Ik vind mezelf ook een soort alien omdat er niet allerlei gevoelens naar boven komen, waarvan ik had verwacht dat dat erbij hoorde. Ik vraag me af of het uitmaakt dat deze zwangerschap ongepland is, beleef je het anders als je echt bezig bent om zwanger te raken en dat uiteindelijk ook lukt?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb even gezocht naar een topic over gebrek aan roze wolk, want ik dacht dat dat er was, maar dat was een andere, namelijk over moeilijk zwanger worden.
Op zich zou dat zeker een goed topic kunnen zijn. Om diverse redenen kan het gevoel van de roze wolk er niet zijn. Ik vond dat in de eerste weken echt heel raar van mezelf, dat die roze wolk e rniet was en kwam toen pas tot de ontdekking dat dan leven op de toppen van geluk echt niet vanzelfsprekend is.
Mag ik daar van maken 'echt kan zijn'?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:27 schreef marit1978 het volgende:
roze wolk? Nee hoor, hier ook niet!
Wel vreselijk blij met de zwangerschap zodra ik daar over praat of over nadenk, maar verder gaat het leven met alle drukte/zorgen/klachten etc. gewoon door!
Bij vorige zwangerschap ook met periodes echt wel een enorm gelukkig gevoel, maar dat voelde toch heel anders als je bij de term 'roze wolk' zou verwachten.
Ook ná de geboorte trouwens geen roze wolk, en gek genoeg maakte me dat zo onzeker en teleurgesteld!
Leuke tip : "de babybijsluiter"
een heel leuk geschreven boek over hoe het nou ècht is (verhalen van ouders)
na de geboorte van de o-zo-welkome baby! Bracht mij weer bij mijn positieven: een roze wolk is zéér zeldzaam natuurverschijnsel.
Dat gevoel dat jij omschrijft als vanzelfsprekend, dat heb ik deze zwangerschap in elk geval niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Is het mischien niet zo dat sommige te veel verwachten van het "Roze wolk gevoel" en daarom het idee hebben dat ze dit niet hebben?
Tuurlijk ben je gelukkig dat je zwanger bent en de gedachtte aan een lief klein schattig mensje dat in je groeit maakt je week enzo, (..)
Kennelijk voor jou, maar is het ook niet met zwanger zijn, bevallen en een kind krijgen heel persoonlijk hoe het is? Ook de praktijk lijkt me niet voor iedereen per definitie hetzelfde.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:47 schreef marit1978 het volgende:
be, ik vind wel dat het boek gaat over hoe het nou echt is
en dan gaat 'het' niet over het gevoel dat je er bij hebt, maar 'het' in de zin van alles wat er praktisch bij komt kijken.
Wat is dat nou voor een nare opmerking? Wees blij met je prenatale depressie? Jij weet duidelijk niet waar je over praat...kortzichtig gedoe zeg. Dus omdat ZIJ niet op een roze wolk zit en dus hypothetisch niet 'irritant' is voor anderen moet ze blij zijn?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:51 schreef nietzman het volgende:
Wees blij, misschien verander je nu niet in zo'n zeikwijf dat het alleen maar over d'r dikke buik, de vele plaspauzes, kinderkleertjes en de slechte opvoeding door andere ouders kan hebben.
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:50 schreef KD-fotografie het volgende:
En nu, nu is het helaas heel anders.
Nou echt, ben dolgelukkig dat mijn schoonvader kanker heeft en mijn nichtje van 1 jaar in het ziekenhuis ligt, anders zou ik maar eens zo'n zeikwijf kunnen worden...quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:51 schreef nietzman het volgende:
Wees blij, misschien verander je nu niet in zo'n zeikwijf dat het alleen maar over d'r dikke buik, de vele plaspauzes, kinderkleertjes en de slechte opvoeding door andere ouders kan hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |