abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zaterdag 29 maart 2008 @ 22:55:06 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57706469
geweldig
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_57706489
Ja mooi is dat inderdaad
pi_57706611
Omleidingen vanwege werkzaamheden overal en nergens leidden mij vandaag naar het Brabantse en Limburgse platteland tussen Helmond en Venlo:


Railion Deutschland's 189 087 en 189 072 in dubbeltractie met een beladen Kolentrein van de Amsterdamse Westhaven richting Duitsland, hier nabij Helmond 't Hout.


Te Deurne passeert de MRCE 189 092 met City Night Line 300 uit Milano Centrale en Wien Westbahnhof het dorp Deurne vanwege werkzaamheden op de reguliere route.


In de bekende boog bij Horst Sevenum ICE3M-stel 4607 onderweg als ICE 125 naar Frankfurt(Main) Hbf.


Een stukje verderop nabij het station van Horst Sevenum passeert de omgeleide Staaltrein vanuit Beverwijk naar Hagen met lok RD 189 073.


Aan de andere kant van de zojuist genoemde boog ICE3M stel 4651 van NS Hispeed / NS Internationaal onderweg naar Amsterdam Centraal als ICE 126.


Speciaal en onverwacht kwam Veolia's class66 8653-01 met een mooie lege kolentrein langs richting Maasvlakte.


Het oude stationsgebouw van Geldermalsen wordt gepasseert door de MRCE 189 092 met CityNightLine 301.


Close up zoom van Arriva stel 870 welke zojuist arriveert als stoptrein Dordrecht - Geldermalsen.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:07:14 #179
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57706640
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zo vroeg nog. AnsaldoTilburg kennende gaat het eerder richting 2011
Sorry, die fabrikant heet nog steeds AnsaldoBreda.

Zal me niet verbazen als zo een HSL-trein toevallig in Breda uit de rails loopt.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:39:08 #180
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57707155
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou en? de AVE uitvoering is wel even een paar honderd keer mooier, en ook vogelbekdier.
Ik ontdek nu dat ze twee verschillende versies hebben.



Vooral die laatste heeft een zeer fraai front meegekregen.

Al mag die Spaanse ICE er ook best wezen!
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Omleidingen vanwege werkzaamheden overal en nergens
Met als gevolg dus de geweldig oplossing om ruimte te krijgen op Utrecht-Geldermalsen: ze hebben dus maar gelijk voor het hele weekend alle treinen Utrecht-Tiel geschrapt, en dat dus alleen voor die paar internationale treintjes...

Maar goed, ik troost me er maar mee dat het voor jou een paar mooie platen heeft opgeleverd.

[ Bericht 15% gewijzigd door ReisT op 29-03-2008 23:48:34 ]
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:58:07 #181
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57707425
Nu je het hebt over de Spaanse ICE: Siemens verkoopt ICE-treinstellen aan het buitenland onder de naam Velaro.
  zondag 30 maart 2008 @ 01:26:16 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57708567
Ik vind al die vogelbekdingen spuuglelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57709473
Fraaie foto´s!
  zondag 30 maart 2008 @ 03:58:53 #184
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57709550
Nu we toch op de HSL-toer zijn, dit is de hogesnelheidstrein van Zweden: de X2000.

Voor deze hogesnelheidstrein hoefde men bar weinig te doen, spoortrajecten aanpassen en er kantelbaktreinen op laten rijden. De maximumsnelheid is weliswaar laag (200 km/h), de concurrerende vlieg- en busmaatschappijen hebben inmiddels rake klappen gekregen. Het X2000-netwerk is ontworpen naar Frans model: alle treinen vertrekken vanuit Stockholm naar alle windrichtingen, met als buitenlandse bestemmingen Oslo en Kopenhagen (via Malmö en de Grote Beltbrug).


En dit is de Acela, de enige Amerikaanse HSL die ook met kantelbaktreinen rijdt. De hogesnelheidstreinen rijden tussen Boston, New York en Washington en zijn in vergelijking met Europese soortgenoten niet echt onomstreden. De treinen waren aanvankelijk stamgast in de werkplaats en vanwege de slechte staat van het tracé (te nauwe passeermogelijkheden of ongeschikte bovenleidingen) kan de maximumsnelheid van 241 km/h slechts sporadisch behaald worden.


De Shinkansen behoeft geen verdere uitleg: de eerste HSL ter wereld. Deze snelle treinen gedijen zeer goed in Japan vanwege het ontbreken van een vernuftig snelwegennetwerk. Shinkansen heeft al 4 miljoen mensen vervoerd, slechts één keer is een trein ontspoord. Er vielen 0 (!) gewonden en doden omdat alle treinen voorzien zijn van een detectiesysteem die de trein abrupt afremt, mocht een aardbeving plaatsvinden.


Ten slotte ook nog de Pendolino, die in Groot-Brittanië, Italië, Zwitserland, Finland, Tsjechië en Slowakije wordt ingezet:
  zondag 30 maart 2008 @ 11:05:20 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57711390
quote:
Op zondag 30 maart 2008 03:47 schreef Socios het volgende:
Fraaie foto´s!
Ja dat zeker!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57712693
Het gaat ook lekker met de fora. De stekker lijkt uit OHIH getrokken te zijn en ook OV in NL is al meer dan 24u tergend langzaam...
  Redactie Sport zondag 30 maart 2008 @ 13:16:17 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57713139
OHIH doet het hier gewoon hoor?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_57713498
Ik krijg deze melding: This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
  zondag 30 maart 2008 @ 13:40:15 #189
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57713612
Ik heb zelf een beetje het idee dat bij OV in NL erg veel vriendjespolitiek is... Maar goed, aan de manier waarop OHIH heeft gereageerd enzo, tja
Ik kom er toch al bijna niet, maar ik ga sowieso niet naar OV in NL.
pi_57713844
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 07:15 schreef Q. het volgende:

[..]

Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?

Europees aanbesteden, de goedkoopste krijgt de buit...
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 30 maart 2008 @ 14:02:46 #191
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_57714042
ik hoop dat die treinen er nog dit jaar zijn
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 30 maart 2008 @ 16:54:55 #192
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57717601
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik krijg deze melding: This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
Probeer eens ctrl+f5
  zondag 30 maart 2008 @ 17:10:49 #193
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57717894
Woensdag heb ik waarschijnlijk, zoals het er nu naar lijkt, de Canon 400D in mijn bezit
Inclusief telelens
pi_57718650
Nice, welke zoomlens heb je er bij?
pi_57721047
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam dit bericht net op internet tegen:
[..]
Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.

Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?

Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.

Vaag.
  zondag 30 maart 2008 @ 19:51:36 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57721076
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:40 schreef Wadloper het volgende:
Ik heb zelf een beetje het idee dat bij OV in NL erg veel vriendjespolitiek is... Maar goed, aan de manier waarop OHIH heeft gereageerd enzo, tja
Ik kom er toch al bijna niet, maar ik ga sowieso niet naar OV in NL.
Wat is OV in NL en waarom zijn ze aan het emmeren met OHIH?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 30 maart 2008 @ 19:52:01 #197
141482 Q.
JurassiQ
pi_57721091
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.

Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?

Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.

Vaag.
For great justice!
pi_57721171
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat is OV in NL en waarom zijn ze aan het emmeren met OHIH?
Ja, dat snap ik dus ook niet helemaal. Ik weet dat ze aan het ruzie maken zijn (geweest).
Behoorlijk jammer allemaal. Gedeelte van de members is weggegaan en heeft zich bij die nieuwe site aangesloten.
Zijn een beetje teveel fora om iedere dag te lezen.
fok, ohik, somda, ovinnl, etc, begin ik allemaal niet aan. Teveel. Beetje jammer als alles zo versnippert is. zoveel treinfapperts zijn er ook weer niet.
Snap dat moeilijke zeikgedoe ook allemaal niet
pi_57721202
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:52 schreef Q. het volgende:

[..]


1 april
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 maart 2008 @ 20:08:41 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57721449
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Sorry, die fabrikant heet nog steeds AnsaldoBreda.
Het zal mij worst wezen of het AnsaldoTilburg/Roosendaal/Eindhoven/Den Bosch is.
quote:
Zal me niet verbazen als zo een HSL-trein toevallig in Breda uit de rails loopt.
Dat zou mij ook niet verbazen
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')