Albert Heijn laat winkeldief lopen
02-04-2008 10:41
BOSKOOP – De Albert Heijn aan de Koninginneweg in Boskoop heeft een winkeldievegge met haar buit laten lopen, ondanks dat een andere klant de supermarktmanager attent had gemaakt op de diefstal. Het personeel zou het ‘te druk’ hebben om de diefstal te voorkomen.
De klant die de filiaalleider aan zijn jas trok over de diefstal, Menno Kling uit Waddinxveen, spreekt zijn verbazing uit in De Telegraaf over het gebrek aan actie door de leiding van de winkel. ‘Ik maak het personeel van de Albert Heijn attent op een winkeldievegge en ze laten haar zo lopen.’ De 20-jarige Kling zag zaterdagochtend een vrouw de winkel uitlopen met veel producten die ze niet had betaald.
Verbazing
De klant uit Waddinxveen stapte vervolgens naar de supermarktmanager om dit door te geven. ‘Ik wilde samen met hem achter haar aangaan. Maar de manager zei, tot mijn verbazing, dat hij daar geen tijd voor had en het geen prioriteit had! Ik was verbijsterd.’
Burgerplicht
Woordvoerder Klaartje Caron reageert in De Telegraaf op het laten lopen van de winkeldief. ‘We hebben deze mevrouw niet op heterdaad kunnen betrappen, dus dan kunnen we er niets mee. We hopen wel dat mijnheer Kling bij een eventuele volgende diefstal ons hierop weer attent maakt. Want dat is natuurlijk wel zijn burgerplicht.’ Dat de manager de winkeldievegge liet lopen, is volgens Caron te verklaren. ‘Onze manager was bezig en het was druk buiten.’
Bron: De Telegraaf
Hier was ik dus bij, heb die kerel doorverwezen naar m'n baas. Nadat 'ie z'n gal over mij heen begon te spugen.
Het juiste verhaal: Ik stond op AGF, klant komt naar mij toe.
Klant: "Ja, er is een mevrouw en die rekent zomaar de helft van haar boodschappen niet af!" [/hysterie]
Mono: "Bij welke kassa is dat meneer?"
Klant: "Ja bij die blonde cassiere, die vrouw loopt nu hard weg."
Mono: "Ik zie niemand meneer.."
*Klant loopt naar betreffende kassa*
Klant: "Ja jij, jij rekende van een mevrouw zomaar haar boodschappen niet af, dat hoort toch niet!"
Mono: "Als dat zo is hoort dat inderdaad niet, loopt u maar even mee naar m'n baas."
Mono: "<insert naam sm> mag ik even storen (was met klant bezig)?
SM: "Ja, wat is er?"
Mono: "Deze meneer beweert dat er een klant is die de helft van haar boodschappen niet afrekende."
*SM kijkt in gang*
SM: "Ik zie niemand hoor."
Klant: "Ja maar het was echt zo."
SM: "Als ik niemand zie, kan ik er niets aan doen. Ik bekijk de camerabeelden en we houden deze mevrouw in de gaten, een hele fijne dag nog."
*SM gaat verder met helpen andere klant*
Toen mijn SM klaar was ging die gozer nog even tegen 'm te keer met: "Ja dit kan je niet maken!" en "Ik ken mensen op het Hoofdkantoor, hier ga je nog van horen!"
Heeft die gekke bok het zo afgehandelt, door z'n verhaal aan de Telegraaf te verkopen. Met foto en al.

Wat vinden jullie hiervan? En is er goed gehandelt? Oorspronkelijk was het verhaal nog sappiger en stond zelfs de naam van m'n SM twee keer in het stukje.