abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:35:59 #1
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57504113
Casus:
Ik zit met wat zaken die mij dwarszitten. Ventileer deze en krijg steeds een repeterend antwoord terug; als in ' nou en, doe jij ook weleens ' , of ' nee jij dan' of ' nou, ik voel me precies zo!!'
Ik heb een paar keer geprobeerd te vragen of ze alsjeblieft naar mij wilde luisteren en dat ik gewoon iets kwijt wilde, in de hoop dat ze iets over mij zou leren, of ( I wish ) er iets mee zou doen.
Elk gesprek echter; is blijkbaar zo vervelend dat ze de deur uit loopt. Niet 1 keer, maar echt elke keer.
Haar telefoon wordt dan ook demonstratief uitgezet, zodat alle comunicatie in 1 keer weg is.
Ik heb echt een grondige hekel aan weglopers. Misschien is dat mijn vechters mentaliteit ( die inderdaad vermoeiend is ) maar ik vind niets erger dan jezelf verstoppen omdat je ergens geen zin in hebt.
Ik ben nu wel zo ver dat ik een beetje klaar ben met dit gedrag.
Ik kan ook niets verzinnen wat het acceptabel zou maken.

Ik kan namelijk wel iets met de opmerking dat ze even rust wil in de discussie, of er later over wil praten.
Maar kinderachtige acties om mij zogenaamd 'iets te laten voelen' , zijn voor mij een brug te ver.

Ben ik onredelijk?
Ik weet namelijk best dat ik een tough cookie ben en ik weet ook zeker dat ik zelf ook de nodige steken laten vallen, maar we zijn allemaal mensen toch?
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:40:56 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57504206
wat doet ze dan wat jou zo geagiteerd maakt?

Is ze jouw klankbord of ben je haar moeder?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_57504232
Ow ik dacht dat je iets met conflict zn vrouwke had.
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:44:41 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57504274
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:42 schreef fransbreda het volgende:
Ow ik dacht dat je iets met conflict zn vrouwke had.
en toen voelde je die compulsieve drang om die brain fart hier te posten?
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:46:45 #5
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57504322
Wat ze doet , is irrelevant.
Het draait om het feit dat ik een aantal zaken graag bij haar neer wil leggen, omdat ze mij een rotgevoel geven.
Echter, wanneer ik dit doe, krijg ik niet een logische reactie terug, maar geeft ze steevast de antwoorden zoals hierboven geschetst.
Ik voel me dan niet bepaald serieus genomen.
Als ik haar vervolgens kinderachtig noem, dan loopt ze steevast dramatisch de deur uit, zet haar telefoon uit en doet net of ik niet besta.
Deze cyclus doorlopen we elke keer, ondanks het feit dat ik al eens heb aangegeven dat weglopen voor mij echt een brug te ver is.

Ik vind het prima als je aangeeft een gesprek niet aan te kunnen, of dat het geen goed moment is, maar demonstratief je biezen pakken en mij negeren is in mijn optiek echt vreselijk onvolwassen.

Ik heb er op deze manier niet zoveel zin meer in.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je zoiets regelmatig doet.
pi_57504374
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:44 schreef Re het volgende:

[..]

en toen voelde je die compulsieve drang om die brain fart hier te posten?
Zo zeg jij bent goed in lezen.
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:51:33 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57504396
hoe ver wil je gaan om wat shock therapie te introduceren als in... jij geen contact meer opnemen, ik ook niet... Blijkbaar komt ze wel steeds weer terug voor hetzelfde riedeltje en zolang jij dat toestaat zal dat blijven gebeuren

vrienden relaties horen niet stressvol te zijn.
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:52:22 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_57504409
Ja kijk na een aantal keer proberen moet je toch snappen dat ze niet wil praten dus ander zoeken om mee te praten. Als jullie samen iets hebben is het tijd om te zoekn naar een ander
pi_57504451
Tja, als ze continue wegloopt of de telefoon ophangt als jij het wil bespreken dan houd het snel op denk ik.

Dan zou ik van jouw kant de communicatie afkappen, hopen dat ze bijtrekt en je opbelt en anders is het gewoon einde vriendschap denk ik dan.

Vrienden die niet capabel zijn tot normale discussies ben ik liever kwijt dan rijk.

Klinkt hard, but thats life.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:55:21 #10
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57504454
Ik weet rationeel dat ze het doet omdat ik het elke keer weer toch accepteer.
Ze gaat; komt na uren terug, ik ga weer in discussie met haar alleen dan altijd met de bekende mantel der liefde, en de eerstvolgende keer dat ik haar attendeer op dingen flikt ze het weer
Dit terwijl ze een vorige keer al plechtig heeft beloofd niet meer weg te lopen in gesprekken.

Volgens mij moet ik loslaten. Ook voor haar welzijn.
pi_57504568
Mja, open en eerlijk communiceren in vrienschappen kan best moeilijk zijn... Uit jouw posts blijkt dat jij het wel doet (of probeert iig), maar dat zij daar blijkbaar niet mee om kan gaan. Ik wilde eigen voorstellen dat je hier eens met haar over praat, maar gezien de reacties die ze vaker geeft als je haar iets duidelijk wilt maken, vraag ik me af of dat wel gaat werken...

Het kan misschien ook wel liggen aan de manier waarop jij dingen tegen haar zegt, zij voelt zich blijkbaar heel snel aangevallen (en daar heeft ze misschien ook wel redenen voor, maar misschien is ze zich daar niet eens bewust van). Misschien werkt het om eens op andere manieren haar met bepaalde dingen te confronteren, zonder dat ze zich meteen aangevallen voelt. Ik denk niet dat zij snel uit zichzelf zal veranderen. Maar goed, vandaar waarschijnlijk ook je vraag hoe je nu moet handelen .
pi_57504597
verkapt "kijk mij ruig en stoer zijn"topique
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:05:55 #13
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57504611
Oh maar het ligt ook zeker aan de manier waarop ik iets zeg. Ik ben wat dat betreft een beetje bot; ik zeg het zoals ik het voel. Zonder dat ernstig te nuanceren.
Ik begrijp natuurlijk dat het niet leuk is om aangevallen te worden; maar bij elke woordenwisseling weglopen...is dat niet een enorm zwaktebod?
Ik vind het zo gemeen.
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:06:53 #14
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_57504622
@Tristessa. Dat is inderdaad wat een relatie therapeut ook zal zeggen.
Het gaat om hoe het aankomt wat je zegt en niet hoe je het bedoelt. Het gaat er dus om hoe de ontvanger van de boodschap het interpreteert.

Het is maar net hoeveel je van je eigen persoonlijkheid in wilt leveren om met iemand te kunnen communiceren. Ik communiceer op mijn werk met mensen waar ik in mijn prive leven nooit vrienden mee zal zijn. Hoe dichter een persoon bij je staat hoe meer je jezelf zou moeten kunnen zijn bij die persoon.

Vandaar dus dat ik zeg: Als het je vriendin is dan wordt het tijd om verder te kijken. Soms werkt iets gewoon niet (meer).
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:10:57 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57504703
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:05 schreef SHE het volgende:
Oh maar het ligt ook zeker aan de manier waarop ik iets zeg. Ik ben wat dat betreft een beetje bot; ik zeg het zoals ik het voel. Zonder dat ernstig te nuanceren.
Ik begrijp natuurlijk dat het niet leuk is om aangevallen te worden; maar bij elke woordenwisseling weglopen...is dat niet een enorm zwaktebod?
Ik vind het zo gemeen.
Ok, even advocaat van de duivel. Jij zegt dat je wilt dat ze je serieus neemt. Maar hoe serieus neem je haar als je in je gesprek met haar haar reactie 'kinderachtig' noemt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_57504716
vrouwen en rationeel in dezelfde zin is sowieso al een brug tever....
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_57504747
en waarom zijn jullie nog vrienden?
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:11 schreef Mr.Spock het volgende:
vrouwen en rationeel in dezelfde zin is sowieso al een brug tever....
pi_57504792
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:05 schreef SHE het volgende:
Ik vind het zo gemeen.
Bij elke woordenwisseling weglopen is zeker wel heel erg zwak. Ik denk dat het belangrijk voor jou is op dit moment je af te vragen wat jij nu echt wil binnen deze vrienschap en of dit mogelijk is. Wil je graag de vriendschap met haar behouden, dan zul jij daar (en zij natuurlijk ook) wel dingen voor moeten doen die niet altijd even makkelijk zullen zijn. Ik denk dat het belangrijk is dat zij bewust wordt van jouw niet-slechte bedoelingen als je kritiek op haar levert en jij moet je er denk ik bewust van worden dat zij bepaalde dingen niet goed trekt. Maar om daar een gesprek over aan te gaan, is niet makkelijk en het wil ook niet zeggen dat het na zo'n gesprek allemaal in 1 keer goed gaat. Als jij er voor wilt gaan en zij wil er ook voor de volle 100% voor gaan, dan zou ik de vrienschap nog een kans geven. Als je het idee krijgt dat ze er niet voor wil gaan, dan zou ik het denk ik afkappen. Maar het zal een kwestie van geven en nemen blijven, maar die moet natuurlijk uiteindelijk wel in redelijk in balans heb.
pi_57504832
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:06 schreef Daniel1976 het volgende:
Het is maar net hoeveel je van je eigen persoonlijkheid in wilt leveren om met iemand te kunnen communiceren. Ik communiceer op mijn werk met mensen waar ik in mijn prive leven nooit vrienden mee zal zijn. Hoe dichter een persoon bij je staat hoe meer je jezelf zou moeten kunnen zijn bij die persoon.

Vandaar dus dat ik zeg: Als het je vriendin is dan wordt het tijd om verder te kijken. Soms werkt iets gewoon niet (meer).
Goed punt . Ik weet alleen niet hoe belangrijk deze vrienschap voor SHE is, daarom vind ik het lastig in te schatten hoe zij in die vriendschap staat. Ik ben het uiteraard met je eens hoe dichter je bij iemand staat hoe meer je jezelf zou moeten kunnen zijn. Daarom is het ook belangrijk dat die vriendin ook gaat geloven dat SHE het niet gemeen bedoelt, als ze kritiek levert.
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:20:54 #20
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57504881
Ben ik de enige die het best wel relevant vind waar die kritiek over gaat?
pi_57504917
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Het is irrelevant als ze al niet in staat is om er over te praten ipv vluchtgedrag te vertonen.
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:24:29 #22
154880 Bolter
Awesomeness
pi_57504936
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Nee, maar dit is puur een topic 'geef mij even gelijk en ik laat jullie weer met rust' dus dat zal je hier waarschijnlijk ook niet gaan vinden.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:27:03 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57504973
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:24 schreef Bolter het volgende:

[..]

Nee, maar dit is puur een topic 'geef mij even gelijk en ik laat jullie weer met rust' dus dat zal je hier waarschijnlijk ook niet gaan vinden.
Mwah, ze geeft ook aan dat ze het zelf bot en ongenuanceerd kan brengen.

Misschien moet SHE haar tactiek veranderen en het gesprek anders instappen: "Hoe kan ik met jou een gesprek voeren over X zonder dat je weer wegloopt?"
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:28:53 #24
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57505002
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:23 schreef Feitosa het volgende:

[..]

Het is irrelevant als ze al niet in staat is om er over te praten ipv vluchtgedrag te vertonen.
Dat ligt er maar net aan. Ik kan wel wat domeinen bedenken waar ik geen bemoeienis van m'n vrienden in duld. Als ik dat dan een of twee keer heb gezegd en ze blijven erover beginnen kap ik het ook af. Nu ken ik SHE natuurlijk niet, maar naar haar gedrag op Fok te beoordelen vermoed ik dat ze erg volhoudend kan zijn.

Uitleggen waarom je niet op kritiek wil ingaan, betekent in veel gevallen dat je alsnog op het onderwerp van die kritiek in moet gaan.
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:31:47 #25
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57505040
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ok, even advocaat van de duivel. Jij zegt dat je wilt dat ze je serieus neemt. Maar hoe serieus neem je haar als je in je gesprek met haar haar reactie 'kinderachtig' noemt?
Touché. Dat was inderdaad niet zo netjes van mij.
Maar desondanks een reactie op iets wat zij zei
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:35:43 #26
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57505087
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:24 schreef Bolter het volgende:

[..]

Absoluut niet. Als ik gelijk wilde krijgen dat had ik het hier niet gepost, maar mezelf voorgehouden dat het aan haar lag.
Ik zoek een klankbord, niets meer dan dat.

Ervan uitgaande dat ik in deze ook niet helemaal redelijk ben geweest, vraag ik me alsnog af wat ik met dat weglopen moet. Het is namelijk eenzijdig de communicatie afkappen.
In hoeverre moet je dit blijven accepteren?
Ik vind het nu echt een beetje vervelend worden.

De kritiek an sich was niets meer dan het geeikte ' je kan in deze vriendschap ook wat meer je best doen om aan mij te denken' en ' misschien kun je af en toe ook eens vragen hoe het met mij gaat en wat je voor mij kunt doen '
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:37:08 #27
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57505113
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:23 schreef Feitosa het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook
Daarmee sla je alles dood. Kan ik 'r net zo goed voor kuthoer uitmaken; want wat ik ook zeg, het draait altijd hier op uit.

( excusez le mot )
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:39:26 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57505146
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:35 schreef SHE het volgende:

[..]

De kritiek an sich was niets meer dan het geeikte ' je kan in deze vriendschap ook wat meer je best doen om aan mij te denken' en ' misschien kun je af en toe ook eens vragen hoe het met mij gaat en wat je voor mij kunt doen '
Je kunt je kritiek ook verpakken als een wens: ik zou het heel fijn vinden als je mij zou vragen hoe het met mij gaat en wat je voor mij kunt doen. Dat zou ik erg van je waarderen.

En dan maak je er ook een 'ik-boodschap' van in plaats van een 'jij-boodschap'. Dat komt vaak al veel prettiger over.
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:39:42 #29
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57505148
Oh, en daar moet ik bij vermelden dat ik in deze vriendschap net zo veeleisend ben naar haar als naar mezelf toe.
Met andere woorden; ik ga met haar om zoals ik met mezelf om ga. Verlies ik daarbij het individu uit het oog; ja. Ben ik daarmee soms iets te hard voor haar, ook ja. Maar ze is zelf ook niet vies van een potje ongenuanceerde kritiek, en juist daarom ben ik ook zo 'mezelf' bij haar.
Zie ik iets over het hoofd en bega ik ergens een cruciale fout?
pi_57505155
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:35 schreef SHE het volgende:
Ik zit met wat zaken die mij dwarszitten. Ventileer deze en krijg steeds een repeterend antwoord terug; als in ' nou en, doe jij ook weleens ' , of ' nee jij dan' of ' nou, ik voel me precies zo!!'
Ik heb een paar keer geprobeerd te vragen of ze alsjeblieft naar mij wilde luisteren en dat ik gewoon iets kwijt wilde, in de hoop dat ze iets over mij zou leren, of ( I wish ) er iets mee zou doen.
Ah leuk. Post van regelmatige fokster.
Ik moest om te beginnen keihard lachen.
Jouw klachten komen meestal van jongens. Leuk om ook eens een meiske aan die kant te zien.

Even een paar dingen die mij opvielen in jouw betoog:
- Zij kan niet tegen kritiek. Da's iets dat heel veel meisjes hebben.
- Jij schrijft dat jij 'even een paar dingen die jou niet bevallen bij haar neer wilt leggen'. Da's echt humor. Ik heb een probleem, ik heb er geen zin in, dus ik leg het neer bij een ander en ik wordt boos als die ander het niet met open armen verwelkomt...
Er zijn ALTIJD twee partijen bij een conflict: Degene die iets doet en degene die dat niet kan accepteren...
Als jij moeite hebt om met bepaald gedrag van haar om te gaan kun jij ook zelf keuzes maken. Wat jij wilt is de makkelijke weg: Jij wilt geen keuzes maken. Jij wilt jouw probleem, jouw onvermogen om er mee om te gaan, bij een ander neerleggen opdat die ander verandert, zodat jij je beter voelt... Vrouwelijker kan haast niet.
quote:
Ben ik onredelijk?
Ik weet namelijk best dat ik een tough cookie ben en ik weet ook zeker dat ik zelf ook de nodige steken laten vallen, maar we zijn allemaal mensen toch?
Echt, van humor naar beter. JIJ bepaalt dat ZIJ jouw fouten moet accepteren, onder het motto 'we zijn allemaal mensen'. Lief hoor! Ik wijs geen veroorzakers aan, maar behandel jij haar zoals je zelf behandeld wilt worden?
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:42:52 #31
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57505203
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kunt je kritiek ook verpakken als een wens: ik zou het heel fijn vinden als je mij zou vragen hoe het met mij gaat en wat je voor mij kunt doen. Dat zou ik erg van je waarderen.

En dan maak je er ook een 'ik-boodschap' van in plaats van een 'jij-boodschap'. Dat komt vaak al veel prettiger over.
Dat klinkt een beetje ...overdreven? Ik begrijp het wel hoor; maar ik heb dan een beetje het gevoel dat ik niet eerlijk ben. Ik bedoel namelijk gewoon dat ze niet zo'n egoistisch mokkel moet zijn en het niet for granted moet nemen dat ik bij iedere zucht aan haar zijde sta. Niet dat ze dit van mij eist hoor, maar zo ben ik gewoon. Ik hecht me nauwelijks aan mensen, maar als het dan zover is, dan is dat ook behoorlijk hecht en ga ik echt door vuur.
Is het misschien dat ik ongevraagd van alles voor haar doe en stiekem hetzelfde verlang?

Dat zou dan ook niet zo fraai van mij zijn.
pi_57505222

[ Bericht 100% gewijzigd door mgerben op 20-03-2008 18:54:30 (zuigeditor) ]
pi_57505229
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:40 schreef mgerben het volgende:

[..]

Jouw klachten komen meestal van jongens. Leuk om ook eens een meiske aan die kant te zien.

- Jij schrijft dat jij 'even een paar dingen die jou niet bevallen bij haar neer wilt leggen'. Da's echt humor. Ik heb een probleem, ik heb er geen zin in, dus ik leg het neer bij een ander en ik wordt boos als die ander het niet met open armen verwelkomt...
Er zijn ALTIJD twee partijen bij een conflict: Degene die iets doet en degene die dat niet kan accepteren...
Als jij moeite hebt om met bepaald gedrag van haar om te gaan kun jij ook zelf keuzes maken. Wat jij wilt is de makkelijke weg: Jij wilt geen keuzes maken. Jij wilt jouw probleem, jouw onvermogen om er mee om te gaan, bij een ander neerleggen opdat die ander verandert, zodat jij je beter voelt... Vrouwelijker kan haast niet.
[..]

Echt, van humor naar beter. JIJ bepaalt dat ZIJ jouw fouten moet accepteren, onder het motto 'we zijn allemaal mensen'. Lief hoor! Ik wijs geen veroorzakers aan, maar behandel jij haar zoals je zelf behandeld wilt worden?
Hoe wil je in godsnaam een conflict oplossen als de ander wegloopt bij een discussie ( waar je uiteindelijk niet aan ontkomt )??

Leg me dat eens uit?
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:45:41 #34
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57505246
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:40 schreef mgerben het volgende:

[..]

[..]

Nee, ik wil dat ze mijn probleem met haar gepaste aandacht geeft. En het vooral niet wegwuift met 'ja maar dat doe jij ook weleens '
Als zij een probleem heeft dan moet ik ook altijd een en al oor zijn.

Ze hoeft mijn fouten niet te accepteren, ik verwacht wel dat ze mij accepteert.
Het doet er verder ook niet toe wie de oorzaak is; daar is het mij niet om te doen.
Ik wil gewoon dat ze nokt met weglopen in een conflict. Het komt op mij over als machtsvertoon.
En daar kan deze ego niet tegen.
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:45:49 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57505250
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:42 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat klinkt een beetje ...overdreven? Ik begrijp het wel hoor; maar ik heb dan een beetje het gevoel dat ik niet eerlijk ben. Ik bedoel namelijk gewoon dat ze niet zo'n egoistisch mokkel moet zijn en het niet for granted moet nemen dat ik bij iedere zucht aan haar zijde sta. Niet dat ze dit van mij eist hoor, maar zo ben ik gewoon. Ik hecht me nauwelijks aan mensen, maar als het dan zover is, dan is dat ook behoorlijk hecht en ga ik echt door vuur.
Is het misschien dat ik ongevraagd van alles voor haar doe en stiekem hetzelfde verlang?

Dat zou dan ook niet zo fraai van mij zijn.
Misschien moet je 't voor je gevoel overdrijven, gesteld dat je de vriendschap wilt behouden.

Maar ik lees dat je nog hard nadenkt. Het is inderdaad lastig als je iets voor een ander doet en eigenlijk verwacht dat de ander dat ook voor jou terugdoet. Alsof je scores bijhoudt. Neemt niet weg dat je in een vriendschap iets terug mag verwachten, maar ik zou er geen meetlat langsleggen. Als het echt niet goed meer voelt, kun je kappen.
pi_57505272
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:44 schreef Feitosa het volgende:

[..]

Hoe wil je in godsnaam een conflict oplossen als de ander wegloopt bij een discussie ( waar je uiteindelijk niet aan ontkomt )??

Leg me dat eens uit?

kijk dat punt wou ik eerst ook beginnen met aanstippen hoe kun je enigzins met iemand praten , al is het maar over iets als die ander al wegloopt voor je de kans krijgt om het helemaal uit te leggen.

ik snap best dat ze dan onder druk gezet word, en het niet wil accepteren maar, als ze jou niet eens onder ogen kan komen dan is er iets goed mis / met haar, in mijn ogen.
Redacted
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:50:18 #37
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57505317
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien moet je 't voor je gevoel overdrijven, gesteld dat je de vriendschap wilt behouden.

Maar ik lees dat je nog hard nadenkt. Het is inderdaad lastig als je iets voor een ander doet en eigenlijk verwacht dat de ander dat ook voor jou terugdoet. Alsof je scores bijhoudt. Neemt niet weg dat je in een vriendschap iets terug mag verwachten, maar ik zou er geen meetlat langsleggen. Als het echt niet goed meer voelt, kun je kappen.
Ik heb een te grote muil voor mijn hart, dat zorgt nogal eens voor innerlijk conflict.
Je moet het wel erg bont maken wil ik de knuppel in het hoenderhok smijten.
Maar toch knaagt het aan me, ik kan de keren niet meer tellen dat ze me verbouwereerd achterliet om mij vervolgens uren te negeren.
Waarna ik bij een herstel van het contact elk woord in de weegschaal probeerde te leggen om haar maar niet te provoceren.

Maar omgekeerd schroomt ze niet om eerlijk te zijn, simpelweg omdat ze weet dat ik het wel kan hebben. Ik schrik namelijk niet zo snel van een woord als egoisme. Ik weet namelijk dondersgoed dat ik niet zaligmakend ben.
Wie de aureool past, trekke hem aan.
pi_57505413
Even een kosten-batenanalyse maken. Veel tijd erin stoppen -> komt niets uit -> conclusie trekken.

Dat heet oplossingsgericht denken, een typische mannelijke kwaliteit, die helaas bij vrouwen wat dunner gezaaid is.
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:57:30 #39
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57505478
Newsflash; zo ging ik altijd met mensen om, maar dat heeft mij niet bepaald veel diepgang opgeleverd.
Ik wil het nu liever proberen met empathie en meer van dat geneuzel.
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:57:48 #40
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_57505488
Waar gaan de dingen over die je zegt. Toevallig over haar? Veel mensen weten het altijd zo goed, tenzij het over henzelf gaat.

En als ze zo debiel doet, waarom noem je haar dan een vriendin? Klinkt meer als een kennis met benefits...

Mensen die weglopen zijn belachelijk. Al heb ik 't in het verleden ook wel eens gedaan, maar dat was dan het alternatief voor dingen kapotslaan en meppen Dan maar beter weglopen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_57505497
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:44 schreef Feitosa het volgende:

Leg me dat eens uit?
Die ander loopt weg omdat ze zich dat kan veroorloven omdat ze weet dat She toch wel weer terug komt.
Dat komt omdat She geen keuzes wil maken maar alleen haar grieven bij een ander wil neerleggen in de verwachting dat die ander dan wel zal veranderen.
En die ander accepteert dat dus niet en loopt weg.

Als She echt een keuze zou maken was er geen conflict. She moet óf kiezen om haar trots in te slikken óf eerlijk zeggen dat ze niet gelukkig wordt van deze relatie, en daar naar handelen.
Als She kiest is het conflict weg.
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:59:43 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57505533
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:50 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik heb een te grote muil voor mijn hart, dat zorgt nogal eens voor innerlijk conflict.
Je moet het wel erg bont maken wil ik de knuppel in het hoenderhok smijten.
Maar toch knaagt het aan me, ik kan de keren niet meer tellen dat ze me verbouwereerd achterliet om mij vervolgens uren te negeren.
Waarna ik bij een herstel van het contact elk woord in de weegschaal probeerde te leggen om haar maar niet te provoceren.

Maar omgekeerd schroomt ze niet om eerlijk te zijn, simpelweg omdat ze weet dat ik het wel kan hebben. Ik schrik namelijk niet zo snel van een woord als egoisme. Ik weet namelijk dondersgoed dat ik niet zaligmakend ben.
Wie de aureool past, trekke hem aan.
Dat klinkt dan toch wel als een vriendin die je zou willen houden. Dan zou ik toch mijn tactiek wat wijzigen, als je dat kunt en wilt. Probeer het onderwerp van 'vraag ook eens hoe het met mij gaat' even te vergeten. Pak aan waar het je nu om gaat: wat het met jou doet als zij wegloopt uit een gesprek. En vraag haar of jullie kunnen afspreken dát voortaan te vermijden. Dat ze desnoods tien minuten met haar kaken kwaad op elkaar de andere kant op blijft kijken, maar weglopen mag niet meer.
pi_57505547
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:57 schreef SHE het volgende:
Newsflash; zo ging ik altijd met mensen om, maar dat heeft mij niet bepaald veel diepgang opgeleverd.
Ik wil het nu liever proberen met empathie en meer van dat geneuzel.
Sorry, dan heb ik niks gezegd
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:01:21 #44
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57505560
Maar wat is er nu zo fout aan je problemen bij iemand neerleggen die dat veroorzaakt? Mis ik iets?
Verder ben ik het met je eens hoor Gerben, ik hou het in stand.
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:30:02 #45
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_57506203
Simpel, kapt zij het af, brengt ze het ook weer zelf op gang. Laat haar maar uitleggen waarom ze zo reageert. Kom je vanzelf uit op het eigenlijke probleem denk ik.
Gone.... :')
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:31:26 #46
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_57506237
Oh ja, of ik je mag PM-en als je relatie met Skippy22 ooit uit mocht gaan

donderdag 20 maart 2008 @ 19:32:36 #47
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57506264
Heb ik natuurlijk gedaan. Zij zegt dan dat ze niet tegen de kritieken kan. Ze spreekt zelfs van 'blinde woede'
En ik heb echt zoiets van ...woede? Chick, als ik echt boos op je ben scheur ik je aan stukken.
Ik begrijp er geen zak van.
pi_57506275
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:58 schreef mgerben het volgende:

[..]

Die ander loopt weg omdat ze zich dat kan veroorloven omdat ze weet dat She toch wel weer terug komt.
Dat komt omdat She geen keuzes wil maken maar alleen haar grieven bij een ander wil neerleggen in de verwachting dat die ander dan wel zal veranderen.
En die ander accepteert dat dus niet en loopt weg.

Als She echt een keuze zou maken was er geen conflict. She moet óf kiezen om haar trots in te slikken óf eerlijk zeggen dat ze niet gelukkig wordt van deze relatie, en daar naar handelen.
Als She kiest is het conflict weg.
2e gedeelte ben ik het wel mee eens. ( het keuze gedeelte dan )
Alleen heb je ( denk ik ) te weinig inzicht in de situatie om tot de conclusie in het eerste gedeelte te komen.
( Allen die dit topic lezen , beter gezegd )
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:33:36 #49
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_57506286
Kan ze d'r later toch op reageren....
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:35:38 #50
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57506346
Overigens denk ik gewoon dat het een temperament verschil is. Ik ben luid en passioneel, zij is ingetogen en spreekt een zin pas uit als ze die vanuit alle hoeken heeft bekeken.
Ik accepteer dat, maar ze accepteert niet dat ik anders in elkaar zit. Ik kan iemand voor rotte vis uitmaken en hem na de nodige headbuts binnen seconden in de armen vliegen.
Zij niet; alles is zo...overwogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')