Hmmm, da's waar. Geloof trouwens niet dat ik daar eerder van gehoord heb, E2200, is dat een nieuw budgetmodel?quote:Op zondag 23 maart 2008 17:07 schreef FJD het volgende:
Zou ik op z'n minst nog voor de 2200 gaanVoor 16,- is die 400mhz wel leuk meegenomen.
Waarom zou je minder dan 2 GB geheugen erin gaan stoppen? Het kost geen drol tegenwoordig (net als hardeschijven) en is alleen maar voordelig. 60 euro is niet duur voor een degelijke kast (je wilt ook geen gammel kloteding met lawaaierige fans) en die 512 MB op die kaart zegt niks, het is gewoon een budgetmodel.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:50 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Trouwens voor wat de TS wil doen met zijn pc geven jullie nog steeds te hoge dingetjes.
2 GB ram - een pc kast voor 60,- een 320 Gb hdd, 512 video geheugen kaart
heeft ie allemaal niet nodig
Voor 17,- zit er een extra gb in. Ook in XP is het voor dat bedrag zeker geen slecht idee. Kast blijft altijd persoonlijk. Daar kan nog wel een euro of 30,- vanaf. De HDD moest groter dan 250gb+ zijn en de VGA kaart is al zo compleet ruk. Als je daar nog verder op bezuinigd dan kun je echt net zo goed onboard nemenquote:Op zondag 23 maart 2008 17:50 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Trouwens voor wat de TS wil doen met zijn pc geven jullie nog steeds te hoge dingetjes.
Neemt allen nog even de startpost door,
Voegt dus echt wel wat toe. Probeer jij maar eens Half-Life 2 of een andere semi-oude game op een onboard chippie te spelen, dat gaat met een goedkope kaart toch effe beter.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:53 schreef FJD het volgende:
Tenzij TS nog wat met HTPC wil gaan doen zou ik voor onboard gaan (mits kosten lager zijn). Volgens mij voegen kaarten op dat niveau echt helemaal niets toe. Misschien als je echt oude spellen gaat spelen?
Dan zou ik de OP ook nog eens goed lezen.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:50 schreef Dutch_Nelson het volgende:
TS wil een lage specs pc maar neemt wel vista? :S
XP misschien een idee? ( veel beter ook )
Neemt allen nog even de startpost door,
internetten, series kijken en verslagen voor school schrijven. Programma's die ik veel gebruik: FireFox, Word, Excell, Paint, Nero, Media Player en Live Messenger.
Kortom, TS wil zelf 2GB. En op het moment kost het toch niet veel, dus zoals de anderen boven mij al aangeven is er eigenlijk geen reden waarom je het niet zou doen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Excell, Paint, Nero, Media Player en Live Messenger. Wat ik nu wil is een goedkope PC (300, max 400 euro) die dit allemaal kan zonder gedoe. Vereisten: USB 2.0 aansluitingen aan de voorkant, 2GB RAM en 250 GB+ HDD
same here, en dat op een systeem met 1,5GB ram...quote:Op zondag 23 maart 2008 18:33 schreef ElmarO het volgende:
En met Vista is weinig mis. Draait hier al meer dan een jaar stabiel en zou absoluut niet terug willen naar XP.
Je betaald EUR 100,00 meer voor een niet beter-systeem. Kijk eens een paar posts boven je, naar het systeem wat ik inelkaar heb gezet.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:59 schreef Kriegel het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtsysteempje voor een habbekrats. Zelfs de goedkoopste Core 2 Duo is razendsnel, een sloot geheugen erin (XP gaat als de brandweer, Vista ook lekker), het moederbord heeft al een goede geluidschip on-board, de kaart heeft UVD (handig als je filmpjes in HD wilt kijken, ontlast je CPU) en kan zelfs nog hartstikke goed games spelen mits ze wat ouder zijn, toch mooi meegenomen. Al met al dus bepaald geen sloeber PC maar toch lekker goedkoop.![]()
Kast kun je natuurlijk weglaten als je er al een hebt, wees dan wel zeker dat daar al een ventilator in zit. Deze heeft ze in ieder geval al mooi ingebouwd, twee geruisloze van 120mm. Heb 'm zelf, ideaal ding als je geen fancy bullshit wil. Overigens twee USB 2.0 poorten aan de voorkant + een zooi aan de achterkant en één Firewire, maar dat is tegenwoordig wel standaard.
Azerty is dit trouwens, voor 50 euro erbij zetten ze 'm voor je in elkaar.
Barebone (AM2)quote:Op maandag 24 maart 2008 22:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
@ Saban: Ik kan je eerste optie (Asus V3-M2A690G (Behuizing, voeding, moederbord) EUR 115,00) niet vinden? Staat dat onder behuizing, voeding of moederbord?![]()
Heb ik ook op mijn laptop, draait prima hoor.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:03 schreef saban het volgende:
[..]
Goedkoopste systeem van ze is 499,00. Krijg je 1GB geheugen met Windows Vista. Heel erg slim ja, 1GB & Vista
Lezen?quote:Op maandag 24 maart 2008 23:13 schreef TubewayDigital het volgende:
2e hands?
Ik wil 'm voor thuis hebben en dan vind ik een laptop niet handig genoeg.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 10:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Voor iets meer geld heb je ook wel een laptop(je), de EEE-PC bijvoorbeeld.
Of wil je echt een vaste PC omdat je al wat randapparatuur hebt?
Waar net nog een 900MHz processor in zit met erg weinig geheugen, doe maar nietquote:Op dinsdag 25 maart 2008 10:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Voor iets meer geld heb je ook wel een laptop(je), de EEE-PC bijvoorbeeld.
Of wil je echt een vaste PC omdat je al wat randapparatuur hebt?
Duidelijk, dan is zo'n Asus barebone inderdaad wel een goede voor jou.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 10:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil 'm voor thuis hebben en dan vind ik een laptop niet handig genoeg.
de AMD X2 is niet de snelste en overal wordt aangeraden een Core 2 duo te nemen van intel.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:36 schreef mighty_myte het volgende:
goed topic.
vroegah stak ik zo twee voodoo2-kaarten in SLI en kende elke processor en slot,
tegenwoordig weet ik echt niks meer.
mijn AMD athlon 1400 begint wel wat traag te worden. call of duty 2 doet het nog prima
op 1280x1024, maar dat is ook wel de grens ben ik bang.
die AMD X2 Processor is de shit die je tegenwoodig moet hebben?
en is 1 GB RAM genoeg voor XP of moet je alweer 2 GB hebben?
de snelheden van het geheugen en de GPU moet worden opgelet, evenals de hoeveelheid geheugen.quote:nu alleen mijn hamvraag, hoe kies je in godsnaam een videokaart,
wat zijn belangrijke dingen?
HD decoder zit sinds de geforce 8xxx serie van nvidia standaard op de hogere kaartenquote:ik wil wel call of duty 4 kunnen spelen en mijn tv kunnen aansluiten.
verder heb ik geen 19" CRT scherm dus HD en HDMI enzo hoeft allemaal niet zo nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |