en toen voelde je die compulsieve drang om die brain fart hier te posten?quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:42 schreef fransbreda het volgende:
Ow ik dacht dat je iets met conflict zn vrouwke had.
Zo zeg jij bent goed in lezen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:44 schreef Re het volgende:
[..]
en toen voelde je die compulsieve drang om die brain fart hier te posten?
Ok, even advocaat van de duivel. Jij zegt dat je wilt dat ze je serieus neemt. Maar hoe serieus neem je haar als je in je gesprek met haar haar reactie 'kinderachtig' noemt?quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:05 schreef SHE het volgende:
Oh maar het ligt ook zeker aan de manier waarop ik iets zeg. Ik ben wat dat betreft een beetje bot; ik zeg het zoals ik het voel. Zonder dat ernstig te nuanceren.
Ik begrijp natuurlijk dat het niet leuk is om aangevallen te worden; maar bij elke woordenwisseling weglopen...is dat niet een enorm zwaktebod?
Ik vind het zo gemeen.
quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:11 schreef Mr.Spock het volgende:
vrouwen en rationeel in dezelfde zin is sowieso al een brug tever....
Bij elke woordenwisseling weglopen is zeker wel heel erg zwak. Ik denk dat het belangrijk voor jou is op dit moment je af te vragen wat jij nu echt wil binnen deze vrienschap en of dit mogelijk is. Wil je graag de vriendschap met haar behouden, dan zul jij daar (en zij natuurlijk ook) wel dingen voor moeten doen die niet altijd even makkelijk zullen zijn. Ik denk dat het belangrijk is dat zij bewust wordt van jouw niet-slechte bedoelingen als je kritiek op haar levert en jij moet je er denk ik bewust van worden dat zij bepaalde dingen niet goed trekt. Maar om daar een gesprek over aan te gaan, is niet makkelijk en het wil ook niet zeggen dat het na zo'n gesprek allemaal in 1 keer goed gaat. Als jij er voor wilt gaan en zij wil er ook voor de volle 100% voor gaan, dan zou ik de vrienschap nog een kans geven. Als je het idee krijgt dat ze er niet voor wil gaan, dan zou ik het denk ik afkappen. Maar het zal een kwestie van geven en nemen blijven, maar die moet natuurlijk uiteindelijk wel in redelijk in balans heb.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:05 schreef SHE het volgende:
Oh maar het ligt ook zeker aan de manier waarop ik iets zeg. Ik ben wat dat betreft een beetje bot; ik zeg het zoals ik het voel. Zonder dat ernstig te nuanceren.
Ik begrijp natuurlijk dat het niet leuk is om aangevallen te worden; maar bij elke woordenwisseling weglopen...is dat niet een enorm zwaktebod?
Ik vind het zo gemeen.
Goed puntquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:06 schreef Daniel1976 het volgende:
Het is maar net hoeveel je van je eigen persoonlijkheid in wilt leveren om met iemand te kunnen communiceren. Ik communiceer op mijn werk met mensen waar ik in mijn prive leven nooit vrienden mee zal zijn. Hoe dichter een persoon bij je staat hoe meer je jezelf zou moeten kunnen zijn bij die persoon.
Vandaar dus dat ik zeg: Als het je vriendin is dan wordt het tijd om verder te kijken. Soms werkt iets gewoon niet (meer).
Het is irrelevant als ze al niet in staat is om er over te praten ipv vluchtgedrag te vertonen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Ben ik de enige die het best wel relevant vind waar die kritiek over gaat?
Nee, maar dit is puur een topic 'geef mij even gelijk en ik laat jullie weer met rust' dus dat zal je hier waarschijnlijk ook niet gaan vinden.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Ben ik de enige die het best wel relevant vind waar die kritiek over gaat?
Mwah, ze geeft ook aan dat ze het zelf bot en ongenuanceerd kan brengen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:24 schreef Bolter het volgende:
[..]
Nee, maar dit is puur een topic 'geef mij even gelijk en ik laat jullie weer met rust' dus dat zal je hier waarschijnlijk ook niet gaan vinden.
Dat ligt er maar net aan. Ik kan wel wat domeinen bedenken waar ik geen bemoeienis van m'n vrienden in duld. Als ik dat dan een of twee keer heb gezegd en ze blijven erover beginnen kap ik het ook af. Nu ken ik SHE natuurlijk niet, maar naar haar gedrag op Fok te beoordelen vermoed ik dat ze erg volhoudend kan zijn.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:23 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Het is irrelevant als ze al niet in staat is om er over te praten ipv vluchtgedrag te vertonen.
Touché. Dat was inderdaad niet zo netjes van mij.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ok, even advocaat van de duivel. Jij zegt dat je wilt dat ze je serieus neemt. Maar hoe serieus neem je haar als je in je gesprek met haar haar reactie 'kinderachtig' noemt?
Absoluut niet. Als ik gelijk wilde krijgen dat had ik het hier niet gepost, maar mezelf voorgehouden dat het aan haar lag.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:24 schreef Bolter het volgende:
[..]
Nee, maar dit is puur een topic 'geef mij even gelijk en ik laat jullie weer met rust' dus dat zal je hier waarschijnlijk ook niet gaan vinden.
Dat vind ik dus ookquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:23 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Het is irrelevant als ze al niet in staat is om er over te praten ipv vluchtgedrag te vertonen.
Je kunt je kritiek ook verpakken als een wens: ik zou het heel fijn vinden als je mij zou vragen hoe het met mij gaat en wat je voor mij kunt doen. Dat zou ik erg van je waarderen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:35 schreef SHE het volgende:
[..]
De kritiek an sich was niets meer dan het geeikte ' je kan in deze vriendschap ook wat meer je best doen om aan mij te denken' en ' misschien kun je af en toe ook eens vragen hoe het met mij gaat en wat je voor mij kunt doen '
Ah leuk. Post van regelmatige fokster.quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:35 schreef SHE het volgende:
Ik zit met wat zaken die mij dwarszitten. Ventileer deze en krijg steeds een repeterend antwoord terug; als in ' nou en, doe jij ook weleens ' , of ' nee jij dan' of ' nou, ik voel me precies zo!!'
Ik heb een paar keer geprobeerd te vragen of ze alsjeblieft naar mij wilde luisteren en dat ik gewoon iets kwijt wilde, in de hoop dat ze iets over mij zou leren, of ( I wish ) er iets mee zou doen.
Echt, van humor naar beter. JIJ bepaalt dat ZIJ jouw fouten moet accepteren, onder het motto 'we zijn allemaal mensen'. Lief hoor! Ik wijs geen veroorzakers aan, maar behandel jij haar zoals je zelf behandeld wilt worden?quote:Ben ik onredelijk?
Ik weet namelijk best dat ik een tough cookie ben en ik weet ook zeker dat ik zelf ook de nodige steken laten vallen, maar we zijn allemaal mensen toch?
Dat klinkt een beetje ...overdreven? Ik begrijp het wel hoor; maar ik heb dan een beetje het gevoel dat ik niet eerlijk ben. Ik bedoel namelijk gewoon dat ze niet zo'n egoistisch mokkel moet zijn en het niet for granted moet nemen dat ik bij iedere zucht aan haar zijde sta. Niet dat ze dit van mij eist hoor, maar zo ben ik gewoon. Ik hecht me nauwelijks aan mensen, maar als het dan zover is, dan is dat ook behoorlijk hecht en ga ik echt door vuur.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt je kritiek ook verpakken als een wens: ik zou het heel fijn vinden als je mij zou vragen hoe het met mij gaat en wat je voor mij kunt doen. Dat zou ik erg van je waarderen.
En dan maak je er ook een 'ik-boodschap' van in plaats van een 'jij-boodschap'. Dat komt vaak al veel prettiger over.
Hoe wil je in godsnaam een conflict oplossen als de ander wegloopt bij een discussie ( waar je uiteindelijk niet aan ontkomt )??quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:40 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ah leuk. Post van regelmatige fokster.
Ik moest om te beginnen keihard lachen.
Jouw klachten komen meestal van jongens. Leuk om ook eens een meiske aan die kant te zien.
Even een paar dingen die mij opvielen in jouw betoog:
- Zij kan niet tegen kritiek. Da's iets dat heel veel meisjes hebben.
- Jij schrijft dat jij 'even een paar dingen die jou niet bevallen bij haar neer wilt leggen'. Da's echt humor. Ik heb een probleem, ik heb er geen zin in, dus ik leg het neer bij een ander en ik wordt boos als die ander het niet met open armen verwelkomt...
Er zijn ALTIJD twee partijen bij een conflict: Degene die iets doet en degene die dat niet kan accepteren...
Als jij moeite hebt om met bepaald gedrag van haar om te gaan kun jij ook zelf keuzes maken. Wat jij wilt is de makkelijke weg: Jij wilt geen keuzes maken. Jij wilt jouw probleem, jouw onvermogen om er mee om te gaan, bij een ander neerleggen opdat die ander verandert, zodat jij je beter voelt... Vrouwelijker kan haast niet.
[..]
Echt, van humor naar beter. JIJ bepaalt dat ZIJ jouw fouten moet accepteren, onder het motto 'we zijn allemaal mensen'. Lief hoor! Ik wijs geen veroorzakers aan, maar behandel jij haar zoals je zelf behandeld wilt worden?
Nee, ik wil dat ze mijn probleem met haar gepaste aandacht geeft. En het vooral niet wegwuift met 'ja maar dat doe jij ook weleens 'quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:40 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ah leuk. Post van regelmatige fokster.
Ik moest om te beginnen keihard lachen.
Jouw klachten komen meestal van jongens. Leuk om ook eens een meiske aan die kant te zien.
Even een paar dingen die mij opvielen in jouw betoog:
- Zij kan niet tegen kritiek. Da's iets dat heel veel meisjes hebben.
- Jij schrijft dat jij 'even een paar dingen die jou niet bevallen bij haar neer wilt leggen'. Da's echt humor. Ik heb een probleem, ik heb er geen zin in, dus ik leg het neer bij een ander en ik wordt boos als die ander het niet met open armen verwelkomt...
Er zijn ALTIJD twee partijen bij een conflict: Degene die iets doet en degene die dat niet kan accepteren...
Als jij moeite hebt om met bepaald gedrag van haar om te gaan kun jij ook zelf keuzes maken. Wat jij wilt is de makkelijke weg: Jij wilt geen keuzes maken. Jij wilt jouw probleem, jouw onvermogen om er mee om te gaan, bij een ander neerleggen opdat die ander verandert, zodat jij je beter voelt... Vrouwelijker kan haast niet.
[..]
Echt, van humor naar beter. JIJ bepaalt dat ZIJ jouw fouten moet accepteren, onder het motto 'we zijn allemaal mensen'. Lief hoor! Ik wijs geen veroorzakers aan, maar behandel jij haar zoals je zelf behandeld wilt worden?
Misschien moet je 't voor je gevoel overdrijven, gesteld dat je de vriendschap wilt behouden.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat klinkt een beetje ...overdreven? Ik begrijp het wel hoor; maar ik heb dan een beetje het gevoel dat ik niet eerlijk ben. Ik bedoel namelijk gewoon dat ze niet zo'n egoistisch mokkel moet zijn en het niet for granted moet nemen dat ik bij iedere zucht aan haar zijde sta. Niet dat ze dit van mij eist hoor, maar zo ben ik gewoon. Ik hecht me nauwelijks aan mensen, maar als het dan zover is, dan is dat ook behoorlijk hecht en ga ik echt door vuur.
Is het misschien dat ik ongevraagd van alles voor haar doe en stiekem hetzelfde verlang?
Dat zou dan ook niet zo fraai van mij zijn.
quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:44 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Hoe wil je in godsnaam een conflict oplossen als de ander wegloopt bij een discussie ( waar je uiteindelijk niet aan ontkomt )??
Leg me dat eens uit?
Ik heb een te grote muil voor mijn hart, dat zorgt nogal eens voor innerlijk conflict.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien moet je 't voor je gevoel overdrijven, gesteld dat je de vriendschap wilt behouden.
Maar ik lees dat je nog hard nadenkt. Het is inderdaad lastig als je iets voor een ander doet en eigenlijk verwacht dat de ander dat ook voor jou terugdoet. Alsof je scores bijhoudt. Neemt niet weg dat je in een vriendschap iets terug mag verwachten, maar ik zou er geen meetlat langsleggen. Als het echt niet goed meer voelt, kun je kappen.
Die ander loopt weg omdat ze zich dat kan veroorloven omdat ze weet dat She toch wel weer terug komt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:44 schreef Feitosa het volgende:
Hoe wil je in godsnaam een conflict oplossen als de ander wegloopt bij een discussie ( waar je uiteindelijk niet aan ontkomt )??
Leg me dat eens uit?
Dat klinkt dan toch wel als een vriendin die je zou willen houden. Dan zou ik toch mijn tactiek wat wijzigen, als je dat kunt en wilt. Probeer het onderwerp van 'vraag ook eens hoe het met mij gaat' even te vergeten. Pak aan waar het je nu om gaat: wat het met jou doet als zij wegloopt uit een gesprek. En vraag haar of jullie kunnen afspreken dát voortaan te vermijden. Dat ze desnoods tien minuten met haar kaken kwaad op elkaar de andere kant op blijft kijken, maar weglopen mag niet meer.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:50 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb een te grote muil voor mijn hart, dat zorgt nogal eens voor innerlijk conflict.
Je moet het wel erg bont maken wil ik de knuppel in het hoenderhok smijten.
Maar toch knaagt het aan me, ik kan de keren niet meer tellen dat ze me verbouwereerd achterliet om mij vervolgens uren te negeren.
Waarna ik bij een herstel van het contact elk woord in de weegschaal probeerde te leggen om haar maar niet te provoceren.
Maar omgekeerd schroomt ze niet om eerlijk te zijn, simpelweg omdat ze weet dat ik het wel kan hebben. Ik schrik namelijk niet zo snel van een woord als egoisme. Ik weet namelijk dondersgoed dat ik niet zaligmakend ben.
Wie de aureool past, trekke hem aan.
Sorry, dan heb ik niks gezegdquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:57 schreef SHE het volgende:
Newsflash; zo ging ik altijd met mensen om, maar dat heeft mij niet bepaald veel diepgang opgeleverd.
Ik wil het nu liever proberen met empathie en meer van dat geneuzel.
2e gedeelte ben ik het wel mee eens. ( het keuze gedeelte dan )quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:58 schreef mgerben het volgende:
[..]
Die ander loopt weg omdat ze zich dat kan veroorloven omdat ze weet dat She toch wel weer terug komt.
Dat komt omdat She geen keuzes wil maken maar alleen haar grieven bij een ander wil neerleggen in de verwachting dat die ander dan wel zal veranderen.
En die ander accepteert dat dus niet en loopt weg.
Als She echt een keuze zou maken was er geen conflict. She moet óf kiezen om haar trots in te slikken óf eerlijk zeggen dat ze niet gelukkig wordt van deze relatie, en daar naar handelen.
Als She kiest is het conflict weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |