abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57578873
Ik vroeg me af he, kan dit?
Stel je koopt wat op marktplaats, verkoper verstuurt pakketje en zodra je het binnen hebt storneer je snel je eigen geld.

Of kan dit niet?

Ik weet wel dat als een bedrijf automatisch geld van je incaseert dat je dit wel kan laten storneren.

Maar in dit geval maak je als particulier geld over aan een andere particulier.
Of is deze mogelijkheid er niet omdat anders meer mensen op zo'n idee kwamen?

Niet dat ik dat zou doen maar ik vroeg het me gewoon af.
Ik geloof dat ik hier eens onlangs las dat als je geld overmaakte naar een verkeerd rekening nr. (per vergissing) dat je dat dan niet zo makkelijk kan terugkrijgen?

Wat is de procedure daar eigenlijk voor?
pi_57578948
Geld dat je zelf hebt overgemaakt kan niet teruggeroepen worden, dat moet de tegenpartij zelf terug storten.

Wanneer je per ongeluk geld over maakt naar iemand anders dan de bedoeling ben je aan die persoon overgeleverd of je je geld nog terug krijgt. Daar heb je wel recht op (onverschuldigde betaling), maar als de tegenpartij het geld lekker houdt kan jij naar je centen fluiten.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_57579137
Je kan wel liegen en volhouden dat je het geld gestort hebt.
Zo had ik eens een koper meegemaakt die bij hoog en laag vol bleef houden dat hij gestort had.
Toen vroeg ik om een screenshot/kopietje van zijn rekening waar dat op zou staan. Kreeg ik niet ( gek he?)
Nooooooooit meer wat van gehoord!
pi_57579828
quote:
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:58 schreef Five_Horizons het volgende:
Iemand heeft per ongeluk geld op m'n rekening overgemaakt. Moet ik dat terugbetalen of heeft die persoon/dat bedrijf gewoon pech gehad?

Als iemand geld op je rekening overmaakt waar je geen recht op hebt, is er sprake van een zogenaamde 'onverschuldigde betaling'. Dat is als iemand zonder rechtsgrond een goed aan iemand anders heeft gegeven. Die persoon heeft dan een vordering op jou.

Uiteindelijk komt het er dus op neer dat je het geld dient terug te betalen. (indien die persoon dat van je eist)

Geld deze regel dan niet? Op deze manier kan je je geld terugeisen toch?
die regel zou je kunnen misbruiken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dezzzperado op 24-03-2008 15:34:41 ]
pi_57580164
doet me denken aan mijn marktplaats advertentie waar ik deze reactie op kreeg. Dit bericht krijg ik elke keer als ik iets op marktplaats plaats in allemaal verschillende versies haha:

Hello seller,
I am Bishop Stephen from Michigan and i am really interested in buying this item for Our crusade which will hold in part of west Africa and this a matter of urgency because this item is needed as soon as possible and i will offer you 970.00 EURO I will like to pay you via PayPal and if you agree with this kindly get back to me with your full name and PayPal email address OR if you prefer any other method of payment so that i can proceed with the payment of the item and as soon as you have the confirmation of the payment you make the shipment of the item and also i will want you to get back to me via the church email address: bishop_stephen@yahoo.com for smooth communication.Thanks and God Bless you.

Deze reactie is afkomstig van:
Naam: Bishop Stephen
E-mailadres: bishop_stephen@yahoo.com
It's you my love, you who are the stranger
pi_57580220
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:24 schreef Dezzzperado het volgende:

[..]

[..]

Als je iets koopt op marktplaats, is het natuurlijk geen onverschuldigde betaling.
En zelfs bij een onverschuldigde betaling ben je afhankelijk van de persoon die het geld heeft binnengekregen (alleen hoort 'ie in dat geval mee te werken).,
  maandag 24 maart 2008 @ 16:59:35 #8
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57581818
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:24 schreef Dezzzperado het volgende:

Verschil is dat de verkoper er wél recht op heeft en dat nog aan kan tonen ook d.m.v. e-mails, etc.
  maandag 24 maart 2008 @ 17:03:25 #9
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_57581882
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:40 schreef Inverted_World het volgende:
Heel verhaal..
Hier precies hetzelfde.. Ik kreeg een mail van Marktplaats, dat er 'ongenode' gasten zaten op Marktplaats, en dat die veel interesse tonen in fotocamera's van het type dat ik toen ook verkocht.. prompt 2 dagen later, kreeg ik ook zo'n mail ..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_57582001
storneren kan alleen bij automatische incasso's. dus in dat geval is dat niet mogelijk
  maandag 24 maart 2008 @ 17:32:26 #11
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_57582460
quote:
Op maandag 24 maart 2008 17:03 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde.. Ik kreeg een mail van Marktplaats, dat er 'ongenode' gasten zaten op Marktplaats, en dat die veel interesse tonen in fotocamera's van het type dat ik toen ook verkocht.. prompt 2 dagen later, kreeg ik ook zo'n mail ..
Ja inderdaad, soms gaan die verhalen nog verder, in de trand van een kind wat ziek is, bijna dood gaat, maar toch nog even een dure notebook nodig heeft.
It's you my love, you who are the stranger
pi_57583082
Nope, niet mogelijk.
pi_57583090
quote:
Op maandag 24 maart 2008 17:32 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Ja inderdaad, soms gaan die verhalen nog verder, in de trand van een kind wat ziek is, bijna dood gaat, maar toch nog even een dure notebook nodig heeft.
In wat voor manier is dit dan oplichterij, die "bisschop" geeft toch aan eerst te willen betalen voordat jij het product opstuurt?
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_57583285
quote:
Op maandag 24 maart 2008 18:02 schreef Sisko het volgende:

[..]

In wat voor manier is dit dan oplichterij, die "bisschop" geeft toch aan eerst te willen betalen voordat jij het product opstuurt?
In de praktijk betalen ze (de scammers) met een betaalsysteem waarbij het wél mogelijk is om je geld terug te vorderen.
Jij stuurt je laptop op en zij boeken het geld terug.

http://www.419eater.com/
pi_57583295
quote:
Op maandag 24 maart 2008 18:01 schreef MaGNeT het volgende:
Nope, niet mogelijk.
Brutal sig heb je.
pi_57583316
quote:
Op maandag 24 maart 2008 18:14 schreef Baffer het volgende:

[..]

Brutal sig heb je.
Zin komt uit interview met Wilders.
"de Koran" vervangen door "het partijprogramma van de PVV".
  maandag 24 maart 2008 @ 18:34:42 #17
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_57583641
quote:
Op maandag 24 maart 2008 18:02 schreef Sisko het volgende:

[..]

Klinkt idd zo.. maar dan willen ze: je volledige gegevens hebben... Ik voelde gelijk aan, dat er iets niet klopte..

Quote uit het mailtje wat ik kreeg:

"I would appreciate it if you can send me the bank details and your full name"

[ Bericht 16% gewijzigd door Rijstebuiltje op 24-03-2008 18:39:43 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_57583804
quote:
Op maandag 24 maart 2008 18:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

In de praktijk betalen ze (de scammers) met een betaalsysteem waarbij het wél mogelijk is om je geld terug te vorderen.
Jij stuurt je laptop op en zij boeken het geld terug.

http://www.419eater.com/
Kan je die mensen niet terugscammen dan. Een nieuwe rekening openen bij een bank, en zodra het geld erop staat gelijk doorsturen naar je eigen rekening, of pinnen. Of zal de bank het altijd terugsturen ook al betekent dat dat je rood komt te sta waanneer je een rekening hebt waar je niet rood zou mogen staan.
Welke betaalsystemen geven die mogelijkheid trouwens
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
  maandag 24 maart 2008 @ 18:48:21 #19
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_57583865
quote:
Op maandag 24 maart 2008 18:45 schreef Sisko het volgende:

[..]

Kan je die mensen niet terugscammen dan. Een nieuwe rekening openen bij een bank, en zodra het geld erop staat gelijk doorsturen naar je eigen rekening, of pinnen. Of zal de bank het altijd terugsturen ook al betekent dat dat je rood komt te sta waanneer je een rekening hebt waar je niet rood zou mogen staan.
ik zou me niet veilig voelen wanneer ik een paar nigerianen heb gescammed die mijn naw gegevens hebben.
  maandag 24 maart 2008 @ 18:51:39 #20
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57583941
quote:
Op maandag 24 maart 2008 14:48 schreef quirina het volgende:
Je kan wel liegen en volhouden dat je het geld gestort hebt.
Zo had ik eens een koper meegemaakt die bij hoog en laag vol bleef houden dat hij gestort had.
Toen vroeg ik om een screenshot/kopietje van zijn rekening waar dat op zou staan. Kreeg ik niet ( gek he?)
Nooooooooit meer wat van gehoord!
Ik ook. Die gast belde zelfs om de dag op mobiel en thuis, waar zijn zending bleef.
Ik vertelde hem braaf elke dag dat de zending was waar zijn betaling zich ophield.
Uiteindelijk niets meer van gehoord. De sukkel ( Ene Clif uit rotterdam ) hield het overigens wel 3 weken vol.

Uiteindelijk kreeg hij het wel in de smiezen omdat ik hem steeds langer aan de telefoon probeerde te houden, om hem te treiteren. Vond hij op een gegeven moment toch niet zo hoopgevend.
pi_57583998
quote:
Op maandag 24 maart 2008 18:45 schreef Sisko het volgende:

[..]

Je benadeelt dan niet die scammer, maar de bank.
pi_57584702
quote:
Op maandag 24 maart 2008 14:31 schreef Dezzzperado het volgende:

Of is deze mogelijkheid er niet omdat anders meer mensen op zo'n idee kwamen?
Nee deze mogelijkheid is er niet, maar troost je je zult heus niet de enigste geweest zijn die erover nagedacht heeft.
quote:
Niet dat ik dat zou doen maar ik vroeg het me gewoon af.
Dat je er over nadenkt en de vraag stelt zegt eigenlijk meer dan genoeg.
pi_57585966
quote:
Op maandag 24 maart 2008 18:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wow, vet cool!
Trust me, I know what I'm doing.
pi_57587471
je bent gewoon dom als je het probeert.
nigerianen zijn niet gebonden bij wet en jij wel
daarom zul je het altijd verliezen dergelijke scams
it was not a good game
  maandag 24 maart 2008 @ 21:46:58 #25
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_57587836
quote:
Op maandag 24 maart 2008 18:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_57590583
quote:
Op maandag 24 maart 2008 20:25 schreef tre het volgende:

[..]

Wow, vet cool!
Zoals ik ben.
pi_57590586
quote:
Op maandag 24 maart 2008 21:46 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Ik moest zelf ook een traantje wegpinken.
pi_57591690
quote:
Op maandag 24 maart 2008 23:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zoals ik ben.
Mwa. Beter zo iig, en zeker de 2e regel. Hiervoor was toch een beetje "wat je zegt ben je zelf met je kont door de helft" idee, n'est ce pas? En dat is nooit iets om trots op te zijn

Ontopic, maar alles is al gezegd denk ik en het komt hier op neer; jij kan 't niet maar een beetje scammer kan 't wel
Trust me, I know what I'm doing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')