggestie had ik ook al bedacht ;-P Een hele truc om dat ding te laten spuiten.
Ik snap nu ook wel dat er iets met een sensortje aan de hand moet zijn oid. Als ik er echt niet uit komt ga ik gewoon eens naar de garage. Na jullie antwoorden heb ik wat meer vertrouwen dat ik niet helemaal dom over kom, hahaha.
  Moderator vrijdag 28 maart 2008 @ 11:22:45 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_57669368
Ik heb dit probleem ook wel eens, dan druk je en dan hoor je meteen de klik dat je tank vol is, ligt er aan bij welke tankstation ik ga tanken. Iets minder indrukken helpt meestal wel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_57669783
Anders een beetje half inknijpen. Er zijn gewoon tankstations waar die vulpistolen naatje zijn.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57669888
Vulpistool schuin houden
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:52:13 #16
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57669950
Ik heb zelf vele auto's gereden en altijd zonder problemen kunnen tanken, maar vorig jaar heb ik bij de Fiat Punto van m'n vriendin ook behoorlijk zitten klooien. Uiteindelijk blijkt dat je het vulpistool in precies de goede hoek ongeveer half en wat gedraaidin de tankopening moet houden. En dan nog gaat het maar redelijk (slaat ie maar 5 keer i.p.v. tig keer dicht).
TS uitlachen is dan ook een beetje een te snelle reacte i.m.o. => sommige auto's zijn behoorlijk rottig te tanken.

Het advies om de hendel volledig ingedrukt te houden gaat voor TS waarschijnlijk niet werken. Deels indrukken en wat vrotten met het vulpistool is meer aan te raden.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_57669975
En als het dan loopt, zit er vaak ook nog een knopje op het handvat waarmee je de hendel vast kunt zetten. Dan loopt het door zonder dat je de hele tijd hoeft vast te houden.

O ja, als de slang te kort lijkt (of je staat bv. aan de 'verkeerde' kant): die valt vaak ook nog ver uit te trekken.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:54:06 #18
45722 Dromer
pi_57669991
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:53 schreef novel het volgende:
En als het dan loopt zit er soms ook nog een knopje op het handvat waarmee je de hendel vast kunt zetten. Dan loopt het door zonder dat je de hele tijd heft vast te houden.
In NL is dat, als het goed is, altijd onklaar gemaakt.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:55:37 #19
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57670029
Je moet het mondstuk met de onderkant op de ingang vand e tank laten rusten, waarbij je het knijpgedeelte bijna horizontaal houdt.. Niet omhooghouden, extra ver erin steken of gedraaid houden.
Toen ik bij een tankstation werkte heb ik dit zo vaak meegemaakt, mensen die een uur staan te tanken
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_57670061
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:54 schreef Dromer het volgende:

[..]

In NL is dat, als het goed is, altijd onklaar gemaakt.
Waar ik altijd tank, gelukkig niet. Kan ik nog de voorruit wassen ondertussen.

Maar bij de meeste tankstations dus niet? Vanwege veiligheid zeker?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:59:57 #21
45722 Dromer
pi_57670108
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:57 schreef novel het volgende:

[..]

Waar ik altijd tank, gelukkig niet. Kan ik nog de voorruit wassen ondertussen.

Maar bij de meeste tankstations dus niet? Vanwege veiligheid zeker?
Yep.. dat soort bladiebla.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:07:18 #22
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_57670241
haha! ik heb weleens bijna m'n tankdop lopen forceren omdat hij niet open wilde gaan... had ik doodleuk de centrale vergrendeling aangezet, waardoor dus ook de tankdop op slot zit
pi_57670300
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:52 schreef Dromer het volgende:
Ik heb zelf vele auto's gereden en altijd zonder problemen kunnen tanken, maar vorig jaar heb ik bij de Fiat Punto van m'n vriendin ook behoorlijk zitten klooien.
idd, mijn ma heeft ook een fiat punto en daar heb ik de eerste keer ook erg mee zitten kloten (en dat terwijl macgyver mn middle name is ). Kunst is idd om het vulpistool niet volledig in de tankopening te doen (ook weer niet té ver eruit, want dan schiet de beveiligingsklep dicht en gaat ws. alles ernaast..)
pi_57670390
Gebruik je wel de juiste benzine ?
Sommige tanks hebben een speciale vulopening waardoor er bijvoorbeeld alleen euro 95 in kan.
Bij 98 slaat ie af..moet je hem iets minder diep doen zodat er geen tegendruk wordt opgebouwd.
Wel ff opletten want de afvul beveiliging werkt dan ook niet helemaal goed.
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_57670436
Ik denk dat ik hem er maar zo diep mogelijk in ga stoppen, oe oe. En dan zien we wel. Lekker op de vroege zondagmorgen bij de Agritank, die is onbemand, haha.

Ik kreeg in Rotterdam bij de BP daarom wel commentaar van zo'n medewerker terwijl hij ook gewoon had kunnen helpen.

Ik ga steeds meer rijden dus echt geen zin in gedoe voor ik naar het werk moet enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')