Allemaal goed...quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:54 schreef SpiekerJozef het volgende:
En Hotel St Gerlach. In Valkenburg
Voor meer bijzondere architectuur, is deze pagina wel een bezoekje waard:quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:33 schreef Maizena het volgende:
[..]
Hij is idd. mooi en je kan zo ver in-zoomen dat je de brandweerauto's kan zien staan.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:50 schreef Maizena het volgende:
Landgoed/Kasteel Eerde, Ommen, Overijssel.
http://www.eerde.nl/nl/tour.php
![]()
Kasteel Eerde ligt aan de weg tussen Ommen en Den Ham (aan de Kasteellaan 1).
[ afbeelding ]
Héél mooi...quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:41 schreef TwanTwan het volgende:
[..]
Voor meer bijzondere architectuur, is deze pagina wel een bezoekje waard:
http://www.thecoolhunter.net/architecture/
Je mag een nieuwe opdracht plaatsen.quote:
Ik kom daar vandaan oorspronkelijk dus zag het meteen. En in de volksmond valt Schaarsbergen gewoon onder Arnhem dus vandaar dat ik verder niet meer naar de plaats had gekeken. Maar bedankt voor het puntquote:Op donderdag 27 maart 2008 08:56 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Goed gevonden zeg!
Alleen staat de bunker niet in Arnhem, maar in/bij het dorp Schaarsbergen (gemeente Arnhem).
Hulpdepot Rijksarchief
Koningsweg 13 c
6816 TC Schaarsbergen
Hier nog meer foto's en interessante info over deze bunker:
http://home.hetnet.nl/~witie/Diogenes.htm
http://www.diogenes-archief.nl/
Punt mag van mij toch naar Vandaag, die heeft hem uiteindelijk gevonden.
Je hebt hem verdient, ik heb alleen maar even gegoogled omdat ik meer van het gebouw wilde weten.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:28 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ik kom daar vandaan oorspronkelijk dus zag het meteen. En in de volksmond valt Schaarsbergen gewoon onder Arnhem dus vandaar dat ik verder niet meer naar de plaats had gekeken. Maar bedankt voor het punt
Heb je de virtuele tour ook gedaan in Döberitz?quote:Op donderdag 27 maart 2008 08:56 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Goed gevonden zeg!
Alleen staat de bunker niet in Arnhem, maar in/bij het dorp Schaarsbergen (gemeente Arnhem).
Hulpdepot Rijksarchief
Koningsweg 13 c
6816 TC Schaarsbergen
Hier nog meer foto's en interessante info over deze bunker:
http://home.hetnet.nl/~witie/Diogenes.htm
http://www.diogenes-archief.nl/
Punt mag van mij toch naar Vandaag, die heeft hem uiteindelijk gevonden.
En nou ben ik te laatquote:Op donderdag 27 maart 2008 13:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Zoo Labyrinth Boekelo bij Bad Boekelo.
Je ziet ook nog een stukje spoorlijn van de MBS
quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:15 schreef SpiekerJozef het volgende:
Weet niet of het helemaal goed is
verrekquote:Op donderdag 27 maart 2008 19:28 schreef Maizena het volgende:
[..]
Denk ik wel. Dat groen is geen gras maar kroos...
quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:52 schreef Maizena het volgende:
Olburgen dusDe vernieuwde afvalwaterzuivering Olburgen, waar het afvalwater van aardappelverwerker Aviko wordt behandeld, is op 10 mei jl. officieel in gebruik genomen. De awzi wordt beheerd door Waterstromen en maakt gebruik van de Anammox-technologie. Deze biologische zuiveringstechniek, die na de anaerobe zuivering wordt toegepast, zorgt ervoor dat het afvalwater duurzaam en kosteneffectief gezuiverd wordt van stikstof.
Deze staat ook vlakbij
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wognum, kruispunt van Wijzend met Westerspoor. Industrieterrein Overspoor.
Maar bedoeld wordt uiteraard de stoomtrein van de museumlijn Hoorn-Medemblik
quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:02 schreef Maizena het volgende:
De nieuwe, Wat rijdt hier (bij het kruisje) en van waar naar waar???
[ afbeelding ]
Wat grappig om dat van boven te zien.quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:08 schreef SpiekerJozef het volgende:
Met een kijkje op de Kom.
Vertel, vertel . . . . .quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat grappig om dat van boven te zien.
Ik heb nog deels beschamende deels zeer dankbare herinneringen aan die rotonde en de daarop uitkomende wegen.
Ach. Vanwege je ondertitel!quote:
Dank. Wat is er een hoop geschiedenis te vinden uit de lucht hè...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:50 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Leuke vraag Maizena, is een keer wat anders.
Klopt en ik ben ook te laat.quote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach. Vanwege je ondertitel!
Ik ben een tijdje chauffeur geweest op de regiotaxi. Bleek heel leuk werk, maar ik kende de regio niet zo goed als ik zou willen en had nog geen kaarten.
De eerste avond moest ik naar Renswoude, naar een onbekend adres. Ik rekende op zo'n informatiebord en reed vanaf de rotonde rustig het dorp binnen. Niks geen bord. Het was al 23:30, dus geen cafe meer open. En mijn telefoon deed het niet. Dus ik kon de centrale niet om hulp bellen.
Ten einde raad ben ik een straatje ingereden en nog een keer naar boven gekeken naar een straatnaambord.
HOERA, de juiste straatnaam. En gelijk ook nummer 1. En bovendien de juiste rijrichting! God was me genadig. Ik geloof niet in god, maar nu bijna wel. En de mevrouw die ik op moest halen was ook erg blij.
Later die maand moest ik mensen ophalen van een zorgcentrum. Gelukkig had ik op de eerste inwerkdag en rit naar dat zorgcentrum meegemaakt, want het stond niet op de kaart. Rotonde, oh ja, afslaan. En dan die bocht, en een afslag naar rechts. Gevonden. Ik was al een uur te laat.
Terug naar Veenendaal. Ik wist niet beter dan de omweg via Renswoude, terwijl er een veel kortere doorsteek is. Ik bracht een zwaar demente man terug bij zijn vrouw, die al een uur aan het wachten was. Heel erg genant! En volledig aan mij te wijten.
Een heel slechte dag was dat voor mij. Maar natuurlijk ook voor mijn passagiers.
Later heb ik daar nog eens rondgefietst en het had allemaal zo veel eleganter gekund!
Overigens staat op die rotonde een rond beeld van plaatijzer, dat een kring van dansende mensen voorstelt.
En nu kijk ik van boven naar een kasteel en een kom, waarvan ik het bestaan niet wist. Nou ja, dat kasteel kon ik vermoeden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |