Het klopt dat er dan beweging komt in de situatie. En het klopt dat niks doen niet constructief is. Maar een ultimatum is niet de enige manier om iets in beweging te krijgen. En aangezien het de extreemste variant is, niet de juiste.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:43 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ja, omdat je hiermee beweging brengt in de situatie. Heen en weer blijven gaan tussen het weglopen en het weer lijmen is mijns inziens niet constructief.
Ja, maar zij kan niet omgaan met het confronterende gedrag van SHE. Dat heeft ze vast niet met iedereen. Het is dus een probleem tussen 2 mensen.quote:Dat die vriendin er vervolgens misschien niet mee kan omgaan, is iets van háár.
SHE hoeft natuurlijk sowieso helemaal niks. Maar ik maak op uit haar reacties dat die vriendin veel voor haar betekent.quote:SHE hoeft haar acties niet te laten bepalen door de eventuele te verwachten reacties van die vriendin; het eerlijkste wat SHE kan doen is eerlijk zijn naar zichzelf toe, en dat betekent in dit geval reageren vanuit haar actief-agressieve karakter. Zolang ze de consequenties daarvan ook maar kent en accepteert.
True.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:37 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Kijk dit vind ik dus een lichtelijk gevaarlijke afweging, want voor veel mensen is het moeilijk (of zelfs not done) om een vriendschap de rug toe te keren, vaak ongeacht de persoon waarmee die vriendschap bestaat, want je kent die persoon al zo lang, en we hebben historie, en zij weet veel van mij en ik van haar, yadayada.
Nee. Maar als je alles keihard speelt zit je uiteindelijk in je eentje. Dat is ook niet hoe het hoort te zijn.quote:Zo wordt er sneller gekozen voor optie B en wordt er dus met de moed der wanhoop een relatie onderhouden die veel meer energie kosten dan hij oplevert, en dat is gewoon niet hoe het hoort te zijn in mijn optiek.
Ze kapt niet met weglopen. Net als jij je problemen met een ander direct op tafel gooit, loopt zij weg. Ik ben ook een wegloperquote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:44 schreef SHE het volgende:
Daar zit ik dus een beetje mee. What's in it for me? Ik wil gewoon dat ze kapt met weglopen. Ik vraag maar één ding.
Het staat haar ook vrij om iets van mij te vragen, wat ze overigens ooit ook eens heeft gedaan en waar ik mij heel voorbeeldig aan heb gehouden.
Nu vraag ik dit van haar en ik zou zo graag willen dat ze dat bloedserieus neemt.
Ik begrijp wat Erik wil zeggen, het is inderdaad niet zo fraai dat ik dreig de relatie te beeindigen, zeker niet als mijn bedoeling is een constructieve oplossing te vinden. Maar wat ik dan wél moet doen is mij niet duidelijk.
dit illustreert mijn stelling dat deze 2 mensen niet bij elkaar passen in een vriendschap.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:00 schreef ErikT het volgende:
Ja, maar zij kan niet omgaan met het confronterende gedrag van SHE. Dat heeft ze vast niet met iedereen. Het is dus een probleem tussen 2 mensen.
dat zal ook zo'n vaart nooit lopen; uiteindelijk hou je de mensen over die wel bij je passen, dus die wel met je karakter om kunnen gaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:03 schreef ErikT het volgende:
Nee. Maar als je alles keihard speelt zit je uiteindelijk in je eentje. Dat is ook niet hoe het hoort te zijn.
Ik heb weleens haar sleutels expres kwijtgemaakt zodat ze niet weg kon.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:38 schreef SlimShady het volgende:
of als ze eenmaal binnen is, alle deuren op slot en een slagersmes in je broekzak houden.
Volgens mij heb je zelf al aardig door wat je wilt. Jij wilt één ding van haar kunnen vragen en je staat haar toe om ook iets van jou te vragen. Dat heet onderhandelen. Volkomen redelijk gedrag! Jij mag je hart bij haar luchten als je dat nodig hebt, zij mag dan niet weglopen, maar jij moet je dan niet louter afreageren, et cetera. Samen ben je een script aan het bedenken voor situaties waarvan je tevoren al weet dat het uit de hand gaat lopen als jullie beiden je eigen 'comfort zone' opzoeken.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:30 schreef SHE het volgende:
Ik heb dus gedaan wat hier en daar werd gesuggereerd. Maar het komt er op neer wat Garisson zegt. Ze geeft aan dat ze sowieso niet om kan gaan met mijn expliciete, overdonderende manier van 'bestaan' .
Toen heb ik natuurlijk aangegeven dat het daar voor mij ophield. Waarop zij aangaf dat het niet perse aan mijn karakter zou liggen, maar misschien ook wel aan haar houding.
Kortom; ik kom er niet uit. Ik denk dat ik ook maar even niets meer doe. Doodbloeden kan altijd nog.
Mijn moeder heeft dat bij mijn vader gedaan. Net zo lang tot hij een keer doordraaide en een ruit kapotsloeg. Dat heeft haar heel veel genoegdoening gegeven, al zal ze dat zelf nooit toegeven. Ik vond het vreselijk om te zien wat het met hem deed. Je kunt iemand echt kapotmaken door een confrontatie af te dwingen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:31 schreef SHE het volgende:
Ik heb weleens haar sleutels expres kwijtgemaakt zodat ze niet weg kon.
Dat was natuurlijk ontzettend kinderachtig. Hielp overigens wel!.
Je moet een zeker iemand gewoon even vragen om je te troosten.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:52 schreef SHE het volgende:
Deze worstelingen geven mij altijd het gevoel vreselijk klein te zijn.
Ik vind een zwakke plek bij iemand vinden geen om daarin te gaan wroeten geen slechte eigenschap.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:58 schreef SHE het volgende:
Dat is mijn meest vervelende eigenschap. Ik weet een zwakke plek feilloos te vinden en schroom ook niet om daarin te gaan wroeten. Als iemand dan noodgedwongen buigt, zie ik dat als een overwinning. Het is het meest onmenselijke waar ik toe in staat ben.
Volgens mij ook voortkomend uit pure zelfhaat. Deze vorm van sabotage pas ik namelijk ook nog weleens bij mezelf toe.
Gelukkig is het wel iets wat ik echt onacceptabel vind en ik denk dat ik het redelijk in bedwang weet te houden inmiddels.
Och, onvolwassen. Wat is volwassen?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:45 schreef Flatline____ het volgende:
TS, je etaleert hier een schijnbaar feilloos zelfinzichtMaar de vraag die je stelt in je OP, 'ben ik onredelijk', is denk ik niet de goeie.
Door de situatie zo te stellen heb je al een bepaalde verwachting vastgelegd over het gedrag van je vriendin. Onredelijk of niet, dat verandert niets aan háár gedrag. Stel, je bent redelijk, wat dan?? Heb je dan het morele recht, en voel je je sterker, om haar daarop aan te spreken?
Het enige wat je mi kunt doen hier is aangeven wat jij van haar pikt en daarna afwachten of ze terugkomt. Ik vind jullie allebei tamelijk onvolwassen....
Mijn moeder zei dan altijd: Jouw wil staat achter de deur...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:04 schreef SHE het volgende:
Ik voel niet de behoefte haar de les te lezen. Ik wil....
Bedankt.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je moet een zeker iemand gewoon even vragen om je te troosten.
Kort samengevat: je hebt een echte dramaqueen als vriendin. Mijn ervaring is dat dit soort mensen niet veranderen. De plank voor de kop is te groot en alles wat ook maar enigzins naar (opbouwende) kritiek riekt wordt als persoonlijke aanval gezien.quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:46 schreef SHE het volgende:
Wat ze doet , is irrelevant.
Het draait om het feit dat ik een aantal zaken graag bij haar neer wil leggen, omdat ze mij een rotgevoel geven.
Echter, wanneer ik dit doe, krijg ik niet een logische reactie terug, maar geeft ze steevast de antwoorden zoals hierboven geschetst.
Ik voel me dan niet bepaald serieus genomen.
Als ik haar vervolgens kinderachtig noem, dan loopt ze steevast dramatisch de deur uit, zet haar telefoon uit en doet net of ik niet besta.
Deze cyclus doorlopen we elke keer, ondanks het feit dat ik al eens heb aangegeven dat weglopen voor mij echt een brug te ver is.
Ik vind het prima als je aangeeft een gesprek niet aan te kunnen, of dat het geen goed moment is, maar demonstratief je biezen pakken en mij negeren is in mijn optiek echt vreselijk onvolwassen.
Ik heb er op deze manier niet zoveel zin meer in.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je zoiets regelmatig doet.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:56 schreef Oblivion het volgende:
Ah ja, loop maar weer weg! [ afbeelding ]
Daar twijfel ik niet aan...quote:
Tja, ik verpak het misschien niet in een subtiel pakketje maar als ik zo het topic doorlees is dit toch kortquote:
Vergeef me, maar je aanval naar haar is indirect een aanval naar mij. Het zou impliceren dat ik dramatische nitwits in mijn omgeving zou dulden.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, ik verpak het misschien niet in een subtiel pakketje maar als ik zo het topic doorlees is dit toch kort
en bondig waar het op neerkomt.
Je hebt toch niet voor niks ''discusies" met haar. Bovendien bespreek je dit op een openbaar forum.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 11:20 schreef SHE het volgende:
Kennen wij elkaar? Volgens mij niet.
Jij hebt dus geen idee wat ik wel of niet graag doe.
Ik wil best je oortjes even wassenquote:tough cookie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |