Oh je MOET gewoon sateh gambing gaan eten op de markt in Singharadja, geen betere sate dan die !quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:28 schreef Doodkapje het volgende:
Ahhhh... maandag naar familie in Jakarta en daarna een weekje Bali/Lombok... Ik ruik de Nasi Uduk, Sateh Lontong en Soto Ayam al... en de ochtend beginnen met een bord Gado-Gado van de pasar met een stukje cabeh rawit...
Mijn grootouders waren in Indonesië, on-site zeg maar, al ge-assimileerd... ze spraken al Nederlands etc. (hoewel de botol cebok nog steeds naast de pot staat) Mijn opa's waren KNIL-soldaten en na de bezetting waren ze dus niet meer welkom in eigen land. Denk dat je dit niet kunt vergelijken met de immigranten van nu die in hele andere omstandigheden hiernaartoe komen...
My Blue Heaven is trouwens een leuke film die hier over gaat...
Ik wilde me alvast indekken voor de kapingen in de jaren 70quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:10 schreef Fetai het volgende:
[..]
Gevoelig onderwerp misschien, maar wat bedoel je hiermee? Hoe je het wendt of keert, het zijn toch ook gewoon Indonesiërs?
Vind dit een beetje een vreemde opmerking, ten eerste is het geen vergelijking, beide is gewoonweg erg en heel veel mensen hebben heel veel meegemaakt in de oorlog helaas.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mijn vader en zijn familie hebben geen KNIL verleden, maar ik ken heel veel oud KNILers en hun families en ik vind dat er bv veel minder bitter gedaan wordt dan door veel Nederlanders over de Duitsers ( en die hebben echt vaak amper wat meegemaakt hier vroeger ).
Dat is ook een van de redenen waarom mijn familie zo'n hekel heeft aan Molukkers, toen die trein kapingen geweest waren, werden zij er op aangekeken terwijl ze zelf helemaal geen Molukkers zijnquote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:16 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Ik wilde me alvast indekken voor de kapingen in de jaren 70
Waren er treinkapingen door Molukkers?quote:Op zondag 30 maart 2008 14:06 schreef DuranK het volgende:
[..]
Dat is ook een van de redenen waarom mijn familie zo'n hekel heeft aan Molukkers, toen die trein kapingen geweest waren, werden zij er op aangekeken terwijl ze zelf helemaal geen Molukkers zijn
dat meen je nietquote:Op zondag 30 maart 2008 15:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waren er treinkapingen door Molukkers?![]()
Ik heb alleen gehoord dat er vroeger treinkapingen hier in Nederland waren geweest door Antillianen ofzo..
quote:Op zondag 30 maart 2008 15:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik heb alleen gehoord dat er vroeger treinkapingen hier in Nederland waren geweest door Antillianen ofzo..
[..]
kwestie van blootstelling. Voorzetsels zijn van belang omdat ze A. context ondersteunen/bepalen, B. bepaaldheid verklaren. Het is een absolute basis om Nederlands te kunnen. Dat de/het lastig is, zelfs "Nederlanders/autochtonen/etc." kunnen het niet perfect. Als je dus voorzetsels een niet van de/het kan onderscheiden, snap je geheid een aardig deel van Nederlands niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:03 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Sorry maar ik ken 4e generatie Molukkers die daar nog moeite mee hebben, gewoon omdat er in het Indonesisch geen voorzetsels zijn. Zat chinezen ook de de r nog steeds niet uit kunnen spreken toch?
Oudere mensen zijn vaak niet zo uitgesproken en extrovert als de jongeren, dat is dan een van die dingen die de integratie er wellicht in gewerkt heeft?
quote:
Whoaa net terug uit ID.... was wel relaxed!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh je MOET gewoon sateh gambing gaan eten op de markt in Singharadja, geen betere sate dan die !
En naar Lovina beach, kan je zelfs fokken bij dat leuke internet on the beach strandje en dolfijnen kijken!
Mijn vader en zijn familie hebben geen KNIL verleden, maar ik ken heel veel oud KNILers en hun families en ik vind dat er bv veel minder bitter gedaan wordt dan door veel Nederlanders over de Duitsers ( en die hebben echt vaak amper wat meegemaakt hier vroeger ).
Wij hier in Nederland zijn trouwens echt de "arme tak "van de familie , onze familie daar is superrijk, zijn ook allemaal chinezen en zitten in de handel en zo, kruidnagelplantages, olieraffinaderij , taxibusjes, toko's , kids met baboes en op kostschool in Singapore en zo. Normaal is het andersom, stuurt de familie hier geld naar daar, bij ons krijgen wij daar dure kado's van de tantes
Lovina is echt geweldigquote:Op woensdag 23 april 2008 12:32 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Whoaa net terug uit ID.... was wel relaxed!
Ik heb aangetrouwde familie in Singharaja blijkbaarDe nasi campur was daar erg goed! Ben heel even naar Lovina geweest om een afspraak te maken met een dive center en daarmee zijn we naar Menjangan geweest om te duiken (heb Nemo gezien
)
Wel grappig; in Kuta was er een warung (Madé) waar allemaal prenten hingen uit de koloniale tijd met Nederlandse onderschriften... en erg lekker eten daarzo
Nou, tot ze naar Nederland gelokt waren, daarna heeft Nederland ze als een baksteen laten vallen hoorquote:Op donderdag 24 april 2008 11:24 schreef _The_General_ het volgende:
De meeste ex KNIL militairen konden volgens mij wel op waardering rekenen van de Nederlanders ofniet ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |