neequote:Op maandag 24 maart 2008 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is ze voor een verblijfsvergunning getrouwd?
ze moet test afleggen voor verblijfsvergunning , maar blijkbaar mag je niet zonder verblijfvergunning werken of zoietsquote:Op maandag 24 maart 2008 16:50 schreef RijstNatie het volgende:
voor een werkvergunning hoef je toch geen test af te leggen?
voor een verblijfsvergunning wel
anders via een omweg in NL laten wonen, bijv een spaans of protugees paspoort kopen en dan kan je makkelijker langer in NL blijven
quote:Op maandag 24 maart 2008 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is ze voor een verblijfsvergunning getrouwd?
Toevallig het filmpje van Kankerkees gezien?quote:Op maandag 24 maart 2008 16:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Met die strenge keuringen tegenwoordig kun je er aardig van op aan dat mensen die 100% worden afgekeurd ook daadwerkelijk niet meer kunnen werken. Anders bestaat er namelijk nog zoiets als de sollicitatieplicht.
Kortom: kuttopic, TC is wereldvreemd en weet niet eens hoe het sociale systeem in Nederland werkt, slotje, ban.
kunnen net zo goed alle mensen die niet eens de moeite doen om zich hier te asimileren de grens over geflikkerd wordenquote:Op maandag 24 maart 2008 17:07 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Anders gaat die Nederlander toch naar Brazilie ? Hoppa probleem opgelost.
quote:Tegelijkertijd zie ik: Mensen die na 30 jaar , hier geen opleiding volgen , niet eens de moeite doen om de taal te schrijven laat staan te spreken en 30 jaar lang hier gezellig van een wao-tje zitten te genieten.
je zegt: 30 jaar geleden bestonden die regels niet. Zelfs voor familie van die mensen die hier 30 jaar zitten en geen woord Nederlands spreken zijn die tests er.quote:Op maandag 24 maart 2008 16:43 schreef Kraspanda het volgende:
Een vriendin van mij komt oorspronkelijk uit Brazilie waar ze in haar eentje een eigen reisbureau runde.
Nu is ze verliefd geworden op een Nederlandse man en is ze ook getrouwd hier. Nu woont ze dus ongeveer 2 jaar hier in Nederland , spreekt en schrijft de taal redelijk. Ze wil hier vrijwilligerswerk gaan doen aangezien ze nog geen werkvergunning of zoiets heeft
Maar nu komt het: Ze moet binnen kort een test Nederlands doen ( schrijven en spreken) , maar ze is nu zo bang dat ze gaat zakken dat ze hier al wekenlang mee bezig is en ik ben bang nu dat ze door al die stress het net niet gaat halen en onverbiddelijk over de grens geflikkerd word.
Tegelijkertijd zie ik: Mensen die na 30 jaar , hier geen opleiding volgen , niet eens de moeite doen om de taal te schrijven laat staan te spreken en 30 jaar lang hier gezellig van een wao-tje zitten te genieten.
Hoe moet ik dit verklaren aan haar?
Ik kan het niet en wil het ook niet![]()
Ik hoop gewoon dat ze die test ondanks alle stress haalt
BS. Er zijn er bosjes 'afgekeurd' omdat ze bijvoorbeeld geen nederlands konden spreken, was zo zielug voor ze...quote:Op maandag 24 maart 2008 17:18 schreef IHVK het volgende:
Hou die mensen die van hun WAO "genieten" er buiten ja, die hebben er keihard voor gewerkt.
Tis heel simpel. Het echte probleem zijn die eerste generatie Marokkanen die de taal nog steeds niet beheersen. Kijk maar om je heen. Maar zoals altijd in Nederland , is doortastendheid niet iets waar de huidige Nederlandse regering voor staat en gebruikt men maar het bekend lapje/bloeden...quote:Op maandag 24 maart 2008 16:43 schreef Kraspanda het volgende:
Tegelijkertijd zie ik: Mensen die na 30 jaar , hier geen opleiding volgen , niet eens de moeite doen om de taal te schrijven laat staan te spreken en 30 jaar lang hier gezellig van een wao-tje zitten te genieten.
Het gaat hier specifiek om mensen die geen woord Nederlands kunnen.quote:Op maandag 24 maart 2008 16:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Met die strenge keuringen tegenwoordig kun je er aardig van op aan dat mensen die 100% worden afgekeurd ook daadwerkelijk niet meer kunnen werken. Anders bestaat er namelijk nog zoiets als de sollicitatieplicht.
Kortom: kuttopic, TC is wereldvreemd en weet niet eens hoe het sociale systeem in Nederland werkt, slotje, ban.
Toen bestonden dit soort regels nog niet. Ik erger me ook (wellicht net als jij) aan mensen die hier al 30 jaar hier wonen en de taal niet machtig zijn en er ook geen moeite voor doen.quote:Op maandag 24 maart 2008 16:43 schreef Kraspanda het volgende:
Ben het helemaal met je eens, ze zal ongetwijfeld ruim op tijd op de hoogte zijn gesteld van hoe en wat, en dan mag je er van uit gaan dat ze de tijd die haar gegeven is tot het examen ook benut om datgene te leren wat ze onder de knie moet hebben.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:17 schreef tutjehola het volgende:
Als iemand hier twee jaar woont, zelf geld heeft, kan ze toch een goede taalcursus volgen? Hoezo redelijk nederlands lezen en schrijven. Ze heeft er twee jaar de tijd voor gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |