dat kan niet met elke camera. Als je canon photostitch gebruikt wordt de foto overigens automatisch uitgeknipt. Wel zo makkelijkquote:Op donderdag 5 juni 2008 14:17 schreef Individual het volgende:
Hoe doe je dat op een Pentax Optio A20?

..wat raar zou zijn in het London topic.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:09 schreef MonopolyMan het volgende:
Of als je echt de stad Liverpool bedoelt,

Als je op 1 dag vaker dan iets van 5 keer door een poortje heen te gaan is een dagkaart misschien wel het goedkoopst (afhangende van de zones waar je je in begeeft) maar de precieze rates weet ik niet uit m'n hoofd.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:17 schreef soares het volgende:
hahahah liverpoolstreet station in london ja...
iemand ervaring met de bus?
welke trein is dat breuls?
ik zie alleen een hele dure service....
en wat raden jullie aan?
een oyster card of een travelcard?

Als je denkt nog eens terug te komen in London een Oyster.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:17 schreef soares het volgende:
en wat raden jullie aan?

Hmm, mja, er is zoveel te doen. Kew Gardens is een ontzettend mooi natuurgebied waar toeisten eigenlijk bijna nooit komen, en het zou zeker leuk zijn om te doen op een mooie dag. Vooral met de nieuwe voetbruggen waarmee je 'tussen de bomen' loopt zo'n beetje.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:27 schreef stevengerrard het volgende:
zo volgende maand voor 3 dgn weer naar London. Ik zoek alleen nog leuke tips om eens wat anders te doen dan alleen door de stad te slenteren. We landen zondag en vertrekken dinsdagavond weer.
We hebben zelf al besloten om zondags naar London Zoo te gaan ( iemand er ervaringen mee?? ) en maandag en dinsdag staan nog open. Uiteraard zit shoppen wel in de planning maar iemand nog meer tips. Zit meer te denken aan leuke actieve dingen waar je veel kan zien. De attracties kennen we nu wel zeg maar.
Daarbij zoek ik nog een schoon en goed hostel waar je een prive kamer voor 2 personen kunt boeken. Iemand adviezen omtrent een hostel?

De treintijden- en tickets kun je vinden op nationalrail.co.uk. Da's een treinrieiswijzer voor alle trein-operators. Bediening wijst zich vanzelf.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:17 schreef soares het volgende:
hahahah liverpoolstreet station in london ja...
iemand ervaring met de bus?
welke trein is dat breuls?
ik zie alleen een hele dure service....
Oyster, maar ik heb er dan ook al een jaar of vijf zelf eentje, en ik kom regelmatig terug in London dus het heeft ook meerwaarde.quote:en wat raden jullie aan?

De goedkoopste vluchten zitten nu tussen de 60 en 80 euro, Logischerwijs wordt dat alleen maar duurder. Je kunt nu dus de gok wagen.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:25 schreef SlaggY het volgende:
Weet iemand hier wat de last minute opties zijn om van Londen terug naar Nederland / Belgie te gaan?
Ik ga namelijk het weekend van de 28ste op en neer voor London Calling. Maar ik kwam er vanochtend (ja ja) achter dat mijn terugreis naar Brussel-Zuid (Eurostar) gelijk valt met de finale van het EK. Mocht het nou zo zijn dat Nederland in de finale staat, dan wil ik proberen eerder terug te komen om het elftal wat te supporten vanuit mijn stamkroeg.Zal natuurlijk een duur grapje worden, maar het reisbureau kon me niet echt veel wijzer maken over de prijzen. Heeft iemand er hier ervaring mee?
Het moet wel last minute zijn, want als Nederland niet in de finale staat hoef ik me die moeite niet te doen natuurlijk.

Is het niet zo dat ze last minute juist weer goedkoper zijn omdat ze die lege plaatsen nog willen vullen?quote:Op maandag 16 juni 2008 23:30 schreef MCH het volgende:
[..]
De goedkoopste vluchten zitten nu tussen de 60 en 80 euro, Logischerwijs wordt dat alleen maar duurder. Je kunt nu dus de gok wagen.

Het ligt er maar aan, hoor. Vaak gaan vluchtprijzen wel weer iets omlaag de dag voor een vlucht, maar veel is het ook weer niet. Je kunt ook een ticket flexibel kopen bij een echte luchthaven carrier zodat je het in ieder geval kan cancellen of wijzigen zonder daarvoor extra te moeten betalen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 08:42 schreef SlaggY het volgende:
[..]
Is het niet zo dat ze last minute juist weer goedkoper zijn omdat ze die lege plaatsen nog willen vullen?

Waarom zoveel moeite doen als je in Londen ook kunt kijken? Ga je naar de Nederlandse kroeg (de Hems) als je onder de Nederlanders wilt zijn en anders in een Engelse pub, die zenden het echt wel uit hoorquote:Op maandag 16 juni 2008 23:25 schreef SlaggY het volgende:
Weet iemand hier wat de last minute opties zijn om van Londen terug naar Nederland / Belgie te gaan?
Ik ga namelijk het weekend van de 28ste op en neer voor London Calling. Maar ik kwam er vanochtend (ja ja) achter dat mijn terugreis naar Brussel-Zuid (Eurostar) gelijk valt met de finale van het EK. Mocht het nou zo zijn dat Nederland in de finale staat, dan wil ik proberen eerder terug te komen om het elftal wat te supporten vanuit mijn stamkroeg.Zal natuurlijk een duur grapje worden, maar het reisbureau kon me niet echt veel wijzer maken over de prijzen. Heeft iemand er hier ervaring mee?
Het moet wel last minute zijn, want als Nederland niet in de finale staat hoef ik me die moeite niet te doen natuurlijk.

Als je samen met andere Nederlanders wil kijken ga dan naar de Hemsquote:Op woensdag 18 juni 2008 13:06 schreef soares het volgende:
ik ga zaterdag voor 3 daagjes, heb er zin in...
ff een pub opzoeken voor de wedstrijd van zaterdag....
nog meer mensen het weekend in london?

Snap je dan niet dat wij deze keer gewoon de finale gaan halen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarom zoveel moeite doen als je in Londen ook kunt kijken? Ga je naar de Nederlandse kroeg (de Hems) als je onder de Nederlanders wilt zijn en anders in een Engelse pub, die zenden het echt wel uit hoorToch juist lachen om eens ergens anders mee te maken? Ik heb de finale van het EK/WK bijna nog nooit in Nederland gezien, maar in het buitenland in een kroeg. Is altijd goed bevallen

Cash gaat overal. Credit cards zijn veel meer in gebruik dan in Nederland (we hebben hier meer credit cards dan inwoners) maar je kunt zeker ook met cash terecht.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:01 schreef Qwerty911 het volgende:
Is het trouwens handig om in Londen een CreditCard te hebben of red ik het gewoon met cash en/of een pinpas? Ook bij wat deftigere restaurants enzo?

The Comedy Store is leuk, en prijzen staan op de website.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:23 schreef Jaguarized het volgende:
Ik wil eens een echt leuke stand-up comedy show bezoeken. Zijn er mensen die een aantal kunnen aanraden en wat de entreekosten hiervan zijn?

Pinpas werkt prima hoor. Gewoon even het logootje vergelijken met de mogelijkheden (zoals het Maestro logo). Je kunt alleen niet je pincode gebruiken: je moet een bonnetje ondertekenen die je betaling regelt.quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:31 schreef MonopolyMan het volgende:
Je pinpas zal alleen in de muur werken, en waarschijnlijk niet in winkels.

Zoveel stelt het vliegen tegenwoordig niet meer voor hoor. Kwartier taxiën, half uurtje vliegen, kwartier taxiën en that's it.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:10 schreef soares het volgende:
nou morgen ochtend gaan we vliegen, net ingechecked.... en de kriebels beginnen...
tas inpakken slapen, en de reis kan beginnen

Ga in augustus voor de 2de keer met de trein, lekker handig.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:04 schreef ETA het volgende:
gaat niemand naar London met de trein? Vanuit Delft is het slechts 4,5-5 uur totdat je in St Pancras station staat, hartje LondonEn dat voor 110 euro retour. Over 2 weekjes maar eens door de kanaal tunneltje crossen
Iemand nog leuke suggesties voor een show ergens in West End? We Will Rock You en Spamalot (geniaal btw) al gezien. Heb de lijsten gezien op de websites, maar geen idee welke goed zijn.

Dat vind ik wel snel eigenlijk. Vanaf hier (thuis, Rotterdam) is het via Rotterdam Airport van deur tot deur ook een uur of vier. Hoe reken jij die 4,5-5 uur? Van station tot station of incl reis vanaf huis?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:04 schreef ETA het volgende:
gaat niemand naar London met de trein? Vanuit Delft is het slechts 4,5-5 uur totdat je in St Pancras station staat, hartje London![]()

Ik woon 5 minuten van station delft af, en mijn hotel zit naast station St Pancras. Afhankelijk van welke aansluiting je hebt duurt Delft - St Pancras 4:30-5 uur. Overstap in Brussel sluit niet zo mooi aan. Brussel - London duurt minder dan 2 uur. En bij aankomst sta je meteen in centrum London.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:26 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat vind ik wel snel eigenlijk. Vanaf hier (thuis, Rotterdam) is het via Rotterdam Airport van deur tot deur ook een uur of vier. Hoe reken jij die 4,5-5 uur? Van station tot station of incl reis vanaf huis?

Laatst in iets minder dan 4 uur van Chelsea stadium / Fulham Broadway naar Rotterdam Centrum, inclusief een half uur aan de bar hangen / formule 1 kijken op London City airport 6,8 pond voor een pintquote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:05 schreef Breuls het volgende:
True. Zeker als je in The Generator overnacht, dat is tien minuten lopen vanaf St. Pancras.
Ik ga toch eens narekenen hoe ik aan de vier uur kom trouwens, want de lucht alleen duurt maar een uurtje. Misschien vergis ik me.

Ik woon in het noorden en dan heb ik niet echt het idee dat de trein sneller is. Vanuit Groningen ben ik in ongeveer 6.5 uur in Parijs, Londen nog nooit geprobeerd. Ga vaak voor gemak. Dat is een uurtje voor vertrek aankomen op Schiphol, dan een uurtje vliegen, 15 minuten op Heathrow en 20 minuten later aankomen op Paddington.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:04 schreef ETA het volgende:
gaat niemand naar London met de trein? Vanuit Delft is het slechts 4,5-5 uur totdat je in St Pancras station staat, hartje LondonEn dat voor 110 euro retour. Over 2 weekjes maar eens door de kanaal tunneltje crossen
Iemand nog leuke suggesties voor een show ergens in West End? We Will Rock You en Spamalot (geniaal btw) al gezien. Heb de lijsten gezien op de websites, maar geen idee welke goed zijn.

Bedoel je niet andersom?quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:19 schreef luna_puella het volgende:
Ik ga wel met de trein naar Londen. Het is wat duurder, maar ik vind het wel makkelijker dan het vliegtuig.

Je loopt achterquote:Op woensdag 25 juni 2008 11:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
Shoppen, shoppen, shoppen. Duur, maar een beduidend beter aanbod dan in NL.

Nouja, treinen zijn toch een stukje comfortabeler dan een vliegtuig. Je kunt rondlopen, naar de restauratie gaan, stations zijn in het midden van de stad, je kunt internetten/bellen (alhoewel dit bij vliegtuigen er ook wel aan komt) en het is ook milieuvriendelijker natuurlijk.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:09 schreef Breuls het volgende:
Vliegen is net treinen, alleen zijn de wachttijden langer.

correctie: 1.26 euroquote:Op vrijdag 27 juni 2008 06:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je loopt achterDe pond staat op 1,16 euro dus zo duur is het niet meer

Volgens mij is het kaartje Brussel-London ook geldig om vanaf elk station in NL naar Brussel te reizen, iig dat is wel zo bij mijn ticket. Dus waarom zou je vanuit Rotterdam dan de auto pakken, is toch weer iets duurder.quote:Op zondag 29 juni 2008 16:50 schreef bianca en michael het volgende:
Wij vertrekken 4 augustus om 9 uur vanaf Brussel station naar Londen st. Pancras met de trein. (naar Brussel gaan we met de auto vanaf Rotterdam) Om 10 uur plaatselijke tijd komen we aan.
We gaan speciaal naar Londen voor het concert van Kylie Minogue in de O2 Arena, maar zullen ook zeker zoveel mogelijk van Londen proberen te zien! We gaan in iedergeval in het London Eye reuzenrad en zullen ons vol laten lopen met de vele Starbucks die Londen rijk schijnt te zijn! Ook lijkt het me leuk een tour over het water te doen en ik zag ook iets leuks met een amfibivoertuig (The London Duck Tour)?
We overnachten in het Radisson Edwardian New Providence Wharf London hotel (mond vol). Iemand ervaring met dit hotel? De volgende dag vertrekt onze trein weer om 17.27 uur.
We kunnen niet wachten!

