No shit, sherlock!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 17:28 schreef justhg het volgende:
Sorry, maar dit geloof ik gewoon niet. Los van het feit dat marks17 bij het betoog, motivatie en in alle meerkeuzevragen maar 12 fouten heeft gemaakt,en het meer dan 150 mensen makkelijker is afgegaan, snap ik ook iets anders niet. Die brieven worden bij marks17 in de buurt gepost( we gaan even uit van donderdag) met de bedoeling dat heel Nederland de dag erna zijn uitslag weet. En dan zou marks17 even naar het postkantoor kunnen lopen en zou daar nog de brief krijgen, die binnen 24 makkelijk bij iedereen op de mat kon liggen... hmmm
Een echte journalist zegt niet dat een echte journalist bepaalde eigenschappen moet hebben, gebaseerd op vooroordelen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:18 schreef Noisemaker het volgende:
[..]
No shit, sherlock!
Een echte journalist gelooft niet alles was hem wordt wijsgemaakt.
Net nu ik alle hoop had laten varen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 17:53 schreef marks17 het volgende:
geintjuuuhhhh,
maar ik ben ook zo gefrustreerd dat ik de uitslag nog steeds niet heb,,,,
dus wij konden het niet laten
Hoewel ik mezelf wel tegenspreekquote:
Hoax!quote:Op zaterdag 10 mei 2008 11:09 schreef jakkop het volgende:![]()
Ik ben 33e![]()
Met 83 punten, dus dat is niet echt bijzonder hoog.
Ik had het écht niet verwacht
Gefeliciteerd hoorquote:
Vorig jaar waren het er een stuk of 20.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 14:20 schreef duymelijntje het volgende:
Ik ben 151... hmm.. das toch vrij zeker toch?
Hoeveel mensen zullen er nou zijn met een 8 of hoger
JIJ? Jij had toch toch zo'n dik dossier gemaakt?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 14:20 schreef duymelijntje het volgende:
In ieder geval fijn om te weten dat je die moeite niet voor niks hebt gedaan, zonder dat had je het niet gehaaldquote:Op zaterdag 10 mei 2008 14:36 schreef duymelijntje het volgende:
Actualiteiten heb ik ook bijna maximale punten, maar algemene kennis en schrijfopdracht zijn wat minder gegaan, had voor mijn gevoel erg weinig ruimte om compleet verhaal te maken en begon te laat aan het net schrijven, dus dat is fout gegaan.
Frustrerend!quote:
Misschien is het slim om een dagje mee te lopen in Zwolle, voordat je je daar aanmeldt. Of heb je dat al eens gedaan?quote:Op zondag 11 mei 2008 14:02 schreef BehindYou het volgende:
Ik ga mijn geluk vinden in Zwolle. Degene die door zijn, veel succes in Utrecht en de mensen die niet door zijn, misschien tot ziens in Zwolle!
Het schrijven heb je in ieder geval al enigszins in je, voor zover dat uit zo'n toets blijkt.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:02 schreef BehindYou het volgende:
201 geworden, jammer, maar op naar Zwolle!
Matthijs van Nieuwkerk is een lamlulquote:Op zondag 11 mei 2008 18:19 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Het schrijven heb je in ieder geval al enigszins in je, voor zover dat uit zo'n toets blijkt.Zwolle staat overigens beter aangeschreven dan Utrecht. En Mathijs van Nieuwkerk was er laatst
weet ik, maar toen was zo'n dame hier lyrischquote:
proficiat trouwens, met je toelatingquote:
Hoeveel punten heb jij als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 14:20 schreef duymelijntje het volgende:
Utrecht heeft vooral de reputatie omdat het de eerste journalistiek opleiding in NL was. Volgens mij heeft de SvJ in Utrecht vooral het voordeel dat ze veel connecties hebben en dus bij alle grote media stageplekken kunnen regelen. Qua onderwijs maakt het volgens mij niet veel uit, er zijn iig genoeg goede journalisten die de studie in Tilburg hebben gedaan. Daarnaast is Utrecht nogal aan het bezuinigen en reorganiseren geweest wat de kwaliteit van het onderwijs niet altijd ten goede kwam. Zal blij zijn als ik in Oktober klaar ben iig.quote:Op zondag 11 mei 2008 22:06 schreef Raven_ het volgende:
Wat is het verschil tussen Journalistiek in Utrecht en Tilburg?. Lijkt mij dat in Utrecht de lui zitten die het meest gemotiveerd zijn aangezien ze door de toelating komen. Maar, is er een verschil in kwaliteit en manier van lesgeven? Ik weet alleen dat Fontys Tilburg vrij kleinschalig is en persoonlijk.
Ik ga kiezen tussen tekst en communicatiewetenschap, journalistiek of kunstacademie richting film. Vandaar. Aangezien ik in de loting zit voor Utrecht en ik via studielink of voor Utrecht of voor Tilburg kan kiezen (en stom genoeg niet beide) Denk ik eraan om Utrecht te laten vallen en mij voor Tilburg aan te melden om toch zeker te zijn.
Ik heb hier dus precies hetzelfde 65,90 punten, maar bij motivatie 0.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:27 schreef illy.fl het volgende:
Ik heb de brief zelf nog niet onder ogen gezien, hij ligt bij m'n ouders thuis die er dit weekend niet zijn. Ik heb gisteren maar de buurman gebeld om te vragen of hij even wilde kijken, en nou is het zo dat ik in totaal geloof ik ongeveer 63 punten heb gehaald, waardoor ik op de 200-nogwatste plaats ben beland. Het vreemde hieraan is alleen dat ik op drie onderdelen goed heb gescoord, maar voor motivatie NUL punten heb gekregen ?!?! Dit lijkt mij persoonlijk onmogelijk. Ik baal dus als een stekker en ga dinsdag de HU bellen. Wat denken jullie? Foutje?
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:05 schreef Anoek het volgende:
Wat ik vooral hoor over veel opleiding op het Fontys HBO in heel Nederland is dat je overal zelf achteraan moet.
was mijn foutje... was iets anders met journalistiek maar kan het zo even niet terug vinden...quote:Op woensdag 4 juni 2008 02:28 schreef Noisemaker het volgende:
Hilversum?
Haha ik zit ook in Zwolle. Derdejaars. Sommige klassen maken er idd een puinhoop van. Maar jij was er zeker tijdens de lessen journalistiek, dan krijg je twee uur voor een opdracht, die je zo af hebt. Logischh dat ze dan achter msn gaan zitten. Er is veel uitstroom, dus de meesten die niks af hebben gaan niet naar het tweede jaar. Daarbij hebben ze ook een houding en gedrag week, aan het eind van het jaar, voor de mensen die daarvoor een onvoldoende hebben gehaald. Houding en gedrag is bv op tijd komen, opdrachten af, goede journalistieke houding (meedoen met discussies in de klas) etc.quote:Op zondag 11 mei 2008 17:39 schreef Myrna1989 het volgende:
[..]
Misschien is het slim om een dagje mee te lopen in Zwolle, voordat je je daar aanmeldt. Of heb je dat al eens gedaan?
Ik ben daar namelijk een aantal weken geleden geweest en ik vond het echt erg wat ik daar aantrof. Eén grote ongemotiveerde bende. Ik dacht dat ik op een vmbo beland was (niet lullig bedoeld....). Die studenten zaten de hele dag met elkaar te msn'en. De opdrachten werden over het algemeen niet gemaakt. Degenen die dat wél deden, waren meteen de pispaaltjes van de klas. In de pauze hadden ze het over de hoeveelheden hasj, wiet en absinth die ze dat weekend gebruikt hadden. Er kwamen opmerkingen voorbij als 'niet-rokers horen er hier niet bij'. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Nee, ik voelde me daar écht niet thuis
(Maar het kan natuurlijk best zijn dat het er in een andere klas heel anders aan toegaat!)
Intro in Utrecht is van 25 augustus tot 27 augustus. Dan een avondje thuis slapen, en dan de donderdag de 28e de middag in Utrecht, de avond een feest, met z´n alle slapen in een sporthal en dan de volgende dag nog een programma op school.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:34 schreef jakkop het volgende:
Weet iemand wanneer de intro enzo is? Wil 30 augustus eigenlijk wel naar deBeschaving
Hmm, ik weet niet of je uit de randstad komt, maar dan is Zwolle wel echt een serieuze achteruitgang. Best leuk, maar gewoon totaal geen studentenstad.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 21:11 schreef flower1 het volgende:
ik doe ook mee aan loting in utrecht, als het niet lukt ga ik denk ik naar zwolle.
iemand nog informatie over zwolle? is het een leuke school? voor mij is het super ver dus moet dan ook op kamers..
Wat is de logica daarvan?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 21:50 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Intro in Utrecht is van 25 augustus tot 27 augustus. Dan een avondje thuis slapen, en dan de donderdag de 28e de middag in Utrecht, de avond een feest, met z´n alle slapen in een sporthal en dan de volgende dag nog een programma op school.
Ruim op tijd dus voor de Beschaving
Nee, ik kom zelf uit zwolle, maar woon en studeer nu al twee jaar in Utrechtquote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:29 schreef flower1 het volgende:
ik weet nog niet hoe ik moet kopieren wat iemand anders gezegt heeft haha maar pim? studeer jij daar ook?
Nouja, het merendeel is na twee dagen camperen (en elke dag 0800 opquote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:05 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Wat is de logica daarvan?
Zijn er anders teveel mensen die huilend in een hoekje gaan liggen omdat ze heimwee hebben?
Ik wilde weg uit Zwolle, en Windesheim sprak me gewoon niet aan. Op de HU hing een sfeer die me wel aansprak. Ik ben door de toets naar binnen gekomen, 81ste volgens mij.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:47 schreef flower1 het volgende:
okee.. en hoezo heb je voor utrecht gekozen als zwolle zo dichtbij is? je wilde echt studentenleventje?
en ben je door loting op die school gekomen of door die toets? en heb je verstand van die loting?
sorry voor devragen
E. (Had een 6.2 gemiddeld door een slecht cijfer op mn diploma...) Zwolle schijnt een zeer goede kanshebber te zijn, dus ik hoop stiekem daar op. En als het niet lukt zit ik sowieso in Amsterdam met Media,Informatie en Communicatie...wat ik eigenlijk niet hoopquote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:10 schreef flower1 het volgende:
ik ook! welke groep zit jij? en wat als je uiitgeloot word?
Weet je ook welke slechte ervaringen precies? Ik kan mij toch ook weer niet voorstellen dat ze qua inhoud van de studie zoveel verschillen met Utrecht. En verdere connecties/contacten maak je zelf.quote:Niet om je te ontmoedigen, maar ik heb over Tilburg nog nooit iets goeds gehoord. D.w.z de slechtste van de slechtste.
Ik niet, PM me maar moemoe.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:26 schreef jakkop het volgende:
Ja, ik eerst.![]()
Maar ik wacht nog even tot ik een lijst krijg.
Ik zie jou ook overalquote:Op woensdag 16 juli 2008 19:26 schreef jakkop het volgende:
Ja, ik eerst.![]()
Maar ik wacht nog even tot ik een lijst krijg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |