abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2008 @ 15:45:41 #211
122997 zquing
Drama Junk
pi_57558945
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Utopia, nee. Maar ik ben meer van space dan van die tijden.
In space en toekomst kan je lekker uitleven. Cowboy style. Startrek style. nou bijna alles.
En elfjes en dwarven zijn meestal het idee achter ruimte rassen.
't gaat nu niet om de setting, maar meer om de community achter 't spel. Het is niet 't spel dat de community maakt maar de community die 't spel maakt

Daarin is utopia erg goed geslaagd, hoeveel de spelers ook kankeren op de veranderingen die gemaakt worden, ze blijven 't gewoon spelen. Dit omdat hun "vrienden" ook blijven spelen(kingdoms ed).

Je moet je niet alleen richten op 't strategische aspect van 't spel maar ook(en mischien wel voornamelijk) op 't sociale aspect van je spel
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_57558988
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:37 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Utopia was meen ik in space?

Roelof ik denk dat we dit topic gewoon even vol moeten maken en dat je daarna een nieuwe aanmaakt met een fatsoenlijke OP en dat het dan iets serieuzer kan!
er zijn meer utopia uitgekomen met de jaren,

meschien een specifieke link geven,......
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:48:07 #213
122997 zquing
Drama Junk
pi_57559015
games.swirve.com/utopia
  zondag 23 maart 2008 @ 15:48:32 #214
122997 zquing
Drama Junk
pi_57559030
pi_57559083
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:45 schreef zquing het volgende:

[..]

't gaat nu niet om de setting, maar meer om de community achter 't spel. Het is niet 't spel dat de community maakt maar de community die 't spel maakt

Daarin is utopia erg goed geslaagd, hoeveel de spelers ook kankeren op de veranderingen die gemaakt worden, ze blijven 't gewoon spelen. Dit omdat hun "vrienden" ook blijven spelen(kingdoms ed).

Je moet je niet alleen richten op 't strategische aspect van 't spel maar ook(en mischien wel voornamelijk) op 't sociale aspect van je spel
Daar is de man.

Omdat het spel zo gemaakt is (denk ik).
Door clan, lord/vassel, events, clan wars, enz enz enz.
En ook omdat het spel zogemaakt is dat spelers langer actief moeten zijn (dan in ogame) om verder in het spel te komen.
hoop ik het sociale aspect van je spel meer aan te pakken.
waardoor het spel ook langer speelbaar is.
de spelers zijn dan meer met elkaar bezig, wat het spel ook interesant maakt
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 16:07:32 #216
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57559582
Roelof, een jaar geleden hadden wij een groep van 12 man. Van alle takken, informatica, design, modeling enz enz ook zo een plan. Check mn sig maar eens die ik nog steeds niet veranderd heb.

Uitkomst: Helemaal niks noppa nada

Het is gewoon bijna onmogelijk zoiets van de grond te krijgen zonder geld, en veel tijd. Het begin was er, het einde niet. Motivatie was weg, niemand kon meer en het bleek te complex te zijn.

Wat leuke screens van tot hoe ver we zijn gekomen:

Een test voor het random genereren van gras. Die boxes zijn de boundries van de models. Natuurlijk kon dit niet geimplementeerd worden. Zie alleen al het aantal vertices en de FPS.

Random testing van een grote stad die random gegenereerd wordt. FPS: 19-22, zonder textures of iets anders. Zeer teleurstellend.

Spaceship van een van onze modlers. Best goed gelukt.

Aarde.
Met Bloom en atmosfeer shaders.

En mercurius.

Dit soort dingen maken het deprimerend. De oplossingen kosten veel tijd om uit te zoeken als je geen opleiding ervoor hebt gehad. (Ik alleen Informatica). Maar ik moet zeggen dat de tijd die ik erin stak mij wel plezier heeft gebracht.

Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_57560005
Paramnesia

Daar heb ik aan gedacht. maar om zo groot grafies hoogstandje te maken kost niet alleen veel tijd. maar ook veel geld om van de grond te komen.
Om zoiets van de grond te krijgen moeten de (12) mensen berijd zijn om de firma met (12) elkaar te delen.
Of je moet een firma inhuren om zoiets te maken, of een deal te maken.
Zeker is dat je veel tijd en veel geld er aan kwijt raakt.
Het beste is om met zo idee naar een studio te gaan en een deal te maken. meschien behoud je alleen 5-20 % (als je geen geld heb)
Als je er geld voor over heb om een firma intehuren dan is het belangrijk om zoveel mogelijk op papier te hebben met voorbeelden en mat alles er op en er aan. zodat de programmeurs sneller door kunnen werken, en jouw minder geld kosten.
Daarnaast is er zeker een groot risico dat het nop wordt. als je de reclame niet goed aan pakt.

Rede daarom dat ik het begin met een web browser game, minder grafies maar beter haalbaar.
Hierdoor behaal ik ook referenties en connection. (firma's studio's en inversteerders)
Daanaast kan het meschien een klein kapitaal opleveren en ook kan de referentie goed staan bij de bank als je een kapitaal wil lenen om iets op te zetten.

Paramnesia
Als het zeker luckt om het optezetten. (spel)
En het is een goed spel
Dan zou ik zeker geintreseerd zijn om een inversteering te maken,
  zondag 23 maart 2008 @ 16:27:24 #218
122997 zquing
Drama Junk
pi_57560260
mag ik vragen wat voor opleiding je gedaan hebt?
pi_57560375
elektrotechniek mbo
html xhtml java, en binnen kort php en meschien meer naar de 3D design
en vergeet de type diploma niet

niet echt van toepassing als ik niet ga programmeren.
pi_57560413
he, hoelang totdat deze vol is ?
  zondag 23 maart 2008 @ 16:31:30 #221
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57560414
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:42 schreef Roelof_Kremer het volgende:

Command & Conquer is alseerste een RTS en daarna een RPG. Men kan maar 1 kiezen of niet?
Dus, RTS.
Weer verkeerd. Echt, zo werkt het niet. Je hebt RTS/RPGs, daar is Spellforce er een van. Dan heb je je RPG karakter waarmee je quests doet en je hebt daarnaast dat je af en toe een basis moet bouwen. Warcraft 3 gaat ook sterk deze richting uit. PuzzleQuest is dan bijvoorbeeld een Puzzle/RPG, dan ben je een ridder met stats en door de stats te verbeteren krijg je bonussen tijdens de puzzels, kan je steden veroveren, etc.

Er zijn veel hybride spellen, maar de jouwe is nog steeds geen RPG omdat jij vindt dat elk spel met een verhaal zichzelf een RPG mag noemen Bekijk de echte hybride spellen maar en speel eens wat spellen die het label RPG dragen, dan kom je er zelf wel achter wat nou echt een RPG is
  zondag 23 maart 2008 @ 16:31:44 #222
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57560423
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:21 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Paramnesia

Daar heb ik aan gedacht. maar om zo groot grafies hoogstandje te maken kost niet alleen veel tijd. maar ook veel geld om van de grond te komen.
Om zoiets van de grond te krijgen moeten de (12) mensen berijd zijn om de firma met (12) elkaar te delen.
Of je moet een firma inhuren om zoiets te maken, of een deal te maken.
Zeker is dat je veel tijd en veel geld er aan kwijt raakt.
Het beste is om met zo idee naar een studio te gaan en een deal te maken. meschien behoud je alleen 5-20 % (als je geen geld heb)
Als je er geld voor over heb om een firma intehuren dan is het belangrijk om zoveel mogelijk op papier te hebben met voorbeelden en mat alles er op en er aan. zodat de programmeurs sneller door kunnen werken, en jouw minder geld kosten.
Daarnaast is er zeker een groot risico dat het nop wordt. als je de reclame niet goed aan pakt.

Rede daarom dat ik het begin met een web browser game, minder grafies maar beter haalbaar.
Hierdoor behaal ik ook referenties en connection. (firma's studio's en inversteerders)
Daanaast kan het meschien een klein kapitaal opleveren en ook kan de referentie goed staan bij de bank als je een kapitaal wil lenen om iets op te zetten.

Paramnesia
Als het zeker luckt om het optezetten. (spel)
En het is een goed spel
Dan zou ik zeker geintreseerd zijn om een inversteering te maken,
Investereingen zijn het probleem niet. Ik heb zelf genoeg vermogen. Alleen mijn zakelijk instinct zegt mij dat ik zelfs niet in mijn eigen MMO zou moeten investeren. En als zelfs ik dat denk over mijn eigen project. Tja dan zegt dat al veel.

De markt voor MMO's is verzadigd. Alleen mss in niche-markten zou je nog terecht kunnen. Maar voor nu zie ik er geen toekomst in.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
  zondag 23 maart 2008 @ 16:33:08 #223
122997 zquing
Drama Junk
pi_57560469
Heb je al een fatsoenlijk business plan opgezet?
pi_57560694
GambitRS

is het beter om te lezen en aannemen
of te lezen en zelf nadenken?

denk de 2de.
een RPG is een groot sector.
het is de keuze van de bedenkers en de makers om het te kiezen.
Met een puzzle/RPG konden ze ook de Puzzle weg laten. Hun willen alsnog de Puzzle onderdrukken omdat het idee was.
Als je kijkt, zijn de meeste wel hybride spellen, maar de makers kiezen alsnog 1 ding om te onderdrukken.

Zoek eens op wat een RPG is en waar het vandaan komt.
anders is dit weer de oneindig descussie waar het concept niet beter op wordt

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 16:49:24 ]
pi_57560770
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:33 schreef zquing het volgende:
Heb je al een fatsoenlijk business plan opgezet?
zeker.

eind deze maand hoop ik te gaan beginnen met het maken.
alle uit einde ff af knopen en dan beginnen.

als je ff lest zie je dat ik aan de meeste dingen wel gedacht heb.
rede ook deze form om de laaste dingen afronden.
pi_57560870
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:31 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Investereingen zijn het probleem niet. Ik heb zelf genoeg vermogen. Alleen mijn zakelijk instinct zegt mij dat ik zelfs niet in mijn eigen MMO zou moeten investeren. En als zelfs ik dat denk over mijn eigen project. Tja dan zegt dat al veel.

De markt voor MMO's is verzadigd. Alleen mss in niche-markten zou je nog terecht kunnen. Maar voor nu zie ik er geen toekomst in.
Is dat niet met elk spel doel groep?
Je komt er verder mee als je echt iets beters heb dan enig ander.
dan haal je het.
er is nu ZO veel
en ZO veel gehad
dat niet alleen de ideeen ophouden maar ook de markt.
Maar kijk goed, er zijn altijd spelers. en mensen reken behoorlijk snel uitgekeken op alleen 1 spel. afgezien diehards
  zondag 23 maart 2008 @ 17:11:44 #227
122997 zquing
Drama Junk
pi_57561548
maar hoe wil je ervoor zorgen dat mensen je spel gaan spelen
pi_57562109
Het is al eerder besproken
Reclame maken natuurlijk.
De eerste spelers zullen waarscheinlijk bekende zijn van me, ook natuurlijk van deze form (mag ik hopen)

Maar er zal zeker reclame moeten gemaakt worden. Ook al kan er tot een bepaalde hoogde gratis reclame gemaakt worden. Er zal zeker moeten geinversteerd worden voor reclame op andere sites.
Natuurlijk niet op een site over baby's, maar zekere game forms, game sites, enz enz enz.
Ik weet niet over er genoeg geld voor is, maar het zel zeker duur zijn om op grotere sites een reclame stuk te plaatsen.
Ook met google en andere zoek gevallen kan er reclame worden gemaakt.

Het is oook belangrijk om reclame te maken met dingen wat het spel interesant maakt hoven andere.

antwoord dat een beetje je vraag?
pi_57562386
Ik heb heel het topic gelezen
pi_57562495
hahahahahahahahaha
pi_57562527
quote:
Op zondag 23 maart 2008 17:51 schreef De_Ananas het volgende:
Ik heb heel het topic gelezen
maar okey, afgezien van de vage gedoe.

Wat vindt je van het concept?
  zondag 23 maart 2008 @ 18:03:02 #232
122997 zquing
Drama Junk
pi_57562646
quote:
Op zondag 23 maart 2008 17:40 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Het is al eerder besproken
Reclame maken natuurlijk.
De eerste spelers zullen waarscheinlijk bekende zijn van me, ook natuurlijk van deze form (mag ik hopen)

Maar er zal zeker reclame moeten gemaakt worden. Ook al kan er tot een bepaalde hoogde gratis reclame gemaakt worden. Er zal zeker moeten geinversteerd worden voor reclame op andere sites.
Natuurlijk niet op een site over baby's, maar zekere game forms, game sites, enz enz enz.
Ik weet niet over er genoeg geld voor is, maar het zel zeker duur zijn om op grotere sites een reclame stuk te plaatsen.
Ook met google en andere zoek gevallen kan er reclame worden gemaakt.

Het is oook belangrijk om reclame te maken met dingen wat het spel interesant maakt hoven andere.

antwoord dat een beetje je vraag?
Niet echt. Het geeft wel antwoord maar is niet echt bevredigend.

Natuurlijk zal je moeten adverteren, maar ik zie dat je een 20k budget hebt(wat in de ontwikkeling gaat zitten) en dat je een 2k reserve hebt. Stel je investeerd die 2k in reclame, dan heb je nogsteeds bar weinig reclame. Heb je al uitgezocht hoeveel reclame kost?

Het makkelijkste zou zijn als je een hype weet te creeeren rond je game, dan gaan er wel veel mensen spelen, maar de vraag is hoe je dat gaat doen.
pi_57562871
De hype is al lang weg voor web browser games.
En op t.v. zal het waarscheinlijk niet komen.

Al weet ik lichtelijk wel prijsen van reclame op andere sites. En weet zeker dat er geld vrijkomt met der loop de tijd.
Maar om een hele hype er van te maken. nee dat weet ik niet.
Meschien kan je me daarover meer informeren.

Ook al word een hype beindvloed door reclame en media, hoe staan de mensen er voor

Daarnaast is 20K de inschatting van het programmerders bedrijf. Al moet het nog tot een devenitief bedrag komen.
kan meer kan minder. Maar ik denk niet dat er 727,5 uur aan een web browser game word geprogrammeerd. Zelf weet ik minder. Ook omdat er andere offertes zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 18:27:08 ]
pi_57564772
Waarom wil je niet gewoon aannemen wat nou echt een RPG is? Je bent gewoon enorm eigenwijs bezig. Wat hier ergens boven verteld word wat een RPG is, dat is een RPG en niet zoals jij het omschrijft.
Ooh, I just felt my dick move!
pi_57564952
ik weet dat het niet onder een RPG kan.
En dat heb ik al toegegeven.

Zeg alleen (nu) dat de omschijving ven een RPG van de media/studio/game-wereld. Ook tegenwoordig niet helemaal klopt. Of het is zo breed geworde en onspecifiek.

Of heb ik daar ook ongelijk in.?

goede discussie punt.
pi_57565572
  zondag 23 maart 2008 @ 20:27:59 #237
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57565637
Roelof ik denk dat je beter gewoon door kunt gaan met het bedenken en uitwerken van die spelwerelden en rassen en schepen en wapens. Want dat is iets wat je graag doet en dat is dan ook mooi Dat moet je zeker blijven doen.

Maar ik zou alleen wel je droom laten varen om er een echte game van te maken. Want dat gaat je alleen maar een boel geld kosten en een hoop zorgen opleveren.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57565834
quote:
Want dat is iets wat je graag doet en dat is dan ook mooi
Ik hoop eigenlijk nu al dat het spel flopt! Want AQuilan System is gewoon gedoomed om te falen! Dat system kan ik misschien nog plaatsen, maar aquilan is gewoon prut! Daarnaast is het ook nog een xbox360 fanboy

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericjuh op 23-03-2008 20:43:56 ]
Dit keer zonder signature
  zondag 23 maart 2008 @ 20:41:58 #239
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57565952
quote:
Op zondag 23 maart 2008 20:37 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk nu al dat het spel flopt! Want AQuilan System is gewoon gedoomed om te falen! Dat system kan ik misschien nog plaatsen, maar aquilan is gewoon prut! Daarnaast is het ook nog een xbox360 fan box
pi_57566219
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:27 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Wrong. Volgens jouw definitie is ELK spel een RPG. De gamers definitie van RPG is een spel waarbij je 'letterlijk' in de huid kruipt van 1 karakter. Hierbij heb je dan attributen die je kan verbeteren en dat maakt het spel een RPG. Maar als jij je RTS/empire sim als RPG wilt verkopen omdat jij denkt dat jouw definitie beter is dan de door de gaming wereld gebruikte definitie dan prima. Maar dan krijg je dus mensen die een RPG verwachten en een RTS voorgeschoteld krijgen. Mag jij raden of ze blij zijn
ff terug en na denken

"De gamers definitie van RPG is een spel waarbij je 'letterlijk' in de huid kruipt van 1 karakter."

Is het ook niet het vehaal lijn van het karakter/spel?

Neem bijvoolbeeld het oude bord spellen.
Het RPG bord spellen.
Er zijn een aantal karakters, waarbij je een voorbereid bord/verhaal-lijn moet volgen. Met specifieke regels.
Zie je dat bij WoW terug? ja
maar niet zoals het orgineel RPG. waarbij je zeker een specifiek met specifieke krachten over neemt. Waarmee je een specifiek verhaal lijn volgd.
Als ik het goed heb valt dat tegenwoordig weer onder een ander categorie.
Maar het is ver te zoeken bij een tegenwoordig RPG.

verder met WoW. (ff bekend)
kruip je in een karakter? twijfel. Je kiest het ras, kunst dark of evil. enz enz
Maar kiez je een karakter. niet zeker.
Het is waar dat je dat bij bord spellen dat ook doe/dee. Maar het kiezen van een karakter is ook het kiezen van de rol en bijdrage van het spel. (het verhaal lijn)
Doe je dat bij WoW, niet zeker.
Je kan het verhaal lijn heel ver zoeken bij WoW.
Er is wel een tutorial en je word op missions gestuurd.
Maar heeft het een specifiek verhaal lijn die je moet volgen? Nee
Dat is 1 van de elementen wat een RPG maakt.

Ik had wel gezegd dat het verhaal lijn het een RPG maakt.
Het het is mijn uiteindelijke text dat we alle 2 fout waren.

Het is waar dat je lettelijk in een karakter moet kruipen. Maar dat het ook een specifieke verhaal lijn moet hebben.
Wat tot mijn inzicht alleen de spellen diablo en soort gelijke spellen hebben.
Het karakter en het specifieke verhaal lijn.

Dus ja het spel wat ik maak is geen RPG. sorry
is algemene definitie van de meeste gamers ( volgens GambitRS ) correct. Niet helemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 20:59:11 ]
pi_57566254
ag we waren zo positief.

en laat de RPG dicussie maar. anders raken mensen geirriteerd
pi_57566409
quote:
Op zondag 23 maart 2008 20:27 schreef AQuila360 het volgende:
Roelof ik denk dat je beter gewoon door kunt gaan met het bedenken en uitwerken van die spelwerelden en rassen en schepen en wapens. Want dat is iets wat je graag doet en dat is dan ook mooi Dat moet je zeker blijven doen.

Maar ik zou alleen wel je droom laten varen om er een echte game van te maken. Want dat gaat je alleen maar een boel geld kosten en een hoop zorgen opleveren.
Ik weet dat het zeker geen flop word onder de web browser fans. Meschien haal het nooit het niveau van WoW starcraft en full pc games. Maar ik denk zeker dat het mijn investeering en van andere er uit kan gehaald worden.
  zondag 23 maart 2008 @ 21:07:46 #243
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57566487
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:02 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Ik weet dat het zeker geen flop word onder de web browser fans. Meschien haal het nooit het niveau van WoW starcraft en full pc games. Maar ik denk zeker dat het mijn investeering en van andere er uit kan gehaald worden.
Dat lukt je niet Roef en dat weet iedereen! Waarom zou je niet gewoon doorgaan met het bedenken en uitwerken van die verhalen enz als je dat leuk vind? Maar hou het daar dan bij!
  zondag 23 maart 2008 @ 21:08:15 #244
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57566500
Roelof, werk het eens uit. Netjes punt voor punt. Ieder ras. Ideetjes enz enz. En stuur me dan eens een PM. Oke, dan zal ik eens zien of het wat is. Ik denk het nu nog niet maar overtuig me maar.
  zondag 23 maart 2008 @ 21:12:32 #245
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57566590
Je mag koppig zijn wat je wilt en het een RPG noemen, dat maakt het nog steeds geen RPG

En zeggen dat WoW geen RPG is? .... echt, je kan beter maar eens de markt onderzoeken geloof ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')