Theo Bos is weer de vaandeldrager bij de heren. Hij won de voorbije twee wereldtitels op de sprint. Kan hij er drie op rij winnen? (zijn vierde in totaal zou het zijn).quote:Heren:
BOS, Theo
HEIMANS , Levi
HUIZENGA, Jenning
LIGTHART, Pim
MOURIS, Jens
MULDER, Teun
SCHEP, Peter
SLIPPENS, Robert
STROETINGA, Wim
VELDT, Tim
Dames:
BINNENDIJK, Marlijn
HIJGENAAR, Yvonne
KANIS, Willy
VAN DIJK, Eleonora
VOS, Marianne
Opvallend dat de halve finale en finale van het heren sprinttoernooi al op vrijdag zijn. Voorgaande jaren was het meestal de afsluiter van het toernooi.quote:Wednesday 26 March 2008
Men Individual Pursuit
Men Scratch Race
Men Team Sprint
Women 500m Time Trial
Thursday 27 March 2008
Men Team Pursuit
Women Individual Pursuit
Women Team Sprint
Men Sprint Rounds & Quarter Final
Friday 28 March 2008
Men Points Race
Men Sprint Semi-final & Final
Women Team Pursuit
Women Sprint Rounds & Quarter Final
Saturday 29 March 2008
Men Madison
Men Keirin
Women Points Race
Women Sprint Semi-final & Final
Sunday 30 March 2008
Men Omnium
Men 1 Kilometre Time Trial
Women Scratch Race
Women Keirin
Eurosport zendt het nodige uit. Misschien de BBC ook nog wel.quote:Op maandag 24 maart 2008 21:45 schreef Wombcat het volgende:
's avonds op TV, neem ik aan?
quote:Op maandag 24 maart 2008 22:22 schreef TheArt het volgende:
Leather, niet Schep rijdt de puntenkoers, maar wel Pim Ligthart.
woensdag om 20.30quote:Op maandag 24 maart 2008 22:40 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Eurosport zendt het nodige uit. Misschien de BBC ook nog wel.
Ik ben ook benieuwd naar de ploeg die de Fransen gaan opstellen in de teamsprint. Met Pervis, Bauge, Sireau, Tournant en Bourgain kan je toch een puik team opstellen, maar ze zullen wel keuzes moeten gaan maken.quote:Op maandag 24 maart 2008 23:56 schreef wimderon het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar Ryan Bailey. Heeft een tijd minder gepresteerd doordat hij de motivatie miste en wat blessures kende, maar heeft sinds een tijdje de focus weer terug en verwacht zelf in Peking 'onverslaanbaar' te zijn. Was toch de laatste die Bos de baas was, ook al was Bos toen nog niet op het niveau van de afgelopen jaren...
Na het zwemmen dan.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:17 schreef TheVulture het volgende:
Erg benieuwd, als je nagaat dat het een paar jaar geleden op sterven na dood was in NL en nu ziet hoeveel kanshebbers erzijn![]()
Ook met het oog op de OS kan dit wel eens de meest succesvolle discipline voor NL worden in Peking
dat is juist het leuke aan sport iedereen is klopbaar dus ook de favorieten. NL zal heus de nodige medailles halen daar ben ik van overtuigd maar of het allemaal gouden plakken zijn valt af te wachten. Maar o.a Bos, Vos, Kanis en HIjgenaar moeten toch zeker succes kunnen boeken.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:55 schreef Leatherface het volgende:
Ik ben pessimistischer. Ik zie het zo weer gebeuren dat die Australiërs en/of Britten en Fransen steeds weer het goud voor de Nederlandse neuzen wegkapen in Peking.
Zwemmen idem dito met Australiërs en Amerikanen.
Moet zeker kunnen en met name Bos verdient het op basis van zijn geweldige loopbaan ook.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:10 schreef Bartoli het volgende:
[..]
dat is juist het leuke aan sport iedereen is klopbaar dus ook de favorieten. NL zal heus de nodige medailles halen daar ben ik van overtuigd maar of het allemaal gouden plakken zijn valt af te wachten. Maar o.a Bos, Vos, Kanis en HIjgenaar moeten toch zeker succes kunnen boeken.
Kijk in principe zijn Kanis en Bos straks de topfavorieten op de sprint in Peking (al hangt dat natuurlijk mede af van dit WK), maar naast die twee hebben ook de teamsprinters en Vos een grote kans op een medaille. Al kan het net zo goed helemaal niets worden. Dat kan natuurlijk ook de andere kant op werken. Iemand als Ligthart is nog geen favoriet, maar Pim is een groot talent en kan maar zo een medaille halen in Peking. Zelfde geld voor bijv. Mouris en Schep op de koppelkoers (al zijn die al een stuk meer door de wol geverfd en zijn die een stuk meer kanshebber). Op de ind. achtervolging bij beide na zie ik geen onderdelen waar Nederland geen medailles kan halen op de OS.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:10 schreef Bartoli het volgende:
[..]
dat is juist het leuke aan sport iedereen is klopbaar dus ook de favorieten. NL zal heus de nodige medailles halen daar ben ik van overtuigd maar of het allemaal gouden plakken zijn valt af te wachten. Maar o.a Bos, Vos, Kanis en HIjgenaar moeten toch zeker succes kunnen boeken.
Op de individuele achtervolging zou het mits eens goede dag ook nog van Mouris kunnen komen, tenminste als die meegaat doen in Peking.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kijk in principe zijn Kanis en Bos straks de topfavorieten op de sprint in Peking (al hangt dat natuurlijk mede af van dit WK), maar naast die twee hebben ook de teamsprinters en Vos een grote kans op een medaille. Al kan het net zo goed helemaal niets worden. Dat kan natuurlijk ook de andere kant op werken. Iemand als Ligthart is nog geen favoriet, maar Pim is een groot talent en kan maar zo een medaille halen in Peking. Zelfde geld voor bijv. Mouris en Schep op de koppelkoers (al zijn die al een stuk meer door de wol geverfd en zijn die een stuk meer kanshebber). Op de ind. achtervolging bij beide na zie ik geen onderdelen waar Nederland geen medailles kan halen op de OS.
Moet ik nog zien. Bij het zwemmen zijn er maar 2 afstanden waarvan je nu al weet dat het een medaille op gaat leveren normaalgesproken (50 meter vrij/4x100 vrij estafette). Daarnaast moet ik nog maar zien of Dekker en Van den Hoogenband uberhaupt medailles gaan pakken, laat staan gouden en denk ik dat Veldhuis op de 100 vrij blij mag zijn met brons. Zoals het er nu voorstaat liggen er meer medailles in het verschiet bij het baanwielrennen.quote:
Denk het niet hoor. Wiggins/McGee (eventueel Cancellara) zijn toch een niveautje te goed. En de jongens die daarachter komen zijn in principe ook beter.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:14 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Op de individuele achtervolging zou het mits eens goede dag ook nog van Mouris kunnen komen, tenminste als die meegaat doen in Peking.
Kanis topfavoriet lijkt me ietsje te optimistisch. Ik zou eerder zeggen mede-favoriet met Tsylinskaya, Meares en Pendleton. Je hebt ook nog Guo die thuis rijdt en die jonge Cubaanse, waarvan ik de naam even kwijt ben.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kijk in principe zijn Kanis en Bos straks de topfavorieten op de sprint in Peking (al hangt dat natuurlijk mede af van dit WK)
Je hebt gelijk ja. Moet hij wel rijden, want hij rijdt ook al de koppelkoers en ploegenachtervolging. Zwaar programma.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:14 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Op de individuele achtervolging zou het mits eens goede dag ook nog van Mouris kunnen komen, tenminste als die meegaat doen in Peking.
bron NOSTTquote:Ligthart is uitgesloten van WK baan
Pim Ligthart (19) is uitgesloten van deelname aan de WK baan in Manchester vanwege afwijkende bloedwaarden.
De renner uit de KrolStonE-ploeg kwam na de Ronde van het Groene Hart al niet fit naar Manchester. Zijn bloedwaarden bleven onder de vastgestelde limieten, maar de verhoudingen tussen die waarden waren verstoord, waarop hij op medische gronden werd geschorst. Ligthart zou in Manchester aan de puntenkoers meedoen.
Ook Robert Hayles, die deel uitmaakt van de Engelse achtervolgingsploeg, mag niet rijden. Zijn hematocrietwaarde was met 50,3 te hoog. Individueel zou de Brit op de achtervolging de eerste tegenstander zijn van Jens Mouris.
Hij is ook ziek, trainde gister niet. Net op radio 1 dat er een verstoord bloedbeeld is, dat houdt in dat er bij metingen te veel verschilde van elkaar. De dokter van de NL ploeg geeft later vandaag nog een uitgebreidere verklaring. Er was bij hem geen te hoog hematocrietwaarde vastgesteld volgens de dokter. We moeten nog even wachten op een uitgebreid verhaal.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:26 schreef TheVulture het volgende:
Klinkt niet als een 'positieve test' maar meer als een voorzorgsmaatregel uit gezondheidsoverwegingen als ik het zo lees.... wel sneu...
Denk dat het wel losloopt als ik het zo lees... ik denk dat die Brit met zijn te hoge hematocriet een wat groter probleem heeft...quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:38 schreef borisz het volgende:
[..]
Hij is ook ziek, trainde gister niet. Net op radio 1 dat er een verstoord bloedbeeld is, dat houdt in dat er bij metingen te veel verschilde van elkaar. De dokter van de NL ploeg geeft later vandaag nog een uitgebreidere verklaring. Er was bij hem geen te hoog hematocrietwaarde vastgesteld volgens de dokter. We moeten nog even wachten op een uitgebreid verhaal.
Zul je zien dat Wiggins er met het goud van doorgaatquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:15 schreef TheArt het volgende:
De eerste 20:
1 221 HUIZENGA Jenning NED 4:16.343
2 133 WIGGINS Bradley GBR 4:17.024
3 258 MARKOV Alexei RUS 4:18.242
4 240 ROULSTON Hayden NZL 4:18.334
5 15 MCGEE Bradley AUS 4:20.430
6 179 O'LOUGHLIN David IRL 4:20.910
7 18 ROBERTS Luke AUS 4:21.891
8 301 PHINNEY Taylor USA 4:22.358
9 96 TAULER LLULL Antonio ESP 4:22.654
10 279 DYUDYA Volodymyr UKR 4:22.728
11 262 SEROV Alexander RUS 4:22.742
12 29 CORNU Dominique BEL 4:22.786
13 88 ESCOBAR ROURE Sergi ESP 4:24.127
14 223 MOURIS Jens NED 4:24.475
15 241 RYAN Marc NZL 4:24.775
16 143 BARTKO Robert GER 4:25.142
17 20 THUAUX Phillip AUS 4:26.425
18 285 POPKOV Vitaliy UKR 4:27.039
19 203 JANG Sun Jae KOR 4:28.395
20 57 ALZATE ESCOBAR Carlos Eduardo COL 4:29.944
Dat verwacht ik ookquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:26 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Zul je zien dat Wiggins er met het goud van doorgaat
Probeerde net al naar een WR te zoeken, maar kon die niet vinden..quote:
Vanaf 20.20 live op Eurosport.quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:23 schreef tong80 het volgende:
Zien jullie de beelden ergens ? Op de BBC vanavond wel een samenvatting. Of is dat rechtstreeks ?
wat niet erg? een medaille op een WK mag er altijd zijn of het onderdeel olympisch is of niet. Je laat het niet zomaar liggen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:36 schreef TheArt het volgende:
Guerra dus goud.
Kanis 4e. Niet erg. Toch niet olympisch.
Tuurlijk is een medaille op een WK mooi meegenomen, maar ze zal er niet minder door slapen. Als dit bij het WK sprint gebeurt, zal ze er twee weken niet goed van zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
wat niet erg? een medaille op een WK mag er altijd zijn of het onderdeel olympisch is of niet. Je laat het niet zomaar liggen.
Zo te zien nietquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:39 schreef Bartoli het volgende:
kwam niet eerst de scratch, of was dat een foutje bij eurosport net?
ja dat is wel zoquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tuurlijk is een medaille op een WK mooi meegenomen, maar ze zal er niet minder door slapen. Als dit bij het WK sprint gebeurt, zal ze er twee weken niet goed van zijn.
Dat was mooi iddquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:40 schreef Leatherface het volgende:
Nu de scratch.
Vorig jaar nog briljant gewonnen door die Hong Konger.
Was inderdaad zonde voor Stroetinga.quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat was mooi idd![]()
Wel jammer voor Stroetinga toen, want die kwam nog sterk terug, maar te laat.
Er sterk idd. Ik had eigenlijk verwacht dat 'ie na die aanval wel gelost zou worden.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:09 schreef Ereinion het volgende:
Maar die wit-rus had het zeker verdiend. ik had gedacht dat zijn rol was uitgespeeld na die aanval in het begin.
Ja. Ben je echt by far de sterkste. En dan verlies je het ene jaar van een Hong Konger en het volgende van een Witrus, steeds op erg lullige wijze. Met alle respect overigens hoor, want in beide gevallen een terechte zege.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:06 schreef TheArt het volgende:
Even een late reactie: het is niet te geloven!
Zeg dat wel.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:13 schreef Leatherface het volgende:
Frankrijk wint met overmacht de teamsprint.
Zal erg moeilijk worden om de Fransen te kloppen ja. Nederland heeft wel goede kansen op het zilver.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:16 schreef Leatherface het volgende:
Die Fransen worden zeer moeilijk te kloppen op dit onderdeel, als ze dit niveau ook in Beijing op de piste weten te leggen.
Die Sireau kan trouwens een geduchte concurrent van Theo worden op de individuele sprint.
Vind ik niet, hoor. Volgens mij al voor de 3e keer op rij ofzo dat ze dit onderdeel winnen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:23 schreef Ambrosius het volgende:
Verrassend dat Frankrijk dat onderdeel wint toch.
NL toch netjes brons, al had ik stiekem wat meer verwacht.
Ik dacht dat GB de grote favoriet was eigenlijk.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:24 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Vind ik niet, hoor. Volgens mij al voor de 3e keer op rij ofzo dat ze dit onderdeel winnen.
Ja, ze waren ook wel een van de favorieten. Helemaal voor eigen publiek natuurlijk. Maar in de kwalificatieronde daarnet lieten de Fransen al weer zien de sterkste te zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik dacht dat GB de grote favoriet was eigenlijk.
Inderdaad, totaal niet verrassend. Als je ziet dat de Fransen t.o.v. de kwalificaties nog gewoon even Tournant voor Bourgain kunnen doen. Die hebben in de breedte veruit de beste sprinters. En met Sireau het grootste talent en misschien na Bos wel de tweede beste sprinter van de wereld. Dit worden een enorme concurrent voor Bos op de OS.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:24 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Vind ik niet, hoor. Volgens mij al voor de 3e keer op rij ofzo dat ze dit onderdeel winnen.
Over de gehele linie het sterkste vandaag.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:30 schreef Ericr het volgende:
Goud komt nog wel, dit is een mooi begin van het WK. Nederland toch 1 van de meest vooraanstaande landen in het baanwielrennen momenteel, hopen dat het zo blijft de komende jaren.
Alleen is de sprint meer dan alleen snelheid. Tactiek maakt gewoonweg 50% uit van het hele gebeuren en daarin is Bos gewoon de koning. Hoy zet de laatste jaren veel meer op de sprint dan dat hij ooit gedaan heeft.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:45 schreef Leatherface het volgende:
Dat wordt dus een hele taaie concurrent voor Bos straks.
Maar ik denk trouwens dat Chris Hoy ook nog een behoorlijke groeimarge heeft als die zich echt op de sprint gaat focussen de komende maanden.
En ook houd ik altijd nog wel rekening met een soort van 'comeback' van Bayley.
Postte er begin dit topic nog over, ben benieuwd of hij hier al op niveau is. Bayley heeft wat mindere jaren gekend door blessures en mentale problemen, maar verwacht zelf in Peking weer 'onklopbaar' te zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:37 schreef Leatherface het volgende:
Florian Rousseau is trouwens een echte legende. Als renner en als coach.
Ik ben trouwens benieuwd ook naar Ryan Bayley. Hele tijd weinig van gezien en gehoord. Is dat nou echt zo'n renner die zich helemaal op de Spelen focust?
Ik houd toch nog wel rekening met hem hoor. Het is toch nog steeds een beetje Bos zijn oude nemesis. En wat hij in Athene liet zien was echt van ongelofelijke klasse.
Sireau heeft natuurlijk wel het voordeel van een snellere eerste man. Op de sprint zelf gaat het natuurlijk ook om meer dan hard beuken alleen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:43 schreef TheArt het volgende:
Sireau was in de strijd op de plakken net iets sneller dan Bos (17,719 om 17,730).
Dat Hoy ook tactisch kan rijden twijfel ik niet zo aan.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:48 schreef TheArt het volgende:
[..]
Alleen is de sprint meer dan alleen snelheid. Tactiek maakt gewoonweg 50% uit van het hele gebeuren en daarin is Bos gewoon de koning. Hoy zet de laatste jaren veel meer op de sprint dan dat hij ooit gedaan heeft.
En een ploeggenoot die zorgt dat Bos je niet inhaaltquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Daar is ook het nodige tactische vernuft (en lef natuurlijk) voor nodig.
In principe zou dat kunnen natuurlijk, maar de vraag is of Stroetinga zelf zo'n wegcarriere wil. Buiten dat vallen beide niet te vergelijken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 00:51 schreef DutchSL het volgende:
Jammer dat Stroetinga net te laat kwam op de scratch, zou die net als Napolitano op de weg ook een goede sprinter kunnen worden?
Nederland valt ietwat tegen dat toch maar medaille kansen waren toch gering. Hun beste ranking in een WB was ooit 4e dacht ik maar beter dan dat had je sowieso nu niet hoeven verwachten.quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:14 schreef TheVulture het volgende:
Valt Nederland nou tegen of was op deze discipline niet veel verwacht
http://player.narrowstep.tv/skins/0018/nsp.aspx?player=ucitvquote:Op donderdag 27 maart 2008 14:23 schreef wimderon het volgende:
Voglens m'n gids zou de BBC er vanaf 14.00 live bij zijn, maar in plaats daarvan zie ik een film over een zeeotter![]()
Ja ok, maar tv kijkt toch beter.quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:25 schreef Bartoli het volgende:
[..]
http://player.narrowstep.tv/skins/0018/nsp.aspx?player=ucitv
Als je thuis was ookquote:Op donderdag 27 maart 2008 14:28 schreef Bartoli het volgende:
[..]
dat wel maar ben nu niet thuis, dus dan moet ik het hiermaar meedoen
SMS6 zend baanwielrennen uit?quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:31 schreef TheArt het volgende:
Whahah. Wie is de huidige wereldkampioen sprint. A: Theo Bos, B: Eddy Merckx of C: Michael Rasmussen
Raar dat hij alsnog de overwinning krijgt. Zoals de commentatoren ook zeiden: hij heeft nooit binnen de rode lijn gesprint.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:25 schreef Ericr het volgende:
Hoy verslagen
Elk land mag maar drie vrouwen afvaardigen. Kanis en Vos lijken sowieso zeker, Hijgenaar ook redelijk zeker, al rijdt die laatste niet overtuigend nu.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees net dat Ellen van Dijk ondanks die 5e plaats niet naar de Spelen mag, wat is daar de reden van... aan welke eis moest ze dan wel niet voldoen
Nee, klopt niet. De wereldkampioen, de wereldkampioen van de B-landen (ik wist niet eens dat dat bestond), de wereldbekerwinnaar en de eerste negen van de wereldranglijst plaatsen zich voor de Spelen. Van Dijk staat daarop pas 12e. Houvenaghel, die nu om het brons rijdt, staat bijv. 11e. Van Dijk had eigenlijk wereldkampioen moeten worden om te gaan.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Elk land mag maar drie vrouwen afvaardigen. Kanis en Vos lijken sowieso zeker, Hijgenaar ook redelijk zeker, al rijdt die laatste niet overtuigend nu.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, klopt niet. De wereldkampioen, de wereldkampioen van de B-landen (ik wist niet eens dat dat bestond), de wereldbekerwinnaar en de eerste negen van de wereldranglijst plaatsen zich voor de Spelen. Van Dijk staat daarop pas 12e. Houvenaghel, die nu om het brons rijdt, staat bijv. 11e. Van Dijk had eigenlijk wereldkampioen moeten worden om te gaan.
Nou weet ik niet precies of dat hier voor 100% op gaat, omdat Vos natuurlijk ook op de weg start, maar de regel is dus maximaal 3 vrouwen per land. Dus zelfs als Van Dijk had voldaan aan de eisen, was het niet zeker geweest.quote:TRACK:
ATHLETE NUMBERS:
The overall athlete number across the four cycling disciplines is a target total
of 500 athletes (men and women).
MAXIMUM NUMBER OF ATHLETES PER NOC
Individual events: An NOC can enter a maximum of 2 riders per individual event, except for the points race, for which the NOC is limited to only 1 rider per event (1 man and 1 woman). Team events: An NOC can enter 1 team per event. The total number of riders per NOC for track events is 11 men and 3 women.
ALLOCATION OF QUALIFICATION
Qualification is allocated to the NOC
Bos zat achter Hoy die achterom zat te blieken, Bos reed uit zijn gezichtsveld, toen Hoy omkeek schoot Bos onderdoorquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Net te laat. Wat gebeurde er?
quote:
Dat gaat hier 100% op, maar Hijgenaar is om dezelfde reden als Van Dijk ook nauwelijks zeker van Peking. Dus de kans is groot dat we maar met 2 vrouwen op de baan naar Peking gaan.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
[..]
Nou weet ik niet precies of dat hier voor 100% op gaat, omdat Vos natuurlijk ook op de weg start, maar de regel is dus maximaal 3 vrouwen per land. Dus zelfs als Van Dijk had voldaan aan de eisen, was het niet zeker geweest.
Dat is waar.... maar het was ook lekker geweest om als onbetwistbare topfavoriet naar zo'n OS te gaan.... dat schier onklopbare is ie nu wel kwijtquote:Op donderdag 27 maart 2008 21:10 schreef Leatherface het volgende:
Jammer, maar misschien een goede les voor Beijing.
Ja, hij maakt het hele WK al geen super indruk op mij. Maar dat thuis-voordeel hebben de britten in Peking nietquote:Op donderdag 27 maart 2008 21:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is waar.... maar het was ook lekker geweest om als onbetwistbare topfavoriet naar zo'n OS te gaan.... dat schier onklopbare is ie nu wel kwijt
Dat was ie sowieso niet hoor.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is waar.... maar het was ook lekker geweest om als onbetwistbare topfavoriet naar zo'n OS te gaan.... dat schier onklopbare is ie nu wel kwijt
Nou volgens mij was ie toch al grote tijd ongeslagenquote:
Op de sprint misschien, maar op de keirin liep ie toch ook wel tegen enkele nederlagen aan.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou volgens mij was ie toch al grote tijd ongeslagen
Wel wat slapjes van 'm.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:28 schreef TheArt het volgende:
Bos laat em lopen.
Is dat zo ja? Op zich heb je toch wel genoeg tijd om twee keer per jaar in absolute topvorm te zijn?quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:28 schreef rubbereend het volgende:
jammer, maar Bos heeft allang aangegeven niet in topvorm te (willen) zijn en dat de topspanning er ook al niet opstaat. Maargoed Bos wil altijd winnen alleen al om de tegenstanders te inponeren.... dus dit zal hij wel voelen
Zeker als er een half jaar tussenzit, moet dat mogelijk zijn.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Op zich heb je toch wel genoeg tijd om twee keer per jaar in absolute topvorm te zijn?
Ik vind het ergens ook wel weer goed. Hij laat zien dat hij er echt doodziek van is. Aan de andere kant kan je dan ook weer redeneren dat hij zich te goed voelt voor plaats 5 t/m 8, maar dat geloof ik niet.quote:
Dat laatste straal je er vooral mee uit.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vind het ergens ook wel weer goed. Hij laat zien dat hij er echt doodziek van is. Aan de andere kant kan je dan ook weer redeneren dat hij zich te goed voelt voor plaats 5 t/m 8, maar dat geloof ik niet.
Volgens mij voelt hij zich ook te goed voor plaats 5 tm 8, en dat is ook logisch, alles lager dan een overwinning is gewoon een teleurstelling voor hem. Laat hem zijn krachten maar sparen voor de Keirin.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vind het ergens ook wel weer goed. Hij laat zien dat hij er echt doodziek van is. Aan de andere kant kan je dan ook weer redeneren dat hij zich te goed voelt voor plaats 5 t/m 8, maar dat geloof ik niet.
wat mij bij staat van Bos is dat hij zich voorstaat één keer per jaar enorm te pieken.... en dat is dan voor dit jaar niet bij het WK. De voorbereiding ligt natuurlijk ook heel onnatuurlijk aangezien de OS totaal buiten het baanwielerseizoen vallen. Dus is de voorbereiding daar opafgestemd en zozeer op het WK.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Op zich heb je toch wel genoeg tijd om twee keer per jaar in absolute topvorm te zijn?
Ik vind het wel een beetje sneu dat ie het nu zo laat lopen...
blijft raar, in andere takkenv an sport worden de Olympische programma's van mannen en vrouwen steeds meer gelijk getrokken maar hier nietquote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:53 schreef thettes het volgende:
Toch onzinnig dat het damesprogramma zo veel minder voorstelt.
het zegt misschien niet alles maar dat ze goede papieren moeten hebben om Pendleton van haar troon te stoten mag duidelijk zijnquote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:44 schreef TheArt het volgende:
Kanis uiteindelijk 6e en Hijgenaar 10e.
Pendleton ruim de snelste. Maar goed, dit zegt nog niet al te veel.
Maar dat was al van tevoren bekend.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
het zegt misschien niet alles maar dat ze goede papieren moeten hebben om Pendleton van haar troon te stoten mag duidelijk zijn
dat is zo maar toch valt me die 6e tijd van Kanis ietwat tegen of ze moet dit met opzet gedaan hebben om wa krachten te sparenquote:
zijn dit niet ook 2 heats? of is dat pas vanaf de kwartfinalequote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:05 schreef TheArt het volgende:
Gong, de nummer 4, is eruit tegen Grishina.
Nope, in de 16e en de 8e finales maar één heat. De verliezers van de 8e finales gaan naar de herkansingen. Die Gong is uitgeschakeld.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:09 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zijn dit niet ook 2 heats? of is dat pas vanaf de kwartfinale
Nee, dit was opzet. Je moet toch wat proberen. Je zag die Franse coach haar ook een enorme duw geven om zo snel mogelijk op gang te komen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:12 schreef Bartoli het volgende:
Clair vergist zich in 1 rondje volgens mij
ze had dit ook een half rondje later kunnen doen en die Tsylinskaya kunnen verrassen. Dit was gewoon suicide.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, dit was opzet. Je moet toch wat proberen. Je zag die Franse coach haar ook een enorme duw geven om zo snel mogelijk op gang te komen.
Tuurlijk doet hij mee op de keirin.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:07 schreef northernlight81 het volgende:
Beetje jammer dat hij niet om de 5e plek heeft gevochten. Maar dat zal louter de teleurstelling geweest zijn en eigen telt het ook niet, alleen een podium telt mee.
Maar hij doet toch wel op meer onderdelen mee, zoals die keiring?
vroeg ik me ook al af.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:28 schreef TheArt het volgende:
Waarom is die Rowsell bijna helemaal kaal op een paar kleine plukjes aan de achterkant van haar hoofd na
En Nederland op 0 x goud, vrees ik.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:31 schreef TheArt het volgende:
Ik zie die Britten nog wel aan minstens 10x goud komen op deze manier (Hoy op de sprint, keirin en de kilometer) en Pendleton op de sprint en keirin.
Dat zou best kunnen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:51 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En Nederland op 0 x goud, vrees ik.
Dan krijg je 20 punten.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:18 schreef leroytje het volgende:
Uhm wat gebeurd er precies als je een ronde voorsprong hebt?
Vind het wel een leuke sport, maar ben er nog niet zo in thuis..
Dank uquote:
Jep, aansluiten bij de groep.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Goede vraag. Ik denk aansluiten bij de grote groep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |