Neuh, gewoon een groot vakjequote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:57 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Je masterproject, alsin: je afstudeerproject?!
Wat voor 'n project is het?!
quote:Het MDP project leert studenten de ontwikkeling van hedendaagse technologieen te analyseren vanuit evolutionair perspectief. Het biedt studenten inzichten in manieren van intervenieren in het technologie ontwikkelproces, en hoe studenten zelf interventiestrategieen kunnen ontwerpen. Het MDP bestaat uit twee delen en kent meerdere doelen. Studenten doen onderzoek, leren de waarde daarvan te beoordelen en het in een breder perspectief te plaatsen. Studenten worden getraind om kennis praktisch in te zetten. De doelen van de verschillende onderdelen van het MDP project geven aan hoe dat wordt bereikt. Deel I bestaat uit de onderdelen Techniek en Patentanalyse: Doel onderdeel Techniek: verwerven van diepgaande technische kennis van een specifieke technologische ontwikkeling. Doel Onderdeel Patentanalyse: door middel van patentanalyse inzicht krijgen in de ontwikkelingspaden van een technologie. Deel 2 start met een maatschappelijke quick scan met als doel orientatie op de maatschappelijke context waarin de technologie zich ontwikkelt. Deel 2 bestaat voorts uit de onderdelen: Regime analyse, Interventie in innovatie en Ethische reflectie. Doel Onderdeel Regime-analyse: kennis vergaren van de methode om de evolutie van een specifieke technologie in interactie met een bredere maatschappelijke context te onderzoeken. Doel Onderdeel Interventie in innovatie: verwerven van inzicht in relevante interventiemethoden en het gebruik daarvan om een interventiestrategie te ontwikkelen die een sleutelprobleem binnen een bepaald innovatieproces op een passende wijze aanpakt. Doel Onderdeel Ethische reflectie: reflecteren op de normen en waarden die ingebed zijn in technologie.
Wat is er schokkend aan ethiek?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:10 schreef Xtreem het volgende:
Jezus wat een gewauwel..... (aan de andere kant, ik lees dit soort stukken over m'n eigen vakken ook nooit)
Ik ben wel geschokt dat jullie ook ethiek erbij krijgen!
En nee, ik doe helemaal niet rustig! Zo'n lamzakkerige student als jij, die maar de heletijd op Tjabbo's de zak van de belastingbetaler leeft! Opschieten zul je!
Ik heb net 2 vakjes van 7 weken gehad (2x6ECTS) , nu 5 maanden voor m'n scriptie (18 ECTS) en dan vanaf september nog 2 vakjes (2x6 ECTS) en dan heb ik m'n 2e master binnen![]()
Ethiek, dat is soft en subjectief... Daar kan ' jouw soort' toch niets mee?!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:37 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Wat is er schokkend aan ethiek?
En mooi blijft dat toch altijd hè, dat geouwehoer over het teren op de belastingbetaler"Men" denkt nog steeds dat je onbeperkt stufi en weetikveelwatallemaal toegestopt krijgt door de regering
.
Maar je gaat lekker, hoe heette deze master ook alweer?
Ik doe dan ook geen keiharde TBDK masterquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:44 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ethiek, dat is soft en subjectief... Daar kan ' jouw soort' toch niets mee?!Nee, ik ben positief verbaasd dat er blijkbaar veel(?) waarde gehecht wordt aan de omgeving. Ik heb nog altijd een beetje het beeld dat het draait om de techniek/ de kennis, en wat daar dan mee gedaan wordt is ondergeschikt. Maar dat beeld ben ik inmiddels aan het bijstellen.
Mijn familie was echt geschokt toen ze hoorden dat ik al bijna 2 jaar geen stufi meer krijg! "Ja maar, als je met je tweede studie bezig bent, dan heb je daar toch nog gewoon recht op!?"![]()
Toevallig was deze week de voorlichting voor de BSc opleidingen, en toevallig heb ik daar (uit nostalgische overwegingen) iets van meegepakt. Schitterend om te horen hoe de aanstaande eerstejaars zich druk maken om een bindend studieadvies (45 ECTS in het eerste jaar)...
Ik ben nu bezig met Financial Management... Jij?
Wat is dat nu weer voor vraag?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:41 schreef GT3 het volgende:
Wie is er hier sympathiek?
Goed bezig!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:53 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ik doe dan ook geen keiharde TBDK mastermaar: Technology and Policy. Als Berkeley doorgaat ga ik daar een keuzecluser "Environmental Economics" doen
. Hier wordt veel waarde gehecht aan de omgeving. Ingenieurs zijn niet van die keiharde beta-apen zoals meestal verondersteld wordt idd.
Je bevordert in ieder geval niet de doorstroom van hbo naar wo. Maar gezien de afhaak percentages in het schakeljaar, kun je je nog afvragen of dat erg is....quote:Heel veel mensen weten inderdaad niet dat stufi gewoon ophoudt na 4 of 5 jaar. Ik vind er zeker wat voor te zeggen, zo houd je wel die lamme hazen van je universiteit weg, maar aan de andere kant stimuleer je een kenniseconomie niet op deze manier. Een overgroot deel van de bevolking denkt nog steeds dat wij zeer hoog op de kennis-ladder staan, maar dat valt vies tegen. Helemaal als je kijkt naar R&D
Ik doe m'n bestquote:
Het schakeljaar hier is echt gemaakt om de minder gemotiveerden eruit te halen. De vakken die je krijgt zoals calculus gebruik je verder nooit meer.quote:[..]
Je bevordert in ieder geval niet de doorstroom van hbo naar wo. Maar gezien de afhaak percentages in het schakeljaar, kun je je nog afvragen of dat erg is....
Maar wat levert universitair onderzoek nu precies op? Mijns inziens zeer weinig. En over de UvT zijn de meningen verdeeld...quote:Qua kennis verschilt het blijkbaar heel erg per vakgebied... Qua onderzoek scoort Tilburg binnen economie erg sterk (in sommige rankings zelfs boven Harvard)
Dat zul je daar ook zeker moeten doenquote:
Dat soort opmerkingen heb ik ook gemaakt over vakken, die ik nu alsnog wel gebruik!quote:Het schakeljaar hier is echt gemaakt om de minder gemotiveerden eruit te halen. De vakken die je krijgt zoals calculus gebruik je verder nooit meer.
[..]
Kennis. En dat is eigenlijk al genoeg.quote:Maar wat levert universitair onderzoek nu precies op? Mijns inziens zeer weinig. En over de UvT zijn de meningen verdeeld...
Dat lijkt me een understatement jaquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:12 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dat zul je daar ook zeker moeten doen
Dat begrijp ik, maar calculus en lineaire algebra gebruik je echt nooit meerquote:[..]
Dat soort opmerkingen heb ik ook gemaakt over vakken, die ik nu alsnog wel gebruik!
Kennis is macht, dat lijkt me vanzelfsprekend. Maar wanneer zoiets eindelijk ontwikkeld is, wordt het altijd gelijk gepubliceerd. Dan heeft de rest van de wereld diezelfde kennis dus ook. Het enige wat je krijgt is volgens mij restecspt.quote:[..]
Kennis. En dat is eigenlijk al genoeg.
Uiteraard ook bij veel richtingen ook hele practische kennis, maar dat is m.i. niet het belangrijkste.
En over de UvT zijn de meningen verdeeld, dat geloof ik. Zeker qua onderwijs is er wel eea aan te merken, maar qua onderzoek zijn ze gewoon goed
Fwnkquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:41 schreef GT3 het volgende:
Wie is er hier sympathiek?
Het schiet me ineens weer te binnen.... Jouw broertje studeert aan de EUR.. Vandaar die bevooroordeel de blik. De EUR kan het gewoon niet verkroppen dat de UvT tegenwoordig beter isquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:18 schreef hermandeperman het volgende:
Dat ze qua onderzoek goed zijn moet ook wel, anders hadden ze allang de geldkraan dichtgedraaid
Ik ben blij met je PI.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:22 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Het schiet me ineens weer te binnen.... Jouw broertje studeert aan de EUR.. Vandaar die bevooroordeel de blik. De EUR kan het gewoon niet verkroppen dat de UvT tegenwoordig beter is
Ah, nu begrijp ik het. Ik vond het al zo'n domme vraagquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:39 schreef GT3 het volgende:
[..]
Hij heeft als kloon deze user aan gemaakt?
idemquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:08 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ah, nu begrijp ik het. Ik vond het al zo'n domme vraag
Jeetje.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:34 schreef GT3 het volgende:
[..]
Dat vond ik van het antwoord Fnwk eigenlijk ook.
Ik zou ze aanrijden.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
leuk, pipos die te laat komen, kunnen we niet meer overschrijven
Nah, om 17:29:59 kwamen we het postkantoor binnen na een dolle ritquote:
Dat is dit weekend toch? Dan zit ik in Arnhemquote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:12 schreef Diemietuhriej het volgende:
Hey Alex, ik kwam toevallig via google op je forum uit en zag dat je vorig jaar naar Gennep on Wheels bent geweest. (samen met ijsmeis)
Ga je dit jaar weer? Ik sta er met mijn werk, we waren er vorig jaar met een hele schrale stand, met die buggy's.Waar je toen voor moest betalen enzo.
Is dit jaar gratis, en heel stuk beter geregeld.
![]()
We staan er ook weer met de PS autosport BRL vrachtwagen:
[ afbeelding ]
eindelijkquote:
Jammer.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat is dit weekend toch? Dan zit ik in Arnhemdus nee.
Arnhemquote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nah, om 17:29:59 kwamen we het postkantoor binnen na een dolle rit![]()
[..]
Dat is dit weekend toch? Dan zit ik in Arnhemdus nee.
[..]
eindelijk
ONZ meeting.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:58 schreef lipje het volgende:
[..]
ArnhemGa je weer een kroketje bij meneer Tsjakka eten?
Ik heb niks in de planning staan, dus wie weet kom ik even kijken.quote:
je kunt ook naar de Arnhem meet komenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:26 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik heb niks in de planning staan, dus wie weet kom ik even kijken.
Tenzij het echt kutweer is (het ging regenen toch?), dan heb ik geen zin.
Het is toch weer hetzelfde.
Dat waren minibikes toch? Ook onboeiend btwquote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:26 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb die buggy's gemist vorig jaar btw?.
Of was dat op dat plein voor de AH?
Nee, dat was weer een ander plein, achter de Aldi.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat waren minibikes toch? Ook onboeiend btwHeb de buggys ook gemist
ONZ zuigt en ik ben blij dat ik eindelijk eens van Arnhem af ben.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
je kunt ook naar de Arnhem meet komen
ga je dan fotos voor me maken van gennep on wheels, mits mooi weer?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:34 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
ONZ zuigt en ik ben blij dat ik eindelijk eens van Arnhem af ben.
Geen idee waar het vorig jaar was.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:26 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb die buggy's gemist vorig jaar btw?.
Of was dat op dat plein voor de AH?
Neequote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ga je dan fotos voor me maken van gennep on wheels, mits mooi weer?
Mooie vloerquote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:48 schreef BaraCuda het volgende:
2 fototjes zoals het nu erbij ligt.
Camera instelling was niet goed dus morgen zal ik van de hele ruimte wel even foto's maken.
Zo krijg je in elk geval een idee van de kleur muren en de vloer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaatie die dan op BB posten?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:25 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nee.
Als mijn vader mee gaat doet hij dat wel.
Heb al wel meubels ja...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:26 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Mooie vloer![]()
. Heb je al meubels btw? Ik weet niet meer of je die hier hebt laten zien ja of nee
.
Open anders een topic in K&W net zoals Bo?.
zou ook erg tof zijnquote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:28 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Hij weet niet hoe dat werkt joh.
Ik denk eerder dat ie ze dan mailt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |