Ja, daar is die werkplaats op de Watergraafsmeer voor gebouwd.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Waar gaat dat vogelbekdier eigenlijk in onderhoud? Komt dat gewoon bij NedTrain terecht?
Deze trein is speciaal voor de shuttles naar o.a. Breda gekocht, hij kan ook minder hard dan de TGV en de Thalys.quote:Daarnaast vind ik het ook raar van NSH heft gekozen voor een 'onbekend' type. Denk zelf dat bijv. de TGV en de ICE hun diensten ruim bewezen hebben.
Ook jammer dat de producent bijna op de fles is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 08:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
En de Protos is gewoon een goedkope trein waar Connexxion wel wat in zag. Dat ding is nog niet eens zo lelijk, alleen nog niet 100% betrouwbaar geloof ik.
Het lijkt mij, zeker met Breda als HSL-shuttle-station, een hele nuttige verbinding.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.
Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.
De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
Is dat zo? Dat is ook lullig.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Ook jammer dat de producent bijna op de fles is..
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.
Welke krant?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.
Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.
De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
Maar de italianen hebben wel een ERMTS 2 niveau spoor actiefquote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
AnsaldoBreda zei je?
Dan is dit het topje van de ijsberg, de Italianen kunnen niet eens fatsoenlijk een storingsvrije tram afleveren.
quote:za 29 mrt 2008, 16:33
Fietser overlijdt door botsing trein
WIERDEN - Een fietser is zaterdagmiddag overleden toen hij bij een spoorwegovergang werd geraakt door een intercity. Dat heeft de politie gemeld. Over de identiteit van de man en de toedracht kon de zegsvrouw nog niets melden.
Het ongeluk vond plaats rond 14.30 uur. Vanaf die tijd is er geen treinverkeer meer mogelijk op het traject Wierden-Rijssen. Hierdoor moeten onder anderen reizigers tussen Deventer en Almelo rekening houden met een uur vertraging.
Helaas, ik heb de krant ook elders gelezen. Het gaat om de Breda Editie van BN/De Stem. Ik kan het artikel ook online niet terug vinden helaas.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 10:47 schreef bork het volgende:
[..]
Welke krant?
Beter nog, zou je het kaartje kunnen scannen?
Zo vroeg nog. AnsaldoTilburg kennende gaat het eerder richting 2011quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:43 schreef Q. het volgende:
Zal tegen het einde van het jaar wel proefritten gaan maken. Verwacht hem niet voor zomer 2009 in bedrijf.
Dat is de datum van de hervatting van de proefritten.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo vroeg nog. AnsaldoTilburg kennende gaat het eerder richting 2011
thx. Heb het doorgenomen, bedankt.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:32 schreef Fixers het volgende:
[..]
Helaas, ik heb de krant ook elders gelezen. Het gaat om de Breda Editie van BN/De Stem. Ik kan het artikel ook online niet terug vinden helaas.
Wat ik wel terug gevonden heb is de complete Visie nota met voorstel erin. Iets meer leeswerk maar dan heb je gelijk alle info van de bron (BAM) zelf.
Is dat die hippel die heel lang in Ede-Wageningen gestaan heeft?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:49 schreef Willy84 het volgende:
[ afbeelding ]
Locje van RRF op het rangeerterein de Watergraafsmeer om de Citynichtline rijtuigen te rangeren.
Ding komt uit 1955-57en heeft niet zolang geleden een nieuwe motor gehad.
Ja, net als reizigers tussen Amsterdam en Berlijn. en alles ertussenin. stinkende kutzooi daar. Al een jaar moet er gekluund worden over een noodspoortje nadat eoa vingerverfclub wel even dacht de beveiliging te kunnen sjeffen. kut met peren daarquote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:14 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Helaas, het is alweer raak. Uit De Telegraaf :
Hierdoor moeten onder anderen reizigers tussen Deventer en Almelo rekening houden met een uur vertraging.]
Geen ideequote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat die hippel die heel lang in Ede-Wageningen gestaan heeft?
Nou en? de AVE uitvoering is wel even een paar honderd keer mooier, en ook vogelbekdier. Hebben we het nog niet over de Shinkansen 700 en N700.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 08:47 schreef Duvel het volgende:
BTW: dat geleuter over de lelijkheid: als je je even verdiept in recente HST-ontwerpen, dan kun je zien dat heel veel moderne HST's zijn ontworpen als vogelbekdier.
quote:Treinen op trailers bij spoorwerkzaamheden
Aad van Leeuwen
Afgelopen Paasweekeinde zijn 500 spoorwerkers begonnen met groot onderhoud aan de spoorlijn Vlissingen-Bergen op Zoom. Van 22 maart tot 22 april wordt er hard aan het spoor gewerkt: nieuw grind in het ballastbed, houten bielzen vervangen door betonnen exemplaren en nieuwe stukken bovenleiding.
Voor de passagiers heeft de Nederlandse Spoorwegen deze week vervangend vervoer per bus geregeld.
Omdat er te weinig bussen zijn met als gevolg dat er vertragingen optreden, zullen er in de spits vanaf volgende week dinsdag treinen op transportcombinaties rijden vanuit Vlissingen, Middelburg en Goes. De treinstellen worden met kranen van de rails gelicht en op trailers geplaatst.
Het grote voordeel is dat de treinpassagiers niet hoeven over te stappen, minder bussen ingezet kunnen worden en de intercity dienstregeling aangehouden kan worden. Deze week wordt er in Zeeland proefgereden met oude treinstellen, die normaal als oefenmateriaal door de brandweer in Vlissingen worden gebruikt. Volgende week worden er volgens de oorspronkelijke dienstregeling met treinstellen van de NS gereden.
Er worden verschillende transportbedrijven ingeschakeld, die hiervoor aangepaste trailers gebruiken. Om de aanzienlijke instaphoogte te overbruggen worden speciale perrons aangelegd. De passagiers die volgende week gebruik maken van de treintrailer krijgen gratis koffie met een bolus geserveerd.
bron: http://www.htmfoto.net
Sorry, die fabrikant heet nog steeds AnsaldoBreda.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo vroeg nog. AnsaldoTilburg kennende gaat het eerder richting 2011
Ik ontdek nu dat ze twee verschillende versies hebben.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en? de AVE uitvoering is wel even een paar honderd keer mooier, en ook vogelbekdier.
Met als gevolg dus de geweldig oplossing om ruimte te krijgen op Utrecht-Geldermalsen: ze hebben dus maar gelijk voor het hele weekend alle treinen Utrecht-Tiel geschrapt, en dat dus alleen voor die paar internationale treintjes...quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Omleidingen vanwege werkzaamheden overal en nergens
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 07:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?
Probeer eens ctrl+f5quote:Op zondag 30 maart 2008 13:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik krijg deze melding: This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam dit bericht net op internet tegen:
[..]
Wat is OV in NL en waarom zijn ze aan het emmeren met OHIH?quote:Op zondag 30 maart 2008 13:40 schreef Wadloper het volgende:
Ik heb zelf een beetje het idee dat bij OV in NL erg veel vriendjespolitiek is... Maar goed, aan de manier waarop OHIH heeft gereageerd enzo, tja
Ik kom er toch al bijna niet, maar ik ga sowieso niet naar OV in NL.
quote:Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.
Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?
Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.
Vaag.
Ja, dat snap ik dus ook niet helemaal. Ik weet dat ze aan het ruzie maken zijn (geweest).quote:Op zondag 30 maart 2008 19:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is OV in NL en waarom zijn ze aan het emmeren met OHIH?
Het zal mij worst wezen of het AnsaldoTilburg/Roosendaal/Eindhoven/Den Bosch is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sorry, die fabrikant heet nog steeds AnsaldoBreda.
Dat zou mij ook niet verbazenquote:Zal me niet verbazen als zo een HSL-trein toevallig in Breda uit de rails loopt.
Dat jij dat bericht nog serieus namquote:Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.
Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?
Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.
Vaag.
Dat zegt ook genoeg over hoe ik over NS en Prorail denkquote:Op zondag 30 maart 2008 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat jij dat bericht nog serieus nam
Wel een goede grap blijkbaarquote:Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.
Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?
Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.
Vaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |