abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57346906
Jeetje mensen wat een discussie weer

Ik ben zelf redelijk nieuw in Oud en ja soms zijn er nou eenmaal mensen die elkaar buiten het forum om ook kennen en die zijn dan hechter met elkaar dan met mensen waarvan ze hier alleen af en toe iets lezen. Zo gek is dat toch niet? Dat heb je op je werk bijvoorbeeld toch ook met collega's die elkaar buiten werktijd ook nog wel eens zien? Om dan meteen van kliekjes en kusjekroel e.d. te spreken...

Persoonlijk vind ik het hier heel gezellig . En als je vindt dat er teveel kliekjes zijn, dan begin je toch lekker gewoon je eigen kliekje met anderen die elkaar ook (nog) niet kennen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 13-03-2008 11:00:55 ]
pi_57347138
Mannen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_57349217
Het is juist zo lief en braaf de laatste tijd. En ik vind het grappig dat deze discussie door mannen ontstaan is.

Krea wanneer wordt jij papa? Kun je samen met J. posten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 13 maart 2008 @ 12:45:06 #29
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57349561
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:32 schreef dutchie het volgende:

[..]

Nou wil ik toch graag wel wat meer voorbeelden horen hoor. Dat van gister heb ik even gemist, maar het echte gekinnesinne is hier toch bijna niet meer?
Of ik mis iets, maar ik heb echt het idee dat je boel zwaar overtrekt.
Zo komt OUD nooit van die stempel af.
Dat komt ook een beetje omdat ze haar eigen selffullfilling prophecy waarmaakt. Eén van haar eerste posts met reden om niet in z&g te posten was "omdat ze daar toch niet thuishoort".

Gisteren was er een opmerking over een echo waar niks op te zien is. Dus men reageerde ietwat in verwarring en zelfs bezorgd dat ze niet snapten wat dat precies betekende, waarop er een boze reactie kwam dat de moeder kennelijk nooit meer meetelde op het moment dat er een zwangerschap was. Ze had ook kunnen posten; oh, ik heb niet verteld dat ik een ontsteking heb waarvoor een echo gemaakt moest worden.

Kortom, ze gaat ervanuit dat niemand aardig doet, dus zo stelt ze zich zelf ook niet op naar andere mensen.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 13 maart 2008 @ 12:45:44 #30
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_57349577
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:59 schreef easy-going het volgende:
Mannen
Wandelende hormoonbommen zijn het
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Moderator donderdag 13 maart 2008 @ 13:07:09 #31
5428 crew  miss_sly
pi_57350013
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 09:55 schreef simmu het volgende:
ik ga geen namen noemen van mensen die n.a.v een topic in OUD mij erna een PM stuurden om te melden dat ik me er maar niks van aan moet trekken en dat sommigen nu eenmaal altijd zo doen. en five: ik wilde helemaal niet jou persoonlijk aanspreken hoor, ik wil alleen maar zeggen dat er gewoon een bepaald sfeertje hangt waardoor sommige mensen wegtrekken omdat ze toch maar steeds uitgescholden en afgekat worden, met dan achteraf de mededeling "ja, maar *jij* had dan maar dit-en-dit of dat-en-dat moeten doen). kijk naar het gescheld van gister: dat bleef in eerste instantie toch ook gewoon staan met de mededeling naar mij toe dat ik zelf lullig deed?

als ik nu mezelf als voorbeeld neem: er zijn op het moment allerlei problemen die ik graag iig kwijt zou willen, of zelfs over zou willen praten, maar ik kijk wel uit om dat hier te doen, want dan krijg ik toch maar gescheld en ge "ja, maar *jij* moet dit-en-dit of dat-en-dat doen" te horen. wel duh! ik zit niet te wachten op meer gescheld. dus.
Misschien zou je beter niet jezelf als voorbeeld kunnen nemen, maar gewoon eens wat rondlezen in OUD en kijken hoe daar over het algemeen op allerlei zaken, verhalen en mensen wordt gereageerd. WEllicht dat je dan toch tot een iets ander oordeel over OUD komt dan uit verschillende posts tot nu toe blijkt. Ik vind het erg jammer dat je het in OUD zo ervaart, maar wellicht (insert hier enige vorm van zelfkritiek) zou het wel eens ook een klein beetje aan je manier van posten/je invulling van reacties kunnen liggen? Wat Kim ook al zegt: een beetje selffullfilling prophecy...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_57350680
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 13:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien zou je beter niet jezelf als voorbeeld kunnen nemen, maar gewoon eens wat rondlezen in OUD en kijken hoe daar over het algemeen op allerlei zaken, verhalen en mensen wordt gereageerd. WEllicht dat je dan toch tot een iets ander oordeel over OUD komt dan uit verschillende posts tot nu toe blijkt. Ik vind het erg jammer dat je het in OUD zo ervaart, maar wellicht (insert hier enige vorm van zelfkritiek) zou het wel eens ook een klein beetje aan je manier van posten/je invulling van reacties kunnen liggen? Wat Kim ook al zegt: een beetje selffullfilling prophecy...
dit is nu precies wat ik bedoel: als iemand aangeeft de heerschende houding niet prettig te vinden, dan krijgt die persoon te horen dat het aan die persoon ligt en/of lange tenen heeft. op die manier valt natuurlijk elke rotopmerking en scheldterm goed te praten, want de 'gelukkige' ontvanger heeft het dan altijd aan zichzelf te danken. talk about selffullfilling profiecy!

en zoals gezegd: ik ben de enige niet met dit gevoel, ik ga alleen niet voor anderen spreken, dat moet iedereen maar gewoon voor zichzelf doen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:01:59 #33
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57351167
Ik lees dit allemaal en wil toch ff reageren.

1. Het is m.i. niet meer dan logisch dat je meer "hebt" met sommige mensen dan anderen, al is het alleenmaar doordat je ze irl kent of door de leeftijd van je kids, dus vwb kliekjes en zo, tuurlijk zijn er kliekjes, maar die kunnen toch vreedzaam naast elkaar bestaan? ik zie niet zo'n probleem
2. simmu, gezien wat je later schreef hier, kan ik me voorstellen dat je zo reageerde ("ik ben gereduceerd tot buik op benen, men vraag niet meer naar mij" (vrij vertaald) ), maar zonder bepaalde achtergrond info was de post gewoon warrig. simple as that. is uiteraard geen reden tot schelden, maar toch.
ik hoop echt voor je dat ze snel zullen vinden wat je mankeert! (of beter zelfs, dat het opeens vanzelf weggaat!)
3. zoals in iedere gemeenschap/groep zijn er groepsnormen, zo ook op een forum. een van de charmes van fok (m.i.) is dat het "echt" is, dit zijn echte mensen, met echte zorgen en echte verhalen. je kent ze mss niet in het echte leven, maar dat maakt de rest niet minder echt. dus, ja, dan gelden hier ook (impliciete) normen op het forum. en dan is het een keuze hoe men hiermee omgaat. niets meer en niets minder.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:04:08 #34
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57351209
Als iemand typt; ik vind het hier niet prettig, dan krijg je een discussie. Als iemand typt, jezus wat een kutwijven zijn jullie, ik wist het wel . Het ligt allemaal aan jullie . dan krijg je geen discussie, maar gewoon kutreacties terug. Dat is toch logisch?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 maart 2008 @ 14:27:54 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_57351596
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:31 schreef YPPY het volgende:
Krea wanneer wordt jij papa?
De kans is aanwezig dat ik het al ben, maar het is mij ieg nog niet medegedeeld.

De kans dat ik bewust papa wordt is ongeveer 1.2%.
  Moderator donderdag 13 maart 2008 @ 15:29:25 #36
5428 crew  miss_sly
pi_57352752
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 13:38 schreef simmu het volgende:

[..]

dit is nu precies wat ik bedoel: als iemand aangeeft de heerschende houding niet prettig te vinden, dan krijgt die persoon te horen dat het aan die persoon ligt en/of lange tenen heeft. op die manier valt natuurlijk elke rotopmerking en scheldterm goed te praten, want de 'gelukkige' ontvanger heeft het dan altijd aan zichzelf te danken. talk about selffullfilling profiecy!

en zoals gezegd: ik ben de enige niet met dit gevoel, ik ga alleen niet voor anderen spreken, dat moet iedereen maar gewoon voor zichzelf doen.
Weet je, ik ga verder niet met je in 'discussie' hierover. zolang jij in het rond blijft trappen bij het minste of geringste is een normale gedachtewisseling niet echt mogelijk.
als jij het in OUD zo vreselijk vindt, moet je er vooral niet posten of heel summier. Heel jammer, want ik denk, van wat ik zo hier en daar van je lees, je heel goed een plekje kunt gebruiken waar je eea kwijt kunt. Als je dat alleen op jouw voorwaarden wilt, en niet kunt zien dat je bijv gisteren gewoon niet slim bezig was in eerste instantie, is dat vooral voor jouzelf erg jammer.
pi_57353367
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:29 schreef miss_sly het volgende:

als jij het in OUD zo vreselijk vindt, moet je er vooral niet posten of heel summier.
of heel simmuur!

joh simmu, zie je dan echt niet dat 't gewoon een misverstand was doordat je juist wat té summier postte over je echo? daar snap ik niks van. beterschap verder!
pi_57353834
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:58 schreef bixister het volgende:

[..]

of heel simmuur!

joh simmu, zie je dan echt niet dat 't gewoon een misverstand was doordat je juist wat té summier postte over je echo? daar snap ik niks van. beterschap verder!
dat is ook niet wat me zo stoort. het is de houding dat als je uitgescholden word, je dat dan aan jezelf te danken hebt. die vind ik zo ontzettend storend. het is zo ongeveer hetzelfde als tegen een kind wat door een bullebak op school gepest en uitgescholden wordt zeggen dat het kind dan maar gewoon anders moet doen. en niks tegen de betreffende bullebak, want die kan er toch ook niks aan doen, want het gepestte kind is nu eenmaal 'anders' dus dat maakt het gebullebak dan goed.

kijk, ik ben ook heus de makkelijkste niet, en zeker de laatste tijd niet, ik voel me prut en er speelt vanalles. sure, dan reageer ik misschien fel, of ik licht dingen te weinig toe, maar dat is toch geen excuus om schelden en kleineren goed te praten?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_57354267
Simmu: je hebt je punt gemaakt en er is gisteren (onder andere door mij ) wat van gezegd. Uitschelden was niet goed en voor de rest leek het me een misverstand. Pak een lekkere warme kop *iets * en kom vanavond weer lekker posten. Lijkt me voor jezelf ook prettiger dan je telkens boos te maken, toch? Anders weet je het topic hier vast te vinden.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_57354394
simmu, maar dat is toch ook al door 'iedereen' gezegd, dat schelden over de grens gaat? ik heb dat scheld-deel trouwens niet meegekregen, kan me voorstellen dat dat erg vervelend voelde. maar jij blijft nu m.i. wel erg hangen in 't anderen beschuldigen zonder even naar je eigen gedrag te kijken. als je niet inziet dat dat de verhoudingen alleen maar verscherpt heb je niet zo'n best sociaal inzicht en ja, dan loop je ook echt meer kans op zulke reacties in de toekomst. en dan wordt het inderdaad een self-fullfilling prophecy.

[edit]hmm, sorry ik ben de zoveelste al die dit zegt geloof ik.[/edit]
  donderdag 13 maart 2008 @ 19:07:49 #41
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57357402
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 09:47 schreef Brighteyes het volgende:

Ik zie namelijk op dit moment alleen maar een heel groot OUD met een hele grote groep users die, mss onderverdeeld in verschillende groepjes op basis van leeftijdsinteresse, het prima naar hun zin hebben hier.
Waarom moet het dan zo nodig anders? Van wie? Waarom?
Precies! OUD wordt zelfs zó groot, ik hou het allemaal niet meer bij hoor. Ik probeer het ook maar niet meer.

Wel vreemd eigenlijk, dat er zo veel nieuwe users blijven hangen hier als 'we' zo ontoegankelijk zijn...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 13 maart 2008 @ 19:25:18 #42
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57357842
En zo is het maar net Moonah.
Als je niet lacht, ben je dood.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 maart 2008 @ 19:56:16 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57358678
quote:

[..]

Nou ik heb net je discussie terug gelezen... het lag toch echt aan jou.
  donderdag 13 maart 2008 @ 22:13:46 #44
24188 Belana
kloon van belana
pi_57362345
ah! we zijn weer bij de kliekjesdiscussie
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 maart 2008 @ 14:58:42 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_57375876
quote:

[..]

Dit is echt gewoon klinkklare onzin. Geloof me, ik kan het weten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:54:22 #46
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_57376948
Ik moet zeggen dat ik OUD op het moment ruimhartiger vind dan ooit tevoren .

Simmu, je doet het toch ook echt een beetje zelf, door je manier van posten. Ik zou zeggen, open een topic over de afwezige roze wolk, ik ben ervan overtuigd dat je daar reacties op krijgt.

En als je nu al denkt dat je gezien wordt als wandelende couveuse, het wordt nog erger als de baby er is. Dan stormen de familieleden namelijk gewoon langs je heen door de deuropening, op weg naar de baby .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Moderator vrijdag 14 maart 2008 @ 15:58:25 #47
5428 crew  miss_sly
pi_57377025
Ik was nog maar een week of 7 zwanger en mijn moeder vroeg al eerst naar haar kleine Amsterdammertje en daarna naar mij
Ach, is misschien niet altijd even leuk, maar echt een ramp vond ik het ook niet. Als je dat echter wel zo ziet, is het misschien een idee om zoiets bepreekbaar te maken
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:04:52 #48
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57377133
Joh wacht maar tot de kleine er is, dan besta je gewoonweg niet meer voor de opa's en oma's Ach ik denk dan altijd maar dat het fijn is dat ze haar zo lief en leuk vinden.
  Moderator vrijdag 14 maart 2008 @ 16:08:10 #49
5428 crew  miss_sly
pi_57377198
Ik heb even gezocht naar een topic over gebrek aan roze wolk, want ik dacht dat dat er was, maar dat was een andere, namelijk over moeilijk zwanger worden.
Op zich zou dat zeker een goed topic kunnen zijn. Om diverse redenen kan het gevoel van de roze wolk er niet zijn. Ik vond dat in de eerste weken echt heel raar van mezelf, dat die roze wolk e rniet was en kwam toen pas tot de ontdekking dat dan leven op de toppen van geluk echt niet vanzelfsprekend is.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:10:44 #50
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_57377264
Heel lang geleden is er ooit weleens 1 geweest, dacht ik. Maar dat was nog voor de grote crash, als ik het me goed herinner.

Ik denk echt dat zo'n topic wel potentie heeft.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')