Harde lenzen zijn kritischer qua aanmeten. Ze moeten echt op je oog passen. Ik ben in het begin wel eens terug geweest om te kijken of er een andere lens beter pastte. Heb toen een andere lens gekregen die beter zat. Volgens mij zijn ze er oa. in verschillende diameter en bolling(-sgraad)quote:Op zondag 23 maart 2008 20:06 schreef hierissieweer het volgende:
...
Je hebt het over de pasvorm, kun je daar nog wat over uitleggen?
dat kun je gewoon doen? moet je daar ook om vragen of komen ze er ook nog zelf mee??quote:Op zondag 23 maart 2008 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Harde lenzen zijn kritischer qua aanmeten. Ze moeten echt op je oog passen. Ik ben in het begin wel eens terug geweest om te kijken of er een andere lens beter pastte. Heb toen een andere lens gekregen die beter zat. Volgens mij zijn ze er oa. in verschillende diameter en bolling(-sgraad)
Welk weer geeft stof dan?quote:Op zondag 23 maart 2008 21:57 schreef lady-wrb het volgende:
wat ik wel een nadeel vind, is dat een stofje in je oog enorm zeer doet. dus zodra het weer er naar is, heb ik een zonnebril op.
Wellicht even langs de huisarts als het je niet lukt om het eruit te krijgen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:05 schreef petrusaloisius het volgende:
Hallo,
Bij mij is er een miniscuul stukje van mijn zachte lens achtegbelven achter mijn bovwenste ooglid. Het is een rotstukje dat best venijnige pijn geeft en doordat het zo klein is verplaatst hij zich totaal niet lijkt het. Mijn oog doet nu zeeerr van al het getrek, gewrijf en gespoel, maar hou er alleen maar meer pijn aan over. Kan iemand me een tip geven. Heb al veel gedaan omhoog kijken omlaag rondje draaien speolen niets helpt....!
Even een enorme trap omhoog!quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:41 schreef hierissieweer het volgende:
Ik heb nu een klein weekje de harde lenzen... Drama, inzetten en uithalen gaat prima. Maar het zicht is vaak nog wazig en als ik naar de zijkant kijk zie ik halos Het is net ofdat de lens niet op de pupil zit ofzo...
Ik heb al een aardige tijd harde lenzen, maar ik kan me niet herinneren dat ik halo's zag in het begin. Misschien dat ik wel een beetje het randje zag, als je inderdaad een beetje naar je ooghoek kijkt dat je 'm dat ziet. Maar dat is denk ik ook wennenquote:Op donderdag 3 september 2009 11:40 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Even een enorme trap omhoog!Deze laatste post is namelijk exact wat ik nu ook heb en ik wil weten of het na het wennen beter is geworden of dat je een andere lens moest hebben?
Ik heb sinds drie dagen harde lenzen. Het inzetten en uithalen gaat redelijk goed en ik voel ze al minder zitten, maar ik kijk door een enorme waas. Het lijkt ook alsof ik 'naast' mijn lens kijk; ik zie de randjes dus. Is dat normaal (in het begin?). De lens zit volgens mij gewoon goed als ik in de spiegel kijk.
Ik heb nu een alles-in-één vloeistof en dat schijnt dus niet zo goed te zjn om ze mee schoon te maken. Ik bekeek net mijn lens en het leek alsof er al aanslag op zat, maar ik het ze nog maar in totaal een paar uurtjes ingehad en tussendoor schoongepoetst. Kan zo'n aanslag zo snel al komen?
Misschien dat die waas ook wel gewoon een kwestie van wennen is. Maar dat vroeg ik mij dus af, of dat beter wordt.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:15 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ik heb al een aardige tijd harde lenzen, maar ik kan me niet herinneren dat ik halo's zag in het begin. Misschien dat ik wel een beetje het randje zag, als je inderdaad een beetje naar je ooghoek kijkt dat je 'm dat ziet. Maar dat is denk ik ook wennen
Over het vuil worden; ik had dat ook.. Na een paar maanden zaten er al enorm veel krassen op, het leek wel een schaatsbaan volgens mijn opticien![]()
Gelukkig kwam het niet door mij, ik gebruikte 'm gewoon normaal en schoonmaken deed ik ook geen rare dingen mee. Bleek dat ik een bepaald soort materiaal had wat dus bij mij blijkbaar snel kraste. Overgestapt op andere lenzen van een ander materiaal en heb er nooit meer problemen mee gehad! Dus misschien is dat het?
Dan moet je inderdaad een andere reinigingsvloeistof proberen denk ikquote:Op donderdag 3 september 2009 12:32 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Misschien dat die waas ook wel gewoon een kwestie van wennen is. Maar dat vroeg ik mij dus af, of dat beter wordt.
Mijn oogarts stelde vast dat ik eigenlijk een lens met cylinder moet hebben bij een oog, maar hij gaf me uiteindelijk een gewone lens 'om eerst te zien of ik hier goed door kan kijken'. Wellicht dat dat het is, maar dan zou ik het maar bij een oog moeten hebben. En nu zijn nog beiden ogen wazig.
Er zitten volgens mijnog geen krassen op, hoewel een van de lenzen wel meteen al op de grond vielIk heb ook geen idee van welk materiaal mijn lenzen zijn eigenlijk. Er zaten wat witte dingetjes op, en dat lijkt mij eiwitaanslag. Maar ik had niet verwacht dat dat zo snel al zou gebeuren.
Toch maar even die aparte schoonmaakvloeistof halen (als het droog is. Zo'n haast heeft het nou ook weer niet). Kan ik dan mijn alles-in-één nog wel gebruiken als bewaarvloeistof?
Oh?quote:Op donderdag 3 september 2009 12:42 schreef bloempje-moi het volgende:
Meteen nog een vraag: ik heb sinds ik de lenzen draag ook veel meer last van 'afscheiding' uit mijn oog, dus sliertjes ed. 's Ochtens zitten mijn ogen ook dicht met 'slaap' (werkelijk geen idee hoe dat heet, maar jullie kennen het wel). Dat duidt neem ik aan op irritatie, wat niet zo vreemd is als je dingen in je ogen stopt. Maar is dit normaal bij het wenningsproces of een teken dat er iets mis is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |