abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 november 2008 @ 01:18:28 #101
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_63421611
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:40 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik weet heel zeker dat het het laatste was. Maar ik ben wel benieuwd naar je anekdote.
Die heb je voor het eind van volgende week nog tegoed. Iets zoals veel te veel bizons afslachten omdat ze zich toch weer zouden resetten in de ondergrondse graasvelden en het jaar daarna in volle getalen zouden terugkomen. In harmony met de natuur my ass, maar helaas heeft Scaurus wel gelijk dat de witte mens de boel voor de bizons verpest heeft, al komt dat meer door hun aantallen, dan door hun kleur/libertijns zijn/whatever.
  zaterdag 22 november 2008 @ 22:58:59 #102
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63439430
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 01:18 schreef StupidByNature het volgende:
In harmony met de natuur my ass, maar helaas heeft Scaurus wel gelijk dat de witte mens de boel voor de bizons verpest heeft, al komt dat meer door hun aantallen, dan door hun kleur/libertijns zijn/whatever.
De uitroeiing door de witte mens valt eigenlijk in het niet bij de massale extinctie van (roof)dieren toen de roodhuiden (toen nog Aziaten) 40.000 jaar geleden Amerika binnenwandelden.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_63443038
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het gaat uiteindelijk over blanke mannen die de oorzaak van alle problemen zijn. Horus, Jezus, Constantijn, Marquis de Sade en Nietzsche.
Zoals mijn psychologe zei: "Alles wat mannen meer zijn dan apen,is meegenomen."
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 23 november 2008 @ 11:05:19 #104
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63444330
quote:
Op zondag 23 november 2008 04:20 schreef Kees22 het volgende:
Zoals mijn psychologe zei: "Alles wat mannen meer zijn dan apen,is meegenomen."
Moet je eens voorstellen dat zoiets over vrouwen gezegd wordt, staat de Commissie voor Gelijke Behandeling op haar achterste poten.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_63461632
quote:
Op zondag 23 november 2008 11:05 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Moet je eens voorstellen dat zoiets over vrouwen gezegd wordt, staat de Commissie voor Gelijke Behandeling op haar achterste poten.
Inderdaad.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 24 november 2008 @ 10:51:33 #106
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63472412
Is wel leuk die undercover grapjes, maar komt er nog wat ontopic?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 24 november 2008 @ 10:59:51 #107
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63472624
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:51 schreef Ticker het volgende:
Is wel leuk die undercover grapjes, maar komt er nog wat ontopic?
Ik houd je niet tegen hoor.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 24 november 2008 @ 11:23:09 #108
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63473213
Interessant onderwerp, waar ik liever nog over lees dan zelf met informatie kom welke ik niet kan verifieren.

Maar ik denk dat men zo langzamerhand kan gaan aannemen dat de overeenkomsten verwijzen naar een oudere, oorspronkelijke cultuur/geloof waar de hedendaagse geloofsovertuigingen een 'slap' (!?) aftreksel van zijn.

Hoewel het oude en het nieuwe testament.. oftewel de bijbel, ook door een en dezelfde persoon of groepering is bedacht, bron?: Ivan Panin.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_63475148
quote:
Op maandag 24 november 2008 11:23 schreef Ticker het volgende:
Interessant onderwerp, waar ik liever nog over lees dan zelf met informatie kom welke ik niet kan verifieren.

Maar ik denk dat men zo langzamerhand kan gaan aannemen dat de overeenkomsten verwijzen naar een oudere, oorspronkelijke cultuur/geloof waar de hedendaagse geloofsovertuigingen een 'slap' (!?) aftreksel van zijn.

Hoewel het oude en het nieuwe testament.. oftewel de bijbel, ook door een en dezelfde persoon of groepering is bedacht, bron?: Ivan Panin.
Voordat ik deze post als totale onzin label, kun je het misschien iets meer onderbouwen?

Welke 'overeenkomsten'?
En hoe kan 'dezelfde persoon' de bijbel bedenken als de bijbel geschreven is over een tijdsbestek van zo'n duizend jaar?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_63475149
edit: foutje
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  maandag 24 november 2008 @ 12:50:50 #111
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63475459
quote:
Op maandag 24 november 2008 11:23 schreef Ticker het volgende:
Deels is dit een gemeenplaats, want ook b.v. de Katholieke encyclopedie zal je gerust vertellen dat de datum van Kerstmis waarschijnlijk sterk syncretisch is:
quote:
The well-known solar feast, however, of Natalis Invicti, celebrated on 25 December, has a strong claim on the responsibility for our December date. For the history of the solar cult, its position in the Roman Empire, and syncretism with Mithraism, see Cumont's epoch-making "Textes et Monuments" etc., I, ii, 4, 6, p. 355. Mommsen (Corpus Inscriptionum Latinarum, 12, p. 338) has collected the evidence for the feast, which reached its climax of popularity under Aurelian in 274. Filippo del Torre in 1700 first saw its importance; it is marked, as has been said, without addition in Philocalus' Calendar. It would be impossible here even to outline the history of solarsymbolism and language as applied to God, the Messiah, and Christ in Jewish or Christian canonical, patristic, or devotional works. Hymns and Christmas offices abound in instances; the texts are well arranged by Cumont (op. cit., addit. Note C, p. 355).
Verder zijn van enige Oud-Testamentische verhalen ook parallellen te vinden in verhalen uit het Midden-Oosten, zoals de Gilgamesj-epos. dat ook over de vloed vertelt en iemand die de opdracht krijgt een ark te bouwen. Sommige Europese heiligen zijn terug te voeren op heidense legenden. Bepaalde rituelen of kunstuitingen zijn ook terug te voeren op andere religies. Ook heeft de leer van Plato en Aristoteles ontegenzeggelijk invloed gehad op theologische interpretaties.

Maar, waar je heel erg voor moet uitkijken (m.i.) is om het een als ‘aftreksel’ te zien van een bepaalde ‘oerreligie‘ (B.v. de Egyptische mythologie) om vervolgens helemaal met zo'n religie te dwepen (iets wat nogal eens voorkomt).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 24 november 2008 @ 12:59:59 #112
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63475655
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:37 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Voordat ik deze post als totale onzin label, kun je het misschien iets meer onderbouwen?

Welke 'overeenkomsten'?
En hoe kan 'dezelfde persoon' de bijbel bedenken als de bijbel geschreven is over een tijdsbestek van zo'n duizend jaar?
Ik wil niet heel diep erop ingaan gezien het feit dat je blijkbaar niet bekend bent met Ivan Pavin en zijn bevindingen eind 1800 begin 1900.
Dat zal dit topic niet ten goede doen, ik zal binnekort een TRU topic openen over de 'bible numerics' en het bewijs hierdoor dat er een wiskundig systeem door zowel het oude als het nieuwe testament zit. Wat erop duidt dat, hoewel de gospels oorspronkelijk door meerdere mensen geschreven zijn, ze allemaal een resoluut wiskundige systeem aanhouden wat men pas terug kan vinden als we de oorspronkelijke griekse teksten erbij pakken.
Het grieks, een taal (22 leterig alfabet) wat vooral door het leger is ontworpen om codering in taal te kunnen omzetten.
Alpha is bijvoorbeeld.. 1
  maandag 24 november 2008 @ 13:09:11 #113
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63475868
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:59 schreef Ticker het volgende:
Het grieks, een taal (22 leterig alfabet) wat vooral door het leger is ontworpen om codering in taal te kunnen omzetten.
Alpha is bijvoorbeeld.. 1
Tellen we mee?

1 alfa
2 beta
3 gamma
4 delta
5 e-psilon
6 zeta
7 eta
8 theta
9 iota
10 kappa
11 lambda
12 mu
13 nu
14 xi
15 o-mikron
16 pi
17 rho
18 sigma
19 tau
20 u-psilon
21 phi
22 chi (wat, al bij 22???)
23 psi
24 o-mega

Vier en twintig. En het leger? Codering? Wat bedoel je? Griekse cijfers? Je weet dat de meeste van die Bible Codes op statistische waarschijnlijkheden berusten? Voor Moby Dick is hetzelfde gedaan. Zie:

Assassinations Foretold in Moby Dick!
  maandag 24 november 2008 @ 13:23:36 #114
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63476232
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:09 schreef Iblis het volgende:

[..]

Tellen we mee?

1 alfa
2 beta
3 gamma
4 delta
5 e-psilon
6 zeta
7 eta
8 theta
9 iota
10 kappa
11 lambda
12 mu
13 nu
14 xi
15 o-mikron
16 pi
17 rho
18 sigma
19 tau
20 u-psilon
21 phi
22 chi (wat, al bij 22???)
23 psi
24 o-mega

Vier en twintig. En het leger? Codering? Wat bedoel je? Griekse cijfers? Je weet dat de meeste van die Bible Codes op statistische waarschijnlijkheden berusten? Voor Moby Dick is hetzelfde gedaan. Zie:

Mijn fuck-up klopt niet helemaal.

Tevens is die link niet toepasbaar op wat Pavin beweerd.
Je pakt wat woorden en linkt deze zomaar, Pavin was een wiskundige die door de oorspronkelijk griekse teksten om te zetten in cijfers, wonderbaarlijke cijfercombinatie vond...
quote:
"Panin:
Handelsgrieks en Hebreewse letters zijn geen spraaktalen maar een codeertaal
die vooral voor codeschrift in de handelroutes en het leger is bedoeld.
En aangezien elke Griekse en Hebreewse letter door een getal mag worden
vervangen en dat als een complete zin mag worden opgeteld gaan we dat doen.
Ik heb u vanmiddag al uitgelegd dat er in elke passage van de geboorte van
Jezus een bepaald aantal woorden staat en dat dit aantal telkens een veelvoud
van 7 is.
Maar, als u nu al die numerieke letterwaarden binnen de gebruikte woorden bij
elkaar optelt: dan zult u bovendien ten 2e-male ondervinden dat het resultaat
dan deelbaar blijkt door 7. (!)
Het aantal woordvormen in het verhaal van de geboorte van Jezus bezit eveneens
een getalwaarde van zevens maar, ook de gehele passage van alle woorden bij
elkaar opgeteld heeft een getalwaarde met een veelvoud van 7.
Of anders gezegd, niet alleen ieder WOORD maar, zelfs IEDERE LETTER van deze
passage - en zij bevat duizenden letters - vormt een verdere bijdrage aan een
door het cijfer 7 deelbaar zijnd getalsysteem zonder enig restgetal!

CONCLUSIE: dubbele codering!
---------------------------
Het is volstekt ONMOGENLIJK dat een mens een boek, ja zelfs niet een kleine
passage zou kunnen schrijven waarvan de letters tot in de honderdduizenden
lopen en dan toch onderling zo overeenkomen dat elke letter ieder voor zich
een optelsom-onderdeel vormt van een bepaald dubbel-getallen systeem en waar
van het resultaat opnieuw dan ook weer deelbaar is door 7.
Zelfs in de bankwereld is een dergelijke spelling-encryptie (die daar op het
getal 11 is gebaseerd en in telexberichten toegepast) zeer ongebruikelijk."
Hier laat ik het bij, ik maak er binnekort een topic over.

edit: zie nu dat het wel degelijk over Panin zijn theorie gaat: http://cs.anu.edu.au/~bdm/dilugim/vis6006.html

Ik ga het eens even bekijken!

[ Bericht 3% gewijzigd door Ticker op 24-11-2008 13:31:45 ]
  maandag 24 november 2008 @ 13:37:42 #115
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63476608
Ik durf er redelijk wat op in te zetten dat Panins patronen adequaat verklaard kunnen worden door het feit dat de Bijbel heel groot is, dat er veel manuscripten zijn die alternatieve lezingen bieden die ingezet kunnen worden om de theorie te ondersteunen (en dat waarschijnlijk de gunstige gekozen wordt), dat een mens naar eigen inzicht patronen kan ontdekken, eerste letters van elk woord, van elk vers, van elke zin, etc. Of de laatste, of de eerste én de laatste, of de middelste, of de lengte van het woord, etc. Dat in het Hebreeuws nog veel meer mogelijk is omdat je de vocalisatie kunt negeren of niet. En dat, als het zelfs dan nog niet ‘klopt’ je nog wel een ad-hoc verklaring kunt vinden.
pi_63477013
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:09 schreef Iblis het volgende:

[..]

Tellen we mee?

....

hij kan hebreeuws bedoelen

en in zowel het griekse als het hebreeuwse alphabet zijn de letters ook nummers
  maandag 24 november 2008 @ 13:55:21 #118
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63477167
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:50 schreef Neurot het volgende:
hij kan hebreeuws bedoelen

en in zowel het griekse als het hebreeuwse alphabet zijn de letters ook nummers
Ik weet het, maar het was me niet duidelijk of hij die waarden gebruikte, of bepaalde ‘goddelijke’ waarden. Je moet er rekening mee houden dat zulke lieden, geheel oprecht weliswaar, aan elk aspect zullen knoeien om bij de gewenste uitkomst te komen, in de volle overtuiging hiermee de waarheid te benaderen. Je kunt niet echt boos op ze worden, maar een beetje medelijden kun je soms wel voelen.
pi_63493214
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:23 schreef Ticker het volgende:

[..]

Mijn fuck-up klopt niet helemaal.

Tevens is die link niet toepasbaar op wat Pavin beweerd.
Je pakt wat woorden en linkt deze zomaar, Pavin was een wiskundige die door de oorspronkelijk griekse teksten om te zetten in cijfers, wonderbaarlijke cijfercombinatie vond...
[..]

Hier laat ik het bij, ik maak er binnekort een topic over.

edit: zie nu dat het wel degelijk over Panin zijn theorie gaat: http://cs.anu.edu.au/~bdm/dilugim/vis6006.html

Ik ga het eens even bekijken!
Wat merkwaardig: waarom wordt het Amhaarse schrift vergeten? Daar zijn letters ook gelijk aan cijfers.
pi_63493340
Ik heb trouwens wel eens gelezen, dat jahweh eigenlijk een windgodje was, uit Soemerië of zo, die opklom tot zoon van de oppergod en in zijn opkomst allerlei andere goden in zich opnam. Of daarmee vereenzelvigd werd. Vandaar dat Jahweh ook zo'n gespleten, meervoudige persoonlijkheid heeft.
Van buitelkruid tot oppergod, zeg maar.
pi_63496379
Iemand heeft op scholieren.com er een artikel over geplaatst

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1727543
pi_63496404
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:31 schreef winteraap het volgende:

Weer iemand zonder een gezonde kritische blik die in de leugens van Zeitgeist trapt. Zonde...
  dinsdag 25 november 2008 @ 01:38:13 #123
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63496442
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:33 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Weer iemand zonder een gezonde kritische blik die in de leugens van Zeitgeist trapt. Zonde...
Een gesel voor de rede zijn zulke films. What the bleep, Zeitgeist. Onherstelbare intellectuele verwoestingen worden aangericht.
pi_63496496
Het zijn feiten, geen meningen.
pi_63496518
Als je je er echt in wilt verdiepen begin eens met het lezen van mijn onktrachting van Zeitgeist deel I:
Hoe het Jezus (e.a. zonen van God) verhaal is ontstaan... (scroll naar beneden voor meer posts van mij)

Of kijk hoe glorieus mijn mailsessie met Zeitgeist verliep:
Zeitgeist, de documentaire.

[ Bericht 27% gewijzigd door paddy op 25-11-2008 12:14:58 ]
pi_63496584
Lees dat boek eens waar die gast het in zijn topic over heeft

The Jesus Mysteries: Was the "Original Jesus" a Pagan God?
pi_63496589
quote:

Wat een kutartikel zeg. Wat een ongestructureerd gebazel. Dat een leraar dat accepteerrt is ongelofelijk en een schandaal.
pi_63496609
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 02:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een kutartikel zeg. Wat een ongestructureerd gebazel. Dat een leraar dat accepteerrt is ongelofelijk en een schandaal.
En het boek en het filmpje zelf ?
pi_63496649
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 02:05 schreef winteraap het volgende:
Lees dat boek eens waar die gast het in zijn topic over heeft

The Jesus Mysteries: Was the "Original Jesus" a Pagan God?
Dat zou tijdverspilling zijn. Ik ben bekend met het boek en weet hoe het gezien wordt in academische kringen.

Ik hou me liever bezig met het werk van professoren dan sensatiebeluste hobbyisten.
pi_63496658
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 02:15 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat zou tijdverspilling zijn. Ik ben bekend met het boek en weet hoe het gezien wordt in academische kringen.

Ik hou me liever bezig met het werk van professoren dan sensatiebeluste hobbyisten.
Nee ik moet geloven dat de bijbel waar is, een sprookje zonder feiten en bewijs en dan ook nog eens van een Joodse stam waarvan ik denk: dus ? is hun god en niet de mijne.
pi_63496661
Dit is al een simpele fout:
quote:

3e eeuw voor christus
Dit amulet stamt zeer waarschijnlijk uit de 3e eeuw NA christus.
pi_63496667
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 02:16 schreef winteraap het volgende:

[..]

Nee ik moet geloven dat de bijbel waar is, een sprookje zonder feiten en bewijs en dan ook nog eens van een Joodse stam waarvan ik denk: dus ? is hun god en niet de mijne.
Van mij hoef je helemaal niet in de bijbel te geloven, dat mag je zelf bepalen. Ik corriger je alleen (inhoudelijk) als je aan komt zetten met leugenachtige bullshit. Daar is toch niks mis mee?
pi_63496701
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 02:17 schreef koningdavid het volgende:
Dit is al een simpele fout:
[..]

Dit amulet stamt zeer waarschijnlijk uit de 3e eeuw NA christus.
Zo kan ik ook alles beweren.
pi_63496718
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 02:23 schreef winteraap het volgende:

[..]

