ach ja. Boukhari heeft opzich maar één heel verdienstelijk ding gedaan voor Sparta: Van Gobbel voorbijspelen en de winnende scoren in de Kuip. Zal me me hele leven bijblijven, dat welquote:Een tip: bij Excelsior lopen een paar spelers in het beloftenteam, die Boukhari snel doen vergeten! Een NS-jaarkaart volstaat als vervoermiddel en ze nemen dagelijks ook nog hun eigen brood mee.
[ Citeer ] Ben - Oud-Beijerland - 10/07/08 - 23:32:30 2437202
Daar hebben we Dick de Schilder toch al voor?quote:Op zondag 13 juli 2008 14:53 schreef gebruikersnaam het volgende:
zou mooi zijn, we kunnen nog wel hier en daar een likje verf gebruiken.
Sparta is flink aan het cashen. Eerst Emnes en nu een groot bedrag voor een oude Boukhari.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
Toch nog 1.5 miljoen voor Boukhari ontvangen.
quote:Strootman krijgt ruimte Jonge Spartaan na week zwaar trainen ‘in het rood’ tegen Kortrijk
Door MIKOS GOUKA
BRESKENS - Sparta hield gisteren in het Zeeuwse Breskens KV Kortrijk op 0-0.
Voor trainer Foeke Booy een opsteker, zeker omdat zijn ploeg ruim twee weken later in training is gegaan dan de eersteklasser uit België.
Maar het gelijkspel is nog lang geen reden om de vlag al uit te hangen op het Kasteel. Algemeen directeur Peter Bonthuis en trainer Booy formuleren komende maandag tijdens een officiële persconferentie de doelstellingen voor komend seizoen. Het ligt voor de hand dat de leiding van Sparta minimaal één plekje hoger inzet dan de dertiende plek waarop de formatie vorig seizoen finishte.
Maar of het reëel is om de huidige selectie van Sparta zo ruim boven de degradatiezone in te schalen is, lijkt een meer dan gerechtvaardige vraag. Booy heeft zijn lijstje met potentiële versterkingen al lang geleden op de burelen van de directie achtergelaten, maar sinds het vertrek van Nourdin Boukhari ruim twee weken geleden is het op transfergebied dodelijk stil in Rotterdam West. Terwijl er wel degelijk geld in kas is.
Bonthuis keert vandaag terug van zijn vakantieadres en de beoogde nieuwe technisch manager Richard Grootscholten, de huidige hoofd opleidingen is eveneens op vakantie en bovendien nog niet vastgelegd voor zijn nieuwe functie.
Booy wacht de ontwikkelingen af en probeert intussen zijn spelersgroep klaar te stomen voor de competitiestart op 31 augustus tegen promovendus ADO Den Haag. Hoewel Sparta duidelijk nog niet klaar is voor de eerste krachtmeting van het seizoen, gaat de ploeg wel vooruit.
De Friese oefenmeester wil vooral conditioneel zijn slag slaan en heeft de afgelopen week in het Zeeuwse Cadzand geprobeerd een flinke basis te leggen. De deze zomer aangetrokken inspanningsfysioloog Jan Kluitenberg geeft de spelers voor elk duel een hartslagmeter en houdt de spelers op een laptop nauwkeurig in de gaten.
,,Het was een bijzonder zware week,’’ vertelde Kevin Strootman, die op basis van de constatering van Kluitenberg (‘hij zat in het rood’) werd gewisseld. De 18-jarige linkspoot lijkt zich moeiteloos aan te passen aan het niveau, al zegt hij zelf dat schijn af en toe bedriegt. ,,Vooral fysiek is het aanpoten. Het tempo ligt vaak drie keer zo hoog als in de jeugd. Toch voel ik me lekker. Ik ben goed opgevangen door de rest van de spelersgroep.’’
Dat dwingt hij uiteraard af met voetbalkwaliteiten. En daar is bij Strootman niks mis mee. ,,Toch kan het allemaal nog veel beter,’’ is hij zelfkritisch. ,,Ik heb deze voorbereiding ook nog geen goal gemaakt.’’
De middenvelder heeft de vacature van Nourdin Boukhari vooralsnog stevig in handen. Ook omdat Booy bij gebrek aan aankopen weinig keus heeft. Strootman weet dat de club zoekt naar een nieuwe linkermiddenvelder. ,,Ik volg die ontwikkelingen uiteraard, maar heb er geen invloed op. Zolang er niemand bijkomt, wil ik laten zien wat ik kan. De trainer is positief over mij. Persoonlijk en in de pers. Dat geeft vertrouwen.’’
Booy is blij met de vorderingen van zijn jeugdige pupil. ,,Maar ook Erik Falkenburg, Joshua John en Joey Godee laten iets zien. Het is heel jong, maar ze krijgen de ruimte.’’
Over het wel of niet aantrekken van stagiair Floribert N ’Galula heeft hij nog geen beslissing genomen. ,,Hij doet het niet verkeerd, maar hij moet beter zijn dan wat wij in huis hebben.’’
Zonde natuurlijk, maar ambitie lijkt me niet meer dan gezond. Vraag me wel af of Sparta direct 18.000 - 21.000 vol gaat krijgen, maar de ambitie lijkt me een goede zaak.quote:Sparta wil af van Het Kasteel
Door velen het mooiste stadion van Nederland genoemd, maar Sparta Rotterdam wil van Het Kasteel af. In het Rotterdamse onderkomen kunnen de toekomstplannen niet worden gerealiseerd.
Sparta heeft eerst de mogelijkheden onderzocht om het stadion te verbouwen en uit te breiden, maar dit blijkt technisch en financieel onmogelijk. In eerste instantie bleek een verbouwing slechts acht miljoen euro te kosten, maar nieuwe berekeningen lieten het dubbele van dat bedrag zien. "En dat is voor Sparta een onverantwoorde uitgave", aldus algemeen directeur Peter Bonthuis.
Het is nog onduidelijk waar het nieuwe stadion, dat plaats moet bieden aan 18.000 tot 20.000 supporters, gebouwd moet worden. Binnenkort zullen een aantal mogelijke locaties onder de loep worden genomen.
Bonthuis denkt dat een nieuw stadion een absolute noodzaak is om het voorbestaan als eredivisieclub op lange termijn te waarborgen. "Als je ziet dat ook clubs als ADO Den Haag en Heracles Almelo stadions bouwen en uitbreiden dan kunnen wij niet achterblijven", aldus de directeur tegenover RTV Rijnmond.
Ik heb hem zelf niet zien spelen, maar zijn optredens zijn volgens de bezoekers van de oefenwedstrijden van een niveau om te huilen zo slecht.quote:Floribert N'Galula heeft een contract getekend bij Sparta. De 20-jarige middenvelder trainde vanaf het begin van de voorbereiding mee en heeft de technische staf inmiddels voldoende overtuigd. N'Galula tekende tot een eenjarig contract met een optie voor nog een jaar.
"Het is een interessante speler, met het oog op de lange termijn", lichtte trainer Foeke Booy woensdagavond toe na de oefenwedstrijd tegen Iraklis Saloniki (1-2 verlies). "Ondanks zijn leeftijd is hij al ervaren. Floribert is een winnaar en dat soort types kunnen we goed gebruiken. Tijdens de twee trainingskampen die we in de voorbereiding hebben gehad, is bovendien gebleken dat hij goed in de groep past."
N'Galula werd geboren in Congo, maar verhuisde al snel naar België. Daar doorliep hij de jeugdopleiding van Anderlecht, waar hij werd weggekaapt door Manchester United. Daar speelde hij vier jaar, maar kreeg hij geen nieuw contract. Daarom moest hij in de zomer van 2007 op zoek naar een nieuwe werkgever. N’Galula liep onder meer stage bij RBC Roosendaal, maar werd daar afgetest. Hij tekende uiteindelijk bij het Deense Randers FC, maar verliet die club na zes maanden en nul wedstrijden.
Gauw weg met die man. En Falkenburg gewoon in de basis zetten, hoe jong hij ook is.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:15 schreef Stpan het volgende:
Er was zon, er was bier.......Prima avond beleefd!![]()
Over het voetbal, en zeker over onze laatste aanwinst Floribert N'Gulalulalalalala wil ik geen woorden vuil maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |