abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2008 @ 21:36:30 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_57587587
Het grote kleine babietjes topic deel 137

12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 200: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

De laatste zaken uit het vorige topic:

Eli kruipt achteruit
k_i_m heeft last van kraamtranen
Probiotica schijnt ook te helpen tegen krampjes (ABC Dophilus en Orthiflor) (Overigens kreeg Ruben enkel meer kramp toen IK probiotica ging gebruiken
Ruben begint steeds beter door te slapen

[ Bericht 7% gewijzigd door Lois op 30-03-2008 18:52:42 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57587655
quote:Op maandag 24 maart 2008 09:12 schreef Again het volgende:

Kennen jullie ABC Dophilus? Schijnt een wondermiddeltje tegen de kramp te zijn. Soort prebiotica/pre biotische vezels die ook in Yakult etc. zitten, maar dan aangepast voor de baby!

orthiflor kan je ook halen bij natuurwinkel, is een probioticum die goed is voor de darmen. Bij Nathan werkt het super
pi_57587943
Nou moet ik heel deel 137 door gaan lezen wat gaan jullie snel!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_57588420
Ik zie dat Mirte alweer in de bovenste helft van het lijstje staat , het gaat zo hard.
Fake it till you make it...
  maandag 24 maart 2008 @ 22:24:24 #5
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57588773
Ik heb ook nog niet alles bijgelezen hoor, maar ik heb toch een zorgje.

Anna drinkt momenteel heel erg slecht. Haar ochtendfles maar 100 cc (ipv 200), van de rest pap gemaakt en dat ging er dan wel weer in. Vanmiddag heeft ze niets gedronken, van haar avondfles maar 60 cc. Ze eet wel gewoon, ze heeft haar warme hap op en haar fruit en een koekje. Ze plast ook nog gewoon goed, maar ik maak me er wel zorgen over. Morgen ga ik de HA bellen om te kijken of er niets met haar keel of oren aan de hand is. Wat zou het nog meer kunnen zijn?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 24 maart 2008 @ 22:29:17 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_57588904
Sprongetje?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57589375
quote:
Op maandag 24 maart 2008 21:39 schreef Faja-Lobi het volgende:
quote:Op maandag 24 maart 2008 09:12 schreef Again het volgende:

Kennen jullie ABC Dophilus? Schijnt een wondermiddeltje tegen de kramp te zijn. Soort prebiotica/pre biotische vezels die ook in Yakult etc. zitten, maar dan aangepast voor de baby!

orthiflor kan je ook halen bij natuurwinkel, is een probioticum die goed is voor de darmen. Bij Nathan werkt het super
past cinababy ook in dat rijtje of is dat weer heel iets anders?
ik heb t ruby nu 2x gegeven en volgens mij helpt t wel aardig maar als er iets is wat beter werkt dan ga ik dat halen
wat is dat zielig zeg die krampjes
  maandag 24 maart 2008 @ 22:53:07 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_57589453
Cinababy heeft volgens mij niets te maken met probiotica. Hier helpt het wel, maar het grappige is vooral: Ruben vindt het heerlijk. Alleen staat het me toch een klein beetje tegen, aangezien er natuurlijk wel alcohol inzit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 maart 2008 @ 23:00:02 #9
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57589635
Wij hebben destijds verschillende binnen- en buitenlandse anti-kramp-middeltjes geprobeerd, met wisselend succes. Sab Simplex uit Duitsland (te bestellen via internet) werkte nog het best en het frambozensmaakje dat eraan zat vond Devin ook heel lekker.
Uiteindelijk heeft de osteopaat echt wonderen verricht en op zijn advies gingen zowel Devin als ik probiotica gebruiken. Het waren zakjes poeder van Darmocare, verkrijgbaar bij de apotheek.
.... met gevoel voor drama....
  maandag 24 maart 2008 @ 23:02:45 #10
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57589712
Memmel, misschien dat ze de melk(smaak) een beetje zat wordt? Wil ze ook niks anders drinken: water, (dik)sap, thee?
  dinsdag 25 maart 2008 @ 07:45:46 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_57593043
Ik ben zo verliefd op Ruben

Hij was om 7 uur wakker omdat hij uitgeslapen was en hij ligt zo heerlijk lief te lachen en te spelen dat het steeds minder erg wordt dat ik niet lig te slapen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 25 maart 2008 @ 07:53:45 #12
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57593084
Nou, ik ga zo iig de HA bellen, gewoon voor de zekerheid. Anna heeft vanacht wel geplast en is ook gewoon vrolijk enzo, maar zodra ze een flesje ziet draait ze haar hoofd af. Vanmorgen met moeite 25 cc diksap erin gekregen en daarnet heb ik van 150 cc opvolgmelk haar Bambix gemaakt en dat is op. Dat telt dan toch ook als vocht? Maarja, ik kan haar kwalijk heel de dag pap gaan zitten geven natuurlijk, ze moet ook gewoon drinken.

Ik ga ook meloen halen, vindt ze lekker en daar zit veel vocht in. En yoghurt vindt ze ook lekker. Wat kan je je dan bezorgd maken, he, als mama zijnde...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_57593379
Memmel, ik zou denk ik niet zo gauw aan de keel denken, aangezien ze wel goed eet en met een zere keel zou je verwachten dat dat ook pijn doet dan.
Fruit lijkt me een goed idee. En de HA bellen kan geen kwaad, dus gewoon doen.

Ik ga zo met Mirte maar even naar t dorp lopen. Het is nu nog lekker weer en volgens de buienradar zit er wel wat aan te komen.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 08:42:17 #14
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57593545
Ik ben er maar vier keer uitgeweest vannacht . Twee flessen en twee keer even oppakken om met haar naar de kamer en weer terug te wandelen waarna ze weer keurig verder sliep . . .

Mijn wederhelft heeft het grootste gedeelte ervan niet eens meegekregen (die moet vandaag voor het eerst weer werken, dus die heb ik geprobeerd te sparen) en voelde zich zelfs bijna uitgeslapen . En ik ook trouwens . Man, wat ben ik daar blij om zeg!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_57593582
Memmel, Het klinkt als een sprongetje, maar je weet natuurlijk maar nooit! Je voelt je zo machteloos als ze niet goed willen eten dus ik snap je bezorgdheid wel hoor!

Met Jet gaat het goed Soja kan ze goed hebben ( geen allergische reactie, komt ook maar zelden voor ) Alleen wanneer ze een beetje sojadrink op heeft dan zit ze meteen vol energie ( druk ) er zit namelijk nogal wat suiker in ..... ik geef nu Alpro Soja, zijn er ook merken met minder suiker erin?

Kim wat fijn dat het zo goed gaat ( al vind ik 4 keer wel veel ..... ) En haar naam, ( volgens mij had ik het nog niet gezegt, maar die vind ik echt super leuk!!! )

[ Bericht 23% gewijzigd door Beaker op 25-03-2008 08:54:22 ]
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  dinsdag 25 maart 2008 @ 08:58:37 #16
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57593745
Hoera voor Lilah, en voor de bijna uitgeslapen mama natuurlijk ook

Memmel, dat zorgen maken gaat nooit over heb ik me laten vertellen. Mijn moeder komt nog steeds aanzetten met potjes vitaminen/mineralen/visolie/weetikveelwatnogmeer die ik toch wel in moet nemen want ik moet wel denken aan mijn gezondheid en "Hoest je nou alweer? Ben je al naar de dokter geweest?'
Blablabla.....

Nijna, hier ook een stralend zonnetje momenteel. Lekker warm zo achter het glas

Lilah "maar" 4 keer wakker geweest?
Devin is tussen 19:45 en 7:00 uur 7 keer krijsend wakker geworden. Dronk de ene keer weinig, de ander keer totaal niet aan de borst maar was zo onrustig! Rond 5 uur getempt omdat hij toch wel wat warm aanvoelde en hij had 38.4, volgens mij weer/nog steeds last van zijn oortjes. Ik kijk het nog even aan, heb weinig zin om weer naar de huisarts te gaan en misschien weer ab te krijgen. Hopelijk voelt hij zich zo beter, heb net olijfolie in zijn oortjes gedruppeld. Ook in de mijne, voel me zo ziek als een hond, kan haast niet slikken van de keelpijn, gesuis in de oren.
Mogen we nou eindelijk eens uit de lappenmand alsjeblieft?
  dinsdag 25 maart 2008 @ 09:51:58 #17
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57594616
Kersjes, ik ben vanaf november na mijn operatie tot aan februari continu in de lappenmand geweest. en dan Anna weer en dan ik weer. Komt vanzelf weer goed.
Over een half uurtje mag ik bij de HA terecht. Gelukkig maar, dan kan hij iig even kijken.
pi_57594619
Goedemorgen allemaal..

Even voor alle ontdekkende/groeiende/spelende/lieve kindjes
en een portie beterschap voor de zieke kindjes.
En een dikke knuffel voor alle mama's (en papa's)

Wij zijn weer lekker een weekendje naar mijn ouders geweest. En Chris heeft zich voorbeeldig gedragen. Lekker gelachen naar Pake en Beppe en zijn oom en tante. Bijna niet gemiept, alleen als hij echt moe was. Heerlijk gegeten. Gisteren vierde Pake zijn verjaardag, en dan komt de hele familie op bezoek. Waren een man of 30, en dat is dan echt een kippenhok. En Chris zat rustig bij papa op schoot rond te kijken en naar het bezoek te lachen, maar ook af en toe bij ooms/tantes/etc op schoot. Helemaal geen problemen met de drukte! Was even heel erg trots, want het is best veel lawaai en mensen..
Alleen in de auto op weg naar huis even flink brullen, met de speen was hij even rustig, maar dat duurde eventjes en dan weer brullen.. Dat was nog een kleine speen, dus even een 6mnd+ speen gepakt, en meneertje is gelijk in slaap gevallen! De kleine spenen moeten nu echt aan de kant..

We gebruiken hier al sinds het begin koud kraanwater, eerst uit de flessenwarmer, maar al snel uit de magnetron. En dat gaat prima. De flessen/spenen kookten we tot een maand of 6 uit in een pannetje. Eerst braaf elke dag, later deden we een dag of 3 met een setje, maar dan tussendoor wel afspoelen met heet water. En nu gaat de fles+speen gewoon in de vaatwasser. We hebben 2 setjes aan flessen en spenen, dus die wisselen we om de dag, de ene in de vaatwasser, de ander in gebruik. Wat we niet gebruiken bewaren we in de koelkast..
pi_57594721
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 08:46 schreef Beaker het volgende:

Met Jet gaat het goed Soja kan ze goed hebben ( geen allergische reactie, komt ook maar zelden voor ) Alleen wanneer ze een beetje sojadrink op heeft dan zit ze meteen vol energie ( druk ) er zit namelijk nogal wat suiker in ..... ik geef nu Alpro Soja, zijn er ook merken met minder suiker erin?
Gebruik je nu gewone sojamelk of de groeidrink van alpro soja??
Alpro soja heeft ook rode pakken zonder suiker en zout toegevoegd. Maar daar zitten dan niet zoveel van de extra vitamines en mineralen in die aan de groeimelk zijn toegevoegd..
pi_57594739
oeh Kersjes, het is wel eens genoeg inderdaad zeg!
(pas je wel op met die olijfolie? als je viezigheid uit zijn oortjes ziet komen, niets er in druppelen!)

K_i_m, fijn dat jullie een 'goede' nacht gehad hebben!
wat kan dat veel schelen in je emoties he? Hoe is het met de tranen?

Beaker, wat fijn dat soja wel goed gaat!

Memmel, hoe veel melk krijgt ze nog over hele dag heen?
Hier bij ontbijt 1boterham + zo'n 100cc melk (soms minder, soms meer..ik maak 150cc klaar)
bij lunch 1boterham en zo'n 80cc melk (ook dan maak ik 150 maar gaat meestal maar half leeg)
en 'savonds voor het naar bed gaan zo'n 180cc papfles.

Als je nu totaal aan zo'n 300-400cc per dag zit is het prima!

hier alles prima!
blije ilse, blije mama
Sinds dit weekend snapt ze "klap eens in de handjes" .. zó schattig !
pi_57594959
Kim, "maar" 4 keer eruit. Lekker dat je je bijna uitgeslapen voelt. Succes vandaag met je wederhelft weer aan het werk. Ik vond de eerste dag best wel lastig.

Kers, het viel buiten ook nog best mee. In het zonnetje was het al gauw best aangenaam eigenlijk. Wat naar dat Devin zich blijkbaar niet lekker voelt en zo vaak wakker is geworden en jijzelf ook in de lappenmand. Kom er maar gauw uit !

Memmel, wat zei de HA?

Deepfreeze, wat heeft Chris het goed gedaan op de verjaardag! Gezelschapsdier .

Marit, wat leuk. Klap eens in de handjes .

Ik kwam net in het dorp de kraamverzorgster tegen, Mirte heeft heel lief naar haar gelachen .
En natuurlijk toen we bijna thuis waren kon ze zich eindelijk overgeven aan de slaap. Ze werd wakker toen ik de riempjes losmaakte dus toen heb ik haar in bed gelegd en daar ligt ze nu te slapen (of ze is Nijntje aan het "rapleyen" ).
pi_57595013
ohja..zo'n eerste dag thuis zonder partner... ik had er zó'n zin in !
en wat heb ik die middag gehuild zeg, vreselijk :-(

succes KIM !
  dinsdag 25 maart 2008 @ 10:31:38 #23
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57595251
Hooooi.. ik kom even binnenvallen - we gaan zo weg voor een korte midweek in een bungalow Heerlijk bugerlijk met man en kind, lekker van elkaar genieten... ik heb d'r zin an!

Succes vandaag Kim!

En Memmel, hopelijk is Anna snel weer de oude
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 25 maart 2008 @ 10:46:12 #24
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57595460
Deepfreeze, klinkt als een gezellig verjaardags - en paasweekend. Leuk trouwens dat er bij jullie thuis dus ook onderscheid is tussen Pake & Beppe en opa & oma. Mijn schoonouders zijn opa & oma en mijn ouders zijn saba & savta (in het Hebreeuws). Lekker duidelijk, ook voor als Devin wat ouder is.

Marit, ik heb de olijfolie-truc eigenlijk voor het eerst uitgevoerd en het lijkt te werken! Ik voel me iets beter en Devin heeft net zonder morren bijna een halve mango opgepeuzeld.
En een stukje chocolade-paashaas Dat ding viel uit de kast en er vielen stukjes uit de geopende verpakking. Voor ik er erg in had hapte meneer een stukje van de grond
  dinsdag 25 maart 2008 @ 10:47:20 #25
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57595474
Veel plezier met z'n drietjes Jellyrose!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')