Geen idee wie dat zegt, ook geen idee dat er zoveel stromingen in zijn. Ben een nitwit wat soorten geloven betreft.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:16 schreef katerwater het volgende:
Wie zegt dat voor alle moslimvrouwen de hoofddoek hetzelfde betekend????
De islam is even verdeeld als het christendom hoor. Evenveel stromingen als ideeën.
Ja, dat vind ik ook idioot en niét kunnenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:14 schreef geppie het volgende:
Ik dacht altijd dat het uit vrije wil geschiedde (op het moment dat de vrouw daar aan toe was) maar laatst zag ik een paar meisjes van hooguit vier, vijf jaar op straat met zo´n ding op hun hoofd. Dit vind ik gewoon ronduit zielig. Je gaat me niet vertellen dat die kinderen daar zelf voor kiezen.
Dat zal gerust, maar dat helpt niet echt voor het beeld wat de meeste autochtonen dus al hebben.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:24 schreef clumsy_clown het volgende:
Meestal zijn ook dat weer gezinnen die er bijzonder weinig over weten en als schapen regels volgen die niet eens op de waarheid gebaseerd zijn.
..eh volgens mij!quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:33 schreef OldJeller het volgende:
Mannen mogen het haar van de vrouw niet zien?
Ja hier idem kijk altijd boos naar die moeder zo van denk eens na aub!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:14 schreef geppie het volgende:
Ik dacht altijd dat het uit vrije wil geschiedde (op het moment dat de vrouw daar aan toe was) maar laatst zag ik een paar meisjes van hooguit vier, vijf jaar op straat met zo´n ding op hun hoofd. Dit vind ik gewoon ronduit zielig. Je gaat me niet vertellen dat die kinderen daar zelf voor kiezen.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:40 schreef Druuna het volgende:
[..]
..eh volgens mij!
Bedoelde men hiermee dat een vrouw een slipje moest dragen over haar
SCHAAMHAAR!
SCHAAM!
haar dus...dus?
Niks chador enzo..nee gewoon haar schaamtegehare bedekken! Dat klinkt logisch joh
Wat heb jij op?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:41 schreef Druuna het volgende:
[..]
Ja hier idem kijk altijd boos naar die moeder zo van denk eens na aub!
Omdat dat kind geen lulletje heeft bij geboorte moet het een doekje om het haar..wat absurd toch?
Wat als er bedoeld werd dat het schaamhaar werd bedekt?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:58 schreef Litso het volgende:
[..]
[..]
Wat heb jij op?
Maar nee, het gaat wel om het hoofdhaar in dit gevalclumsy_clown weet er meer van dan ik, dus wacht haar uitleg even af, maar als ik het goed heb komt het erop neer dat het door de profeet werd aangeraden destijds, maar niet verplicht, dat vrouwen hun haar bedekken om meerdere redenen
en boos kijken, ja dat helpt de integratie
Hartstikke primaquote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:09 schreef Triggershot het volgende:
Wat ik wil zeggen is, laten we stoppen te praten over hoofddoeken alsof we weten wat het is, wat het inhoudt, we weten niet wat het inhoudt. Moslima's moeten voor zichzelf (kunnen) beslissen wat het betekent. Het is niet aan mij als een moslim man, niet aan het westen, welke soort van organisatie of regeringsvorm dan ook om te bepalen wat het inhoudt, alleen moslima's zelf en ook dat individueel.
Maar dat is dan ook niets meer dan je eigen kinderen een stukje van je overtuiging mee geven, ik heb een vriendin gehad, haar moeder leerde haar al toen ze 13 was hoe ze make up op moest doen, hoe ze zich rondom jongens moest gedragen, flirten etc, goed / slecht? Voor / na delen? Genoeg te verzinnen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:27 schreef geppie het volgende:
[..]
Hartstikke primaals iemand besluit om met een hoofddoek op te gaan lopen, maar waarom moeten die kleine kindjes zo'n doek dragen? Overigens vind ik het net zo erg als ik kleine joodse jongetjes met keppeltjes op zie lopen. Dan is het toch geen vrije keus meer??
Ik vraag me idd ook af in hoeverre het vrije wil is of sociale druk. Wordt het binnen een gezin geaccepteerd als de ene dochter ervoor kiest om wel een hoofddoek te dragen en de andere dochter niet?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:24 schreef ChRoNiC het volgende:
Het probleem is echter dat die vrouwen het vaak niet zelf beslissen en daar een man achter zit die dat soort dingen verplicht. Daar zit de kern van het probleem, niet de achterliggende theorie zoals Triggershot die nu heeft uitgelegd.
quote:[b]Op donderdag 27 maart 2008 23:14 schreef Ireth het volgende:
In mijn omgeving al verschillende redenen gehoord.
1. Als een meisje een hoofddoek draagt / moet dragen is ze uitgehuwelijkt en niet meer beschikbaar.
2. Als een meisje een hoofddoek draagt is ze een vrouw geworden en menstrueert.
3. Als een meisje een hoofddoek draagt is ze nog maagd (en al die oudere vrouwen met hoofddoeken dan?)
Kortom, wat is nu de achterliggende reden/gedachte van de hoofddoek volgens de islam? Iemand die me dat nou eens uit kan leggen?
hoe strenger de ouders hoe beter,quote:[b]Op vrijdag 28 maart 2008 10:27 schreef geppie het volgende:
[..]
Hartstikke primaals iemand besluit om met een hoofddoek op te gaan lopen, maar waarom moeten die kleine kindjes zo'n doek dragen? Overigens vind ik het net zo erg als ik kleine joodse jongetjes met keppeltjes op zie lopen. Dan is het toch geen vrije keus meer??
aan jou avatar te zien kun je zo raden dat je niets van de Islam af weet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:40 schreef Druuna het volgende:
[..]
..eh volgens mij!
Bedoelde men hiermee dat een vrouw een slipje moest dragen over haar
SCHAAMHAAR!
SCHAAM!
haar dus...dus?
Niks chador enzo..nee gewoon haar schaamtegehare bedekken! Dat klinkt logisch joh
ik pik deze zin er even uit, hoe bedoel je moet? andere moslims hierboven zeggen dat het vrijwillig is?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:39 schreef PureMe het volgende:
[..]
wat een onzin, waar halen ze dat vandaan.
de tweede is ongeveer waar,
[b]Een meid moet de Hijaab dragen zodra de vrouwlijke vormen zichtbaar zijn
Met alle respect hoor, maar je zou ze de kost moeten geven die met hun vingers aan allerlei dames zittenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:39 schreef PureMe het volgende:
[..]
wat een onzin, waar halen ze dat vandaan.
de tweede is ongeveer waar,
Een meid moet de Hijaab dragen zodra de vrouwlijke vormen zichtbaar zijn
zodat haar schoonheid wordt bedekt en alleen zichtbaar is voor haar man, sommige delen zoals het haar ook voor haar vader, broers etc.
Het is respectvol bedoeld,
b.v een vrouw wordt gezien als een diamand.
[b]Zodra er vingers aan komen wordt het vies en onaantrekkelijk.Maar als niemand haar raakt wordt de diamand mooi, en aantrekkelijk.
sommige meisjes gaan er van uit dat je de hijaab pas hoeft te dragen als je er klaar voor bent,quote:[b]Op vrijdag 28 maart 2008 20:58 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik pik deze zin er even uit, hoe bedoel je moet? andere moslims hierboven zeggen dat het vrijwillig is?
dat zijn scheinheiligerds. Op hun moet je niet letten.[/b]quote:[b]Op vrijdag 28 maart 2008 23:14 schreef geppie het volgende:
[..]
Met alle respect hoor, maar je zou ze de kost moeten geven die met hun vingers aan allerlei dames zitten
en vervolgens een maagd uit het buitenland trouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |