abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57579844
En de gemiddelde hedendaagse intellectueel is iemand die foutloos het alfabet op kan zeggen en van 1 tot 10 kan tellen.

Maar goed doodvermoeiend eigenlijk deze discussies in nieuws & pol. Steeds hetzelfde pseudo intellectuele gezeik.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 24 maart 2008 @ 15:27:42 #127
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57579891
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die djnospinzone zal wel zo'n hippe&trendy pseudo-intellectueel zijn met een huis vol boekenkasten om daar intellectuele indruk mee te maken op zijn gasten, alleen heeft hij hoogstwaarschijnlijk maar 3% van die boeken gelezen.
Nope, mijn boekenkast is hooguit gevuld met computer- en ontwerpboeken. Ben niet hip, ben niet trendy, ben ook geen intellectueel trouwens. Maar goed, het staat je vrij om flauwe onzekere kutgrappen te maken om te compenseren dat je je niet op een beschaafde manier kan uitdrukken.
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
  maandag 24 maart 2008 @ 15:28:40 #128
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57579904
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:25 schreef JohnDope het volgende:
En de gemiddelde hedendaagse intellectueel is iemand die foutloos het alfabet kan opzeggen en van 1 tot 10 kan tellen.

Maar goed doodvermoeiend eigenlijk deze discussies in nieuws & pol. Steeds hetzelfde pseudo intellectuele gezeik.
Het is ook een beetje zwak in mijn ogen om elke discussie die je niet begrijpt of die niet in jouw straatje ligt af te doen als pseudo-intellectueel. Je zou ook moeite kunnen doen om je ergens in te verdiepen.
colours of my home
pi_57579952
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:27 schreef djnospinzone het volgende:

[..]
Maar goed, het staat je vrij om flauwe onzekere kutgrappen te maken om te compenseren dat je je niet op een beschaafde manier kan uitdrukken.
Voor mij was het al jaren duidelijk, alleen netwerk kwam er pas afgelopen week met een item over.

Beetje de zembla-methode; voor weldenkend Nederland is het al jaren duidelijk (dat Char een oplichtster is), alleen de intellectuelen van Zembla zijn er pas net achter gekomen en maken er vervolgens weer een heel item over.

Ja dat is nou typisch pseudo-intellectueel en naïef Nederland.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_57579966
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:24 schreef djnospinzone het volgende:

Je kan dat ook interpreteren als een uitnodiging om met een denker op de proppen te komen die achter Wilders staat.
Waarom zou ik? Maar goed de intellectuelen moeten dus op een voetstuk geplaatst worden ... tja, is dat nu relevant wanneer we spreken over Wilders? Je gaat je eigen denkbeelden projecteren op Wilders.
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
  maandag 24 maart 2008 @ 15:32:19 #131
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57579986
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Voor mij was het al jaren duidelijk, alleen netwerk kwam er pas afgelopen week met een item over.

Beetje de zembla-methode; voor weldenkend Nederland is het al jaren duidelijk dat Char een oplichtster is, alleen de intellectuelen van Zembla zijn er pas net achter gekomen en maken er weer een heel item over.

Ja dat is nou typisch pseudo-intellectueel en naïef Nederland.
Wat wil je nou precies zeggen? Iedereen die pseudo-intellectueel is, is een psuedo-intellectueel? 'Pseudo-intellectueel Nederland, wat ben je pseudo-intellectueel!' ?
colours of my home
pi_57580016
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:32 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Wat wil je nou precies zeggen? Iedereen die pseudo-intellectueel is, is een psuedo-intellectueel? 'Pseudo-intellectueel Nederland, wat ben je pseudo-intellectueel!' ?
Ik wil dus zeggen dat ik heel erg moe word van de zelfbenoemde intellectuelen.
pi_57580025
Kan dat gezeik over en weer over wie en wat een intellectueel is misschien per pm? Dank.
  maandag 24 maart 2008 @ 15:34:59 #134
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57580044
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:34 schreef IntensiveGary het volgende:
Kan dat gezeik over en weer over wie en wat een intellectueel is misschien per pm? Dank.

Eens.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57580052
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:34 schreef IntensiveGary het volgende:
Eigenlijk kan bijna alles in nws/pol wel via de pm. Het is steeds de zelfde energie verspillende chat-cyclus.
  maandag 24 maart 2008 @ 15:35:38 #136
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57580056
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:31 schreef -MyLove- het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Maar goed de intellectuelen moeten dus op een voetstuk geplaatst worden ... tja, is dat nu relevant wanneer we spreken over Wilders? Je gaat je eigen denkbeelden projecteren op Wilders.
Ik zeg niet dat je dat hoeft. Wat je tweede punt betreft: ja. Net zoals we accepteren dat chirurgen en loodgieters het beter weten. Politicus zijn is een vak. Een vak waarvoor kennis en opleiding nodig is, die de massa ten groten dele niet bezit.

Ik snap niet precies wat je met dat laatste bedoelt.
colours of my home
  maandag 24 maart 2008 @ 15:37:59 #137
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_57580099
Ondertussen host Network Sollutions wel gewoon de site van Hezbolla...

Whois (via een post op slashdot...)

Wie gaat er mee klagen?
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_57580106
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Eigenlijk kan bijna alles in nws/pol wel via de pm. Het is steeds de zelfde energie verspillende chat-cyclus.

Daar heb je zeker een punt Maar dit is misschien wel een leuke voor een apart topic: Wat is een intellectueel? Geheid dat er dan over en weer lekker gereld wordt
pi_57580111
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:35 schreef djnospinzone het volgende:

Politicus zijn is een vak. Een vak waarvoor kennis en opleiding nodig is, die de massa ten groten dele niet bezit.
Dus te meer zetels wilders haalt des te meer recht hij van spreken heeft? Want al die mensen die namens de partij van Wilders een zetel bezetten hebben natuurlijk de kennis.
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
  maandag 24 maart 2008 @ 15:47:47 #140
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57580315
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:38 schreef -MyLove- het volgende:

[..]

Dus te meer zetels wilders haalt des te meer recht hij van spreken heeft? Want al die mensen die namens de partij van Wilders een zetel bezetten hebben natuurlijk de kennis.
Nee, dat hebben ze niet. Dat is nou juist het probleem van zo'n splinterpartij. Dat hij bij wijze van spreken een zooitje afval oppikt bij de eerste de beste nieuwrechts demonstratie, en dat deze mensen onderdeel gaan uitmaken van een systeem dat ze niet begrijpen en weigeren te accepteren. Met als gevolg chaos.
colours of my home
pi_57580531
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:47 schreef djnospinzone het volgende:

[..]
Nee, dat hebben ze niet. Dat is nou juist het probleem van zo'n splinterpartij. Dat hij bij wijze van spreken een zooitje afval oppikt bij de eerste de beste nieuwrechts demonstratie, en dat deze mensen onderdeel gaan uitmaken van een systeem dat ze niet begrijpen en weigeren te accepteren. Met als gevolg chaos.
Wat een domme praat, laat maar ...
pi_57580548
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:47 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Hoe voelt dat, moreel superieur zijn? Er hangt een heel naar betweterig toontje over je posts...

"Afval oppikken bij de eerste de beste nieuwrechts demonstratie"?

Weet je wat het is, als de huidige zittende politici het nou zo geweldig zouden doen, dan zou ik enig begrip voor je stelling op kunnen brengen. Dit is echter ook niet het geval. Of ben je er zoeen die alles wat er op dit moment mis is in het politieke klimaat aan Wilders wijdt?

Wilders is niet de oorzaak, Wilders is het gevolg. Ofwel, typisch gevalletje eigen schuld voor de rest van de politiek. Ze hebben dit monster zelf geschapen.
  maandag 24 maart 2008 @ 15:59:14 #143
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57580575
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:38 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Daar heb je zeker een punt Maar dit is misschien wel een leuke voor een apart topic: Wat is een intellectueel? Geheid dat er dan over en weer lekker gereld wordt
POL lijkt me 't aangewezen forum daarvoor, maar 't hangt er heel erg van af hoe je 't insteekt, anders is dat topic een kort leven beschoren.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 24 maart 2008 @ 16:00:51 #144
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57580606
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:57 schreef -MyLove- het volgende:

[..]

Wat een domme praat, laat maar ...
Wat dan? Jij vindt dat mensen zoals Wilders en de kamerleden van zijn groep capabele politici zijn?
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:57 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Hoe voelt dat, moreel superieur zijn? Er hangt een heel naar betweterig toontje over je posts...

"Afval oppikken bij de eerste de beste nieuwrechts demonstratie"?

Weet je wat het is, als de huidige zittende politici het nou zo geweldig zouden doen, dan zou ik enig begrip voor je stelling op kunnen brengen. Dit is echter ook niet het geval. Of ben je er zoeen die alles wat er op dit moment mis is in het politieke klimaat aan Wilders wijdt?

Wilders is niet de oorzaak, Wilders is het gevolg. Ofwel, typisch gevalletje eigen schuld voor de rest van de politiek. Ze hebben dit monster zelf geschapen.
Sorry als ik zo overkom, dat probeer ik te vermijden (ik snap ook niet waarom je stelt dat ik me "moreel" superieur voel). Ik gaf aan dat het bij wijze van spreken was. Wat uitgebreider, ik heb het idee dat de mensen die namens de PVV in de kamer zitten, incapabele politici zijn. Dat heeft niet zozeer te maken met hun ideeën, maar met de manier waarop ze die uitdragen. Ze weigeren dialoog en als je dan zo'n Hero Brinkman op uiterst onbeschofte wijze met Cohen in gesprek ziet gaan, dan durf ik wel te zeggen dat deze mensen niet geschikt zijn als politicus.
colours of my home
pi_57580632
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:59 schreef gronk het volgende:

[..]

POL lijkt me 't aangewezen forum daarvoor, maar 't hangt er heel erg van af hoe je 't insteekt, anders is dat topic een kort leven beschoren.
Daar brand ik m'n vingers niet aan. Is ook niet niet voor mij bedoeld. Ben geen intellectueel, maar wel slim genoeg om te weten dat de enkele intellectueel die op Fok rondhangt wel wat beters te doen heeft dan er over discussiëren met een stel ongeletterde boeren
pi_57580703
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:00 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Wat dan? Jij vindt dat mensen zoals Wilders en de kamerleden van zijn groep capabele politici zijn?
Absoluut. Wilders dan. Z'n groep heeft zich nog niet echt in de kijker gespeeld. Je hoeft het niet met hem eens te zijn om te zien dat hij z'n vak verstaat. Of in ieder geval niet slechter is dan z'n collega's bij de andere partijen. Want laten we wel wezen; de andere partijen blinken ook niet bepaald uit...
  maandag 24 maart 2008 @ 16:10:02 #147
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57580780
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:05 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Absoluut. Wilders dan. Z'n groep heeft zich nog niet echt in de kijker gespeeld. Je hoeft het niet met hem eens te zijn om te zien dat hij z'n vak verstaat. Of in ieder geval niet slechter is dan z'n collega's bij de andere partijen. Want laten we wel wezen; de andere partijen blinken ook niet bepaald uit...
Wilders verstaat z'n vak niet. Of misschien doet hij alsof hij z'n vak niet verstaat. Hij zet zich met alle macht af tegen het huidige politieke apparaat. Onder geen beding wil hij gerekend worden tot het establishment. Hij isoleert zich. Wat Wilders doet heeft meer te maken met propaganda en minder met politiek.
colours of my home
pi_57580794
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:00 schreef djnospinzone het volgende:

Sorry als ik zo overkom, dat probeer ik te vermijden (ik snap ook niet waarom je stelt dat ik me "moreel" superieur voel). Ik gaf aan dat het bij wijze van spreken was. Wat uitgebreider, ik heb het idee dat de mensen die namens de PVV in de kamer zitten, incapabele politici zijn. Dat heeft niet zozeer te maken met hun ideeën, maar met de manier waarop ze die uitdragen. Ze weigeren dialoog en als je dan zo'n Hero Brinkman op uiterst onbeschofte wijze met Cohen in gesprek ziet gaan, dan durf ik wel te zeggen dat deze mensen niet geschikt zijn als politicus.
Ach, ik vind Hero Brinkman helemaal zo slecht nog niet hoor. Zo onbeschoft vind ik hem niet. Brinkman weet heel goed wat er op straat speelt en daar mag Cohen best op aangesproken worden en als dat dan gebeurt op een niet zo heel vriendelijke manier lig ik daar niet wakker van. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Cohen is voor een groot deel verantwoordelijk voor de huidige puinhoop in Amsterdam en Brinkman heeft die puinhoop jarenlang van nabij mogen aanschouwen.
pi_57580888
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:10 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Wilders verstaat z'n vak niet. Of misschien doet hij alsof hij z'n vak niet verstaat. Hij zet zich met alle macht af tegen het huidige politieke apparaat. Onder geen beding wil hij gerekend worden tot het establishment. Hij isoleert zich. Wat Wilders doet heeft meer te maken met propaganda en minder met politiek.
Voor jouw http://en.wikipedia.org/wiki/Populism , want volgens mijn heb je daar nog nooit van gehoord.
  maandag 24 maart 2008 @ 16:18:42 #150
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57580955
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:15 schreef -MyLove- het volgende:

[..]

Voor jouw http://en.wikipedia.org/wiki/Populism , want volgens mijn heb je daar nog nooit van gehoord.
Ik heb politicologie gestudeerd, dus ik weet ongeveer wel wat populisme is. Evengoed bedankt voor de tip. Maar wat wil je daar mee zeggen? Wilders is een populist? Vind jij dat een positieve kwalificatie dan?
colours of my home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')