abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57668927
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:57 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Je masterproject, alsin: je afstudeerproject?!

Wat voor 'n project is het?!
Neuh, gewoon een groot vakje 16 ECTS.
quote:
Het MDP project leert studenten de ontwikkeling van hedendaagse technologieen te analyseren vanuit evolutionair perspectief. Het biedt studenten inzichten in manieren van intervenieren in het technologie ontwikkelproces, en hoe studenten zelf interventiestrategieen kunnen ontwerpen. Het MDP bestaat uit twee delen en kent meerdere doelen. Studenten doen onderzoek, leren de waarde daarvan te beoordelen en het in een breder perspectief te plaatsen. Studenten worden getraind om kennis praktisch in te zetten. De doelen van de verschillende onderdelen van het MDP project geven aan hoe dat wordt bereikt. Deel I bestaat uit de onderdelen Techniek en Patentanalyse: Doel onderdeel Techniek: verwerven van diepgaande technische kennis van een specifieke technologische ontwikkeling. Doel Onderdeel Patentanalyse: door middel van patentanalyse inzicht krijgen in de ontwikkelingspaden van een technologie. Deel 2 start met een maatschappelijke quick scan met als doel orientatie op de maatschappelijke context waarin de technologie zich ontwikkelt. Deel 2 bestaat voorts uit de onderdelen: Regime analyse, Interventie in innovatie en Ethische reflectie. Doel Onderdeel Regime-analyse: kennis vergaren van de methode om de evolutie van een specifieke technologie in interactie met een bredere maatschappelijke context te onderzoeken. Doel Onderdeel Interventie in innovatie: verwerven van inzicht in relevante interventiemethoden en het gebruik daarvan om een interventiestrategie te ontwikkelen die een sleutelprobleem binnen een bepaald innovatieproces op een passende wijze aanpakt. Doel Onderdeel Ethische reflectie: reflecteren op de normen en waarden die ingebed zijn in technologie.
pi_57668950
En doe toch eens rustig met dat afstuderen man, masters hier duren 2 jaar hè, dus moet sowieso regulier nog een jaar

Koffie
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:10:57 #53
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57669117
Jezus wat een gewauwel..... (aan de andere kant, ik lees dit soort stukken over m'n eigen vakken ook nooit )
Ik ben wel geschokt dat jullie ook ethiek erbij krijgen!

En nee, ik doe helemaal niet rustig! Zo'n lamzakkerige student als jij, die maar de heletijd op Tjabbo's de zak van de belastingbetaler leeft! Opschieten zul je!
Ik heb net 2 vakjes van 7 weken gehad (2x6ECTS) , nu 5 maanden voor m'n scriptie (18 ECTS) en dan vanaf september nog 2 vakjes (2x6 ECTS) en dan heb ik m'n 2e master binnen
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:30:51 #54
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_57669538
heb ik in zon virtuele belegger spyker gekocht, staan die dingen nu op 86% winst
pi_57669674
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:10 schreef Xtreem het volgende:
Jezus wat een gewauwel..... (aan de andere kant, ik lees dit soort stukken over m'n eigen vakken ook nooit )
Ik ben wel geschokt dat jullie ook ethiek erbij krijgen!

En nee, ik doe helemaal niet rustig! Zo'n lamzakkerige student als jij, die maar de heletijd op Tjabbo's de zak van de belastingbetaler leeft! Opschieten zul je!
Ik heb net 2 vakjes van 7 weken gehad (2x6ECTS) , nu 5 maanden voor m'n scriptie (18 ECTS) en dan vanaf september nog 2 vakjes (2x6 ECTS) en dan heb ik m'n 2e master binnen
Wat is er schokkend aan ethiek?

En mooi blijft dat toch altijd hè, dat geouwehoer over het teren op de belastingbetaler "Men" denkt nog steeds dat je onbeperkt stufi en weetikveelwatallemaal toegestopt krijgt door de regering .

Maar je gaat lekker, hoe heette deze master ook alweer?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:41:27 #56
165655 GT3
Porsche 997
pi_57669764
Wie is er hier sympathiek?
There Is No Substitute!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:44:14 #57
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57669810
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:37 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Wat is er schokkend aan ethiek?

En mooi blijft dat toch altijd hè, dat geouwehoer over het teren op de belastingbetaler "Men" denkt nog steeds dat je onbeperkt stufi en weetikveelwatallemaal toegestopt krijgt door de regering .

Maar je gaat lekker, hoe heette deze master ook alweer?
Ethiek, dat is soft en subjectief... Daar kan ' jouw soort' toch niets mee?! Nee, ik ben positief verbaasd dat er blijkbaar veel(?) waarde gehecht wordt aan de omgeving. Ik heb nog altijd een beetje het beeld dat het draait om de techniek/ de kennis, en wat daar dan mee gedaan wordt is ondergeschikt. Maar dat beeld ben ik inmiddels aan het bijstellen.

Mijn familie was echt geschokt toen ze hoorden dat ik al bijna 2 jaar geen stufi meer krijg! "Ja maar, als je met je tweede studie bezig bent, dan heb je daar toch nog gewoon recht op!?"
Toevallig was deze week de voorlichting voor de BSc opleidingen, en toevallig heb ik daar (uit nostalgische overwegingen ) iets van meegepakt. Schitterend om te horen hoe de aanstaande eerstejaars zich druk maken om een bindend studieadvies (45 ECTS in het eerste jaar)...

Ik ben nu bezig met Financial Management... Jij?
Thucydides
pi_57669985
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:44 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ethiek, dat is soft en subjectief... Daar kan ' jouw soort' toch niets mee?! Nee, ik ben positief verbaasd dat er blijkbaar veel(?) waarde gehecht wordt aan de omgeving. Ik heb nog altijd een beetje het beeld dat het draait om de techniek/ de kennis, en wat daar dan mee gedaan wordt is ondergeschikt. Maar dat beeld ben ik inmiddels aan het bijstellen.

Mijn familie was echt geschokt toen ze hoorden dat ik al bijna 2 jaar geen stufi meer krijg! "Ja maar, als je met je tweede studie bezig bent, dan heb je daar toch nog gewoon recht op!?"
Toevallig was deze week de voorlichting voor de BSc opleidingen, en toevallig heb ik daar (uit nostalgische overwegingen ) iets van meegepakt. Schitterend om te horen hoe de aanstaande eerstejaars zich druk maken om een bindend studieadvies (45 ECTS in het eerste jaar)...

Ik ben nu bezig met Financial Management... Jij?
Ik doe dan ook geen keiharde TBDK master maar: Technology and Policy. Als Berkeley doorgaat ga ik daar een keuzecluser "Environmental Economics" doen . Hier wordt veel waarde gehecht aan de omgeving. Ingenieurs zijn niet van die keiharde beta-apen zoals meestal verondersteld wordt idd.

Heel veel mensen weten inderdaad niet dat stufi gewoon ophoudt na 4 of 5 jaar. Ik vind er zeker wat voor te zeggen, zo houd je wel die lamme hazen van je universiteit weg, maar aan de andere kant stimuleer je een kenniseconomie niet op deze manier. Een overgroot deel van de bevolking denkt nog steeds dat wij zeer hoog op de kennis-ladder staan, maar dat valt vies tegen. Helemaal als je kijkt naar R&D
pi_57670002
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:41 schreef GT3 het volgende:
Wat is dat nu weer voor vraag?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:00:06 #60
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57670111
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:53 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Ik doe dan ook geen keiharde TBDK master maar: Technology and Policy. Als Berkeley doorgaat ga ik daar een keuzecluser "Environmental Economics" doen . Hier wordt veel waarde gehecht aan de omgeving. Ingenieurs zijn niet van die keiharde beta-apen zoals meestal verondersteld wordt idd.
Goed bezig!
quote:
Heel veel mensen weten inderdaad niet dat stufi gewoon ophoudt na 4 of 5 jaar. Ik vind er zeker wat voor te zeggen, zo houd je wel die lamme hazen van je universiteit weg, maar aan de andere kant stimuleer je een kenniseconomie niet op deze manier. Een overgroot deel van de bevolking denkt nog steeds dat wij zeer hoog op de kennis-ladder staan, maar dat valt vies tegen. Helemaal als je kijkt naar R&D
Je bevordert in ieder geval niet de doorstroom van hbo naar wo. Maar gezien de afhaak percentages in het schakeljaar, kun je je nog afvragen of dat erg is....

Qua kennis verschilt het blijkbaar heel erg per vakgebied... Qua onderzoek scoort Tilburg binnen economie erg sterk (in sommige rankings zelfs boven Harvard )
Thucydides
pi_57670271
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:00 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Goed bezig!
Ik doe m'n best
quote:
[..]

Je bevordert in ieder geval niet de doorstroom van hbo naar wo. Maar gezien de afhaak percentages in het schakeljaar, kun je je nog afvragen of dat erg is....
Het schakeljaar hier is echt gemaakt om de minder gemotiveerden eruit te halen. De vakken die je krijgt zoals calculus gebruik je verder nooit meer.
quote:
Qua kennis verschilt het blijkbaar heel erg per vakgebied... Qua onderzoek scoort Tilburg binnen economie erg sterk (in sommige rankings zelfs boven Harvard )
Maar wat levert universitair onderzoek nu precies op? Mijns inziens zeer weinig. En over de UvT zijn de meningen verdeeld...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:12:57 #62
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57670362
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:08 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Ik doe m'n best
[..]
Dat zul je daar ook zeker moeten doen
quote:
Het schakeljaar hier is echt gemaakt om de minder gemotiveerden eruit te halen. De vakken die je krijgt zoals calculus gebruik je verder nooit meer.
[..]
Dat soort opmerkingen heb ik ook gemaakt over vakken, die ik nu alsnog wel gebruik!
quote:
Maar wat levert universitair onderzoek nu precies op? Mijns inziens zeer weinig. En over de UvT zijn de meningen verdeeld...
Kennis. En dat is eigenlijk al genoeg.
Uiteraard ook bij veel richtingen ook hele practische kennis, maar dat is m.i. niet het belangrijkste.
En over de UvT zijn de meningen verdeeld, dat geloof ik. Zeker qua onderwijs is er wel eea aan te merken, maar qua onderzoek zijn ze gewoon goed
Thucydides
pi_57670457
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:12 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Dat zul je daar ook zeker moeten doen
Dat lijkt me een understatement ja
quote:
[..]

Dat soort opmerkingen heb ik ook gemaakt over vakken, die ik nu alsnog wel gebruik!
Dat begrijp ik, maar calculus en lineaire algebra gebruik je echt nooit meer
quote:
[..]

Kennis. En dat is eigenlijk al genoeg.
Uiteraard ook bij veel richtingen ook hele practische kennis, maar dat is m.i. niet het belangrijkste.
En over de UvT zijn de meningen verdeeld, dat geloof ik. Zeker qua onderwijs is er wel eea aan te merken, maar qua onderzoek zijn ze gewoon goed
Kennis is macht, dat lijkt me vanzelfsprekend. Maar wanneer zoiets eindelijk ontwikkeld is, wordt het altijd gelijk gepubliceerd. Dan heeft de rest van de wereld diezelfde kennis dus ook. Het enige wat je krijgt is volgens mij restecspt.

Dat ze qua onderzoek goed zijn moet ook wel, anders hadden ze allang de geldkraan dichtgedraaid
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:21:20 #64
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_57670515
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:41 schreef GT3 het volgende:
Fwnk
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_57670518
Lunchen
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:22:29 #66
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57670545
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:18 schreef hermandeperman het volgende:

Dat ze qua onderzoek goed zijn moet ook wel, anders hadden ze allang de geldkraan dichtgedraaid
Het schiet me ineens weer te binnen.... Jouw broertje studeert aan de EUR.. Vandaar die bevooroordeel de blik. De EUR kan het gewoon niet verkroppen dat de UvT tegenwoordig beter is
Thucydides
pi_57670853
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:21 schreef Dangel het volgende:

[..]

Fwnk
.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:39:46 #68
165655 GT3
Porsche 997
pi_57670888
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:21 schreef Dangel het volgende:

[..]

Fwnk
Hij heeft als kloon deze user aan gemaakt?
There Is No Substitute!
pi_57671438
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:22 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Het schiet me ineens weer te binnen.... Jouw broertje studeert aan de EUR.. Vandaar die bevooroordeel de blik. De EUR kan het gewoon niet verkroppen dat de UvT tegenwoordig beter is
Ik ben blij met je PI.
pi_57671446
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:39 schreef GT3 het volgende:

[..]

Hij heeft als kloon deze user aan gemaakt?
Ah, nu begrijp ik het. Ik vond het al zo'n domme vraag
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:23:33 #71
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_57671736
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:08 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Ah, nu begrijp ik het. Ik vond het al zo'n domme vraag
idem
~Autumn, 2002
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:24:19 #72
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_57675657
mn rode Visa word zo opgehaald,verkocht
~Autumn, 2002
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:34:58 #73
165655 GT3
Porsche 997
pi_57675903
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:23 schreef Dangel het volgende:

[..]

idem
Dat vond ik van het antwoord Fnwk eigenlijk ook.
There Is No Substitute!
pi_57676617
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:34 schreef GT3 het volgende:

[..]

Dat vond ik van het antwoord Fnwk eigenlijk ook.
Jeetje.
pi_57676720
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:24 schreef Dangel het volgende:
mn rode Visa word zo opgehaald,verkocht
leuk, pipos die te laat komen, kunnen we niet meer overschrijven
  vrijdag 28 maart 2008 @ 17:18:10 #76
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57676829
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 17:13 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

leuk, pipos die te laat komen, kunnen we niet meer overschrijven
Ik zou ze aanrijden.
Thucydides
pi_57677811
Hey Alex, ik kwam toevallig via google op je forum uit en zag dat je vorig jaar naar Gennep on Wheels bent geweest. (samen met ijsmeis )

Ga je dit jaar weer? Ik sta er met mijn werk, we waren er vorig jaar met een hele schrale stand, met die buggy's. Waar je toen voor moest betalen enzo. Is dit jaar gratis, en heel stuk beter geregeld.

We staan er ook weer met de PS autosport BRL vrachtwagen:
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:41:46 #78
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_57678374
weekend
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_57678496
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 17:18 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ik zou ze aanrijden.
Nah, om 17:29:59 kwamen we het postkantoor binnen na een dolle rit
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:12 schreef Diemietuhriej het volgende:
Hey Alex, ik kwam toevallig via google op je forum uit en zag dat je vorig jaar naar Gennep on Wheels bent geweest. (samen met ijsmeis )

Ga je dit jaar weer? Ik sta er met mijn werk, we waren er vorig jaar met een hele schrale stand, met die buggy's. Waar je toen voor moest betalen enzo. Is dit jaar gratis, en heel stuk beter geregeld.

We staan er ook weer met de PS autosport BRL vrachtwagen:
[ afbeelding ]
Dat is dit weekend toch? Dan zit ik in Arnhem dus nee.
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:41 schreef lipje het volgende:
weekend
eindelijk
pi_57678649
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Jammer.

Ijsmeis?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:58:47 #81
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_57678712
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nah, om 17:29:59 kwamen we het postkantoor binnen na een dolle rit
[..]

[..]

eindelijk
Arnhem Ga je weer een kroketje bij meneer Tsjakka eten?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_57678791
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:58 schreef lipje het volgende:

[..]

Arnhem Ga je weer een kroketje bij meneer Tsjakka eten?
ONZ meeting.
pi_57679351
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:56 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Jammer.

Ijsmeis?
Ik heb niks in de planning staan, dus wie weet kom ik even kijken.
Tenzij het echt kutweer is (het ging regenen toch?), dan heb ik geen zin.

Het is toch weer hetzelfde .
pi_57679369
Ik heb die buggy's gemist vorig jaar btw? .
Of was dat op dat plein voor de AH?
pi_57679406
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:26 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik heb niks in de planning staan, dus wie weet kom ik even kijken.
Tenzij het echt kutweer is (het ging regenen toch?), dan heb ik geen zin.

Het is toch weer hetzelfde .
je kunt ook naar de Arnhem meet komen
quote:
Dat waren minibikes toch? Ook onboeiend btw Heb de buggys ook gemist
pi_57679512
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:28 schreef Alexxxxx het volgende:

Dat waren minibikes toch? Ook onboeiend btw Heb de buggys ook gemist
Nee, dat was weer een ander plein, achter de Aldi.
pi_57679524
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:28 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

je kunt ook naar de Arnhem meet komen
ONZ zuigt en ik ben blij dat ik eindelijk eens van Arnhem af ben.
pi_57679719
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:34 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

ONZ zuigt en ik ben blij dat ik eindelijk eens van Arnhem af ben.
ga je dan fotos voor me maken van gennep on wheels, mits mooi weer?
pi_57679833
2 fototjes zoals het nu erbij ligt.

Camera instelling was niet goed dus morgen zal ik van de hele ruimte wel even foto's maken.
Zo krijg je in elk geval een idee van de kleur muren en de vloer.

vrijdag 28 maart 2008 @ 20:52:24 #90
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_57681462
grijze muren staan wel aardig icm die vloer Kan ook goed met je terrasmuur.

donkere vloer is sowieso Beetje jammer dat ik hier over 5 jaar weer oprot anders had hier ook wel een ander vloertje gelegen
pi_57681811
quote:
Geen idee waar het vorig jaar was.

Dit jaar staat het redelijk in het middelpunt. Je kunt dus gratis buggyrijden en dergelijke, we staan er met quads en buggy's, en BRL raceauto's.

En ik moet nog enkele demo's geven met onze quads.
pi_57682452
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:43 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ga je dan fotos voor me maken van gennep on wheels, mits mooi weer?
Nee .
Als mijn vader mee gaat doet hij dat wel.
pi_57682485
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:48 schreef BaraCuda het volgende:
2 fototjes zoals het nu erbij ligt.

Camera instelling was niet goed dus morgen zal ik van de hele ruimte wel even foto's maken.
Zo krijg je in elk geval een idee van de kleur muren en de vloer.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie vloer . Heb je al meubels btw? Ik weet niet meer of je die hier hebt laten zien ja of nee .

Open anders een topic in K&W net zoals Bo? .
pi_57682537
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:25 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Nee .
Als mijn vader mee gaat doet hij dat wel.
Gaatie die dan op BB posten?
pi_57682566
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:28 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Gaatie die dan op BB posten?
Hij weet niet hoe dat werkt joh .
Ik denk eerder dat ie ze dan mailt.
pi_57682846
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:26 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Mooie vloer . Heb je al meubels btw? Ik weet niet meer of je die hier hebt laten zien ja of nee .

Open anders een topic in K&W net zoals Bo? .
Heb al wel meubels ja...

Daar heb ik alleen nooit foto's van kunnen vinden

Zo'n topic maak ik binnenkort wel aan misschien ja
pi_57682863
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:28 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Hij weet niet hoe dat werkt joh .
Ik denk eerder dat ie ze dan mailt.
zou ook erg tof zijn
pi_57692151
Goedemorgen lieve mensen en hermandeperman
pi_57697709
Hoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:34:05 #100
165655 GT3
Porsche 997
pi_57697776
Hoi
There Is No Substitute!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')