Bedankt voor het melden, er mist inderdaad een resultaat en dat was me nog niet eens opgevallen. Ik heb even gekeken maar kan niet zo snel vinden waar het probleem zit, vanavond maar even verder kijken aangezien ik nu aan het werk moet...quote:Op woensdag 26 maart 2008 03:54 schreef Jegorex het volgende:
Als ik als zoekopdracht jegorex invul en verder alles open laat dan krijg ik 2 resultaten die allebei van mij zijn.
Maar als ik ook als topicstarter jegorex invul dan krijg ik maar 1 resultaat. Dat zou ook 2 moeten zijn dan.
edit:
Hij zegt trouwens wel dat hij 2 topics gevonden heeft:
[..]

Dit probleem is nu verholpen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 03:54 schreef Jegorex het volgende:
Als ik als zoekopdracht jegorex invul en verder alles open laat dan krijg ik 2 resultaten die allebei van mij zijn.
Maar als ik ook als topicstarter jegorex invul dan krijg ik maar 1 resultaat. Dat zou ook 2 moeten zijn dan.
edit:
Hij zegt trouwens wel dat hij 2 topics gevonden heeft:
[..]

Op BeF zoeken zonder de haken levert wel resultaten op. Dit probleem ga ik nog wel even verhelpen door dat soort tekens automatisch weg te filteren.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:44 schreef mcDavid het volgende:
Als ik zoek op [BeF] krijg ik geen enkel resultaat. hoe kan dat
Ohja en de fora staan nog steeds niet op alfabet.

| 1 | 

Dank voor het melden, dit soort dingen vallen namelijk niet zo snel op, vind het dan ook goed dat je het gezien hebtquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:58 schreef mcDavid het volgende:
Ah tof.
Ik bekeek je code eens en ik denk dat je ergens in de PHP een > vergeten bent. De output staan heel veel van dit soort span's in:
[ code verwijderd ]
hij doet het verder wel, maar toch, schoonheidsfoutje
Hoe ver ben je inmiddels met indexeren btw?

Tja, ik weet niet wat Danny en Breuls ermee willen. Het draait op een servertje hier thuis, en is opzich best wel ingewikkeld opgebouwd (binnenkort post ik hier nog even meer over, denk dat mensen het wel leuk vinden om te weten hoe het precies werkt).quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:52 schreef mcDavid het volgende:
Gaat deze zoekfunctie nou de officiële zoekfunctie van FOK! vervangen als je klaar bent met indexen?

Jup, eenmaal geïndexeerd is geïndexeerd. Ook indexeer ik de OP, dus als die veranderd dan is ook die niet meer actueel. Dit is ook de reden dat ik de status van een topic niet meeneem, dat is namelijk erg aan verandering onderheven. Realtime zou alleen mogelijk zijn als ik directe toegang zou hebben tot de FOK! database, en dat heb ik niet. Overigens is het geen externe database, die staat namelijk wel op dezelfde server.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:39 schreef Wokkel het volgende:
Als ik je goed begrijp houd je dus een externe database bij met de topictitels.
Hoe zit het dan met topics, zoals in NWS wel gebeurt, waar de topictitel wordt aangepast op de actualiteit van de dag? Kan ik die alleen maar vinden als ik toevallig woorden uit de titel gebruik die op het moment van indexeren aanwezig waren?

Lijkt mij sterk dat ze na zoveel jaar met iets beters kunnen komen dan wat jij nu gepresteerd hebt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:34 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet wat Danny en Breuls ermee willen. Het draait op een servertje hier thuis, en is opzich best wel ingewikkeld opgebouwd (binnenkort post ik hier nog even meer over, denk dat mensen het wel leuk vinden om te weten hoe het precies werkt).
Ik denk niet dat dit ooit een officiele zoekfunctie gaat worden, en naar mijn weten wordt er ook al aan een nieuwe zoekfunctie gewerkt.

Met externe database bedoel ik dat het niet dezelfde database als de FOK database is.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:46 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Realtime zou alleen mogelijk zijn als ik directe toegang zou hebben tot de FOK! database, en dat heb ik niet. Overigens is het geen externe database, die staat namelijk wel op dezelfde server.

Realtime zoeken op dezelfde database, dus zonder een gegenereerde index, is met een forum met de grootte en bezoekersaantallen als fok volkomen en compleet onmogelijk, tenminste niet als je je zoekresultaten binnen een half uur wil hebben en je het hele databasecluster niet volkomen op zijn plaat wil trekken. Als je met een gegenereerde index werkt en van elk stukje data moet gaan controleren of dat misschien gewijzigd is dan verlies je elk voordeel van het hebben van een index en kun je netzogoed rechtstreeks in de database gaan zoeken. Wat dus geen optie is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Met externe database bedoel ik dat het niet dezelfde database als de FOK database is.
Maar als ze allebei op dezelfde server staan moet het toch een koud kunstje zijn om, dmv een select statement gefilterd op datum laatste aanpassing, aanpassingen ook mee te nemen? Of moet je alle info ophalen door http requests naar de gewone pagina's????

Inderdaad, ze hebben er eeuwen erover gedaan voor ze met dat wangedrocht van roonaan kwamen. Die nu nog steeds in de beta fase zit, en gewoon knudde is. Daar hoef je je hoop niet op te vestigen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:54 schreef Juup© het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk dat ze na zoveel jaar met iets beters kunnen komen dan wat jij nu gepresteerd hebt.

Ik pleit ook niet voor realtime zoeken, maar wel voor directe query toegang tot de database om zo de Lucent db te vullen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Realtime zoeken op dezelfde database, dus zonder een gegenereerde index, is met een forum met de grootte en bezoekersaantallen als fok volkomen en compleet onmogelijk, tenminste niet als je je zoekresultaten binnen een half uur wil hebben en je het hele databasecluster niet volkomen op zijn plaat wil trekken. Als je met een gegenereerde index werkt en van elk stukje data moet gaan controleren of dat misschien gewijzigd is dan verlies je elk voordeel van het hebben van een index en kun je netzogoed rechtstreeks in de database gaan zoeken. Wat dus geen optie is.

Jup, ik moet het allemaal downloadenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Of moet je alle info ophalen door http requests naar de gewone pagina's????
Altijd goed om te lezenquote:Overigens een super alternatief van je, ben er nu al erg blij mee.

Wat ik doe is alles binnenhalen via http requests, de woorden worden vervolgens gefilterd op lengte en vreemde tekens. Na het filteren van de woorden worden deze aan een MySQL database toegevoegd. Vervolgens ga ik handmatig een script draaien dat de hele database doorleest en dat wordt vervolgens aan de Lucene index toegevoegd. Diezelfde index wordt vervolgens weer uitgelezen door het zoekscript als iemand een woord zoekt en dat wordt geparsed tot de uiteindelijke pagina.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:27 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik pleit ook niet voor realtime zoeken, maar wel voor directe query toegang tot de database om zo de Lucent db te vullen.
Een periodieke (elke 30 minuten ofzo) select query op datum op/titel gewijzigd lijkt mij qua load niet heel anders dan een reguliere Active topics query. Daarnaast is een gewijzigde topic titel gewoon een insert op de index, dat doet hij nu ook constant met indexeren.

Ik zou zeggen, als de boel af is moet Breuls maar eens met zijn usb-stick bij je langskomen!quote:Op zaterdag 29 maart 200800:57 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Wat ik doe is alles binnenhalen via http requests, de woorden worden vervolgens gefilterd op lengte en vreemde tekens. Na het filteren van de woorden worden deze aan een MySQL database toegevoegd. Vervolgens ga ik handmatig een script draaien dat de hele database doorleest en dat wordt vervolgens aan de Lucene index toegevoegd. Diezelfde index wordt vervolgens weer uitgelezen door het zoekscript als iemand een woord zoekt en dat wordt geparsed tot de uiteindelijke pagina.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |