Meester Bert van groep 6 en 7

Noh, wat haatte ik die man... En nog steeds

Hij had zo'n plusjes en minnetjes-systeem. En nog wel verkeerd ook

Voor goed gedrag kreeg je minnetjes, voor slecht gedrag plusjes. Met 1 goed antwoord op een overhoring kreeg je 1 minnetje. Met een grote mond kreeg je zomaar ineens +64

S'middags na 14:00 mochten de leerlingen die in de min stonden leuke dingen doen, en de mensen die plusjes hadden moesten strafwerk maken. Ow, wat heb ik veel werkwoordschema's moeten maken

Die man mag wat mij betreft in de plomp zakken
En ene Meneer Freriks van groenvoorziening. Dat was nieteens mijn studierichting en toch moesten wij verplicht 3 uur in de week tuintjes schoffelen en planten kweken etc. Hij had een belachelijk hoofd. Grijs/witte haren, gerimpelde kop en vuur en vuurrood. We noemden hem vaak "de tomaat", erg voor de hand liggend. En aan het eind van dat vreselijke schooljaar was het iedere week nog voordat hij mij zag raak.
Dan kwam hij in zijn smerige tuinbroek naar me toe lopen, zette zijn handen in zijn zij en begon met een vuurrood hoofd met zijn achterhoekse dialect roepen: "Kyraaa, pak oe een greep en goa moar naar de composthoop..." En toen mijn vriendinnetje hem als achterlijk bestempelde zei hij hetzelfde. En gelukkig gingen we voortaan die week zelf al, alleen om zijn achterlijke dialect niet te hoeven horen!

Bah, gore composthoop, vieze ouwe kerel

Branden in de hel, zal hij!