abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 april 2008 @ 22:56:06 #51
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57769182
Ik krijg altijd spontaan dorst als ik Jennifer aanleg. Zodra ze de eerste hap neemt heb ik dorst. Meer honger heb ik niet.

En de tip van Webkim is inderdaad een goede! Niet te lang aanklooien, gewoon de laktatiekundige inschakelen. Hoe eerder eigenlijk hoe beter!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57774563
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:09 schreef Popples het volgende:
is het normaal dat als je bv geeft meer honger hebt?
Kost een hoop energie voeden. En een hoop vocht (vandaar die dorstaanval ticootje, heel normaal)
Ik vrees nu al voor mijn afbouwmoment. Met dit voedingpatroon kom ik dan gegarandeerd in geen tijd 5kg aan.
pi_57774589
quote:
Op woensdag 2 april 2008 09:53 schreef Iksje het volgende:

[..]

Kost een hoop energie voeden. En een hoop vocht (vandaar die dorstaanval ticootje, heel normaal)
Ik vrees nu al voor mijn afbouwmoment. Met dit voedingpatroon kom ik dan gegarandeerd in geen tijd 5kg aan.
Nou, ik ben er nog geen gram van afgevallen, hoewel ik allemaal van die succesverhalen hoor qua 'binnen no-time was ik weer op mijn oude gewicht'.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57774992
Webkim, ik ook! Van bv groei ik meestal juist enkele kilo`s, die er na de bv weer vanzelf afgaan. Het is voor mij niet te doen om op 1 gewicht te blijven hoor, móet gewoon eten anders ga ik van m`n graat.
Saartje
  woensdag 2 april 2008 @ 10:32:36 #55
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57775152
Hahaha Webkim, is niks om je voor te schamen hoor, Thomas is nog zo klein!

Het feit daarentegen dat ik nog steeds positie-shirts draag omdat die lekker lang zijn en mijn uitgelubberde buik verhullen
In het openbaar voeden en ineens met blote borst zitten omdat meneer spelen ineens leuker vind is niet zo erg. Het feit dat De Buik zichtbaar kan zijn vind ik veel erger. heb dan ook standaard een hydrofiele luier eroverheen liggen om te kunnen verhullen indien nodig.

Popples, welkom
Hopelijk zal het voeden, ook met links, snel beter gaan.
.... met gevoel voor drama....
pi_57775324
oef dan ben ik dus niet de enige.

vannacht is het me gelukt en ze drinkt netjes aan beide borsten. wat ben ik blij!!!
maar we hebben ook een eigenwijs dametje is al te merken

webkim ik heb bij de eerste ook heel lang in positiebroeken gelopen.

hier iemand nog tips voor voedingtruitjes? want mijn eigen truitjes zijn echt niet handig en het ziet niet uit.
mama van 3 kids!
pi_57775706
quote:
Op woensdag 2 april 2008 10:43 schreef Popples het volgende:

hier iemand nog tips voor voedingtruitjes? want mijn eigen truitjes zijn echt niet handig en het ziet niet uit.
Ik heb een paar basic voedingsshirts gekocht bij H&M. Zwart, getailleerd en met lange mouwen. Niet heel bijzonder, maar goed voor nu. En als het zo goed blijft gaan koop ik misschien wel een paar echt mooie.

Pfff, dat je niet mag lijnen tijdens de bv sucks! Ik heb net eens gekeken of ik misschien al weer wat gewone kleren pas van toen ik op mijn zwaarst was. Nou: no f*cking way dus! En shirtjes zijn ook kansloos, omdat ik de afgelopen 10 maanden ineens tieten heb gekweekt en die had ik eerder nooit, dus die kan ik in mijn kleren nergens kwijt.
Nog net geen drie cijfers voor de komma, wat verschrikkelijk! Sporten mag ik van de gyn pas weer in juni en lekker wandelen of fietsen zit er ook niet in, omdat Thomas steeds maar een uurtje op mag.

Enniewee, [/zeikmodus], maar het zat me even hoog vanmorgen. Ik!Wil!Wat!Leuks!Aan! En maat weetikhoeveel gaan kopen nu gaat me gewoon te ver. Struisvogelpolitiek.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 2 april 2008 @ 11:15:22 #58
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57775875
Thomas kan ook lekker slapen in de kinderwagen toch? Hoewel ik me wel voor kan stellen dat je eerst even het nieuwe patroon de tijd wilt geven.
En lijnen.. niet heel strikt idd.. maar op je eten letten mag wel hoor En het afvallen beperken tot max 500 gram per week. (niet snoepen, mager broodbeleg, normaal avond-eten.. dan kom je al een heel eind).

Het is vaak even zoeken, maar binnen grenzen is een hoop mogelijk en dan kun je doen wat voor jou goed voelt

(Bij Saskia heb ik trouwens ook nog twee maanden na de bevalling in mijn positiekleding gelopen.. Is heel normaal )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57776898
Ow, maar toen liep ik ook nog in positiebroeken rond hoor! Nu ben ik op de weegschaal nog 1kg zwaarder dan toen ik net zwanger was, maar ook een pak minder spieren. 't is gewoon zo dat ik eigenlijk best veel snoep naast het vele eten (als in avondmaal, boterhammen, fruit) en dat dat zich zal wreken als ik eenmaal stop met BV geven
En mij was het tevoren ook nooit opgevallen hoe kort t-shirts gemaakt worden. Tot er ineens borsten mee in moesten, kruipt alles naar omhoog
Ik heb weinig echte voedingshirts, omdat ik hoofdzakelijk binnenshuis voed. (bij mij thuis of bij bekenden) Ik heb er van h&m, die zitten wel fijn.
Sommige vrouwen vinden het ook wel een oplossing om een topje met spaghettibandjes te dragen onder een vestje met rits (hier noemen ze dat een gilet, maar het juiste nederlandse woord schiet me niet te binnen). Vestje openritsen, topje wat naar beneden schuiven en bh openen.

Webkim, wandelen zou je al prima kunnen doen, met thomas in de draagmand of in de draagdoek. Heb je ook even een frisse neus gehaald, als de zon meewil de komende weken...

Popples, leuk dat het vannacht goed ging!
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2008 @ 15:17:57 #60
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_57780932
Hallo allemaal, ik ga hier weer vast meelezen.

Bij Lucie kwam ik er na veel gedoe achter dat ik te weinig klierweefsel heb, en daardoor niet volledig borstvoeding kan geven. Het was dus spannend of de borstvoeding deze keer goed opgestart kon worden, met natuurlijk wel alle kennis die ik met Lucie heb opgedaan.

Nou, het is gelukt. Maja is een waar borstvoedingstalent Ze had na twee keer aanhappen door hoe het moest en pakt allebei mijn borsten, waar haar zusje er toch weken over gedaan heeft om de rechterborst te kunnen behappen. Ze heeft een prachtig ritme en ook een ongekende zuigkracht (als ze een stofzuiger was zou ik haar in productie nemen )

Ik hoef niet te kolven, Maja houdt het zelf prima op gang. Meestal is ze na een a anderhalve borst tevreden, soms wil ze 's avonds na twee borsten nog meer en dan krijgt ze 30 cc hypo allergene bijvoeding aangeboden (die ze lang niet altijd helemaal opmaakt). Het gaat heerlijk ontspannen zo, en ik ben daar erg blij mee!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_57781105
popples, ken je http://www.borstvoedingswinkel.nl/ ? ik heb daar een paar fijne shirts besteld destijds.
pi_57781127
Macka, wat fijn dat het zo goed gaat!!!
pi_57781323
Hebben jullie ervaring met baby'tjes die dag en nacht omdraaien en hoe daarmee
om te gaan met borstvoeding?

Mijn zoontje is 6 maanden en door allerlei oorzaken (krampen, nekpijn, huilbaby,
osteopatie) drinkt hij nu overdag nauwelijks en wil dus s'nachts ineens
weer om de 3 uur drinken. Hij sliep vanaf anderhalve maand al door,
maar heeft dit maar heel even gedaan.

Ik probeer nu overdag vaker aan te leggen zodat hij dan op de dag
genoeg heeft binnengekregen zodat hij dan hopelijk s'nachts niet
meer wakker wordt. Maar ja, hij heeft gewoon geen honger, dus
drinkt een paar slokjes en draait dan zijn hoofd weg.

Iemand tips?
pi_57783973
Webkim, ik ga elke dag minimaal een halfuurtje wandelen met Jennifer. Vaak zelfs een uur. Rond een uur of 12 krijgt ze vaak de voeding, na de voeding ga ik dan meteen weg. Ze slaapt zelfs heel goed door als ik een stuk heb gewandeld, als ik thuiskom laat ik haar ook gewoon in de wagen liggen.

Ik ben nu zo'n 15 kilo kwijt. (ik was 85 kilo+ op het laatst van mijn zwangerschap, nu weeg ik ongeveer 70 kilo.) Ik heb vorige week een broek gekocht die ik goed paste voor de doop van Jen, maar die is nu alweer te groot. (zonde) Maar mijn zwangerschapsbroek heb ik ook nog wel eens aan hoor. Ik heb nu 2 broeken die ik pas, als die in de was zitten dan heb ik weinig andere keus.
Truitje--> de WE heeft van die leuke spagettiband truitjes.
Echte voedingst-shirts draag ik niet, die van de h&m vind ik niet mooi. Dus ik moet nog even opzoek.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 2 april 2008 @ 17:51:29 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_57784132
Nu ik weer aan het werk ben is het einde borstvoeding gok ik. Of blijft je productie wel op peil als je drie dagen geen voeding geeft en dan weer wel?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 2 april 2008 @ 18:03:42 #66
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57784363
Troel, ben je niet van plan te kolven op het werk dan?
De laatste 2 weken kolf ik meestal niet meer als ik werk, 3 dagen in de week. Zowel mijn borsten als de productie kunnen dat, zoals hier voorspeld werd, prima hebben. Maar ik geef al 9 1/2 maand volledige bv en jij niet. Ik weet dan ook niet of jouw productie het wel aan kan.
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 2 april 2008 @ 20:59:36 #67
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57788824
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:27 schreef Webkim het volgende:

[..]

Reken maar van yes. Voeden kost een boel energie.
Thomas wilde eerst ook de linkerborst niet; die heb ik moeten kolven om -em op gang te houden. Ik hoop dat je kraamhulp je goed kan helpen met de bv, maar als je twijfelt heb ik 1 woord voor je: lactatiekundige!
Ik ben ZO blij dat wij die meteen ingeschakeld hebben (verwijzing gevraagd aan de verloskundige, wordt meestal vergoed door je verzekeraar). Na een boel aanmodderen krijgt Thomas nu volledige borstvoeding en dat is genieten.
Leuke foto!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 2 april 2008 @ 21:00:55 #68
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57788866
En Macka, ik lees net je succes-start! Super!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 2 april 2008 @ 21:17:26 #69
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57789408
Wat goed Macka

Ga je kolven Troel? Als je dat niet doet, weet ik niet of je het haalt. Ruben is nog niet zo oud natuurlijk.

Is hij overdag afgeleid Pixels? Anna heeft een periode gehad dat alles interessanter was dan melk drinken. 's Nachts zag ze niet veel natuurlijk, dus dan dronk zo heel goed. Overdag moest het helemaal stil zijn en zo donker mogelijk, dan ging het het redelijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57789633
Dank voor je reactie Yppy. Hij is niet afgeleid. Voeden doe ik over het algemeen in de slaapkamer of in zijn kamer zonder al teveel geluid. Soms alleen de tv zachtjes aan.

Hij heeft gewoon echt geen honger en draait zich weg. Hij komt ook zelf niet eens echt voor een voeding. Ik moet hem zelf echt aanleggen anders zit ik helemaal in de avond en nacht te voeden.
Lastig is daarbij ook nog dat ik wil gaan afbouwen, maar dat hij ook niet uit een flesje wil drinken. Eerst maar het ritme op orde en dan afbouwen ofzo.

De osteopaat zei me dat het nog niet echt kan dat hij er een gewoonte van maakt. Dat hij daar te jong voor is. Maar toch gaat het al een tijdje zo helaas
  woensdag 2 april 2008 @ 21:28:25 #71
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57789792
Werk je? Je ziet soms dat baby's veel liever uit de borst drinken dan uit een flesje. Daarom draaien ze hun ritme om, zodat ze overdag niet 'hoeven' te drinken. 's Avonds en 's nachts drinken ze dan wat ze normaal gesproken overdag krijgen. Dat is dan live, wat ze het liefste willen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 2 april 2008 @ 21:50:24 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_57790529
Nouja, omdat het puur om een voeding gaat, vind ik kolven eigenlijk best veel gedoe Zeker omdat de laatste paar keer kolven eigenlijk totaal niets opleverde
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57797942
Kun je ook spruw hebben zonder dat het zichtbaar is? Ik heb sinds gisteravond steken in 1 borst. Saartje drinkt de laatste dagen ook wat onrustig, maar dan alleen `s avonds en de ochtendvoeding. De voedingen overdag drinkt ze normaal.
Saartje
pi_57798016
Ja, inwendige spruw. Heb ik ook al eens gehad, merkte het pas goed op toen ik uiteindlijk wel kloofjes ging krijgen. Aan Merlijn heb ik het toen niet gemerkt, maar bij mij was het met de fluconazol vlug over. Duurde alleen even voor ik de huisarts had overtuigt die geloofde daar namelijk niet erg in.
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:41:10 #75
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57848519
Floortje en ik hebben dat ook gehad Maneki, precies zoals je beschrijft... Ze heeft toen 2x een kuurtje gehad en toen was ze ervan af! Ik twijfel nu weer of ze t weer heeft...

Wij hebben hier gisteren de eerste échte regeldag gehad Pfoei!
Het begon al s'nachts. Om 23.15 had ze de laatste voeding gehad, en normaal sliep ze dan wel door minstens totdat papa opstaat (rond half 7, ze slaapt nog bij ons op de kamer). Nu kwam ze om half 2 al, om half 5 weer, 7 uur, half 9, half 10, half 12... Ik had nog vóór het 12 uur was al wel 6 voedingen gegeven, terwijl ze die normaal op één hele dag heeft....

Ze was wel vrolijk, maar dus om de anderhalf tot 2 uur weer zo hongerig, en na het drinken ook nog heel onrustig en ontevreden... Mn tepels deden er ook echt zeer van, al dat gedrink, gesabbel en getrek van 'ik heb nog honger mama' . Uiteindelijk zat ik op 11 voedingen!

Gisterenavond heb ik haar om 23.15 weer even wakker gemaakt voor nog een laatste 'voedinkje' en ik maakte me al op voor weer zo'n nacht...
Maar vanmorgen om half 7 werd ze pas weer wakker, en mijn borsten waren weer haast zo vol als de eerste dagen na de geboorte, die stuwing .

Hebben we dat ook weer gehad ...

[ Bericht 2% gewijzigd door DeLiedje op 05-04-2008 14:14:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')