quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:58 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Een of meerdere allergieen hebben is naar mijn inziens niet algeheel gezond.
hahaha, tja, ik heb chronische bronchitis en allergien dus ik ben ook niet geheel gezond.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:00 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
zeggeuh mijn ki9nd is heel gezond hoor !
Rauwe groente eten is juist prima voor je tanden; bevat minder suikers en minder zuren dan fruit. En al dat gekauw is goed voor de speekselaanmaak. Wat dan weer goed is tegen gaatjes enzo.quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:51 schreef SHE het volgende:
En over die tandjes, de kleur kan ook gewoon genetische predispositie zijn.
Met tandenpoetsen zijn we ook snel klaar; hele volksstammen die nog in lemen hutjes wonen hebben nog nooit tandpasta gezien en hebben itt westerlingen vaak puntgave tanden. Reden : voeding
Die eten ook geen bewerkt voedsel .
Waarbij ik wil zeggen dat de kleur van de tanden NIETS zegt over de staat of gezondheid ervan.
weet ik, en arwen is ook niet geheel gezond, maar wij zijn niet anders gwend, dus voor ons is arwen in die zin gezond, wel dankzij een hoop chemische troepquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:02 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
hahaha, tja, ik heb chronische bronchitis en allergien dus ik ben ook niet geheel gezond.
Wil niemand beledigen maar dingen als allergien vind ik niet passen in het plaatje van een extreem gezond lichaam.
SIVis niet hetzelfde als HIV en ook niet als Aids. Daarnaast worden apen niet ziek van het SIV virus en mensen dus wel. Snap je 'm nu?quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:44 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Nee, ik wilde juist aangeven dat ondanks dat de chimp dichterbij de mens staat het nog geen vergelijkingsmateriaal is aangezien daarmee niet is bewezen dat vega's nou wel of niet gezonder zijn dan omnivoren.
[..]
Mensapen krijgen ook aids ( SIV) en krijgen ook kanker (helaas), daarnaast hebben dieren als katten ook aids (FIV) en hebben haast alle zoogdieren ( ook wilde) te maken met kanker.
Nou, vandaar de lange wachttijd op een reactie, je moest even wikipedia er bij pakken?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:11 schreef SHE het volgende:
[..]
SIVis niet hetzelfde als HIV en ook niet als Aids. Daarnaast worden apen niet ziek van het SIV virus en mensen dus wel. Snap je 'm nu?
Voor kanker gaat hetzelfde op; er zijn slechts enkele soorten bekend die kanker kunnen ontwikkelen, de meeste apen zijn er ongevoelig voor.
Ik zal in het vervolg mijn post even voor je vermierenneuken.
Oei oei oei, voel je je aangevallen?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:20 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Nou, vandaar de lange wachttijd op een reactie, je moest even wikipedia er bij pakken?
Zo ging ze ook al tekeer in het voedings topic, helemaal pissed of omdat ze uit haar nek lulde en echt niet begreep waarom ze geen feiten kon ontkennen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oei oei oei, voel je je aangevallen?
Alsof jij dat allemaal uit je hoofd weet...
Dat is appelen met peren vergelijken. Dat iets voor Arwen, met haar heel specifieke behoeftes, het beste of juist niet goed is wil niet zeggen dat het voor het gros van de mensen goed of niet goed is.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:05 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
weet ik, en arwen is ook niet geheel gezond, maar wij zijn niet anders gwend, dus voor ons is arwen in die zin gezond, wel dankzij een hoop chemische troep
brengt mij tot het volgende, als rauwe producten etc. allemaal zo goed zijn, waarom is mijn kind er dan allergisch voor.. als een kind van een puur zuiver product een shock krijgt wil dat toch zeggen dat het meer lichamelijk is dan een product zelf ?
maar daar heeft het kind geen last van, want ze eten/leven gezond.quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:58 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Een of meerdere allergieen hebben is naar mijn inziens niet algeheel gezond.
Als je voor de rest gevarieerd en gezond eet dan hoef je volgens mij die zuivel helemaal niet te vervangen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:42 schreef debuurvrouw het volgende:
Ff kronkel.
Leven er hier geen apen omdat er gezien het klimaat niet voldoende afwisselend voedsel voor ze is? Is het dan voor mensen die hier wonen wel een geschikt dieet?
En wat vind de Raw-food gemeenschap ervan dat het voedsel wat zij nuttigen van zover voor ze gehaald moet worden, met eventueel schadelijke gevolgen voor het milieu.
Vind dit wel interessant eigenlijk. Want het zet je toch weer aan het denken. Dat kinderen gaan snotteren van melk was mij ook al opgevallen. Maar om daar een vervanger voor te zoeken die ze ook nog lusten valt niet mee. Mijn kinderen gaan echt overgeven van alpro soya
Waarom vervanger?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:42 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat kinderen gaan snotteren van melk was mij ook al opgevallen. Maar om daar een vervanger voor te zoeken die ze ook nog lusten valt niet mee. Mijn kinderen gaan echt overgeven van alpro soya
Ja, dat zat ik ook te bedenken toen ik haar hoorde praten: nooit meer iets warms?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:51 schreef freecell het volgende:
En warm eten is inderdaad zó lekker in de winter
Dat isniet zomaar iets om je kind te ontzeggen vind ik. Er zijn best veel compleet natuurlijke maaltijden zonder toevoegingen te maken die tóch lekker warm zijn.
Het wordt er blijkbaar wel iets warmer van.... Zouden ze het eten ook mogen fohnen om het iets warmer te krijgen?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:54 schreef ColdFeet het volgende:
@ moussy: volgens mij valt het wel mee met het veranderen van de moleculaire structuur in de blender. Zeker niet hetzelfde als verhitten. Als je het gewoon puur chemisch bekijkt.
Als het aan mij lag at ik 3x p dag warm, ah nee een salade voor de lunch vind ik ook lekker, ik ben gewoon niet gek op brood, crackers dat soort dingenquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:51 schreef freecell het volgende:
En warm eten is inderdaad zó lekker in de winter
Dat isniet zomaar iets om je kind te ontzeggen vind ik. Er zijn best veel compleet natuurlijke maaltijden zonder toevoegingen te maken die tóch lekker warm zijn.
Nee , maar wel een kast vol blenders, sapcentrifuges en een oven of een dehydrator...quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:25 schreef lily het volgende:
Het scheelt in ieder geval aan ruimte in de keuken.
Geen kastjes vol met pannen en geen fornuis nodig
Oeh, ik ook.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:27 schreef moussy het volgende:
[..]
Als het aan mij lag at ik 3x p dag warm, ah nee een salade voor de lunch vind ik ook lekker, ik ben gewoon niet gek op brood, crackers dat soort dingen
Ik weet niet zo goed wat ik van deze moeder en haar voeding moet denken, ergens heeft ze een punt en klinkt het niet raar, maar blijkbaar komt het kind toch nog van alles te kort.
Klopt. Maar het vermalen an sich doet niet zoveel met de moleculaire textuur, en moussy (?) zei van wel. Verwarme daarentegen verandert het wel.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:59 schreef freecell het volgende:
Het wordt er blijkbaar wel iets warmer van.... Zouden ze het eten ook mogen fohnen om het iets warmer te krijgen?
Verwarmen is verwarmen, of dat nu een héél klein beetje in een blender of een héél klein beetje in een pannetje is zou niet uit moeten maken.
Herkenbaarquote:Op donderdag 27 maart 2008 17:27 schreef moussy het volgende:
Als het aan mij lag at ik 3x p dag warm, ah nee een salade voor de lunch vind ik ook lekker, ik ben gewoon niet gek op brood, crackers dat soort dingen
Ik weet niet zo goed wat ik van deze moeder en haar voeding moet denken, ergens heeft ze een punt en klinkt het niet raar, maar blijkbaar komt het kind toch nog van alles te kort.
Nee, dat is ook verhit.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:04 schreef lily het volgende:
Ik zou juist gek worden van een dieet zonder brood. Ik ben gek op brood.
Dat eten deze moeder en zoon toch ook niet?
ehm pardon, heb je haar reactie gelezen, uiterard voel ik me aangevallen, zo was het toch ook bedoeld?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oei oei oei, voel je je aangevallen?
Alsof jij dat allemaal uit je hoofd weet...
Zoals ik al eerder zei...quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:48 schreef freecell het volgende:
Oven lijkt me overbodig als je je eten niet verwarmt, of wilde je er appels in bewaren
quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:05 schreef Vivi het volgende:
Wat ik me nu afvraag is dit:
Oke, dan eet je dus super-super-super-gezond (volgens die moeder dan).
Wat is je winst? Is het niet een heel groot en leuk onderdeel van het leven, om lekker te kunnen eten en drinken? Eten is niet alleen voeden in de huidige maatschappij, maar ook een sociaal gebeuren. Oke, dan eet je dus alleen maar dat soort dingen, maar wat is de meerwaarde dan? Die 3 jaar die je puur hypothetisch gezien langer leeft? En misschien leef je niet eens langer, het LIJKT alleen wel veel langer.
Nee, ik kies dan liever voor "gewoon" verstandig eten, met af en toe een lekker rood wijntje (mét anti-oxidanten) en een minder ecologisch verantwoord hapje, en ja, natuurlijk ook die lekkere warme stamppot in de winter, met een kuiltje jus
![]()
Véél beter voor je stressniveau en je algemeen gevoel van welbehagen ook volgens mij.
Ja en heb je ook de docu gezien, hij mocht niets warms eten.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:58 schreef Igraine het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei...
Raw food hoeft ook niet koud te zijn. Alleen wordt het meestal maar tot 40 á 50 graden verhit.
Dus een oven kan wel gebruikt worden. Of een dehydrator, daar wordt het ook warm in.
En hij gaf aan dat het hem in de winter wel héél lekker leek om iets warms te etenquote:Op donderdag 27 maart 2008 21:14 schreef lxa het volgende:
[..]
Ja en heb je ook de docu gezien, hij mocht niets warms eten.
Nee, ik heb het dan ook niet over dit specifieke geval maar over rawfood in het algemeen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:14 schreef lxa het volgende:
[..]
Ja en heb je ook de docu gezien, hij mocht niets warms eten.
Zo sec gezegd vind ik dat ook sneu en mijn methode is het ook zeker niet.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:19 schreef freecell het volgende:
[..]
En hij gaf aan dat het hem in de winter wel héél lekker leek om iets warms te etenDat vind ik dan echt sneu om te horen...
Dat viel mij ook al op...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 06:56 schreef RickTheGreatest het volgende:
Lachen dat ze gluten gelijk koppeld aan astma.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |