Space asperges met een vleugje XTC?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:14 schreef chufi het volgende:
[ afbeelding ]
Nou wat zijn ze allemaal blij, gewoon te geil gegeten volgens mij met die asperges en zo ..
Klopt, vermogen verkregen na het sluiten van een huwelijk op huwelijkse voorwaarden valt onder de gemeenschap van goederen, slechts de zaken die voor het sluiten van het huwelijk op huwelijkse voorwaarden tot de "persoonlijke boedel" van de echtelieden behoorden blijven uitsluitend eigendom van die persoon.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:15 schreef mazaru het volgende:
[..]
Zelfs al zou die trouwen op huwelijkse voorwaarden. En hij zou tijdens dat huwelijk de prijs winnen. Dan zou die dat geld toch moeten delen bij een scheiding. Aangezien hij dat geld won tijdens het huwelijk.
Of zie ik dat nu verkeerd?
Helemaal juist. Beter een deel van DE POEN dan helemaal niks. Kwestie van veliigstellen van DE POEN, al is het niet de volle pot.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:15 schreef mazaru het volgende:
[..]
Zelfs al zou die trouwen op huwelijkse voorwaarden. En hij zou tijdens dat huwelijk de prijs winnen. Dan zou die dat geld toch moeten delen bij een scheiding. Aangezien hij dat geld won tijdens het huwelijk.
Of zie ik dat nu verkeerd?
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:21 schreef Leandra het volgende:
Thnx Varen![]()
[..]
Klopt, vermogen verkregen na het sluiten van een huwelijk op huwelijkse voorwaarden valt onder de gemeenschap van goederen, slechts de zaken die voor het sluiten van het huwelijk op huwelijkse voorwaarden tot de "persoonlijke boedel" van de echtelieden behoorden blijven uitsluitend eigendom van die persoon.
De winst zou dus idd gedeeld moeten worden.
En diezelfde voorwaarden gelden ook voor een homo-huwelijk?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:21 schreef Leandra het volgende:
Thnx Varen![]()
[..]
Klopt, vermogen verkregen na het sluiten van een huwelijk op huwelijkse voorwaarden valt onder de gemeenschap van goederen, slechts de zaken die voor het sluiten van het huwelijk op huwelijkse voorwaarden tot de "persoonlijke boedel" van de echtelieden behoorden blijven uitsluitend eigendom van die persoon.
De winst zou dus idd gedeeld moeten worden.
Een "oprecht" huwelijk kun je natuurlijk geen deal noemen.... zeker niet omdat de redactie in het verleden al meerdere malen een poging heeft gedaan een huwelijk in DGK te laten plaatsvinden.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:25 schreef coldstar het volgende:
Laat ik nou altijd begrepen hebben dat er geen deals gemaakt mogen worden onder elkaar. Volgens mij als je trouwt, is die deal eral. Of een van de twee zou de villa vrijwillig moeten verlaten......volgens mij is het allemaal lulkoek dat hele trouwen.
Huub-Claire zou alleen maar een paar leuke tv-plaatjes kunnen opleveren, Huub-Jaap zou betekenen delen van de pot. (denk ik dan)quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:25 schreef coldstar het volgende:
Laat ik nou altijd begrepen hebben dat er geen deals gemaakt mogen worden onder elkaar. Volgens mij als je trouwt, is die deal eral. Of een van de twee zou de villa vrijwillig moeten verlaten......volgens mij is het allemaal lulkoek dat hele trouwen.
Wat heb ik nou weer verkeerd gedaanquote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:28 schreef coldstar het volgende:
[quote]Op vrijdag 21 maart 2008 23:22 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Helemaal juist. Beter een deel van DE POEN dan helemaal niks. Kwestie van veliigstellen van DE POEN, al is het niet de volle pot.
[/quote
Als dat zo is dan kan hij inderdaad veel beter met Jaap touwen. Ik denk dat hij met Claire weinig kans maakt, omdat ik denk dat Calire helemaal niet gaat winnen.
Volgens mij mag er voor de wet geen verschil gemaakt worden tussen een homo-huwelijk en een hetero-huwelijk, en gezien in NL het homo-huwelijk echt gelijk staat aan een hetero-huwelijk zou het qua voorwaarden ook niet mogen uitmaken.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
En diezelfde voorwaarden gelden ook voor een homo-huwelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |