't gaat nu niet om de setting, maar meer om de community achter 't spel. Het is niet 't spel dat de community maakt maar de community die 't spel maaktquote:Op zondag 23 maart 2008 15:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Utopia, nee. Maar ik ben meer van space dan van die tijden.
In space en toekomst kan je lekker uitleven. Cowboy style. Startrek style. nou bijna alles.
En elfjes en dwarven zijn meestal het idee achter ruimte rassen.
er zijn meer utopia uitgekomen met de jaren,quote:Op zondag 23 maart 2008 15:37 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Utopia was meen ik in space?
Roelof ik denk dat we dit topic gewoon even vol moeten maken en dat je daarna een nieuwe aanmaakt met een fatsoenlijke OP en dat het dan iets serieuzer kan!
Daar is de man.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:45 schreef zquing het volgende:
[..]
't gaat nu niet om de setting, maar meer om de community achter 't spel. Het is niet 't spel dat de community maakt maar de community die 't spel maakt
Daarin is utopia erg goed geslaagd, hoeveel de spelers ook kankeren op de veranderingen die gemaakt worden, ze blijven 't gewoon spelen. Dit omdat hun "vrienden" ook blijven spelen(kingdoms ed).
Je moet je niet alleen richten op 't strategische aspect van 't spel maar ook(en mischien wel voornamelijk) op 't sociale aspect van je spel
Weer verkeerd. Echt, zo werkt het niet. Je hebt RTS/RPGs, daar is Spellforce er een van. Dan heb je je RPG karakter waarmee je quests doet en je hebt daarnaast dat je af en toe een basis moet bouwen. Warcraft 3 gaat ook sterk deze richting uit. PuzzleQuest is dan bijvoorbeeld een Puzzle/RPG, dan ben je een ridder met stats en door de stats te verbeteren krijg je bonussen tijdens de puzzels, kan je steden veroveren, etc.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:42 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Command & Conquer is alseerste een RTS en daarna een RPG. Men kan maar 1 kiezen of niet?
Dus, RTS.
Investereingen zijn het probleem niet. Ik heb zelf genoeg vermogen. Alleen mijn zakelijk instinct zegt mij dat ik zelfs niet in mijn eigen MMO zou moeten investeren. En als zelfs ik dat denk over mijn eigen project. Tja dan zegt dat al veel.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:21 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Paramnesia
Daar heb ik aan gedacht. maar om zo groot grafies hoogstandje te maken kost niet alleen veel tijd. maar ook veel geld om van de grond te komen.
Om zoiets van de grond te krijgen moeten de (12) mensen berijd zijn om de firma met (12) elkaar te delen.
Of je moet een firma inhuren om zoiets te maken, of een deal te maken.
Zeker is dat je veel tijd en veel geld er aan kwijt raakt.
Het beste is om met zo idee naar een studio te gaan en een deal te maken. meschien behoud je alleen 5-20 % (als je geen geld heb)
Als je er geld voor over heb om een firma intehuren dan is het belangrijk om zoveel mogelijk op papier te hebben met voorbeelden en mat alles er op en er aan. zodat de programmeurs sneller door kunnen werken, en jouw minder geld kosten.
Daarnaast is er zeker een groot risico dat het nop wordt. als je de reclame niet goed aan pakt.
Rede daarom dat ik het begin met een web browser game, minder grafies maar beter haalbaar.
Hierdoor behaal ik ook referenties en connection. (firma's studio's en inversteerders)
Daanaast kan het meschien een klein kapitaal opleveren en ook kan de referentie goed staan bij de bank als je een kapitaal wil lenen om iets op te zetten.
Paramnesia
Als het zeker luckt om het optezetten. (spel)
En het is een goed spel
Dan zou ik zeker geintreseerd zijn om een inversteering te maken,
zeker.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:33 schreef zquing het volgende:
Heb je al een fatsoenlijk business plan opgezet?
Is dat niet met elk spel doel groep?quote:Op zondag 23 maart 2008 16:31 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Investereingen zijn het probleem niet. Ik heb zelf genoeg vermogen. Alleen mijn zakelijk instinct zegt mij dat ik zelfs niet in mijn eigen MMO zou moeten investeren. En als zelfs ik dat denk over mijn eigen project. Tja dan zegt dat al veel.
De markt voor MMO's is verzadigd. Alleen mss in niche-markten zou je nog terecht kunnen. Maar voor nu zie ik er geen toekomst in.
maar okey, afgezien van de vage gedoe.quote:
Niet echt. Het geeft wel antwoord maar is niet echt bevredigend.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:40 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Het is al eerder besproken
Reclame maken natuurlijk.
De eerste spelers zullen waarscheinlijk bekende zijn van me, ook natuurlijk van deze form (mag ik hopen)
Maar er zal zeker reclame moeten gemaakt worden. Ook al kan er tot een bepaalde hoogde gratis reclame gemaakt worden. Er zal zeker moeten geinversteerd worden voor reclame op andere sites.
Natuurlijk niet op een site over baby's, maar zekere game forms, game sites, enz enz enz.
Ik weet niet over er genoeg geld voor is, maar het zel zeker duur zijn om op grotere sites een reclame stuk te plaatsen.
Ook met google en andere zoek gevallen kan er reclame worden gemaakt.
Het is oook belangrijk om reclame te maken met dingen wat het spel interesant maakt hoven andere.
antwoord dat een beetje je vraag?
Ik hoop eigenlijk nu al dat het spel flopt! Want AQuilan System is gewoon gedoomed om te falen! Dat system kan ik misschien nog plaatsen, maar aquilan is gewoon prut! Daarnaast is het ook nog een xbox360 fanboyquote:Want dat is iets wat je graag doet en dat is dan ook mooi
quote:Op zondag 23 maart 2008 20:37 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk nu al dat het spel flopt! Want AQuilan System is gewoon gedoomed om te falen! Dat system kan ik misschien nog plaatsen, maar aquilan is gewoon prut! Daarnaast is het ook nog een xbox360 fan box
ff terug en na denkenquote:Op zondag 23 maart 2008 15:27 schreef GambitRS het volgende:
[..]
Wrong. Volgens jouw definitie is ELK spel een RPG. De gamers definitie van RPG is een spel waarbij je 'letterlijk' in de huid kruipt van 1 karakter. Hierbij heb je dan attributen die je kan verbeteren en dat maakt het spel een RPG. Maar als jij je RTS/empire sim als RPG wilt verkopen omdat jij denkt dat jouw definitie beter is dan de door de gaming wereld gebruikte definitie dan prima. Maar dan krijg je dus mensen die een RPG verwachten en een RTS voorgeschoteld krijgen. Mag jij raden of ze blij zijn
Ik weet dat het zeker geen flop word onder de web browser fans. Meschien haal het nooit het niveau van WoW starcraft en full pc games. Maar ik denk zeker dat het mijn investeering en van andere er uit kan gehaald worden.quote:Op zondag 23 maart 2008 20:27 schreef AQuila360 het volgende:
Roelof ik denk dat je beter gewoon door kunt gaan met het bedenken en uitwerken van die spelwerelden en rassen en schepen en wapens. Want dat is iets wat je graag doet en dat is dan ook mooiDat moet je zeker blijven doen.
Maar ik zou alleen wel je droom laten varen om er een echte game van te maken. Want dat gaat je alleen maar een boel geld kosten en een hoop zorgen opleveren.
Dat lukt je niet Roef en dat weet iedereen! Waarom zou je niet gewoon doorgaan met het bedenken en uitwerken van die verhalen enz als je dat leuk vind? Maar hou het daar dan bij!quote:Op zondag 23 maart 2008 21:02 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Ik weet dat het zeker geen flop word onder de web browser fans. Meschien haal het nooit het niveau van WoW starcraft en full pc games. Maar ik denk zeker dat het mijn investeering en van andere er uit kan gehaald worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |