abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 maart 2008 @ 10:45:32 #101
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57516451
Of ik wil het niet begrijpen, dat kan natuurlijk ook
  vrijdag 21 maart 2008 @ 10:51:23 #102
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_57516542
Ik denk dat het je niet duidelijk is omdat je twee dingen tegelijk wil: enerzijds wil je de persoon kunnen blijven die jij bent, je wilt jezelf geen geweld aandoen en tegelijkitair wil je dat zij zich daarnaar voegt. Intussen voel je wel aan dat dat er uiteindelijk niet in zit, en daar heb je het moeilijk mee.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_57516564
Gewoon zorgen dat ze niet meer wegloopt, oftewel subtieler worden...

Het is al eerder gezegd, haar kan je niet veranderen, jezelf wel.
En kan je subtieler worden? Ja dat kan je wel maar dan ook weer op je eigen manier, wat voor jou werkt.
Is best interessant het eens van een andere kant te bekijken.

Ze praat dus heel over zichzelf? Kijk eens wat daar onder ligt...
(Vaak wordt er thuis niet genoeg naar haar geluisterd..?)

Laat haar weglopen, ik zou er niet meer van over de piss gaan, maar zou ook geen contact meer zoeken...
Actieve agressie kom je geen kloot verder mee. Dat is al gebleken...

Kijk naar jezelf, waar stoot je je al meerdere keren aan?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 21 maart 2008 @ 11:00:46 #104
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57516679
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 10:43 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Ja, omdat je hiermee beweging brengt in de situatie. Heen en weer blijven gaan tussen het weglopen en het weer lijmen is mijns inziens niet constructief.
Het klopt dat er dan beweging komt in de situatie. En het klopt dat niks doen niet constructief is. Maar een ultimatum is niet de enige manier om iets in beweging te krijgen. En aangezien het de extreemste variant is, niet de juiste.
quote:
Dat die vriendin er vervolgens misschien niet mee kan omgaan, is iets van háár.
Ja, maar zij kan niet omgaan met het confronterende gedrag van SHE. Dat heeft ze vast niet met iedereen. Het is dus een probleem tussen 2 mensen.
quote:
SHE hoeft haar acties niet te laten bepalen door de eventuele te verwachten reacties van die vriendin; het eerlijkste wat SHE kan doen is eerlijk zijn naar zichzelf toe, en dat betekent in dit geval reageren vanuit haar actief-agressieve karakter. Zolang ze de consequenties daarvan ook maar kent en accepteert.
SHE hoeft natuurlijk sowieso helemaal niks. Maar ik maak op uit haar reacties dat die vriendin veel voor haar betekent.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 21 maart 2008 @ 11:03:37 #105
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57516731
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 10:37 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Kijk dit vind ik dus een lichtelijk gevaarlijke afweging, want voor veel mensen is het moeilijk (of zelfs not done) om een vriendschap de rug toe te keren, vaak ongeacht de persoon waarmee die vriendschap bestaat, want je kent die persoon al zo lang, en we hebben historie, en zij weet veel van mij en ik van haar, yadayada.
True.
quote:
Zo wordt er sneller gekozen voor optie B en wordt er dus met de moed der wanhoop een relatie onderhouden die veel meer energie kosten dan hij oplevert, en dat is gewoon niet hoe het hoort te zijn in mijn optiek.
Nee. Maar als je alles keihard speelt zit je uiteindelijk in je eentje. Dat is ook niet hoe het hoort te zijn.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 11:04:07 #106
107521 Furia
snoopy weer
pi_57516745
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 10:44 schreef SHE het volgende:
Daar zit ik dus een beetje mee. What's in it for me? Ik wil gewoon dat ze kapt met weglopen. Ik vraag maar één ding.
Het staat haar ook vrij om iets van mij te vragen, wat ze overigens ooit ook eens heeft gedaan en waar ik mij heel voorbeeldig aan heb gehouden.
Nu vraag ik dit van haar en ik zou zo graag willen dat ze dat bloedserieus neemt.
Ik begrijp wat Erik wil zeggen, het is inderdaad niet zo fraai dat ik dreig de relatie te beeindigen, zeker niet als mijn bedoeling is een constructieve oplossing te vinden. Maar wat ik dan wél moet doen is mij niet duidelijk.
Ze kapt niet met weglopen. Net als jij je problemen met een ander direct op tafel gooit, loopt zij weg. Ik ben ook een wegloper

(Leer er trouwens maar gewoon mee leven, want anders heb je de volgende keer weer een probleem)
  vrijdag 21 maart 2008 @ 11:08:38 #107
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57516842
Succes verder ermee, en vergeet niet erom te lachen af en toe.
pi_57518504
of als ze eenmaal binnen is, alle deuren op slot en een slagersmes in je broekzak houden.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 12:43:37 #109
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_57518619
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 11:00 schreef ErikT het volgende:
Ja, maar zij kan niet omgaan met het confronterende gedrag van SHE. Dat heeft ze vast niet met iedereen. Het is dus een probleem tussen 2 mensen.
dit illustreert mijn stelling dat deze 2 mensen niet bij elkaar passen in een vriendschap.
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 11:03 schreef ErikT het volgende:

Nee. Maar als je alles keihard speelt zit je uiteindelijk in je eentje. Dat is ook niet hoe het hoort te zijn.
dat zal ook zo'n vaart nooit lopen; uiteindelijk hou je de mensen over die wel bij je passen, dus die wel met je karakter om kunnen gaan.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:30:20 #110
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57519514
Ik heb dus gedaan wat hier en daar werd gesuggereerd. Maar het komt er op neer wat Garisson zegt. Ze geeft aan dat ze sowieso niet om kan gaan met mijn expliciete, overdonderende manier van 'bestaan' .
Toen heb ik natuurlijk aangegeven dat het daar voor mij ophield. Waarop zij aangaf dat het niet perse aan mijn karakter zou liggen, maar misschien ook wel aan haar houding.

Kortom; ik kom er niet uit. Ik denk dat ik ook maar even niets meer doe. Doodbloeden kan altijd nog.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:31:47 #111
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57519533
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 12:38 schreef SlimShady het volgende:
of als ze eenmaal binnen is, alle deuren op slot en een slagersmes in je broekzak houden.
Ik heb weleens haar sleutels expres kwijtgemaakt zodat ze niet weg kon.
Dat was natuurlijk ontzettend kinderachtig. Hielp overigens wel!.
pi_57519772
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:30 schreef SHE het volgende:
Ik heb dus gedaan wat hier en daar werd gesuggereerd. Maar het komt er op neer wat Garisson zegt. Ze geeft aan dat ze sowieso niet om kan gaan met mijn expliciete, overdonderende manier van 'bestaan' .
Toen heb ik natuurlijk aangegeven dat het daar voor mij ophield. Waarop zij aangaf dat het niet perse aan mijn karakter zou liggen, maar misschien ook wel aan haar houding.

Kortom; ik kom er niet uit. Ik denk dat ik ook maar even niets meer doe. Doodbloeden kan altijd nog.
Volgens mij heb je zelf al aardig door wat je wilt. Jij wilt één ding van haar kunnen vragen en je staat haar toe om ook iets van jou te vragen. Dat heet onderhandelen. Volkomen redelijk gedrag! Jij mag je hart bij haar luchten als je dat nodig hebt, zij mag dan niet weglopen, maar jij moet je dan niet louter afreageren, et cetera. Samen ben je een script aan het bedenken voor situaties waarvan je tevoren al weet dat het uit de hand gaat lopen als jullie beiden je eigen 'comfort zone' opzoeken.

Je houdt van zulke mensen omdat ze geen kopie van jezelf zijn. Het is de moeite waard om hiermee te worstelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:52:10 #113
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57519956
Dat hoop ik dan maar. Ik voel me er in elk geval ongelofelijk rot onder. Ik wil haar namelijk niet kwetsen en ook mezelf niet tekort doen. Ondanks mijn grote mond wil ik namelijk nog weleens mensen de ruimte geven mijn grenzen te overschrijden.
Door alle consternatie heb ik ook zoveel moussaka gemaakt dat mijn oven nu al 3 uur aanstaat omdat ik alle schalen moet afbakken.
Ik kan zo een Griekse bruiloft ondersteunen

Deze worstelingen geven mij altijd het gevoel vreselijk klein te zijn.
pi_57519984
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:31 schreef SHE het volgende:

Ik heb weleens haar sleutels expres kwijtgemaakt zodat ze niet weg kon.
Dat was natuurlijk ontzettend kinderachtig. Hielp overigens wel!.
Mijn moeder heeft dat bij mijn vader gedaan. Net zo lang tot hij een keer doordraaide en een ruit kapotsloeg. Dat heeft haar heel veel genoegdoening gegeven, al zal ze dat zelf nooit toegeven. Ik vond het vreselijk om te zien wat het met hem deed. Je kunt iemand echt kapotmaken door een confrontatie af te dwingen.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:58:50 #115
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57520089
Dat is mijn meest vervelende eigenschap. Ik weet een zwakke plek feilloos te vinden en schroom ook niet om daarin te gaan wroeten. Als iemand dan noodgedwongen buigt, zie ik dat als een overwinning. Het is het meest onmenselijke waar ik toe in staat ben.
Volgens mij ook voortkomend uit pure zelfhaat. Deze vorm van sabotage pas ik namelijk ook nog weleens bij mezelf toe.

Gelukkig is het wel iets wat ik echt onacceptabel vind en ik denk dat ik het redelijk in bedwang weet te houden inmiddels.
pi_57520155
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:52 schreef SHE het volgende:
Deze worstelingen geven mij altijd het gevoel vreselijk klein te zijn.
Je moet een zeker iemand gewoon even vragen om je te troosten.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:45:21 #117
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_57524106
TS, je etaleert hier een schijnbaar feilloos zelfinzicht Maar de vraag die je stelt in je OP, 'ben ik onredelijk', is denk ik niet de goeie.

Door de situatie zo te stellen heb je al een bepaalde verwachting vastgelegd over het gedrag van je vriendin. Onredelijk of niet, dat verandert niets aan háár gedrag. Stel, je bent redelijk, wat dan?? Heb je dan het morele recht, en voel je je sterker, om haar daarop aan te spreken?

Het enige wat je mi kunt doen hier is aangeven wat jij van haar pikt en daarna afwachten of ze terugkomt. Ik vind jullie allebei tamelijk onvolwassen....
Gone.... :')
pi_57524178
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:58 schreef SHE het volgende:
Dat is mijn meest vervelende eigenschap. Ik weet een zwakke plek feilloos te vinden en schroom ook niet om daarin te gaan wroeten. Als iemand dan noodgedwongen buigt, zie ik dat als een overwinning. Het is het meest onmenselijke waar ik toe in staat ben.
Volgens mij ook voortkomend uit pure zelfhaat. Deze vorm van sabotage pas ik namelijk ook nog weleens bij mezelf toe.

Gelukkig is het wel iets wat ik echt onacceptabel vind en ik denk dat ik het redelijk in bedwang weet te houden inmiddels.
Ik vind een zwakke plek bij iemand vinden geen om daarin te gaan wroeten geen slechte eigenschap.
HOE je er mee omgaat is de key.

I'm telling you, subtiliteit kan je aanleren...
Je zal er geen gevoel bij hebben, maar ook dat wordt beter gaandeweg.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:59:46 #119
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57524334
Mooi; dan ga ik me volgende week eens even lekker bij je beklagen
  vrijdag 21 maart 2008 @ 18:04:49 #120
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57524408
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 17:45 schreef Flatline____ het volgende:
TS, je etaleert hier een schijnbaar feilloos zelfinzicht Maar de vraag die je stelt in je OP, 'ben ik onredelijk', is denk ik niet de goeie.

Door de situatie zo te stellen heb je al een bepaalde verwachting vastgelegd over het gedrag van je vriendin. Onredelijk of niet, dat verandert niets aan háár gedrag. Stel, je bent redelijk, wat dan?? Heb je dan het morele recht, en voel je je sterker, om haar daarop aan te spreken?

Het enige wat je mi kunt doen hier is aangeven wat jij van haar pikt en daarna afwachten of ze terugkomt. Ik vind jullie allebei tamelijk onvolwassen....
Och, onvolwassen. Wat is volwassen?
Ik erken mijn en haar tekortkomingen en het enige wat ik probeer is een weg te vinden die voor ons beiden een prettige is.
Ik voel niet de behoefte haar de les te lezen. Ik wil dat zij mij hoort en ik hoop dat ik een manier kan vinden waarbij zij mij kan horen zonder dat ik haar trommelvliezen breek.
Het heeft weinig te maken met infantiele ruzies of gekibbel in de marge. Wij gaan elk op onze eigen manier nogal ver in onze vriendschap en dat botst.
Maar ik hou zielsveel van haar, zoals ze is, dus ik denk dat ik gaandeweg wel ga leren hoe onze persoonlijkheden een utopische symbiose kunnen vormen.
Tot die tijd, zal ik die trut eens even haarfijn duidelijk maken waarom ze me zo irriteert.
pi_57525595
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:04 schreef SHE het volgende:

Ik voel niet de behoefte haar de les te lezen. Ik wil....
Mijn moeder zei dan altijd: Jouw wil staat achter de deur...

Handleiding voor de niet subtiele:

Je bent gewoon te eerlijk, soms moet je gewoon je mond dichthouden.
Letterlijk door je vingers kijken.
Dat is iets wat ik mezelf heb aangeleerd, ik zet mijn hand voor mijn open ogen, en verrek, dan zie je opeens niet meer alles...
Of ik wrijf met mijn knokkels over mijn hartstreek en zucht eens diep...
En denk: mens, je kan er zelf niks aan doen dat je je in een hoek laat smijten, en antwoorden krijg ik toch niet, laat dus maar...
Dat is namelijk de andere kant, zij kan jouw geen goede antwoorden, uitleg geven...

Op wie lijkt ze, op je vader of op je moeder qua karakter?

Wordt het te gortig en blijft het energie trekken, dan pleurt men maar lekker op, en dan ook niet meer terug komen. Over, klaar.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 19:29:55 #122
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57526014
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 14:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je moet een zeker iemand gewoon even vragen om je te troosten.
Bedankt.
pi_57526542
Ah ja, loop maar weer weg!
pi_57527395
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:46 schreef SHE het volgende:
Wat ze doet , is irrelevant.
Het draait om het feit dat ik een aantal zaken graag bij haar neer wil leggen, omdat ze mij een rotgevoel geven.
Echter, wanneer ik dit doe, krijg ik niet een logische reactie terug, maar geeft ze steevast de antwoorden zoals hierboven geschetst.
Ik voel me dan niet bepaald serieus genomen.
Als ik haar vervolgens kinderachtig noem, dan loopt ze steevast dramatisch de deur uit, zet haar telefoon uit en doet net of ik niet besta.
Deze cyclus doorlopen we elke keer, ondanks het feit dat ik al eens heb aangegeven dat weglopen voor mij echt een brug te ver is.

Ik vind het prima als je aangeeft een gesprek niet aan te kunnen, of dat het geen goed moment is, maar demonstratief je biezen pakken en mij negeren is in mijn optiek echt vreselijk onvolwassen.

Ik heb er op deze manier niet zoveel zin meer in.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je zoiets regelmatig doet.
Kort samengevat: je hebt een echte dramaqueen als vriendin. Mijn ervaring is dat dit soort mensen niet veranderen. De plank voor de kop is te groot en alles wat ook maar enigzins naar (opbouwende) kritiek riekt wordt als persoonlijke aanval gezien.

Mijn raad: of leer met haar gedrag leven of schaf haar af als vriendin.

Waarschijnlijk zal je wel proberen door die plank heen te komen maar ik geef je weinig kans.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 21 maart 2008 @ 20:35:40 #125
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57527543

Kruip alsjeblieft weer onder je steen.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 20:36:31 #126
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57527573
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 19:56 schreef Oblivion het volgende:
Ah ja, loop maar weer weg! [ afbeelding ]

Volgende week maak ik alles goed.
pi_57527645
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:36 schreef SHE het volgende:

[..]

Volgende week maak ik alles goed.
Daar twijfel ik niet aan...

Maar dat was niet de boodschap...
  vrijdag 21 maart 2008 @ 20:43:24 #128
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57527737
Je kent dat verhaal van dingen, en dan dingen de dichtbij komen enzo; nou, van dattum
pi_57528496
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:35 schreef SHE het volgende:

Kruip alsjeblieft weer onder je steen.
Tja, ik verpak het misschien niet in een subtiel pakketje maar als ik zo het topic doorlees is dit toch kort
en bondig waar het op neerkomt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 21 maart 2008 @ 21:26:00 #130
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57528580
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 21:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tja, ik verpak het misschien niet in een subtiel pakketje maar als ik zo het topic doorlees is dit toch kort
en bondig waar het op neerkomt.
Vergeef me, maar je aanval naar haar is indirect een aanval naar mij. Het zou impliceren dat ik dramatische nitwits in mijn omgeving zou dulden.
Als dat de boodschap is die ik de wereld in knal, dan spijt me dat enorm.
Voor mij ligt het in elk geval genuanceerder; ze is het beste wat de wereld me te bieden heeft

( ondanks dat ze een trut is natuurlijk )
pi_57529677
Luister je ook weleens naar haar SHE? Normaal hoor je jezelf graag praten volgens mij.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 11:20:34 #132
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57536369
Kennen wij elkaar? Volgens mij niet.
Jij hebt dus geen idee wat ik wel of niet graag doe.
pi_57537733
Heel herkenbaar SHE jouw verhaal.
Ik had ook zo'n vriendin, wanneer het haar uit kwam stapte ze op en verbrak ook alle contact, heel frustrerend
was dat en ik heb het 3 jaar toegestaan, want ze wist dat ze altijd weer terug kon komen.
Ik ben ook een gevoelstypje en zij was een rationeel typje, volgens haar zei ik ook alles fout, het moest op
haar manier..dus weloverwogen etc. etc.
Ik heb 3 jaar lang veel verdriet gehad door haar wegloop gedrag, praten erover lukte niet, het was altijd mijn schuld volgens haar.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 14:21:16 #134
210033 acetone
randomizer
pi_57539312
Ik kan niet tegen zulk gedrag. Het is laf. 'Oh ik heb geen argumenten meer, laat ik maar weglopen'.

Ooit een vriendin gehad die dit ook steeds deed. Op een gegeven moment vroeg ik haar gewoon of ze eindelijk eens een gesprek kon hebben zonder steeds met de staart tussen de benen weg te rennen. Dit had echter een averechts effect. Ze werd weer emo en liep weg. Ik heb het toen maar laten hangen, want met zulk soort gedrag kan je niks.

Je kan proberen haar voor het blok te zetten door te zeggen dat je niks meer van haar moet hebben als het zo doorgaat, maar iets zegt mij dat ze hiervoor te belangrijk voor je is. Ik ken de vriendin in kwestie natuurlijk niet, dus het is lastig te zeggen wat de beste manier zou zijn. Laat haar in ieder geval wel weten dat je niet bepaald blij bent met het feit dat ze steeds wegloopt.
I'm better now. I'm awake now. I can see everything in front of me.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 14:26:33 #135
152199 Biancavla
Augie is lief!
pi_57539406
Ik voelde me aangesproken.
Geen vla zo lekker als Biancavla.
pi_57541391
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 11:20 schreef SHE het volgende:
Kennen wij elkaar? Volgens mij niet.
Jij hebt dus geen idee wat ik wel of niet graag doe.
Je hebt toch niet voor niks ''discusies" met haar. Bovendien bespreek je dit op een openbaar forum.
pi_57814476
WTF, ik ontplof als mensen gewoon weglopen.. Vertellen ze eerst wat ze denken en dan lopen ze weg om de reactie niet te horen BOEM

P.S.
quote:
tough cookie
Ik wil best je oortjes even wassen Ik ben enorme klootzak
  donderdag 3 april 2008 @ 22:21:09 #138
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57815835
Precies. Wél de ballen hebben om iets te vertellen, niet de ballen om de reactie ook aan te horen. Hondsdol word ik ervan.
Ergens was ik gelukkiger toen ik óók een klootzakje was; de zelfingenomen,overtuigende manier van het weren van ruis leek een oase van rust.
Met de nadruk op leek. Nu ben ik ook onuitstaanbaar, maar ik scoor zo nu en dan karma-points en ook dat voelt soms best lekker.

Ooit vind ik de geniale balans, dat weet ik zeker.
Overigens is het euvel inmiddels uit de wereld. Ze is me liever dan ooit
pi_57830866
"Hondsdol word ik ervan, ze is me liever dan ooit".

Vrouwen!
Wazige wezens om te begrijpen, but what a joy to observe.
twee violen en een trommel en een fluit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')