quote:
quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:58 schreef Five_Horizons het volgende:
Iemand heeft per ongeluk geld op m'n rekening overgemaakt. Moet ik dat terugbetalen of heeft die persoon/dat bedrijf gewoon pech gehad?
Als iemand geld op je rekening overmaakt waar je geen recht op hebt, is er sprake van een zogenaamde 'onverschuldigde betaling'. Dat is als iemand zonder rechtsgrond een goed aan iemand anders heeft gegeven. Die persoon heeft dan een vordering op jou.
Uiteindelijk komt het er dus op neer dat je het geld dient terug te betalen. (indien die persoon dat van je eist)
Als je iets koopt op marktplaats, is het natuurlijk geen onverschuldigde betaling.quote:Op maandag 24 maart 2008 15:24 schreef Dezzzperado het volgende:
[..]
[..]
Geld deze regel dan niet? Op deze manier kan je je geld terugeisen toch?
die regel zou je kunnen misbruiken.
Verschil is dat de verkoper er wél recht op heeft en dat nog aan kan tonen ook d.m.v. e-mails, etc.quote:Op maandag 24 maart 2008 15:24 schreef Dezzzperado het volgende:
Geld deze regel dan niet? Op deze manier kan je je geld terugeisen toch?
die regel zou je kunnen misbruiken.
Hier precies hetzelfde.. Ik kreeg een mail van Marktplaats, dat er 'ongenode' gasten zaten op Marktplaats, en dat die veel interesse tonen in fotocamera's van het type dat ik toen ook verkocht.. prompt 2 dagen later, kreeg ik ook zo'n mail ..quote:Op maandag 24 maart 2008 15:40 schreef Inverted_World het volgende:
Heel verhaal..
Ja inderdaad, soms gaan die verhalen nog verder, in de trand van een kind wat ziek is, bijna dood gaat, maar toch nog even een dure notebook nodig heeft.quote:Op maandag 24 maart 2008 17:03 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde.. Ik kreeg een mail van Marktplaats, dat er 'ongenode' gasten zaten op Marktplaats, en dat die veel interesse tonen in fotocamera's van het type dat ik toen ook verkocht.. prompt 2 dagen later, kreeg ik ook zo'n mail ..
In wat voor manier is dit dan oplichterij, die "bisschop" geeft toch aan eerst te willen betalen voordat jij het product opstuurt?quote:Op maandag 24 maart 2008 17:32 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Ja inderdaad, soms gaan die verhalen nog verder, in de trand van een kind wat ziek is, bijna dood gaat, maar toch nog even een dure notebook nodig heeft.
In de praktijk betalen ze (de scammers) met een betaalsysteem waarbij het wél mogelijk is om je geld terug te vorderen.quote:Op maandag 24 maart 2008 18:02 schreef Sisko het volgende:
[..]
In wat voor manier is dit dan oplichterij, die "bisschop" geeft toch aan eerst te willen betalen voordat jij het product opstuurt?
Brutal sig heb je.quote:Op maandag 24 maart 2008 18:01 schreef MaGNeT het volgende:
Nope, niet mogelijk.
Zin komt uit interview met Wilders.quote:
Klinkt idd zo.. maar dan willen ze: je volledige gegevens hebben... Ik voelde gelijk aan, dat er iets niet klopte..quote:Op maandag 24 maart 2008 18:02 schreef Sisko het volgende:
[..]
In wat voor manier is dit dan oplichterij, die "bisschop" geeft toch aan eerst te willen betalen voordat jij het product opstuurt?
Kan je die mensen niet terugscammen dan. Een nieuwe rekening openen bij een bank, en zodra het geld erop staat gelijk doorsturen naar je eigen rekening, of pinnen. Of zal de bank het altijd terugsturen ook al betekent dat dat je rood komt te sta waanneer je een rekening hebt waar je niet rood zou mogen staan.quote:Op maandag 24 maart 2008 18:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In de praktijk betalen ze (de scammers) met een betaalsysteem waarbij het wél mogelijk is om je geld terug te vorderen.
Jij stuurt je laptop op en zij boeken het geld terug.
http://www.419eater.com/
ik zou me niet veilig voelen wanneer ik een paar nigerianen heb gescammed die mijn naw gegevens hebben.quote:Op maandag 24 maart 2008 18:45 schreef Sisko het volgende:
[..]
Kan je die mensen niet terugscammen dan. Een nieuwe rekening openen bij een bank, en zodra het geld erop staat gelijk doorsturen naar je eigen rekening, of pinnen. Of zal de bank het altijd terugsturen ook al betekent dat dat je rood komt te sta waanneer je een rekening hebt waar je niet rood zou mogen staan.
Welke betaalsystemen geven die mogelijkheid trouwens
Ik ook. Die gast belde zelfs om de dag op mobiel en thuis, waar zijn zending bleef.quote:Op maandag 24 maart 2008 14:48 schreef quirina het volgende:
Je kan wel liegen en volhouden dat je het geld gestort hebt.
Zo had ik eens een koper meegemaakt die bij hoog en laag vol bleef houden dat hij gestort had.
Toen vroeg ik om een screenshot/kopietje van zijn rekening waar dat op zou staan. Kreeg ik niet ( gek he?)
Nooooooooit meer wat van gehoord!
Je benadeelt dan niet die scammer, maar de bank.quote:Op maandag 24 maart 2008 18:45 schreef Sisko het volgende:
[..]
Kan je die mensen niet terugscammen dan. Een nieuwe rekening openen bij een bank, en zodra het geld erop staat gelijk doorsturen naar je eigen rekening, of pinnen. Of zal de bank het altijd terugsturen ook al betekent dat dat je rood komt te sta waanneer je een rekening hebt waar je niet rood zou mogen staan.
Welke betaalsystemen geven die mogelijkheid trouwens
Nee deze mogelijkheid is er niet, maar troost je je zult heus niet de enigste geweest zijn die erover nagedacht heeft.quote:Op maandag 24 maart 2008 14:31 schreef Dezzzperado het volgende:
Of is deze mogelijkheid er niet omdat anders meer mensen op zo'n idee kwamen?
Dat je er over nadenkt en de vraag stelt zegt eigenlijk meer dan genoeg.quote:Niet dat ik dat zou doen maar ik vroeg het me gewoon af.
Wow, vet cool!quote:Op maandag 24 maart 2008 18:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zin komt uit interview met Wilders.
"de Koran" vervangen door "het partijprogramma van de PVV".
quote:Op maandag 24 maart 2008 18:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zin komt uit interview met Wilders.
"de Koran" vervangen door "het partijprogramma van de PVV".
Mwa. Beter zo iig, en zeker de 2e regel. Hiervoor was toch een beetje "wat je zegt ben je zelf met je kont door de helft" idee, n'est ce pas? En dat is nooit iets om trots op te zijnquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |