abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2008 @ 19:25:28 #1
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_57564303
Altijd problemen gehad met zachte lenzen. Kon ze niet langer dan een halve dag in want dan begonnen mijn ogen te branden, ook weerden mijn ogen heel droog. Eigenlijk wil ik geen bril meer dragen, maar zachte lenzen zijn geen optie, dan maar harde lenzen?
Maar hoe zit het daarmee qua irritatie?
Qua onderhoud?
Draagcomfort?
En is het echt zo dat ze er om de haverklap eruit komen zeilen?
Kan ik ook met lenzen in douchen?

Wie heeft er dus ervaring/kennis?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 23 maart 2008 @ 19:30:47 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57564430
Ik heb weer geen ervaring met zachte lenzen!

In het begin wordt je van harde lenzen behoorlijk gestoord. Zon en stof zijn ook een redelijk groot probleem.
Eruit komen zetten heb ik in het begin wel eens gehad, maar vaker dat ze achter een ooglid verdwijnen.
Laatste jaren heb ik nooit mee een verschuivende/eruit vallende lens gehad. Is denk ik ook erg afhankelijk van een goede pasvorm van de lens. Onder de douche kan wel; met je ogen dicht dus.

Wat ik heb begrepen zijn zachte lenzen veel comfortabeler, maar veel kritischer qua schoonhouden.

NB Eigenlijk ken ik niemand die naast zijn/haar lenzen geen bril heeft. Wel zo makkelijk 's ochtends en 's avonds.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 23 maart 2008 @ 20:06:52 #3
190186 hierissieweer
pi_57565204
In de ochtend en savonds zal ik ook best nog de bril dragen, maar het belangrijkste is dat ik er gewoon dat ik die krengen minstens 12 uur in kan houden. Ik werk voornamelijk savonds dus zet ze sochtens in en ga rond 1 a 2 uur naar bed en dan wil ik ze uit kunnen doen en in de tussentijd geen geïrriteerde ogen.
Zachte lenzen kan ik niet langer dan 6 uur in mijn ogen hebben, dan gaat het dus mis (roodheid en branderigheid)
Douchen doe ik toch met de ogen dicht want ik heb een beetje last van het water

Je hebt het over de pasvorm, kun je daar nog wat over uitleggen?
  zondag 23 maart 2008 @ 20:15:42 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57565391
quote:
Op zondag 23 maart 2008 20:06 schreef hierissieweer het volgende:
...

Je hebt het over de pasvorm, kun je daar nog wat over uitleggen?
Harde lenzen zijn kritischer qua aanmeten. Ze moeten echt op je oog passen. Ik ben in het begin wel eens terug geweest om te kijken of er een andere lens beter pastte. Heb toen een andere lens gekregen die beter zat. Volgens mij zijn ze er oa. in verschillende diameter en bolling(-sgraad)

De 12 uur die je noemt is, volgens de regeltjes, ook het max. aantal uren dat hje harde lenzen kunt/mag dragen. Ik heb er meestal aan het einde van de dag wel genoeg van. Heb ik ze 11-12 uur in', soms beginnen ze dan op het eind wat te vervelen, maar meestal prima te doen. Erg afhankelijk van stof, luchtvochtigheid ed.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 23 maart 2008 @ 20:33:43 #5
190186 hierissieweer
pi_57565766
quote:
Op zondag 23 maart 2008 20:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Harde lenzen zijn kritischer qua aanmeten. Ze moeten echt op je oog passen. Ik ben in het begin wel eens terug geweest om te kijken of er een andere lens beter pastte. Heb toen een andere lens gekregen die beter zat. Volgens mij zijn ze er oa. in verschillende diameter en bolling(-sgraad)
dat kun je gewoon doen? moet je daar ook om vragen of komen ze er ook nog zelf mee??
  zondag 23 maart 2008 @ 21:13:37 #6
209043 vejay
helemaal de weg kwijt
pi_57566619
Ik heb zachte lenzen en poets ze eigenlijk nooit echt. Duw ze gewoon 's nachts in van die kokertjes met speciaal vocht en that's it. Na een maand zijn ze verrot en moet ik nieuwe gebruiken. Bril heb ik niet meer eigenlijk en zonder ben ik zo scheel als wat, maar heb gewoon lenzen in van dat ik opsta totdat ik ga slapen. Nooit problemen gehad verder. Wel merk ik dat als ik nieuwe lenzen indoe, ze de eerste paar dagen iets minder scherp zijn... Alsof je ogen eraan moeten wennen of dat de lenzen zich moeten aanpassen aan je oog ofzo.

Maarja, ben je niet echt van hulp geweest, sorry Geen ervaring met harde lenzen... maar je kunt toch gewoon op proef proberen lijkt me? is bij iedere goede opticien gratis het eerste paar, gewoon proberen als het niks is, tja.. niet geschoten is altijd mis he.
zo lelijk dat je droog blijft in de regen
zo zo zo lelijk dat bejaarden je voorrang geven
pi_57567348
Harde lenzen zijn een crime om aan te meten. De bolvorm van je oog verandert door gebruik van de lenzen, dus je moet vaak terugkomen. Ga naar een goede opticien, want een juiste pasvorm is heel belangrijk.

Ik heb zelf jaren harde lenzen gehad, mijn ervaringen zijn wisselend. Op zich beviel het goed, maar stof in je ogen is meteen een ramp. Als de pasvorm goed is dan vliegen ze niet uit je ogen (heb ik tenminste nooit meegemaakt, ook niet bij het douchen). Bij mij ging het slechter toen ik een fulltime kantoorbaan kreeg, de lucht in een kantoor is behoorlijk droog en daar konden mijn ogen niet zo goed tegen. Heb nu weer een bril...

Het schijnt dat zachte lenzen comfortabeler zijn, maar veel slechter voor je ogen. Doordat de lenzen groter zijn dan je iris wordt bij langdurig gebruik de hele iris verdoofd door gebrek aan zuurstof. Daardoor merk je het niet als er stofjes onder komen. Harde lenzen zijn kleiner dan je iris, waardoor je een overgang hebt van onverdoofd naar verdoofd weefsel. Deze overgang is erg gevoelig waardoor je bij stof meteen je lens er uit moet halen en 'm schoonmaken. Minder gemak, maar het behoud voor je ogen. Volgens mijn opticien kun je levenslang harde lenzen dragen, zachte hooguit tien jaar.
  † In Memoriam † zondag 23 maart 2008 @ 21:57:28 #8
37843 lady-wrb
kortaf
pi_57567561
ik ben een tevreden harde lenzen drager
zou nooit iets anders willen.
dat ze er zomaar uit zouden vallen is gewoon klinklare onzin en ik douche ook gewoon met lenzen in.
wat ik wel een nadeel vind, is dat een stofje in je oog enorm zeer doet. dus zodra het weer er naar is, heb ik een zonnebril op.

o en als je droge ogen hebt, zijn harde lenzen nou niet bepaald comfortabel.

en ik heb alleen lenzen. geen bril erbij.
pi_57567628
Ik heb ooit lang geleden ook harde lenzen geprobeerd maar voor mij was het echt een hel. Mijn ogen raakte er maar niet aan gewend en bleven geirriteerd. Ik heb het opgegeven toen mijn lens als klap op de vuurpijl helemaal achter mijn oog schoof en daar een dag koppig bleef zitten (met alle pijn van dien). Voor mij dus nooit meer harde lenzen (of lenzen op zich haha).

Maar qua die droge ogen.. en vriendin van mij heeft gewoon altijd een flesje vloeistof bij zich zodat ze bij kan druppelen. Misschien is dat dan een idee.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  zondag 23 maart 2008 @ 22:29:34 #10
159909 -Peach
Prunus persica
pi_57568242
Ik heb 6 jaar harde lenzen gehad. Nu sinds een week zachte en dat bevalt (tot nu toe) veel beter.

Harde lenzen ging wel de eerste paar jaar maar kreeg er steeds meer last van: rode ogen, geïrriteerd (vooral tijdens fietsen, kwam altijd wel iets in), niet goed tegen de zon kunnen en vooral 's avonds en tijdens het uitgaan veel last (rook). Ik werd heel snel moe door de lenzen en vooral als ik moe was, werden mn ogen droger en had ik eerder kans dat ze verschoven, uit je oog vallen is bij mij (op 1x na) nog nooit gebeurd. Maar als ze verschuiven verdwijnen ze onder je ooglid en zuigen zich vast ofzo, er is iig niet veel beweging in te krijgen behalve als je een half potje vloeistof in je oog gooit. Heel pijnlijk... Oh en douchen kan wel, met je ogen dicht, maar als je je ogen open doet en er loopt toevallig nog wat water in je ogen heb je daar ook weer last van (heb zelf ooit gehad dat een lens er wel 'uitzwom' omdat er per ongeluk een hoop water in mn oog kwam)

Je krijgt 2 soorten vloeistof, 1 bewaarvloeistof en 1 reinigvloeistof, dus het reinigen is wel anders (beter?) dan bij zachte lenzen.

Ik zou goed informeren bij de opticien, als zachte lenzen dragen al veel problemen geeft en je droge ogen hebt weet ik niet of harde lenzen een optie is...en het kost natuurlijk ook wat (mijne waren 99 euro per lens toen)

Succes iig!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  zondag 23 maart 2008 @ 22:53:22 #11
190186 hierissieweer
pi_57568935
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:57 schreef lady-wrb het volgende:

wat ik wel een nadeel vind, is dat een stofje in je oog enorm zeer doet. dus zodra het weer er naar is, heb ik een zonnebril op.
Welk weer geeft stof dan?

Over de droge ogen, ik heb vernomen dat juist met harde lenzen de irritatie dan minder zou zijn omdat een zachte lens als het ware je oog uitdroogt en een harde dus juist niet...
  zondag 23 maart 2008 @ 22:56:38 #12
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_57569030
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:53 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Welk weer geeft stof dan?
|Droog weer
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 03:17:52 #13
190186 hierissieweer
pi_57690401
nou, ik ga nu even kijken wie de lenzen een beetje goedkoop kan aanbieden en dan ga ik aan de harde lens!

P.s. wie weet trouwens waar leuke/mooie lenzen houders te koop(via internet??) zijn en zuigertjes om de lens ermee uit te halen?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:48:51 #14
190186 hierissieweer
pi_57694286
ik ga overigens voor de hoog zuurstof doorlatende variant, iemand ook nog tips over goede vloeistof(niet al te duur)
pi_57762864
Ik gebruikte altijd eyefresh van de AH of jumbo. Kijk mijn postgeschiedenis over harde lenzen. Pijnlijke ervaring bij mij. Als er wat in ging was het hell.

Kijk op ebay voor houdertjes, of amazon als he hiernaartoe verscheept kan worden.
pi_57767166
Ik heb 1 jaar harde lenzen gehad. Ze waren killing. Heb standaard rode ogen gehad, elk uur moest ik weer even iets onder een lens vandaan vissen. Naderhand heb ik een allergie gekregen voor die krengen.
Dus ik zit nog aan m'n bril vast.
  dinsdag 1 april 2008 @ 21:23:50 #17
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_57767319
Ik draag harde lenzen vanaf mijn 13e, onderhand alweer bijna 10 jaar. (Volgend jaar jubileum! )
Even wat antwoord op je vragen:

Qua irritatie: het draagcomfort is minder dan bij zachte lenzen. In het begin moet je er erg aan wennen, zo'n 2 weken ben je bezig met het wennen aan het dragen van je lenzen. Steeds een uurtje of 2 langer in per dag.
In die fase moet je even doorbijten, dat is ff vervelend. Maar daarna is het heerlijk. Vind ik in ieder geval Ik heb niet het gevoel dat mijn ogen afgesloten worden bij harde lenzen, wat ik bij zachte wel heb (die draag ik nog af en toe voor uitgaan, zwemmen etc). Je voelt ze in het begin wel zitten, ze bewegen meer dan zachte. Maar daar wen je aan.

Qua onderhoud: Je moet ze elke dag reinigen en in vloeistof bewaren. Al hoeft dat niet; ik heb een paar oude lenzen die ik droog bewaar in een doosje, als reserve. Maar beter van wel natuurlijk

Draagcomfort: zoals ik al zei; het is in het begin erg wennen. Daarnaast voel je het ook als er een vuiltje in je oog zit, een haartje of zoiets. Dat is vervelend. Het voordeel is, is dat je je lens er gelijk uit kunt halen en 'm opnieuw kunt inzetten met vloeistof zodat je hoornvlies niet beschadigd raakt, wat vaak wel het geval is bij zachte lenzen. Ik ben zelf van mening dat het beter is voor je ogen en dat je harde langer kunt dragen (je hele leven) dan zachte lenzen. Ik heb wel minder last van vuiltjes naarmate ik ze langer draag; soms hoef ik maar even met mijn oog te draaien en het vuiltje is weg via het traanvocht in mijn oog.

En is het echt zo dat ze er om de haverklap eruit komen zeilen?
Haha, neehoor. Ik heb wel dat als ik aan mijn ooghoek trek dat ik ze uit kan doen, dat is opzich wel handig. Je moet dus uitkijken dat je dat niet doet Voor de rest komen ze er niet zomaar uitzeilen bij mij.

Kan ik ook met lenzen in douchen?
Dat is lastig denk ik, omdat harde lenzen echt op je traanvocht drijven. Ik raad het niet aan, de kans dat je 'm kwijtraakt als er een plons water in je oog komt is groter dan bij zachte lenzen. Ik doe het zelf iig nooit.

Daarnaast wil ik nog vermelden dat de kosten ook een stuk minder zijn. Ik betaal ruim 100 euro per lens, maar daar doe je dan wel 4 jaar mee. Aanzienlijk goedkoper dus dan zachte lenzen.
Verder ben ik erg voor harde lenzen omdat het gewoon lekkerder zit (vind ik he ) en het beter is voor je ogen. Ik heb genoeg verhalen gehoord in mijn omgeving waarbij zachte lenzen schade aanbrachen aan hoornvliezen, dat wil je gewoon niet.
Succes iig met je keuze, en als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel!

[ Bericht 0% gewijzigd door Enfermera op 01-04-2008 21:30:01 ]
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_59850820
Hallo,

Bij mij is er een miniscuul stukje van mijn zachte lens achtegbelven achter mijn bovwenste ooglid. Het is een rotstukje dat best venijnige pijn geeft en doordat het zo klein is verplaatst hij zich totaal niet lijkt het. Mijn oog doet nu zeeerr van al het getrek, gewrijf en gespoel, maar hou er alleen maar meer pijn aan over. Kan iemand me een tip geven. Heb al veel gedaan omhoog kijken omlaag rondje draaien speolen niets helpt....!
ererer
pi_59851769
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 21:05 schreef petrusaloisius het volgende:
Hallo,

Bij mij is er een miniscuul stukje van mijn zachte lens achtegbelven achter mijn bovwenste ooglid. Het is een rotstukje dat best venijnige pijn geeft en doordat het zo klein is verplaatst hij zich totaal niet lijkt het. Mijn oog doet nu zeeerr van al het getrek, gewrijf en gespoel, maar hou er alleen maar meer pijn aan over. Kan iemand me een tip geven. Heb al veel gedaan omhoog kijken omlaag rondje draaien speolen niets helpt....!
Wellicht even langs de huisarts als het je niet lukt om het eruit te krijgen.

Ik draag sinds vorige week donderdag (morgen een week ) zachte lenzen. Eigenlijk moest ik een bril van de opticien, maar ik wil gewoon lenzen, omdat ik gewoonweg niet kan wennen aan een bril. Draag regelmatig een zonnebril, maar na een uur begint dat te irriteren aan mijn neus. Dus maar lenzen. Heb er verder ook geen "training" voor gehad of iets dergelijks. Ik betaal per half jaar 20 euro voor mijn lenzen. Dus ongeveer 40 euro goedkoper dan harde lenzen, welke per lens 100 euro kosten en 4 jaar mee gaan. Makro ftw
  woensdag 2 juli 2008 @ 22:41:15 #20
190186 hierissieweer
pi_59853449
Ik heb nu een klein weekje de harde lenzen... Drama, inzetten en uithalen gaat prima. Maar het zicht is vaak nog wazig en als ik naar de zijkant kijk zie ik halos Het is net ofdat de lens niet op de pupil zit ofzo...
pi_72394008
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 22:41 schreef hierissieweer het volgende:
Ik heb nu een klein weekje de harde lenzen... Drama, inzetten en uithalen gaat prima. Maar het zicht is vaak nog wazig en als ik naar de zijkant kijk zie ik halos Het is net ofdat de lens niet op de pupil zit ofzo...
Even een enorme trap omhoog! Deze laatste post is namelijk exact wat ik nu ook heb en ik wil weten of het na het wennen beter is geworden of dat je een andere lens moest hebben?

Ik heb sinds drie dagen harde lenzen. Het inzetten en uithalen gaat redelijk goed en ik voel ze al minder zitten, maar ik kijk door een enorme waas. Het lijkt ook alsof ik 'naast' mijn lens kijk; ik zie de randjes dus. Is dat normaal (in het begin?). De lens zit volgens mij gewoon goed als ik in de spiegel kijk.

Ik heb nu een alles-in-één vloeistof en dat schijnt dus niet zo goed te zjn om ze mee schoon te maken. Ik bekeek net mijn lens en het leek alsof er al aanslag op zat, maar ik het ze nog maar in totaal een paar uurtjes ingehad en tussendoor schoongepoetst. Kan zo'n aanslag zo snel al komen?
  donderdag 3 september 2009 @ 12:15:08 #22
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_72394964
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:40 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Even een enorme trap omhoog! Deze laatste post is namelijk exact wat ik nu ook heb en ik wil weten of het na het wennen beter is geworden of dat je een andere lens moest hebben?

Ik heb sinds drie dagen harde lenzen. Het inzetten en uithalen gaat redelijk goed en ik voel ze al minder zitten, maar ik kijk door een enorme waas. Het lijkt ook alsof ik 'naast' mijn lens kijk; ik zie de randjes dus. Is dat normaal (in het begin?). De lens zit volgens mij gewoon goed als ik in de spiegel kijk.

Ik heb nu een alles-in-één vloeistof en dat schijnt dus niet zo goed te zjn om ze mee schoon te maken. Ik bekeek net mijn lens en het leek alsof er al aanslag op zat, maar ik het ze nog maar in totaal een paar uurtjes ingehad en tussendoor schoongepoetst. Kan zo'n aanslag zo snel al komen?
Ik heb al een aardige tijd harde lenzen, maar ik kan me niet herinneren dat ik halo's zag in het begin. Misschien dat ik wel een beetje het randje zag, als je inderdaad een beetje naar je ooghoek kijkt dat je 'm dat ziet. Maar dat is denk ik ook wennen

Over het vuil worden; ik had dat ook.. Na een paar maanden zaten er al enorm veel krassen op, het leek wel een schaatsbaan volgens mijn opticien Gelukkig kwam het niet door mij, ik gebruikte 'm gewoon normaal en schoonmaken deed ik ook geen rare dingen mee. Bleek dat ik een bepaald soort materiaal had wat dus bij mij blijkbaar snel kraste. Overgestapt op andere lenzen van een ander materiaal en heb er nooit meer problemen mee gehad! Dus misschien is dat het?
pi_72395502
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:15 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ik heb al een aardige tijd harde lenzen, maar ik kan me niet herinneren dat ik halo's zag in het begin. Misschien dat ik wel een beetje het randje zag, als je inderdaad een beetje naar je ooghoek kijkt dat je 'm dat ziet. Maar dat is denk ik ook wennen

Over het vuil worden; ik had dat ook.. Na een paar maanden zaten er al enorm veel krassen op, het leek wel een schaatsbaan volgens mijn opticien Gelukkig kwam het niet door mij, ik gebruikte 'm gewoon normaal en schoonmaken deed ik ook geen rare dingen mee. Bleek dat ik een bepaald soort materiaal had wat dus bij mij blijkbaar snel kraste. Overgestapt op andere lenzen van een ander materiaal en heb er nooit meer problemen mee gehad! Dus misschien is dat het?
Misschien dat die waas ook wel gewoon een kwestie van wennen is. Maar dat vroeg ik mij dus af, of dat beter wordt.
Mijn oogarts stelde vast dat ik eigenlijk een lens met cylinder moet hebben bij een oog, maar hij gaf me uiteindelijk een gewone lens 'om eerst te zien of ik hier goed door kan kijken'. Wellicht dat dat het is, maar dan zou ik het maar bij een oog moeten hebben. En nu zijn nog beiden ogen wazig.

Er zitten volgens mijnog geen krassen op, hoewel een van de lenzen wel meteen al op de grond viel Ik heb ook geen idee van welk materiaal mijn lenzen zijn eigenlijk. Er zaten wat witte dingetjes op, en dat lijkt mij eiwitaanslag. Maar ik had niet verwacht dat dat zo snel al zou gebeuren.
Toch maar even die aparte schoonmaakvloeistof halen (als het droog is. Zo'n haast heeft het nou ook weer niet ). Kan ik dan mijn alles-in-één nog wel gebruiken als bewaarvloeistof?
pi_72395780
Meteen nog een vraag: ik heb sinds ik de lenzen draag ook veel meer last van 'afscheiding' uit mijn oog, dus sliertjes ed. 's Ochtens zitten mijn ogen ook dicht met 'slaap' (werkelijk geen idee hoe dat heet, maar jullie kennen het wel). Dat duidt neem ik aan op irritatie, wat niet zo vreemd is als je dingen in je ogen stopt. Maar is dit normaal bij het wenningsproces of een teken dat er iets mis is?
  donderdag 3 september 2009 @ 14:53:50 #25
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_72399585
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:32 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Misschien dat die waas ook wel gewoon een kwestie van wennen is. Maar dat vroeg ik mij dus af, of dat beter wordt.
Mijn oogarts stelde vast dat ik eigenlijk een lens met cylinder moet hebben bij een oog, maar hij gaf me uiteindelijk een gewone lens 'om eerst te zien of ik hier goed door kan kijken'. Wellicht dat dat het is, maar dan zou ik het maar bij een oog moeten hebben. En nu zijn nog beiden ogen wazig.

Er zitten volgens mijnog geen krassen op, hoewel een van de lenzen wel meteen al op de grond viel Ik heb ook geen idee van welk materiaal mijn lenzen zijn eigenlijk. Er zaten wat witte dingetjes op, en dat lijkt mij eiwitaanslag. Maar ik had niet verwacht dat dat zo snel al zou gebeuren.
Toch maar even die aparte schoonmaakvloeistof halen (als het droog is. Zo'n haast heeft het nou ook weer niet ). Kan ik dan mijn alles-in-één nog wel gebruiken als bewaarvloeistof?
Dan moet je inderdaad een andere reinigingsvloeistof proberen denk ik Ik heb daar ook wel even mee lopen klooien, maar heb nu een goeie van 'Ons Merk', nummer 7 en 8. 7 is inzet- en bewaarvloeistof en 8 is de reinigingsvloeistof met ook polijst-zooi erin ofzo werkt bij mij iig super!
Jahoor, dat lijkt me wel Maar het is volgensmij idd beter om 2 aparte vloeistoffen te nemen, daarmee kan je beter je lenzen reinigen. Wel opletten dat je die reinigingsvloeistof niet in je oog krijgt, dat is ECHT niet grappig kan ik je uit ervaring vertellen
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:42 schreef bloempje-moi het volgende:
Meteen nog een vraag: ik heb sinds ik de lenzen draag ook veel meer last van 'afscheiding' uit mijn oog, dus sliertjes ed. 's Ochtens zitten mijn ogen ook dicht met 'slaap' (werkelijk geen idee hoe dat heet, maar jullie kennen het wel). Dat duidt neem ik aan op irritatie, wat niet zo vreemd is als je dingen in je ogen stopt. Maar is dit normaal bij het wenningsproces of een teken dat er iets mis is?
Oh?
Hm. Nee, dat heb ik nooit gehad. Wel gewoon wat prut in je ogen 's morgens maar niet van die slierten of dat mn ogen helemaal dichtzitten.
Zou ik ff aan je opticien vragen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')