abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2008 @ 15:27:25 #201
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57558437
quote:
Op zondag 23 maart 2008 13:53 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Dus voor jouw is het alleen een rpg als je met health / armor / strength ect. heeft.

Een RPG is een spel waar een speler een bepaald verhaal volg. Met deze verhaal zal de speler bepaalde acties moeten doen om het spel te voltooien.
Wrong. Volgens jouw definitie is ELK spel een RPG. De gamers definitie van RPG is een spel waarbij je 'letterlijk' in de huid kruipt van 1 karakter. Hierbij heb je dan attributen die je kan verbeteren en dat maakt het spel een RPG. Maar als jij je RTS/empire sim als RPG wilt verkopen omdat jij denkt dat jouw definitie beter is dan de door de gaming wereld gebruikte definitie dan prima. Maar dan krijg je dus mensen die een RPG verwachten en een RTS voorgeschoteld krijgen. Mag jij raden of ze blij zijn

[ Bericht 31% gewijzigd door GambitRS op 23-03-2008 15:34:10 ]
pi_57558480
Een watte? hu,...
mddnwzw ?

Het is moeilijk om een goede naam te verzinnen, tegenwoordig met zoveel spellen en mat al die domein piraten.
waar is de oude tijd gebeven waar het nog zo simpel kon.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:29:28 #203
122997 zquing
Drama Junk
pi_57558481
Heb je ooit utopia gespeeld? Ik denk dat je 't verste komt als er een soort van geforceerde team-iets in zit. Dat je wel moet spelen met anderen.

Ik raad je echt even aan om je te verdiepen in utopia en dan vooral achter de mensen die 't spelen
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 23 maart 2008 @ 15:34:16 #204
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57558617
Aantal voorbeelden trouwens:

Tetris Attack: je bent Yoshi en het verhaal is dat je vriendjes door bowser zijn gevangen genomen. Je moet acties ondernemen (puzzels oplossen) om ze te bevrijden. Genre van dat spel: Puzzle. Genre volgens jouw definitie: RPG

Command & Conquer: je bent commandant van de GDI (of NOD ) en er woed een grote strijd tussen die twee machten. Je moet acties ondernemen (gevechten voeren met de vijand, covert missies uitvoeren, etc.) om verder door het verhaal te komen en uiteindelijk zo jouw macht te laten winnen. Genre: RTS. Volgens jou: RPG.

Half-life: Je bent Gordon Freeman en je basis wordt overvallen door aliens. Je moet erachter zien te komen waarom en hoe je ze tegen kan houden. Je onderneemt acties, namelijk je schiet aliens dood en probeert in leven te blijven, terwijl je op zoek bent naar de antwoorden. Genre: FPS. Volgens jou: RPG.
pi_57558631
Utopia, nee. Maar ik ben meer van space dan van die tijden.
In space en toekomst kan je lekker uitleven. Cowboy style. Startrek style. nou bijna alles.
En elfjes en dwarven zijn meestal het idee achter ruimte rassen.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:37:57 #206
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57558730
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Utopia, nee. Maar ik ben meer van space dan van die tijden.
In space en toekomst kan je lekker uitleven. Cowboy style. Startrek style. nou bijna alles.
En elfjes en dwarven zijn meestal het idee achter ruimte rassen.
Utopia was meen ik in space?

Roelof ik denk dat we dit topic gewoon even vol moeten maken en dat je daarna een nieuwe aanmaakt met een fatsoenlijke OP en dat het dan iets serieuzer kan!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 23 maart 2008 @ 15:41:54 #207
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57558844
World of Spacecraft. Toppertje.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_57558850
kort.

Rpg is een spel met een sterk verhaal lijn. Met acties kan je met het verhaal verdergaan en/of het uiteindelijke verhaal einde aanpassen. Good/evil

Dat is een rolle spel

Dat je een rol overneemt van een bepaald figuur die een sterk en strak verhaal lijn moet volgen.
En ja meeste spellen hebben sterke verhaal lijnen, maar makers maken keuze.
Command & Conquer is alseerste een RTS en daarna een RPG. Men kan maar 1 kiezen of niet?
Dus, RTS.

Maar uiteindelijk heb je in zekere zin wel gelijk, het spel van mij is meer een RTS dan een RPG geworden.
Toen ik begon wou ik meer naar de RPG gaan dan de RTS. ik heb alleen meschien iets te grote RTS achtergrond genomen . Waardoor het ook meer een RTS dan een RPG geworden is.

ag, als het leuk te spelen is.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:43:41 #209
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57558880
Peter Molyneux
Will Wright
Sid Meier
Ciffy B
Roelof Kremer

Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57558908
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:41 schreef Lyzio het volgende:
World of Spacecraft. Toppertje.
helaas het speeld niet op een planeet af.
dus world of space scraft,......

Age of the future.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:45:41 #211
122997 zquing
Drama Junk
pi_57558945
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Utopia, nee. Maar ik ben meer van space dan van die tijden.
In space en toekomst kan je lekker uitleven. Cowboy style. Startrek style. nou bijna alles.
En elfjes en dwarven zijn meestal het idee achter ruimte rassen.
't gaat nu niet om de setting, maar meer om de community achter 't spel. Het is niet 't spel dat de community maakt maar de community die 't spel maakt

Daarin is utopia erg goed geslaagd, hoeveel de spelers ook kankeren op de veranderingen die gemaakt worden, ze blijven 't gewoon spelen. Dit omdat hun "vrienden" ook blijven spelen(kingdoms ed).

Je moet je niet alleen richten op 't strategische aspect van 't spel maar ook(en mischien wel voornamelijk) op 't sociale aspect van je spel
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_57558988
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:37 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Utopia was meen ik in space?

Roelof ik denk dat we dit topic gewoon even vol moeten maken en dat je daarna een nieuwe aanmaakt met een fatsoenlijke OP en dat het dan iets serieuzer kan!
er zijn meer utopia uitgekomen met de jaren,

meschien een specifieke link geven,......
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:48:07 #213
122997 zquing
Drama Junk
pi_57559015
games.swirve.com/utopia
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 23 maart 2008 @ 15:48:32 #214
122997 zquing
Drama Junk
pi_57559030
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_57559083
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:45 schreef zquing het volgende:

[..]

't gaat nu niet om de setting, maar meer om de community achter 't spel. Het is niet 't spel dat de community maakt maar de community die 't spel maakt

Daarin is utopia erg goed geslaagd, hoeveel de spelers ook kankeren op de veranderingen die gemaakt worden, ze blijven 't gewoon spelen. Dit omdat hun "vrienden" ook blijven spelen(kingdoms ed).

Je moet je niet alleen richten op 't strategische aspect van 't spel maar ook(en mischien wel voornamelijk) op 't sociale aspect van je spel
Daar is de man.

Omdat het spel zo gemaakt is (denk ik).
Door clan, lord/vassel, events, clan wars, enz enz enz.
En ook omdat het spel zogemaakt is dat spelers langer actief moeten zijn (dan in ogame) om verder in het spel te komen.
hoop ik het sociale aspect van je spel meer aan te pakken.
waardoor het spel ook langer speelbaar is.
de spelers zijn dan meer met elkaar bezig, wat het spel ook interesant maakt
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 16:07:32 #216
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57559582
Roelof, een jaar geleden hadden wij een groep van 12 man. Van alle takken, informatica, design, modeling enz enz ook zo een plan. Check mn sig maar eens die ik nog steeds niet veranderd heb.

Uitkomst: Helemaal niks noppa nada

Het is gewoon bijna onmogelijk zoiets van de grond te krijgen zonder geld, en veel tijd. Het begin was er, het einde niet. Motivatie was weg, niemand kon meer en het bleek te complex te zijn.

Wat leuke screens van tot hoe ver we zijn gekomen:



Een test voor het random genereren van gras. Die boxes zijn de boundries van de models. Natuurlijk kon dit niet geimplementeerd worden. Zie alleen al het aantal vertices en de FPS.



Random testing van een grote stad die random gegenereerd wordt. FPS: 19-22, zonder textures of iets anders. Zeer teleurstellend.


Spaceship van een van onze modlers. Best goed gelukt.


Aarde.
Met Bloom en atmosfeer shaders.



En mercurius.

Dit soort dingen maken het deprimerend. De oplossingen kosten veel tijd om uit te zoeken als je geen opleiding ervoor hebt gehad. (Ik alleen Informatica). Maar ik moet zeggen dat de tijd die ik erin stak mij wel plezier heeft gebracht.

Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_57560005
Paramnesia

Daar heb ik aan gedacht. maar om zo groot grafies hoogstandje te maken kost niet alleen veel tijd. maar ook veel geld om van de grond te komen.
Om zoiets van de grond te krijgen moeten de (12) mensen berijd zijn om de firma met (12) elkaar te delen.
Of je moet een firma inhuren om zoiets te maken, of een deal te maken.
Zeker is dat je veel tijd en veel geld er aan kwijt raakt.
Het beste is om met zo idee naar een studio te gaan en een deal te maken. meschien behoud je alleen 5-20 % (als je geen geld heb)
Als je er geld voor over heb om een firma intehuren dan is het belangrijk om zoveel mogelijk op papier te hebben met voorbeelden en mat alles er op en er aan. zodat de programmeurs sneller door kunnen werken, en jouw minder geld kosten.
Daarnaast is er zeker een groot risico dat het nop wordt. als je de reclame niet goed aan pakt.

Rede daarom dat ik het begin met een web browser game, minder grafies maar beter haalbaar.
Hierdoor behaal ik ook referenties en connection. (firma's studio's en inversteerders)
Daanaast kan het meschien een klein kapitaal opleveren en ook kan de referentie goed staan bij de bank als je een kapitaal wil lenen om iets op te zetten.


Paramnesia
Als het zeker luckt om het optezetten. (spel)
En het is een goed spel
Dan zou ik zeker geintreseerd zijn om een inversteering te maken,
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 16:27:24 #218
122997 zquing
Drama Junk
pi_57560260
mag ik vragen wat voor opleiding je gedaan hebt?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_57560375
elektrotechniek mbo
html xhtml java, en binnen kort php en meschien meer naar de 3D design
en vergeet de type diploma niet

niet echt van toepassing als ik niet ga programmeren.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57560413
he, hoelang totdat deze vol is ?
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 16:31:30 #221
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57560414
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:42 schreef Roelof_Kremer het volgende:

Command & Conquer is alseerste een RTS en daarna een RPG. Men kan maar 1 kiezen of niet?
Dus, RTS.
Weer verkeerd. Echt, zo werkt het niet. Je hebt RTS/RPGs, daar is Spellforce er een van. Dan heb je je RPG karakter waarmee je quests doet en je hebt daarnaast dat je af en toe een basis moet bouwen. Warcraft 3 gaat ook sterk deze richting uit. PuzzleQuest is dan bijvoorbeeld een Puzzle/RPG, dan ben je een ridder met stats en door de stats te verbeteren krijg je bonussen tijdens de puzzels, kan je steden veroveren, etc.

Er zijn veel hybride spellen, maar de jouwe is nog steeds geen RPG omdat jij vindt dat elk spel met een verhaal zichzelf een RPG mag noemen Bekijk de echte hybride spellen maar en speel eens wat spellen die het label RPG dragen, dan kom je er zelf wel achter wat nou echt een RPG is
  zondag 23 maart 2008 @ 16:31:44 #222
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57560423
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:21 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Paramnesia

Daar heb ik aan gedacht. maar om zo groot grafies hoogstandje te maken kost niet alleen veel tijd. maar ook veel geld om van de grond te komen.
Om zoiets van de grond te krijgen moeten de (12) mensen berijd zijn om de firma met (12) elkaar te delen.
Of je moet een firma inhuren om zoiets te maken, of een deal te maken.
Zeker is dat je veel tijd en veel geld er aan kwijt raakt.
Het beste is om met zo idee naar een studio te gaan en een deal te maken. meschien behoud je alleen 5-20 % (als je geen geld heb)
Als je er geld voor over heb om een firma intehuren dan is het belangrijk om zoveel mogelijk op papier te hebben met voorbeelden en mat alles er op en er aan. zodat de programmeurs sneller door kunnen werken, en jouw minder geld kosten.
Daarnaast is er zeker een groot risico dat het nop wordt. als je de reclame niet goed aan pakt.

Rede daarom dat ik het begin met een web browser game, minder grafies maar beter haalbaar.
Hierdoor behaal ik ook referenties en connection. (firma's studio's en inversteerders)
Daanaast kan het meschien een klein kapitaal opleveren en ook kan de referentie goed staan bij de bank als je een kapitaal wil lenen om iets op te zetten.


Paramnesia
Als het zeker luckt om het optezetten. (spel)
En het is een goed spel
Dan zou ik zeker geintreseerd zijn om een inversteering te maken,
Investereingen zijn het probleem niet. Ik heb zelf genoeg vermogen. Alleen mijn zakelijk instinct zegt mij dat ik zelfs niet in mijn eigen MMO zou moeten investeren. En als zelfs ik dat denk over mijn eigen project. Tja dan zegt dat al veel.

De markt voor MMO's is verzadigd. Alleen mss in niche-markten zou je nog terecht kunnen. Maar voor nu zie ik er geen toekomst in.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  zondag 23 maart 2008 @ 16:33:08 #223
122997 zquing
Drama Junk
pi_57560469
Heb je al een fatsoenlijk business plan opgezet?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_57560694
GambitRS

is het beter om te lezen en aannemen
of te lezen en zelf nadenken?

denk de 2de.
een RPG is een groot sector.
het is de keuze van de bedenkers en de makers om het te kiezen.
Met een puzzle/RPG konden ze ook de Puzzle weg laten. Hun willen alsnog de Puzzle onderdrukken omdat het idee was.
Als je kijkt, zijn de meeste wel hybride spellen, maar de makers kiezen alsnog 1 ding om te onderdrukken.

Zoek eens op wat een RPG is en waar het vandaan komt.
anders is dit weer de oneindig descussie waar het concept niet beter op wordt

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 16:49:24 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57560770
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:33 schreef zquing het volgende:
Heb je al een fatsoenlijk business plan opgezet?
zeker.

eind deze maand hoop ik te gaan beginnen met het maken.
alle uit einde ff af knopen en dan beginnen.

als je ff lest zie je dat ik aan de meeste dingen wel gedacht heb.
rede ook deze form om de laaste dingen afronden.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57560870
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:31 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Investereingen zijn het probleem niet. Ik heb zelf genoeg vermogen. Alleen mijn zakelijk instinct zegt mij dat ik zelfs niet in mijn eigen MMO zou moeten investeren. En als zelfs ik dat denk over mijn eigen project. Tja dan zegt dat al veel.

De markt voor MMO's is verzadigd. Alleen mss in niche-markten zou je nog terecht kunnen. Maar voor nu zie ik er geen toekomst in.
Is dat niet met elk spel doel groep?
Je komt er verder mee als je echt iets beters heb dan enig ander.
dan haal je het.
er is nu ZO veel
en ZO veel gehad
dat niet alleen de ideeen ophouden maar ook de markt.
Maar kijk goed, er zijn altijd spelers. en mensen reken behoorlijk snel uitgekeken op alleen 1 spel. afgezien diehards
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 17:11:44 #227
122997 zquing
Drama Junk
pi_57561548
maar hoe wil je ervoor zorgen dat mensen je spel gaan spelen
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_57562109
Het is al eerder besproken
Reclame maken natuurlijk.
De eerste spelers zullen waarscheinlijk bekende zijn van me, ook natuurlijk van deze form (mag ik hopen)

Maar er zal zeker reclame moeten gemaakt worden. Ook al kan er tot een bepaalde hoogde gratis reclame gemaakt worden. Er zal zeker moeten geinversteerd worden voor reclame op andere sites.
Natuurlijk niet op een site over baby's, maar zekere game forms, game sites, enz enz enz.
Ik weet niet over er genoeg geld voor is, maar het zel zeker duur zijn om op grotere sites een reclame stuk te plaatsen.
Ook met google en andere zoek gevallen kan er reclame worden gemaakt.

Het is oook belangrijk om reclame te maken met dingen wat het spel interesant maakt hoven andere.

antwoord dat een beetje je vraag?
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57562386
Ik heb heel het topic gelezen
pi_57562495
hahahahahahahahaha
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57562527
quote:
Op zondag 23 maart 2008 17:51 schreef De_Ananas het volgende:
Ik heb heel het topic gelezen
maar okey, afgezien van de vage gedoe.

Wat vindt je van het concept?
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 18:03:02 #232
122997 zquing
Drama Junk
pi_57562646
quote:
Op zondag 23 maart 2008 17:40 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Het is al eerder besproken
Reclame maken natuurlijk.
De eerste spelers zullen waarscheinlijk bekende zijn van me, ook natuurlijk van deze form (mag ik hopen)

Maar er zal zeker reclame moeten gemaakt worden. Ook al kan er tot een bepaalde hoogde gratis reclame gemaakt worden. Er zal zeker moeten geinversteerd worden voor reclame op andere sites.
Natuurlijk niet op een site over baby's, maar zekere game forms, game sites, enz enz enz.
Ik weet niet over er genoeg geld voor is, maar het zel zeker duur zijn om op grotere sites een reclame stuk te plaatsen.
Ook met google en andere zoek gevallen kan er reclame worden gemaakt.

Het is oook belangrijk om reclame te maken met dingen wat het spel interesant maakt hoven andere.

antwoord dat een beetje je vraag?
Niet echt. Het geeft wel antwoord maar is niet echt bevredigend.

Natuurlijk zal je moeten adverteren, maar ik zie dat je een 20k budget hebt(wat in de ontwikkeling gaat zitten) en dat je een 2k reserve hebt. Stel je investeerd die 2k in reclame, dan heb je nogsteeds bar weinig reclame. Heb je al uitgezocht hoeveel reclame kost?

Het makkelijkste zou zijn als je een hype weet te creeeren rond je game, dan gaan er wel veel mensen spelen, maar de vraag is hoe je dat gaat doen.
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_57562871
De hype is al lang weg voor web browser games.
En op t.v. zal het waarscheinlijk niet komen.

Al weet ik lichtelijk wel prijsen van reclame op andere sites. En weet zeker dat er geld vrijkomt met der loop de tijd.
Maar om een hele hype er van te maken. nee dat weet ik niet.
Meschien kan je me daarover meer informeren.

***

Ook al word een hype beindvloed door reclame en media, hoe staan de mensen er voor

***

Daarnaast is 20K de inschatting van het programmerders bedrijf. Al moet het nog tot een devenitief bedrag komen.
kan meer kan minder. Maar ik denk niet dat er 727,5 uur aan een web browser game word geprogrammeerd. Zelf weet ik minder. Ook omdat er andere offertes zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 18:27:08 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57564772
Waarom wil je niet gewoon aannemen wat nou echt een RPG is? Je bent gewoon enorm eigenwijs bezig. Wat hier ergens boven verteld word wat een RPG is, dat is een RPG en niet zoals jij het omschrijft.
Ooh, I just felt my dick move!
pi_57564952
ik weet dat het niet onder een RPG kan.
En dat heb ik al toegegeven.

Zeg alleen (nu) dat de omschijving ven een RPG van de media/studio/game-wereld. Ook tegenwoordig niet helemaal klopt. Of het is zo breed geworde en onspecifiek.

Of heb ik daar ook ongelijk in.?

***
goede discussie punt.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57565572
  zondag 23 maart 2008 @ 20:27:59 #237
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57565637
Roelof ik denk dat je beter gewoon door kunt gaan met het bedenken en uitwerken van die spelwerelden en rassen en schepen en wapens. Want dat is iets wat je graag doet en dat is dan ook mooi Dat moet je zeker blijven doen.

Maar ik zou alleen wel je droom laten varen om er een echte game van te maken. Want dat gaat je alleen maar een boel geld kosten en een hoop zorgen opleveren.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57565834
quote:
Want dat is iets wat je graag doet en dat is dan ook mooi
Ik hoop eigenlijk nu al dat het spel flopt! Want AQuilan System is gewoon gedoomed om te falen! Dat system kan ik misschien nog plaatsen, maar aquilan is gewoon prut! Daarnaast is het ook nog een xbox360 fanboy

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericjuh op 23-03-2008 20:43:56 ]
Dit keer zonder signature
  zondag 23 maart 2008 @ 20:41:58 #239
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57565952
quote:
Op zondag 23 maart 2008 20:37 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk nu al dat het spel flopt! Want AQuilan System is gewoon gedoomed om te falen! Dat system kan ik misschien nog plaatsen, maar aquilan is gewoon prut! Daarnaast is het ook nog een xbox360 fan box
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57566219
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:27 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Wrong. Volgens jouw definitie is ELK spel een RPG. De gamers definitie van RPG is een spel waarbij je 'letterlijk' in de huid kruipt van 1 karakter. Hierbij heb je dan attributen die je kan verbeteren en dat maakt het spel een RPG. Maar als jij je RTS/empire sim als RPG wilt verkopen omdat jij denkt dat jouw definitie beter is dan de door de gaming wereld gebruikte definitie dan prima. Maar dan krijg je dus mensen die een RPG verwachten en een RTS voorgeschoteld krijgen. Mag jij raden of ze blij zijn
ff terug en na denken

"De gamers definitie van RPG is een spel waarbij je 'letterlijk' in de huid kruipt van 1 karakter."

Is het ook niet het vehaal lijn van het karakter/spel?

Neem bijvoolbeeld het oude bord spellen.
Het RPG bord spellen.
Er zijn een aantal karakters, waarbij je een voorbereid bord/verhaal-lijn moet volgen. Met specifieke regels.
Zie je dat bij WoW terug? ja
maar niet zoals het orgineel RPG. waarbij je zeker een specifiek met specifieke krachten over neemt. Waarmee je een specifiek verhaal lijn volgd.
Als ik het goed heb valt dat tegenwoordig weer onder een ander categorie.
Maar het is ver te zoeken bij een tegenwoordig RPG.

verder met WoW. (ff bekend)
kruip je in een karakter? twijfel. Je kiest het ras, kunst dark of evil. enz enz
Maar kiez je een karakter. niet zeker.
Het is waar dat je dat bij bord spellen dat ook doe/dee. Maar het kiezen van een karakter is ook het kiezen van de rol en bijdrage van het spel. (het verhaal lijn)
Doe je dat bij WoW, niet zeker.
Je kan het verhaal lijn heel ver zoeken bij WoW.
Er is wel een tutorial en je word op missions gestuurd.
Maar heeft het een specifiek verhaal lijn die je moet volgen? Nee
Dat is 1 van de elementen wat een RPG maakt.

Ik had wel gezegd dat het verhaal lijn het een RPG maakt.
Het het is mijn uiteindelijke text dat we alle 2 fout waren.

Het is waar dat je lettelijk in een karakter moet kruipen. Maar dat het ook een specifieke verhaal lijn moet hebben.
Wat tot mijn inzicht alleen de spellen diablo en soort gelijke spellen hebben.
Het karakter en het specifieke verhaal lijn.

Dus ja het spel wat ik maak is geen RPG. sorry
is algemene definitie van de meeste gamers ( volgens GambitRS ) correct. Niet helemaal.

****

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 20:59:11 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57566254
ag we waren zo positief.

en laat de RPG dicussie maar. anders raken mensen geirriteerd
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57566409
quote:
Op zondag 23 maart 2008 20:27 schreef AQuila360 het volgende:
Roelof ik denk dat je beter gewoon door kunt gaan met het bedenken en uitwerken van die spelwerelden en rassen en schepen en wapens. Want dat is iets wat je graag doet en dat is dan ook mooi Dat moet je zeker blijven doen.

Maar ik zou alleen wel je droom laten varen om er een echte game van te maken. Want dat gaat je alleen maar een boel geld kosten en een hoop zorgen opleveren.
Ik weet dat het zeker geen flop word onder de web browser fans. Meschien haal het nooit het niveau van WoW starcraft en full pc games. Maar ik denk zeker dat het mijn investeering en van andere er uit kan gehaald worden.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 21:07:46 #243
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57566487
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:02 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Ik weet dat het zeker geen flop word onder de web browser fans. Meschien haal het nooit het niveau van WoW starcraft en full pc games. Maar ik denk zeker dat het mijn investeering en van andere er uit kan gehaald worden.
Dat lukt je niet Roef en dat weet iedereen! Waarom zou je niet gewoon doorgaan met het bedenken en uitwerken van die verhalen enz als je dat leuk vind? Maar hou het daar dan bij!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 23 maart 2008 @ 21:08:15 #244
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57566500
Roelof, werk het eens uit. Netjes punt voor punt. Ieder ras. Ideetjes enz enz. En stuur me dan eens een PM. Oke, dan zal ik eens zien of het wat is. Ik denk het nu nog niet maar overtuig me maar.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  zondag 23 maart 2008 @ 21:12:32 #245
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57566590
Je mag koppig zijn wat je wilt en het een RPG noemen, dat maakt het nog steeds geen RPG

En zeggen dat WoW geen RPG is? .... echt, je kan beter maar eens de markt onderzoeken geloof ik
  zondag 23 maart 2008 @ 21:16:40 #246
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57566685
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:12 schreef GambitRS het volgende:
Je mag koppig zijn wat je wilt en het een RPG noemen, dat maakt het nog steeds geen RPG

En zeggen dat WoW geen RPG is? .... echt, je kan beter maar eens de markt onderzoeken geloof ik
In hokjes denken maakt geen goede games.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  zondag 23 maart 2008 @ 21:18:56 #247
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_57566735
Laat ze maar eens met een 2nd generation MMORPG's komen, we zitten nog steeds in die eerste vast met die standaard klik avontuurtjes.
pi_57566889
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:12 schreef GambitRS het volgende:
Je mag koppig zijn wat je wilt en het een RPG noemen, dat maakt het nog steeds geen RPG

En zeggen dat WoW geen RPG is? .... echt, je kan beter maar eens de markt onderzoeken geloof ik
LEES. heb ik net niet toegegeven dat het geen RPG is?

En ik accepteer alleen iets als het zeker zo is. Ik ga niet met de menigde mee. Of heeft de mensheid dat tot nu nog niet geleerd?
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57566981
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:26 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

LEES. heb ik net niet toegegeven dat het geen RPG is?

En ik accepteer alleen iets als het zeker zo is. Ik ga niet met de menigde mee. Of heeft de mensheid dat tot nu nog niet geleerd?
In WoW zit trouwens wel een verhaallijn. Een hele goede zelfs.
Dat wou ik even melden. Al over mijn huisdieren nagedacht?
pi_57567005
Er is wel een verhaal,
maar volg je die specifiek? In de game

Huisdieren in een space (RTS!!!!!) game,.... lastig

[ Bericht 4% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 21:40:07 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57567031
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:32 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Er is wel een verhaal,
maar volg je die specifiek?

Huisdieren in een space (RTS!!!!!) game,.... lastig
Met huisdieren trek je geljik wel weer een veel grotere groep mensen aan.
pi_57567118
Je weet ook dat het lastig is om het grafies weer te geven in een Web browser game?

En wat zal het huisdier kunnen doen,.......
Hmmmmm,... dat kan wel een later idee zijn.

Iets als huis dier opvoeden,.....
geeft beveiliging, vindt ojecten.....

Best raar in een RTS game. maar okey
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 21:40:47 #253
122997 zquing
Drama Junk
pi_57567176
Huisdieren met special traits op je emperor---> weerspiegelen op je volk
Huisdier is een nationaal symbool, kan gekidnapt worden door andere spelers, mocht dat gebeuren dan is 't volk treurig--->minder productie, leger wil 't huisdier terug halen --->meer attack vs de kidnapper. . Kidnapper kan ook een ransom voor 't huisdier vragen.

Vind 't wel een tof concept dat verder uitgewerkt kan worden
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_57567404
laten we het voor later beschouwen, dan heb ik ook tijd om het verder in het spel te verwerken.

En zullen we ook eerst maar eens bij het begin beginnen. En later uit bouwen.

maar het is een goed idee. zal het op het lijsje zetten.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 22:27:17 #255
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57568188
Moet je ook dingen onderzoeken? soort vam Techtree? Dus steeds betere motoren en armor en shields enz?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57568426
de techtree is meer naar de type schepen.

voorbeeld:
1.small hull
2.medium hull
3.large hull
4.dreadstar.

Ik heb wel de mogelijkheid gegeven om het infrastructuur te verhogen.
elke lvl verhoging zal de effectiviteit met 5% worden verhoogd. meer inkomen

Zal ook nadenken over schilden. Maar daardoor zal de spelers minder inzicht hebben over de sterkte van de schepen. als het met elk speler anders is.
Ook heeft het spel nix te maken met motoren en/of reis tijden. daarin zal het heel raar zijn.

het spel is maar gericht naar het aanval en verdedeging, en het onderhouden en communicatie van ally's

Er kunnen wel projecten onderzocht worden, met die projecten kan de verdedeging van het empire verhoogd worden.
Er is ook een achtergrond in sector verdedeging. wat de aanval en verdedeging van elk speler wel anders maakt. Maar alsnog berekenbaar is.

Dus nutteloos aanvallen en verdedegen is er niet. komt wat nadenken bij. als is het niet al te moeilijk

[ Bericht 16% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 22:41:31 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 22:48:23 #257
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57568781
Oke ik heb wat documenten gelezen van Roelof.

En het behoeft nog echt veel uitwerking en nadenken over economische effecten enz enz. Het is meer turnedbased RTS zoals ik kan beoordelen.

Ik zou adviseren gewoon 2d, niet realtime. Mooie animaties. Gebruikmakend van Ajax, of Flash bijvoorbeeld.

Het kan iets worden, maar dan moet je echt veel verder gaan.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_57569097
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:48 schreef Paramnesia het volgende:
Oke ik heb wat documenten gelezen van Roelof.

En het behoeft nog echt veel uitwerking en nadenken over economische effecten enz enz. Het is meer turnedbased RTS zoals ik kan beoordelen.

Ik zou adviseren gewoon 2d, niet realtime. Mooie animaties. Gebruikmakend van Ajax, of Flash bijvoorbeeld.

Het kan iets worden, maar dan moet je echt veel verder gaan.
veel 3D zou het tog niet worden. Voor een web browser zou dat ver te zoeken zijn.
Al is het wel het idee om veel dingen te animeren, mooie schepen en sectoren. Figuren van de Rassen. Enz Enz.
Al mis je 1 document en updates. Denk dat je zeker een goed beeld heb over het spel.
het is inderdaad turnbased. Dit geeft mogelijkheid voor een meer ectie effect aan het spel. Zoals ik al zij geen lange vage wacht tijden met aanval en verdedeging. bah,....

Maar zeker zullen veel dingen verder uitgewerkt moeten worden in de closed beta. Veel inzicht is in het concept gedaan. meeste berekeningen en balansen.

thanks
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 23:00:04 #259
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57569126
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:59 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

veel 3D zou het tog niet worden. Voor een web browser zou dat ver te zoeken zijn.
Al is het wel het idee om veel dingen te animeren, mooie schepen en sectoren. Figuren van de Rassen. Enz Enz.
Al mis je 1 document en updates. Denk dat je zeker een goed beeld heb over het spel.
het is inderdaad turnbased. Dit geeft mogelijkheid voor een meer ectie effect aan het spel. Zoals ik al zij geen lange vage wacht tijden met aanval en verdedeging. bah,....

Maar zeker zullen veel dingen verder uitgewerkt moeten worden in de closed beta. Veel inzicht is in het concept gedaan. meeste berekeningen en balansen.

thanks
Ga je het echt doorzetten nu Roef?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57569204
zeker.
De reacties op het gehele concept zijn positief (Paramnesia en meer). Het moet nog in praktijk bijgewerkt woorden zeker. Maar denk wel dat het zeker haalbaar is.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57569381
Het is zeker haalbaar.
Maar als het geheel wat breder maakt heb je een grotere doelgroep van slagen.
Dus zoals ik al zei die huisdieren, maar je kan bijvoorbeeld ook een systeem maken dat de mensen hun eigen schepen kunnen ontwerpen waar ze een soort 'kudo's' voor krijgen. Dit kan de community verbeteren waardoor je weer meer mensen zult aantrekken.
pi_57569667
ssssst, verklap de 8ste ras niet.

Het zal ook veel data vragen van de server. En ook opslag.
Als zoiets gedaan zal worden zal er een dowload versie moeten komen en/of het beperken naar paid account. Al ben ik met de 2de keuze niet happy mee.

Ik denk zeker dat het veel uitgebouwd kan worden. Maar ff terug en laten we simple beginnen.
Maar ik sta tuurlijk openen voor ideeen.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57569768
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:48 schreef Paramnesia het volgende:
Ajax
pi_57569819
ajax, code
ajax, was spul
ajax, porn clup
en boven alles: ajax, voetbal clup.

The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57569861
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:32 schreef Roelof_Kremer het volgende:
ajax, code
ajax, was spul
ajax, porn clup
en boven alles: ajax, voetbal clup.

?
pi_57569919
He kennen jullie die gave inschuif spul.

klick je en komt er van de zij een soort tab blad. Zulke coole spul wil ik ook
Zie ik niet vaak, weet enig hoe dat precies heet en hoe dat haalbaar is? Code/design taal en zo?

thanks
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57569931
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:33 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

?
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 23:47:11 #268
122997 zquing
Drama Junk
pi_57570228
Gaat 't mogelijk worden om gebieden van een andere speler over te nemen?
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 23 maart 2008 @ 23:48:59 #269
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57570270
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:35 schreef Roelof_Kremer het volgende:
He kennen jullie die gave inschuif spul.

klick je en komt er van de zij een soort tab blad. Zulke coole spul wil ik ook
Zie ik niet vaak, weet enig hoe dat precies heet en hoe dat haalbaar is? Code/design taal en zo?

thanks
Dat is dus DHTML en wordt bereikt met Javascript. Libraries als JQuery kunnen hierbij helpen.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_57570423
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:47 schreef zquing het volgende:
Gaat 't mogelijk worden om gebieden van een andere speler over te nemen?
Nee, er zullen waarscheinlijk verschillede lvl's komen. Hele ervaren spelers zullen moeilijk te kicken zijn zoals altijd. Maar met timing en team work is alles mogelijk zijn.
De sterkte word veel bapaald door de ras en de type schepen.
Elk ras heeft zijn zwakte, zo zijn er ook 4 type wapens en schilden.
Elk ras heeft 1-2 zwak heden in het schild. range en hull. Als je enig kennis hier van heb. is iedereen wel dik te kicken. en makkelijk.
Na een bepaalde tijd zal dit wel opvallen, zelfs in het verhaal lijn komt dit voor. Dit zal ook in de manual en zo nagedrukt worden. Zeker is dat je na een tijdje vanzelf weet welke schepen het beste is tegen andere.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57570439
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:48 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Dat is dus DHTML en wordt bereikt met Javascript. Libraries als JQuery kunnen hierbij helpen.
okey, zal ik ff verder inkijken. best leuk mag ik zeggen.
Zie het niet vaak.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  maandag 24 maart 2008 @ 00:10:18 #272
122997 zquing
Drama Junk
pi_57570729
Wat win je dan met 't aanvallen van een andere speler? Grondstoffen?

Ken je 't gevoel dat je iemand echt zwaar gehit hebt? Dat hij echt nu echt naar de tering is, dat je lekker met z'n 20en iemand hebt gegangbanged zodat hij een paar weken is teruggegooid in zijn game? Het gevoel dat je hard te pakken bent genomen, dat je weer moet opbouwen? Dat je niet meer kan meevechten in de oorlog omdat je te zwaar geraakt wordt, dat je je wel overgeven moet omdat je anders echt helemaal naar te tering gaat? De kick dat je ziet dat je net 15% van iemands land ovegenomen hebt, wetend dat hij 't in de volgende aanval weer net zo goed kan terugnemen, dat jij mischien wel de target geworden bent, dat jij 't mischien wel de volgende zal zijn die zal worden gegangbanged?

Naar mijn mening kan je geen oorlog voeren als 't niet om terein gaat, 't enig overgebleven nut is dat 't overnemen van grondstoffen, mischien technology. Ik denk dat dit punt alleen al 't verschil kan maken tussen de zoveelste ogame en een echt competatief spel. Ookal kan heb je 20 rassen en 400 schepen, 't zal blijven lijken op ogame omdat 't fundament van oorlogvoeren gelijk blijft. Draait zo'n game er niet alleen om om beter te zijn dan andere?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_57571163
Als je goed iemand kick en ook goed kan je denk ik rond de 10 % van zijn Land/planeten veroveren per hit.
Hierbij zal er ook grondstoffen veroverd worden (minimaal)
Als je het goed doet kan je daarna nog eens rond de 10% van het over gebleven land/planeten over nemen
daana nog eens rond de 10%
daarna nog eens rond de 10%
enz enz.
( + een aantal base planeten, om het tot 0 planeten te krijgen)
er zijn wel beveiligheden. zodat je niemand helemaal de grond in kan boren tot 0 in een dag
Maar als het luckt om zijn hele sector in elkaar te meppen en te veroveren. Dan is hij heel wat tijd moeite en planeten kwijt. en ook weer op te bouwen.

De beveiligheden geven alleen een kans om de floot optebouwen. als je het goed doet met een team kan je iemand weer naar start kicken in een week en zelfs minder. Als de tegenstander zo stom genoeg is.

****
Ik zat al te zoeken in ogame hoe je iemands land/planeet kon veroveren.
travian kon dat wel dacht ik, dacht niet de hoofd stad.
****

Maar je kan zeker iemad er toe dwingen om te herstarten. JA
dat hij zo erg gekickt is dat hij zeker nix over heeft. Dat de speler is gedwongen om te hersterten.
Het is enig moeilijk om dat te behalen. maar het kan.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57571215
denk wel dat de meeste stoppen nadat hij zo erg is gekickt, of een ander naam nemen

Zal ook over na denken om het onderzoek en infrastructuur onderzoek naar achter te kicken.
meschien met een DOOM weapon
idee.

Ik wil zeker de mogelijkheid geven om iemand van de universum te trappen.
Het is een oorlog spel, geen tikkertje. Als er goed oorlog is tussen 2 clans of groepen. of iemand is gewoon het haasje. Wees voorbereid om te herstarten

[ Bericht 17% gewijzigd door Roelof_Kremer op 24-03-2008 00:44:41 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57571740
ff opgezocht.
Het is maximaal 16% per hit.
maar de tegenstander moet dan 5X meer power hebben verloren in de aanval dan jij!!

Ook zijn er verschilede type aanval. ook een dat gewoon planeten vernietigd.

en de vraag wat zijn die protections dan?
noob protection
range protection
en een protection dat zorgd er voor dat als een speler zo hard gekickt is dat X aantal % van zijn power is vergaan dat hij in die protection komt. Als de speler maar ook 1 schip bouwd, en ook 1 of meer. vervalt deze protection. Ook na een aantal uur.
Dus dit zorgd alleen dat de speler niet naar base kan gekickt worden in 1 uur. (theorie)
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57571821
Roelof: he muur hoe gaat het?

Muur: ja goed, met jouw? lang niet meer gesproken.

Roelof: ag ja het komt vaker voor, maar het gaat wel lekker.

Muur: lekker rustig ofniet?

Roelof: ja hou er wel van. Het is ook een beetje bed tijd voor de meeste.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  maandag 24 maart 2008 @ 01:20:58 #277
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57572237
Echt gast....

Trouwens, over dat niet met de menigte meegaan, je weet dat als je geld wilt verdienen dat je dan juist die menigte nodig hebt? Die paar mensen die jouw visie willen accepteren is niet genoeg, tenzij je ze honderd euro per maand wil laten betalen

Ugh, wtf do I even bother Ik ben maar een serieuze gamer en heb ervaring in het maken van games, wat weet ik er nou van?
pi_57572396
Zal wel mee moeten gaan met de menigte, maar mag mijn mening of visie niet anders zijn?
Ik zal er nooit mee eens zijn, meschien. Maar het zal moeten om verder te kunnen.

En ook al heb je games gemaakt, wat dan nog? Is jouw algemene kennis beter dan enig ander?
Je neemt te veel dingen aan. Best goed, maar ik hoop dat je meer leerd.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  maandag 24 maart 2008 @ 01:57:12 #279
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57572784
Wat heeft mijn kennis er nou mee te maken dat jij een verkeerd Genre op je game plakt? En wat ik je heb verteld is niet 'mijn mening' oid. Ik gebruik gewoon de algemene definities van de genre's zoals die in de game industry worden gebruikt. En zodra je een hoop spellen hebt gespeeld zul je zien dat ze allemaal dezelfde normering aanhouden wat betreft het genre label. Ik raad je daarom aan om hetzelfde te doen.

Hier is een goede uitleg van game genre's:
http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_genres#Role-playing

Dus nee, het is niet zo dat ik mijn visie aan je wil opleggen, ik wil je er alleen op wijzen dat wat jij een RPG noemt door de game industrie nooit als RPG gelabeled zou worden. De consequenties daarvan weet ik natuurlijk ook niet maar het staat wel stom als je je game als RPG aanbied en mensen krijgen dan niet wat ze gewend zijn van RPG, integendeel, ze krijgen een compleet ander genre. Hey, misschien vinden ze dat wel een leuke verrassing ..... Je weet het nooit
  maandag 24 maart 2008 @ 02:03:26 #280
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57572877
Trouwens, jouw game is waarschijnlijk:

4X

4X games are a popular sub-genre of strategy games. Games defined as 4X usually involve four primary phases: eXplore, eXpand, eXploit, and eXterminate.

* Examples of 4X strategy games are: Galactic Civilizations, Master of Orion, Sid Meier's Alpha Centauri, and Sid Meier's Civilization and Sins of a Solar Empire.


Maar dan meer een web versie
  maandag 24 maart 2008 @ 11:28:53 #281
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57575546
Roef kunnen wij ook geld inleggen ofzo iets? En krijg je daar uiteindelijk wel iets voor terug?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57575574
Heb ik al niet 2-3 keer mijn visie veranderd en ook toegegeven dat mijn spel geen RPG is?
Of heb je de moeite niet genomen om dingen te lezen en te leren. Maar gewoon te snel dingen aannemen?

Ik moet zeggen (alweer) dat mijn spel geen RPG is maar meer een RTS, en zoals je het zegd dat het een 4X game is. Zal ik daar ook in verder kijken.
Maar ik zeg nog steeds dat zoals jij het zegd de algemene definities van RPG volgens mij niet helemaal lekker is. Ik vind omdat een spel een paar eigensschappen van een RPG heeft, dat het nog geen RPG maakt.
Als je met een paar eigenschappen een spel een RPG kan noemen kan je de single player van crysis net zo goed een RPG noemen als WoW.

*******
Daarnaast:
**
Roelof_Kremer maandag 24 maart 2008 @ 01:29 (#278)
Zal wel mee moeten gaan met de menigte, maar mag mijn mening of visie niet anders zijn?
Ik zal er nooit mee eens zijn, meschien. Maar het zal moeten om verder te kunnen.

En ook al heb je games gemaakt, wat dan nog? Is jouw algemene kennis beter dan enig ander?
Je neemt te veel dingen aan. Best goed, maar ik hoop dat je meer leerd.
******
Heb ik niet eerder gezegd?
Waarom, als je dat leest moet je alsnog zo vage lap text posten wat al achterhaald is?
Dus LEES, BEGRIJPEN en dat ZEIKEN
niet andersom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 24-03-2008 11:37:20 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57575623
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:28 schreef AQuila360 het volgende:
Roef kunnen wij ook geld inleggen ofzo iets? En krijg je daar uiteindelijk wel iets voor terug?
tuurlijk, Waarscheinlijk word het een aantal % eigenaarschap van het bedrijf zogezegd.
Maar ik moet eerst zien wat de plannen van de programmeerings bedrijf zijn en van cyberia18.
En dat hoor ik dinsdag.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  maandag 24 maart 2008 @ 11:34:58 #284
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57575645
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:33 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

tuurlijk, Waarscheinlijk word het een aantal % eigenaarschap van het bedrijf zogezegd.
Maar ik moet eerst zien wat de plannen van de programmeerings bedrijf zijn en van cyberia18.
En dat hoor ik dinsdag.
Als Cyberia afhaakt dan wil ik wel mee doen! Of je kunt beter ipv 1 iemand die veel inlegt 20 man die wat wat minder inleggen!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57575758
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:34 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Als Cyberia afhaakt dan wil ik wel mee doen! Of je kunt beter ipv 1 iemand die veel inlegt 20 man die wat wat minder inleggen!
Daar heb je gelijk in.
Maar moet zeggen ben wat nieuw met inversteerders. De specifieke details er van ken ik nog niet. Wel in grote lijnen. Maar daar zijn wel manieren om achter te komen. En het kan zijn dat Cyberia met een ander hoek aan komt.

Ik hoop ook dat er een groter budget komt meede om de eerversteeringen voor het reclame maken van het spel.
Waardoor we sneller gamers kunnen aantrekken naar het spel.
Of het gelijk uitbouwen van het spel voor een grotere doel groep.
Maar ik denk het eerste.

[ Bericht 9% gewijzigd door Roelof_Kremer op 24-03-2008 11:59:07 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  maandag 24 maart 2008 @ 12:11:39 #286
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57576233
Roef over 15 posts zit dit topic vol en dat moet je een nieuwe aanmaken! Maar doe dat ff vanaf het begin af aan wat netter? dat scheelt al een hoop denk ik!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57576310
denk het ook.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57576340
13
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  maandag 24 maart 2008 @ 13:45:26 #289
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57578047
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:30 schreef Roelof_Kremer het volgende:

Als je met een paar eigenschappen een spel een RPG kan noemen kan je de single player van crysis net zo goed een RPG noemen als WoW.
Crysis niet, Deus Ex wel
pi_57578375
egt een vage gast.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  maandag 24 maart 2008 @ 14:18:54 #291
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57578634
quote:
Op maandag 24 maart 2008 14:02 schreef Roelof_Kremer het volgende:
egt een vage gast.
Wie jij? Idd.
pi_57578933
baby grapen. o.o

Nee columbus, de wereld is plat.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57579025
quote:
Op maandag 24 maart 2008 12:11 schreef AQuila360 het volgende:
Roef over 15 posts zit dit topic vol en dat moet je een nieuwe aanmaken! Maar doe dat ff vanaf het begin af aan wat netter? dat scheelt al een hoop denk ik!
dit topic heeft helemaal geen tieten!
Dit keer zonder signature
  maandag 24 maart 2008 @ 14:48:36 #294
28201 jwjw
See the money wanna stay
pi_57579132
Zoek eens contact met de maker van Mytholia. http://www.mytholia.com/
Die is ook al tijden bezig met het zelf ontwikkelen van een spel.
Wie weet heeft die wel tips over waar je allemaal tegen aan kan lopen.
En JA ga dan wat mij betreft maar door met ontwikkelen, er mag wel wat concurentie komen op dat gebied.
pi_57579428
Ik hoop niet te lang, anders is meschien zijn idee al verouderd.
Ik heb zelf ook al wat moeten vernieuwen.

Al zie ik dat er een soort closed game is (closed beta?)
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  maandag 24 maart 2008 @ 17:07:04 #296
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57581961
Roef heb je al een nette OP voor het volgende topic? En je moet wat meer duidelijkheid brengen het gaat nu te veel over van alles en nog wat.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57582200
Ik wil plaatjes!
  maandag 24 maart 2008 @ 17:40:59 #298
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57582631
quote:
Op maandag 24 maart 2008 17:19 schreef Reintji het volgende:
Ik wil plaatjes!
Dan heb je geluk want ik mag van Roelof 1 van de rassen bekend maken!

Namelijk de Space Ninja retard super turtles:

Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57582732
quote:
Op maandag 24 maart 2008 17:07 schreef AQuila360 het volgende:
Roef heb je al een nette OP voor het volgende topic? En je moet wat meer duidelijkheid brengen het gaat nu te veel over van alles en nog wat.
Ik zal wat beter neer zetten, en duidelijker.

Wat veel van deze alles en nog wat heb opgevat is dat de game een [4X RTS] is.
zal ook ff alle post samenvatten die van toepassing zijn.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57583619
VOL

Toch?

[ Bericht 66% gewijzigd door Resco op 24-03-2008 18:55:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')