Zo kan ik ook alles beweren.
Oh, ik kan niet met zekerheid zeggen dat het uit de derde eeuw n.c. komt nee. Er wordt namelijk ook beweerd dat het een vervalsing uit de Middeleeuwen is. Maar dat het uit de derde eeuw v.c. komt, is wel zo volstrekt ongeloofwaardig dat de auteurs van het boek (Freke en Gandy dus) dat zelf ook niet geloven.

Freke zelf over de amulet:
quote:
The irony - of course- is that we are not making any spectacular claims about the amulet at all. Only that it exists - which we have taken on trust from coming across it a couple of times in our research - and that the Jesus Mysteries thesis explains it very neatly. Our thesis certainly doesn't rest on it in any way. (It is after all from the 3rd century CE if the dating is right, which we have not challenged). Our thesis is an attempt to explain a vast body of otherwise puzzling information. The amulet did play a psychological role for us, however, when it unexpectedly turned up late in our research. And of course it makes a very striking cover.
pi_63498091
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 02:16 schreef winteraap het volgende:

[..]

Nee. Wat veel mensen hier in WFL wel es vergeten is dat je geen Christen of Jood hoeft te zijn om al die anti-Christelijke meuk te bekritiseren

Het gebruikelijke zwart-wit verhaal dus.
quote:

quote:
Binnenkort een uitgebreid artikel waarin ook de Islam word ontkracht.
Nou, we wachten in spanning af op het volgende intellectuele en literaire hoogstandje van deze schrijver.
  dinsdag 25 november 2008 @ 17:22:44 #136
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_63512027
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:54 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee. Wat veel mensen hier in WFL wel eens vergeten is dat je geen Christen of Jood hoeft te zijn om al die anti-Christelijke meuk te bekritiseren
Precies. Zoals je geen aanhanger van Bush hoeft te zijn om Willem Middelkoop een oud wijf te vinden.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_72616521
Je kunt wel zeggen dat Horus een kruis draagt, maar daarmee houdt het, wat betreft het verband tussen Horus en het kruis, volgens mij ook op.

Ik denk trouwens dat de meest serieuze kandidaat voor een vergelijking met Jezus, Krishna is, waarover de volgende beweringen de ronde doen:
quote:
Excerpt from Churchward’s Book Of Religion, first published in 1924:
· Similarities between Krishna and Christ:
o Both are held to be really god incarnate
o Both were incarnated and born of a woman
o The mother in each case was a holy virgin
o The father of each was a carpenter
o Both were of royal decent
o Each had the title of "Savior"
o Both were "without sin"
o Both were crucified
o Both were crucified between two thieves
o Each taught of a great and final day of judgment
Er zijn inderdaad parallellen tussen deze twee, maar over een kruisiging kan ik nergens iets vinden.
Omdat het Hindoeïsme zeer open staat voor externe invloeden, en heel tolerant is, en er in het Hindoeïsme ook wel gedacht zal worden dat Krishna en Christus incarnaties van dezelfde Godheid waren, lijkt het me waarschijnlijk dat eventuele verhalen van kruisiging van Krishna het gevolg zijn van opname van elementen uit het leven van Jezus in dat van Krishna.
pi_72617863
Bijna geen een van die paralellen met Krishna klopt.

Krishna is niet geboren uit een maagd. Krishna's vader was geen timmerman/meubelmaker. En Krishna is natuurlijk niet gekruisigd.

De andere eventuele paralellen vind ik niet zo schokkend.
pi_72619291
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:43 schreef koningdavid het volgende:

Krishna is niet geboren uit een maagd.

Nee, maar:
quote:
According to Bhagavata Purana it is believed that Krishna was born without a sexual union, by "mental transmission" from the mind of Vasudeva into the womb of Devaki. Hindus believe that in that time, this type of union was possible for achieved beings.[29][36][37]

Wikipedia
pi_72631828
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:02 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Je kunt wel zeggen dat Horus een kruis draagt, maar daarmee houdt het, wat betreft het verband tussen Horus en het kruis, volgens mij ook op.
[ afbeelding ]

Ik denk trouwens dat de meest serieuze kandidaat voor een vergelijking met Jezus, Krishna is, waarover de volgende beweringen de ronde doen:
[..]

Er zijn inderdaad parallellen tussen deze twee, maar over een kruisiging kan ik nergens iets vinden.
Omdat het Hindoeïsme zeer open staat voor externe invloeden, en heel tolerant is, en er in het Hindoeïsme ook wel gedacht zal worden dat Krishna en Christus incarnaties van dezelfde Godheid waren, lijkt het me waarschijnlijk dat eventuele verhalen van kruisiging van Krishna het gevolg zijn van opname van elementen uit het leven van Jezus in dat van Krishna.
hij draag geen kruis maar een ankh
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')