Al zullen de wilders fanboi's wel weer a-la wilders roepen dat het onzin is, maar er verder niet op ingaan:quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:20 schreef nonzz het volgende:
Hebben we inmiddels al 1 goed argument?
Zeker weten Xith. In mijn ogen zijn de islam, het jodendom en christendom 3 versies van hetzelfde verschijnsel: mono-theisme. Die ideologie leidt er toe dat je ervan uit gaat dat goed en kwaad vaststaande begrippen zijn, los van tijd en ruimte. Iets dat groter is dan wijzelf. Ik ga er juist van uit dat we goed en kwaad zelf scheppen, het is dus een mening, geen feit. Daarom ben ik fel tegen de doctrines van deze geloven. Ik vind echter wel dat discussie erover vrij staat. Maargoed even on-topic: van mij hoeven religieuze scholen in het algemeen niet met staatsgeld aangemoedigd te worden. Als jij een geloof wilt onderwijzen, doe je dat maar lekker van je eigen centen, niet van de mijne. Onderwijs moet toegankelijk zijn, religie hoeft niemand voor een ander te betalen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:25 schreef Xith het volgende:
Even een vraagje tussendoor, sneaky, elke keer als je de islam eruit filtert ('geen subsidie moslimscholen, moskeeen'), bedoel je dan ook de christelijke versies?
En ben je nou echt bang voor terrorisme, iran en de gewone moslim-man...? Dan ben je imo wel heel erg geindoctrineerd...
in die landen discrimineren zij tenminste niet!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wilders slaat af en toe door, maar ik snap wat hij bedoelt en voelt: ik sta ook niet voor een maatschappij waar 1 groep zich nooit fatsoenlijk heeft willen aanpassen en zelfs gematigde moslims ging bedreigen. Ik sta niet voor een maatschappij dat religie de boventoon wil laten voeren. Rot dan op als het hier niet bevalt.... Ik geloof dat landen als Iran dan stukken aantrekkelijker zijn, hoewel ook daar een dictatuur het volk in een greep houdt....
Houd zulke onzin aub voor je ofzo.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:05 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
in die landen discrimineren zij tenminste niet!
![]()
Nog erger dan hier overigens..maar goed.
Grote mond hier, maar in eigen land zijn ze nog veeeeeeeel erger..
Dat zeg ik helemaal niet. Ik vind wel dat elke verschijningsvorm van dat geloof die niet strikt persoonlijk, past in de seculiere staat en vrijwillig is, keihard onderdrukt moet worden. Omdat het anderen tot last is. Omdat het gewelddadig, totalitair, vrijheidsvijandig en expansionistisch is.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:36 schreef sneakypete het volgende:
Ik hoef niet zo zeer vijand nummer een te worden van meer dan 1 miljard moslims, of 1 miljoen in Nederland. Steek die maar even in je zak, PJO. Jij denk dat je een geloof dat al zo lang bestaat, en door zoveel mensen wordt aangehangen, zomaar effe van de kaart te vegen is.
Dat doet Wilders helemaal niet, maar dat proberen z'n tegenstanders hem in de schoenen te schuiven.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:55 schreef HenryHill het volgende:
Dan: ik baal er wel van dat Wilders alle moslims op een hoop gooit.
Precies. Het negeert ook het feit dat er geen fatsoenlijke argumenten tegen Wilders zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De stelling suggereert overigens dat er geen pro-argumenten zijn op dit moment....
Zelfde zou je kunnen doen bij Marijnissen, Bos, Balkenende, wie je maar wilt. Suggereer dat iemand dom is en ga dan quasi-intellectueel vragen wat dan wel een intelligent argument zou kunnen zijn.
Erg doorzichtig....
Wijzer dan ik dacht, echter: een seculiere staat? Weet je wie er nu regeren? 2x een C van Christen. In mijn ogen geen enorme ramp, maar ook niet wenselijk, het zijn namelijk niet MIJN waarden. Je zegt dat je de koran niet wilt verbieden, toch stem je pvv. De PVV wil de koran WEL verbieden en juist in debatten over de islam verdedig jij de PVV. Wat klopt er niet?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Ik vind wel dat elke verschijningsvorm van dat geloof die niet strikt persoonlijk, past in de seculiere staat en vrijwillig is, keihard onderdrukt moet worden. Omdat het anderen tot last is. Omdat het gewelddadig, totalitair, vrijheidsvijandig en expansionistisch is.
Dat wil niet zeggen dat ik de korna of Mein Kampf wil verbieden. Eenieder die een partij steunt die achter een verbod op Mein Kampf staat zou zich achter d eoren moeten krabben.
Alleen een relativist zou zich zo kunnen uitdrukken.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Precies. Het negeert ook het feit dat er geen fatsoenlijke argumenten tegen Wilders zijn.
Ik hou van mensen die logica gebruiken!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Precies. Het negeert ook het feit dat er geen fatsoenlijke argumenten tegen Wilders zijn.
In interviews niet, maar het verbod op de Koran neigde wel heel sterk daar naar. En waarschijnlijk krijgt hij dat nog een lange tijd te horen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat doet Wilders helemaal niet, maar dat proberen z'n tegenstanders hem in de schoenen te schuiven.
Hm jij kent ze persoonlijk hmmm?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:10 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Houd zulke onzin aub voor je ofzo.
In marokko staan kerken, in dubai winkelen 100 culturen gezamenlijk zonder agressie.
De islam is niet agressiever dan wie dan ook, mensen zijn daarin gewoon gelijk.
Antillianen zijn vaak christelijk van komaf, zijn die opeens perfect geintegreerd?
en dat hij/zij gelul, bah. Als straatarme nederlanders massaal naar marokko zouden verkassen, had je daar ook problemen tot gevolg. Het heeft meer met klassen te maken dan met afkomst.
Als wilders 100 % van de stemmen zou hebben zou dat wél gebeuren.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik geloof niet dat NL 1 mrd moslims tegen zich krijgt. Bin Laden wordt nauwelijks meer serieus genomen onder moslims en gematigde moslims worden zelf bedreigd door de fanatieke gekken.
In mijn dagelijks leven, bijv. op mijn werk, praat ik met moslims. Ik ken ze in die zin wel. Op mijn werk zijn er 3 van verschillende komaf. Een koerd, een surinamer, een marokkaan. Alledrie moslim, alledrie anders. Alledrie geen extremisten die mij mijn geloof ontnemen, maar juist de door mij genoemde argumenten (zoals kerken, en trouwens ook homo-ontmoetingscentra, al dan niet door de overheid toegestaan) aanleveren.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:17 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hm jij kent ze persoonlijk hmmm?
Als Rouvoet 100% van de stemmen krijgt dan gebeuren er ook enge dingen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:17 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Als wilders 100 % van de stemmen zou hebben zou dat wél gebeuren.
Niet dat dat gebeuren gaat, maar het is een reden om op iets verstandigers te stemmen.
En dat is allemaal bepaald in de bijbel. Eigenlijk is Geert onze messias, niet voor niets uit het katholieke gebied!!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:19 schreef zhe-devilll het volgende:
Iemand voorspelde dat er iemand zou opstaan in gelijkenis qua Pim..en dat is hij!
Echt waar!~
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |