abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 februari 2011 @ 19:27:53 #101
97079 Jeff89
Conquer All
pi_93115676
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:42 schreef RickoKun het volgende:

[..]

:@ :@ Oh jee! Nouja om discussie te vermijden zal ik het over MIJN favo's hebben en dat zijn:

Zowel de Big Mac als de Big King (XXL)! Wel jammer dat ik van de big mac altijd gigantisch moet schijten naderhand :') (en de burgerking hun broodjes zijn vaak ietsje te droog!)
BurgerKing broodjes zijn idd vaak wat aan de droge kant.. Daar staat dan wel verse, knapperige sla tegenover, iets wat bij de Mac vaak weer ontbreekt. En UIEN! :9~
BigKing XXL vind ik niet lekker door de saus, zelfde geldt trouwens voor de BigMac.. Eerste 2 happen gaan wel, en dan ben ik 't meteen zat.. Volgens mij is die saus vergelijkbaar?

De Whopper imitatie van de Mac (Big Tasty) vind ik trouwens ook vies.. Wederom door die vage saus. Ik wil gewoon mayo en ketchup :@
  maandag 21 februari 2011 @ 19:30:09 #102
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_93115829
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:27 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

BurgerKing broodjes zijn idd vaak wat aan de droge kant.. Daar staat dan wel verse, knapperige sla tegenover, iets wat bij de Mac vaak weer ontbreekt. En UIEN! :9~
BigKing XXL vind ik niet lekker door de saus, zelfde geldt trouwens voor de BigMac.. Eerste 2 happen gaan wel, en dan ben ik 't meteen zat.. Volgens mij is die saus vergelijkbaar?

De Whopper imitatie van de Mac (Big Tasty) vind ik trouwens ook vies.. Wederom door die vage saus. Ik wil gewoon mayo en ketchup :@
Daar zou je inderdaad best wel eens gelijk in hebben, dat die sauzen overeenstemmend zijn!
De big tasty vind ik zelf ook niet te pruimen (maar dat komt omdat ik niet zo'n fan ben van gebakken spek), overigens vind ik een whopper ook erg lekker! (Om maar niet te spreken van een Double whopper, geniaal die dingen!)
pi_93116182
Gewoon bij de Febo uit de muur :+

1,75 en dan heb je gewoon een broodje met wat sesamzaad, dezelfde als die bij de AH, met een mini burger, sla en saus.

Nothing to see here, carry on
  maandag 21 februari 2011 @ 19:45:22 #104
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_93116649
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:36 schreef RijstNatie het volgende:
Gewoon bij de Febo uit de muur :+

1,75 en dan heb je gewoon een broodje met wat sesamzaad, dezelfde als die bij de AH, met een mini burger, sla en saus.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die kaasburger :D
  maandag 21 februari 2011 @ 19:58:15 #105
97079 Jeff89
Conquer All
pi_93117471
Febo Grillburger is idd zeer acceptabel, zeker voor de prijs.. Die van de Smullers zijn dan weer behoorlijk smerig.. Verder ken ik geen burger-uit-de-muur..
pi_93145773
Als je snel bent BeatBurger te Rotterdam. Tijdelijk restaurant (slooppand). Vers gemaakte heerlijke rundvlees en vega-burgers.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_93164811
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:58 schreef Jeff89 het volgende:
Febo Grillburger is idd zeer acceptabel, zeker voor de prijs.. Die van de Smullers zijn dan weer behoorlijk smerig.. Verder ken ik geen burger-uit-de-muur..
broodje hot shot van Charlie Chiu op utrecht centraal geen idee of hij op meer plekken zit. Maar ik kan het meestal niet laten om er een uit de muur te halen als ik er langs loop ;(

Oh en het broodje "the biggest jack" van een restaurant hier in de buurt. 1.2 kilo vlees . Moet hem nog een keer gaan halen xD
http://www.jacksgrillhouse.nl/jacksspecials.htm

[ Bericht 7% gewijzigd door loonytik op 22-02-2011 19:37:22 ]
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:34:29 #108
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_93165016
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:30 schreef loonytik het volgende:

Oh en het broodje "the biggest jack" van een restaurant hier in de buurt. 1.2 kilo vlees . Moet hem nog een keer gaan halen xD
Dat vind ik vaak dan weer niets :@ :@
Begrijp me niet verkeerd, die hamburger zal vast heerlijk smaken, maar op de helft heb ik het dan wel weer gehad met de smaak (zeg maar verzadigd genoeg) :@

Maarja, kom maar ergens bij een restaurant waar ze goedkoop kleine porties vlees aanbieden :')
pi_93165547

deze heb ik net op :9
Ja doei.
pi_93171253
quote:

[..]

broodje hot shot van Charlie Chiu op utrecht centraal geen idee of hij op meer plekken zit. Maar ik kan het meestal niet laten om er een uit de muur te halen als ik er langs loop ;(

¤15 voor 1,2kilo. Dat zal kwaliteit zijn ^O^ :')
pi_93171357
Een zelfgebakken hamburger natuurlijk, kan je zelf de kruiden en de hoeveelheid zout bepalen
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_93171557
Ik ga hier zo lamsburgers bakken :9
pi_93503398
pi_93505640
Slowcooking naar een hoger plan getrokken? :+
pi_93505734
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:04 schreef tjoptjop het volgende:
Slowcooking naar een hoger plan getrokken? :+
Acht dagen garen, minstens :P
pi_93523238
BurgerBar *O* *O*
pi_93528867
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 00:56 schreef DesertRose het volgende:
BurgerBar *O* *O*
En welke burger raad je daar aan. Ik ben vrijdag in Amsterdam nl en wil het wel eens gaan proberen :9
pi_93529125
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:46 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

deze heb ik net op :9
Zelfbouw gevaarte +1!

voor 2 personen
250gr runder gehakt
1 ei
1 ui (gesnippert en gefruit)
1/2 groene paprika (fijn gesneden en gefruit)
1 tl knoflook poeder
1 el thaise vissaus (kikkoman kan ook, of anders zoute ketjap)
1 el oregano (of bieslook voor een leuke twist)
1 of 2 el broodkruimels
2 plakjes cheddar

Mengen tot een mooi consistent 'deegje'. Maak je hamburger zo groot je wil, bak in een koekenpan of in de oven (20 min, 200 graden) tot mooi bruin.

Broodje en garnering naar keus.
Zelf vind ik het erg lekker bereid uit de oven (minder vet voor het gevoel) op een kaiserbroodje met jonge bladsla.

Oh en een goede hamburger heeft geen saus nodig :Y)
pi_93529459
Jezus wat gooi jij er wel niet in zeg.... :D

Wat is er mis met goed rundvlees en na het bakken even zout en peper, dat zijn imho de lekkerste :P
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:25:21 #120
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_93529849
Da's saai. Zeker als je gewoon gehakt gebruikt. Bah, moet er niet aan denken zeg, een hamburger van gehakt met alleen peper en zout.
Aan een hamburger in de oven gegaard uitgedroogd trouwens ook niet.
pi_93529915
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:25 schreef RobinOok het volgende:
Da's saai. Zeker als je gewoon gehakt gebruikt. Bah, moet er niet aan denken zeg, een hamburger van gehakt met alleen peper en zout.
en garnituur natuurlijk :')

Maar wel goed rundvlees gebruiken, niet kiloknaller gehakt (dat zou ik niet eens rood willen eten :P )
pi_93529928
Die van mijn foto, voor twee stuks:
- 300 gram lamsgehakt
- eitje
- Eetlepel bloem
- Handje gesneden verse munt
- Schepje komijn
- Schepje gemalen korianderzaad
- Paar tenen knoflook
- Beetje pul biber om het wat pikanter te maken (niet te veel :-) ).
- Scheutje zoute soja
- Klein beetje zout
- Zwarte peper

Daar burgers van kneden en de pan in.

Ook lekker, vegaburgers:

- 250 gram kikkererwten
- Flinke hand walnoten
- Flinke hand kastantjes
- Eitje
- Klein handje cashews
(Blender in, en dat is dan je vega-vlees).

In de pan en later er kort doorheen blenderen
- Mosterdzaad
- Zwarte peper
- Komijnzaad
- Korianderzaad
Mee blenderen zonder dat het in de pan is geweest:
- Veel knoflook
- Rode peper
- Kurkuma
pi_93530072
quote:

[..]

Is het echt 1,2 kg vlees, of totaal gewicht?? Ik had 1,4 kg hamburger gegeten! Vlees zelf weegt 1 kg! Je krijgt een groot broodmes bij. :) Zie www.boothuisdetroost.nl
pi_93530165
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:31 schreef AdBlocker het volgende:

[..]

Is het echt 1,2 kg vlees, of totaal gewicht?? Ik had 1,4 kg hamburger gegeten! Vlees zelf weegt 1 kg! Je krijgt een groot broodmes bij. :) Zie www.boothuisdetroost.nl
Bah. Dat is voor mij een weekconsumptie aan vlees.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:34:26 #125
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_93530195
Nou, dan ga ik mijn laatste creatie hier ook nog eens neerplempen. Met lekker veel smaakmakers door het vlees gemengd. ;)

Had nog wat simpele biefstukjes over die op moesten, dus hup door de gehaktmolen en aangemaakt met:
2 el fijngehaktje sjalot
2 el fijngehakte koriander
1 lenteuitje in ringetjes
1 knoflookje, geraspt
1 eierdooier
0,5 tl citroenrasp
0,25 tl shichimi togarashi
1 tl zout
1 tl grofgemalen peper
1 el sesamzaadjes met rooksmaakje (kun je door 't vlees mengen of later erop strooien)

Op een ciabattaatje, ook even gegrilld naast de hamburger
Plakjes tomaat, rode ui, nog wat koriander voor de kleur en dan Tonkatsu saus en Kewpie mayonaise

Was zomaar een experimentje, maar daarna nog eens gemaakt en lief vond 'm ook erg lekker. :P
Maar in zo'n lamsburgertje is ook niet te versmaden, moet ik ook gauw weer eens doen. Yum!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')