abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58364530
Ohjee, ik heb scherp gegeten.
Maarja, in India worden de kindertjes ook groot he.
Het zal me benieuwen wat Thomas er van vindt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58398896
Voor de moeders van de kindjes van Jennifer haar leeftijd: Hoevaak eten jullie kindjes? Jennifer wil echt nog 7 of 8 keer per dag eten. Als ik in het babietjestopic kijk dan eten flessenkindjes veel minder vaak, klopt dat?

Het is niet zo dat ik het vervelend vind, alleen ik ga straks ook weer werken. Ik vraag me een beetje af of ik dan op mn werk ook elke 2 uur moet gaan kolven, of dat mn borsten het wel langer uit gaan houden. Jen zit echt in een ritme, maar langer dan de 2 tot 2,5 uur doet ze (nog) niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_58399040
Gisteren hebben we een dagje Efteling gedaan. Oma kwam een dagje op Yara passen en wij gingen met Tomas weg, dus moest de kolf mee. En dat kolven bij de Efteling is me echt meegevallen. Afgezien het feit dat het wachten op een lege ruimte om te kolven bij de EHBO langer duurde dan de wachtrijen voor de meeste attracties was het echt prima. Ik mocht een grote ruimte gebruiken met een hele comfortabele stoel, tijdschriften, een aanrecht met wasbak etc. Ik kreeg zelfs thee/koffie aangeboden Dus mocht er nog iemand binnenkort naar de Efteling gaan...de EHBO tegenover dat snoepwinkeltje bij Het Witte Paard
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 30 april 2008 @ 15:29:07 #279
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58399196
Ticootje, bv kindjes drinken vaker omdat ze naar behoefte drinken. Ik kan mij herinneren dat Nebelung mij een keer vroeg hoeveel Emma nog dronk toen ze bijna een jaar was. Dat kwam ook uit op een keer of 6 per dag. De ene keer een hele buik vol de andere keer een snackje.
Als je je werkdag begint met kolven zou je met twee keer kolven tijdens werktijd toe kunnen als je 2,5 uur tussentijd neemt. Je kunt best iets langer tussentijd nemen tussen de kolfbeurten.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_58399216
quote:
Op woensdag 30 april 2008 15:07 schreef Ticootje het volgende:
Voor de moeders van de kindjes van Jennifer haar leeftijd: Hoevaak eten jullie kindjes? Jennifer wil echt nog 7 of 8 keer per dag eten. Als ik in het babietjestopic kijk dan eten flessenkindjes veel minder vaak, klopt dat?

Het is niet zo dat ik het vervelend vind, alleen ik ga straks ook weer werken. Ik vraag me een beetje af of ik dan op mn werk ook elke 2 uur moet gaan kolven, of dat mn borsten het wel langer uit gaan houden. Jen zit echt in een ritme, maar langer dan de 2 tot 2,5 uur doet ze (nog) niet.
Thomas komt nog 6 keer:
6 uur s morgens
9 uur a half 10 s morgens
tegen enen s middags
dan een vier uurtje
een voeding tussen zeven en acht
en dan voor wij gaan slapen, tussen middernacht en een

Dit zijn de tijden die hij zelf zo'n beetje aanhoudt op dagen dat we niets bijzonders doen. Als we ergens heen gaan wil ik er zelf nog wel eens een beetje mee schuiven. En soms krijgt hij tussendoor ook nog wel eens een slokje. Als -ie uit z'n hum is ofzo.

Hij slaapt tussen alle voedingen trouwens. Dat inbakeren is een probaat middel gebleken. We hebben nu een weldoorvoed en uitgerust kindje.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58399782
Ik wil hier even wat vragen. De borstvoeding bij Sara ging niet geweldig. Nu wil ik het uiteraard weer proberen en dit keer wil ik ook een kolf aanschaffen of huren of whatever. Welke kolf is nou goed, en fijn in gebruik? Ik wil het liefst een elektrische.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58400048
Ik heb pas geleden de Ameda Lactaline van Lois gekocht en welgeteld een keer gebruikt.
Het is een dubbele elektrische kolf en 't ging als een tiet
Maar inmiddels is de bv helemaal op peil en de vriezerlades helemaal vol (dankzij de voor die tijd gehuurde thuuiszorgkolf).

En aangezien ik niet buitenshuis werk wil ik de kolf weer gaan verkopen.
Het is een uitgebreide: je kan zelf de 'zuigkracht' instellen en er zit een tas bij met koelelementen, bewaarflesjes en reserveonderdelen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58401103
Een dubbele kolf is heel handig. Je bent lekker snel klaar. Ik heb de dubbele van Medela.
Verder heb ik ook de mini-electric en een handkolf van avent. De handkolf heb ik in mn tas zitten voor noodgevallen. Persoonlijk vind ik de handkolf niets. De mini-electric doet ook goed zn werk, alleen ben je langer bezig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 30 april 2008 @ 18:47:16 #284
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58401377
Fuente, ik zou van tevoren niets kopen. Voor hetzelfde geld koop je een dure (dubbele) electrische borstkolf, en werkt het niet voor je. Als ik jou was, zou ik eerst bij de thuiszorgwinkel iets huren, uitproberen, en als je goede resultaten boekt, kolf kopen. Zo kan je een beter keuze maken. Uiteindelijk gaat het toch om je opbrengst, en niet of het in een mooi rugzakje verstopt zit. (De dubbele van medela is een rugzakje, en iedere keer als ik ging kolven, vroegen de mensen of ik al naar huis ging )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_58401830
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:47 schreef DaviniaHR het volgende:
(De dubbele van medela is een rugzakje, en iedere keer als ik ging kolven, vroegen de mensen of ik al naar huis ging )
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 30 april 2008 @ 21:13:38 #286
108648 cattie
lieve moeder
pi_58404309
quote:
Op woensdag 30 april 2008 15:07 schreef Ticootje het volgende:

Ive kreeg rond die leeftijd nog ongeveer 10 voedingen op een dag. Het lijkt mij dan ook niet zo vreemd dat ze 7 a 8 voedingen heeft. Ik kolfde 3x op mijn werk en dat ging prima. (Thuis rond 7 uur laatste voeding, dan 10, 13 en 16 uur kolven en thuis rond 6 uur weer Ive aan de borst).

Fuente, een kolf is heel erg persoonlijk. Ik heb de IQ uno van avent gehad, een prima kolf (hij is elektrisch maar ook handmatig te gebruiken) maar bij de 2e wil ik graag een dubbele kolf. Dat scheelt enorm in kolftijd, wat ook fijn is als je weer werkt. Een vriendin van mij is lyrisch over de Ameda Lactaline Personal, een dubbele elektrische kolf.
pi_58404557
Bij Merlijn en Gwen wist/weet ik nooit hoeveel voedingen ze op een dag krijgt. De ene keer om de twee uur de volgende keer laat ze er 4 uur tussen. Wel heb ik nu een idee wat ze ongeveer drinkt als ze om de 4 uur gevoed wordt. Dinsdag op het KDV werd ze rond 14.20 gevoed volgens het schriftje. Thuis had ze de laatste voeding om 10.30 ongeveer gehad. Ze had niet genoeg aan 110 cc uit het eerste flesje dat ik meegaf en dus het volgende flesje wat 50cc was hebben ze ook maar gegeven en daar heeft ze 10cc van laten staan. Ik toch wel een beetje balen, had die middag maar 120cc gekolfd. Grrr, en ik heb al zo een hekel aan kolven. Heb ook maar een hele kleine voorraad zal nu 400cc in de diepvries staan.

Mijn voornemen is twee keer te kolven op mijn werk, heb ik bij Merlijn ook gedaan tot ongeveer 6 maanden. Heb de handkolf van Avent en ben meestal in 20 minuten wel klaar. De minielectric heb ik te leen gehad van de vk en die vond ik verschrikkelijk.

Ben trouwens stiekem wel blij dat Gwen het accepteert om in slaap gevoed te worden 's avonds. Ze is zo huilerig 's avonds duidelijk bezig met verwerken van de dag en kan niet goed inslapen (heeft ze overdag geen problemen mee). De borst accepteerde ze niet, oh wat wilde ik haar graag troosten en wat jammer dat ze het niet toeliet. Nu gaat het perfect en slaapt ze bijtijds in.
pi_58405008
Ik ga binnenkort maar weer een ritje naar de huisarts maken..steken in m`n borsten en niet te zuinig
Saartje
pi_58405112
He bah Maneki! Sterkte .
  Jubileum moderator woensdag 30 april 2008 @ 21:51:26 #290
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58405127
quote:
Op woensdag 30 april 2008 21:13 schreef cattie het volgende:
Een vriendin van mij is lyrisch over de Ameda Lactaline Personal, een dubbele elektrische kolf.
Hij is ook geweldig, echt waar! De mijne ligt nu bij Webkim die hem ook weer te koop heeft

Maneek, zo hoort het niet te gaan he.... Verdomme! Kun je morgen niet naar een weekendarts?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_58405847
Maneki, nou zeg... Weekendarts: doen!

Bij mij is de borstontsteking over, maar de vreselijke rugpijn tijdens en na het voeden niet.
Dus, gebeld met de LK. Diepliggende spruw, zei ze.
Maar ik had vanwege de antibiotica voor de borstontsteking met de Diflucan moeten stoppen op dag 4.
Of ik toen al wel verbetering had gevoeld, vroeg ze. Nee dus. En toen informeerde ze naar de dosering. 7x50 mg. was dat. En wat ik al in een artikel van Newman gelezen had bevestigde zij: die dosering is veel te laag; je hebt alleen al een startdosis van 400 nodig, gevolgd door een week (maar liever nog twee) 200 mg.

Dus ik terug naar de huisarts. Die me vertelde dat hij het al gezien had van die te lage dosering, maar dat zijn hio (huisarts in opleiding) - die ik vorige keer had - een foutje had gemaakt. Ipv dat ie dan even belt als ie dat ontdekt.

Afijn, ik kon 64 capsules Diflucan gaan halen, maar de apotheek had er nog maar 7, wat nog niet eens genoeg was voor de start. Laat staan voor vandaag en morgen, als de apotheken dicht zijn. Kon dus later die dag nog eens terug, en Thomas heeft de hele boel bij elkaar geschreeuwd toen we heeeeeel lang op onze beurt moesten wachten.

Inmiddels heb ik al 12 van die capsules naar binnen gekiept en ik heb de indruk dat mijn rug zich al een beetje beter houdt. *klopt af*

En die kolf van Lois is inderdaad heel fijn. Maar mijn productie heeft ineens een sprong gemaakt, dus ik hoef gelukkig niet meer te kolven.
Maar als je het wel moet, ben je met deze wel snel klaar.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58406144
zoveel pillen? Ze bestaan ook in 200mg dosering
Ik ga eerst de LK bellen of ze al contact had gehad met m`n huisarts, dat maakt de boel wellicht makkelijker bespreekbaar.
Saartje
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:05:00 #293
105850 Fuente
mamamuts
pi_58411145
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Fuente, ik zou van tevoren niets kopen. Voor hetzelfde geld koop je een dure (dubbele) electrische borstkolf, en werkt het niet voor je. Als ik jou was, zou ik eerst bij de thuiszorgwinkel iets huren, uitproberen, en als je goede resultaten boekt, kolf kopen. Zo kan je een beter keuze maken. Uiteindelijk gaat het toch om je opbrengst, en niet of het in een mooi rugzakje verstopt zit. (De dubbele van medela is een rugzakje, en iedere keer als ik ging kolven, vroegen de mensen of ik al naar huis ging )
Op zich snap ik je wel, zo dacht ik toen bij Sara ook. Terwijl het toen acheraf handig was om wel een kolf te hebben, en ik ertoen al zo zat van was dat ik er geen 1 meer wou huren.. Maar hoe gaat dat met huren bij een thuiszorg? Kan dat ook voor de bevalling al?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58411252
Fuente, ook als je baby er eenmaal is weet je niet welke kolf voor je werkt dus het blijft gokken. Een huurkolf is over het algemeen van medela. Je koopt dan de set plastic onderdelen |(borstschelpen en slangetjes) en je huurt een grote, krachtige kolf die herrie maakt maar zijn werk wel uitstekend doet. Dat kost een paar euro per week geloof ik, niet erg veel in ieder geval.
Het is een kwestie van de thuiszorgwinkel binnen lopen en ophalen. Dat zou voor de bevalling al kunnen.

Als het jou een zekerder gevoel geeft en qua geld maakt het niet uit dan zou ik gerust een kolf kopen. Ook na de bevalling blijft het gokken wat goed werkt voor jou en het ergste wat kan gebeuren is dat je veel geld hebt uitgegeven. Of dat een probleem is is iets wat je alleen zelf kan beoordelen

Over het algemeen is een dubbele, electrische kolf geen overbodige luxe als je meerdere dagen weer gaat werken. Dat komt echter vooral doordat het sneller gaat, niet omdat je er met een electrische kolf meer uit zou krijgen.

MAAR! Bij een goede begeleiding van de borstvoeding is er bijna nooit reden om te kolven in de eerste dagen. Echt niet! Het gebeurt soms wel hoor maar ik het is vaker onkunde van de kraamverzorgster dan dat het echt nodig is.
Wat ik dus zeker zou doen is eens contact opnemen met een contactpersoon van een van de borstvoedingsverenigingen of met een lactatiekundige zodat je weet wat jouw specifieke valkuilen zijn en zodat je weet waar je tijdig hulp kan vragen en krijgen.
Dat is veel meer waard en doet veel meer dan een goede kolf!

[ Bericht 8% gewijzigd door owlet op 01-05-2008 09:34:30 ]
  donderdag 1 mei 2008 @ 10:26:44 #295
105850 Fuente
mamamuts
pi_58411802
Dank je wel voor de uitgebreide uitleg Owlet! Het had hier inderdaad te maken met de kraamverzorgster die maar wat deed, na 7 dagen kregen we nog 3 dagen een andere (verlenging) die heel goed wist waar ze het over had, maar toen was het leed al gedaan, bij mij dan.
Ik ga voorlopig dan toch maar niets kopen, en als de bv goed loopt kan ik er altijd nog 1 huren (idd ivm werk). Overigens wil ik dit keer sowieso een borstvoedingscursus volgen en bij de kraamzorg geven we ook aan dat we echt goede begeleiding bij bv willen.
Sara
Merel
Ukje
pi_58411943
Goede plannen, Fuente!
Overigens is een huurkolf niet te doen om mee te nemen naar je werk, die dingen zijn loodzwaar.
Maar tegen die tijd kan je op je gemak kijken of je veel moet gaan kolven of niet en of je gaat voor een snelle dubbele kolf of een goedekopere, stille handkolf, etc.
  donderdag 1 mei 2008 @ 12:17:34 #297
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58413392
Hihi, ja die blauwe huurkolf!

Webkim, wat een gedoe weer! En zoveel pillen! Ze kosten ook een fortuin, kijk maar eens op het etiketje. Het wordt gewoon vergoed, maar ik schrok van de prijs.

Maneki, ik zou de hap gewoon even opzoeken hoor, sterkte!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58413462
Heb ik zo maar Maneki en Webkim gemist. Wat een wereld van verschil tussen die huisartsen zeg!
Sterkte voor alletwee
  donderdag 1 mei 2008 @ 14:22:22 #299
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58415867
Webkim, schrikbarend gewoon hoe vaak ik de laatste tijd rare verhalen hoor en lees over fouten en knulligheden door de huisarts
Verkeerde diagnoses die gesteld worden, medicatie die niet of onvolledig wordt voorgeschreven, onverschilligheid, klinkklare onzin die beweerd wordt... Okay, het is heus niet allemaal kommer en kwel, maar het valt me op dat het steeds vaker lijkt te gebeuren dat mensen zich beklagen over hun huisarts.

Maneki, hoe is het met de steken?

Een voor in het rijtje memorabele voedingsplekken:
Koninginnedag 2008 lopen we over een bomvol Leidseplein. Ineens zie ik temidden van de drukte op de kruising met de Marnixstraat een rood, leeg bankje staan. Leek me een mooie plek en ik probeer Devin aan te leggen. En hij dronk! Temidden van al die luidruchtig feestvierende mensen, muziek en algehele drukte maakte hij gretig gebruik van het rustmoment, sloot zijn ogen en dronk minutenlang bij me Het leukst was nog dat er op een gegeven moment een confetti-kanon afging en we onder de rode confetti zaten, maar hij dronk door! En de langslopende mensen die vertederd "Aaaaah" riepen of hun duim naar me opstaken konden hem ook niet storen. Ik vond het heel speciaal en knus
.... met gevoel voor drama....
pi_58416415
Dat klinkt lief, kersjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')