abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124639871
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neuh, heb ook gewoon droge pasta van de aldi voor even snel een pasta als ik niet echt veel tijd heb om te koken.
Als ik echt goede wil maar ik verse
Had in één of andere kookprogramma gezien dat verse pasta meer werd gebruikt voor een roomsaus en gedroogde pasta voor ragout sauzen.

De logica erachter weet ik niet zo direct.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 15:58:01 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124649380
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 11:48 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Had in één of andere kookprogramma gezien dat verse pasta meer werd gebruikt voor een roomsaus en gedroogde pasta voor ragout sauzen.

De logica erachter weet ik niet zo direct.
Zuid italie kent harde tarwe (veel gluten) want warmer klimaat en daarmee pasta zonder eieren die je kan drogen (en goedkoper, zuid italie is arm). Noorditalie heeft gluten armere tarwe, is rijker, dus pasta met eieren. Zuid Italie werken meer met olijfolie, noord Italie meer met room en boter.
Denk dat dit de statistische invloeden zijn.
Het is geen plicht of voorschrift, maar statistische waarschijnlijkheden waarom ze samen gaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † vrijdag 29 maart 2013 @ 16:08:54 #203
91830 MaximusTG
pi_124649845
Oftewel, correlatie betekent niet automatisch een causaal verband.

Eet niet zo vaak pasta, ben er niet zo gek van. Eten de Italianen tegenwoordig wel eens pasta als hoofdgerecht zoals wij Nederlanders?
pi_133492195
Een kleine presentatie gemaakt over de scheikunde achter het pasta koken http://www.slideshare.net/rcsmit1/het-koken-van-pasta
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')