Ja, dat dacht ik ook maar ik kan dat nergens vinden, heb geboekt op eurostar.com. Overigens halen we ons ticket op het station van Brussel dus dat wordt dan sowieso moeilijk. (Maar geeft niet, auto rijdt 'gratis' van de baas dus het kost alleen het parkeren en het is zeker als we terugkomen ook wel lekker om in de auto te stappen en na anderhalf uur thuis voor de deur).quote:Op zondag 29 juni 2008 17:14 schreef ETA het volgende:
[..]
Volgens mij is het kaartje Brussel-London ook geldig om vanaf elk station in NL naar Brussel te reizen, iig dat is wel zo bij mijn ticket. Dus waarom zou je vanuit Rotterdam dan de auto pakken, is toch weer iets duurder.

We zijn gek op alle lekkere koffies maar de Caramel Frappuccino van Starbucks...zo slecht maar zo lekker... en de White Chocolate Mocha Frappuccino wil ik ook zo graag nog proberen!quote:Op zondag 29 juni 2008 18:40 schreef MonopolyMan het volgende:
Een ticket vanuit Brussel is geldig naar ieder Belgisch stations. Naar ieder Nederlands stations is een optie maar dan moet je die wel boeken, en daar extra voor betalen.
En vinden jullie Starbucks zo bijzonder? Londen zit in ieder geval vol met coffee chains indien jullie daar zo in zijn geinteresseerd. Costa, Cafe Nero, Starbucks, Bella Italia, Cafe Rouge etc. etc. Ik raad aan om naar Bar Italia op Frith Street te gaan, open 24/7 ook en echt traditioneel Italiaanse koffie en sfeer. Qua ketens raad ik Pret aan. Een Londense keten die nu ook aan het verspreiden is, met echt lekker en vers eten en ook goede koffie
http://en.wikipedia.org/wiki/Pret

Ja, dat is de zogenaamde 'cap' afhankelijk van wanneer je reist (in de spits is duurder), maar meestal 4 pondquote:Op maandag 30 juni 2008 23:26 schreef Coam het volgende:
Ik heb een vraagje over de Oyster card. Stel dat we een dag heel vaak met de underground gaan, maakt ie er dan een dagkaart van?
neequote:Want anders is een dagkaart toch goedkoper?
Als je niet meer door het poortje kan /mag. Je ziet bij het in/uitchecken je tegoed. Bedenk wel dat je bij de automaten alleen per 10 pond kan opwaarderen.quote:En hoe weet je eigenlijk wanneer je er weer geld op moet zetten?

Bij het loket... als het open is, want die sluiten op de meest vreemde tijden. Niet op Stansted voor zover ik weet.quote:Op maandag 30 juni 2008 23:55 schreef Coam het volgende:
Ah bedankt! Dan komt het helemaal goed. Word meteen het eerste wat we doen in London. Kun je gewoon bij het loket halen toch? Of op stansted al?

Je kunt opwaarderen met zoveel als je wil, toch? Ik heb zelfs al gewoon al mijn kleingeld er in gegooid gewoon omdat ik er van af wilde.quote:Op maandag 30 juni 2008 23:31 schreef DutchTrain het volgende:
Als je niet meer door het poortje kan /mag. Je ziet bij het in/uitchecken je tegoed. Bedenk wel dat je bij de automaten alleen per 10 pond kan opwaarderen.
Loket op Liverpool Street is open van 3u30 tot 1u00, ma-za, iets minder lang op zondagen. Zorg er voor dat je bij het London Underground ticket office bent, niet National Rail. Er staan trouwens ook Oyster card dispensers (automaten) tegenwoordig.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 00:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij het loket... als het open is, want die sluiten op de meest vreemde tijden. Niet op Stansted voor zover ik weet.

Het gaat er meer om waar de bus van welke luchthaven het dichtste bij stoptquote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:28 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik wil eind juli met m'n vriendin een weekend naar Londen gaan. Nu heb ik m'n oog laten vallen op de London House Hotels. Ik wil gaan vliegen met EasyJet. Nu vraag ik me alleen af welke luchthaven het dichtst bij het hotel ligt?
Thanks!

He, in de Londen House Hotels heb ik ook gezeten. De kamers zijn niet groot en ontbijt is erg matig, maar de ligging van het hotel is wel erg dicht bij Hyde park en de metro. Verder zijn er genoeg local stores waar je iets kan kopen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:28 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik wil eind juli met m'n vriendin een weekend naar Londen gaan. Nu heb ik m'n oog laten vallen op de London House Hotels. Ik wil gaan vliegen met EasyJet. Nu vraag ik me alleen af welke luchthaven het dichtst bij het hotel ligt?
Thanks!

kan in 99% van alle hotels. Sommige beveiligen het wat beter dan andere, maar ben zelf nog nooit tegengekomen dat het niet kon.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:48 schreef Morpheus2002 het volgende:
Thanks voor de tips!
Twijfel nog of ik 2 of 3 nachten boek. Weet iemand of het daar mogelijk is dat als je zondag moet uitchecken (maar pas 's-avonds vliegt) je je bagage in het hotel kan opslaan? Heb geen zin om er heel de dag mee te zeulen.
Die Ryanair site is ook vaag.... betaal je maar ¤ 25,- voor een retourtje maar wel ¤ 70 belasting

Hgoe heet dat ding bij de O2. Greenwich Pier?quote:Op woensdag 2 juli 2008 01:04 schreef Toad het volgende:
Ik ben met zo'n taxiding mee geweest. Hangt ervan af hoe lang je wil mee varen.
Zie: http://www.thamesclippers.com/fares/
Maar je hebt ook 'echte' rondvaartboten. Daar heb ik geen ervaring mee.
Overigens was dit de eerste keer dat ik met de Eurostar mee ben geweest. Ben wel positief.Gaat toch best snel.
![]()

TKTS kiosk op Leicester square. Je kan daar alleen terecht op de dagt van de voorstelling. Er zijn dan nog vaak kaartjes te koop voor de helft voor de prijs. De theaters in Londen zijn een stuk kleiner dan Scheveningen, dus het is vaak wel goed te zien.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:00 schreef stevengerrard het volgende:
Wij willen graag een musical bezoeken in het Lyceum ( keuze zal ws Lion King worden) maar heeft iemand hier ervaringen mee?? Wij zijn gister naar Tarzan geweest in Scheveningen. We hadden daar kaarten in de zaal op rij 17. Je zou zeggen dat je dan goed zicht moest hebben, echter zagen we de dingen die in de hoeken gebeurden of vrij op de grond niet goed omdat er steeds iemand voor zat.
Ik wil dit graag voor zijn en is het dan misschien beter om ipv in de zaal ergens hoger te gaan zitten. Zo ja, waar dan??
En waar kan ik het beste de kaartjes kopen?

Mmmm.... dat is echt mission impossible tenzij je een grote zak geld meeneemt. Er is trouwens een VBL topic over buitenlandse wedstrijden.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:50 schreef nelisb het volgende:
Ik wil kaartjes kopen voor 8 november Arsenal - Manchester United.
Iemand hier ervaring mee? Op google vind ik alleen maar ongeloofelijk dure kaarten namelijk.

dat kan, maar die 20 euro geeft alleen het recht om een extra tas mee te nemen, NIET extra gewicht, je bent nog steeds gebonden aan de 15kg per persoon. Extra gewicht moet je gewoon apart afrekenen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:32 schreef Coam het volgende:
De laatste vraag!
Ik heb bij het boeken bij ryanair aangegeven dat ik met 1 stuks in te checken bagage reis. Nu blijkt dit toch wat weinig. Kan ik bij het inchecken aangeven nog een extra tas mee te willen nemen? En kost dat dan ook gewoon 20 euro?

Het London House Hotel zit op 3 minuten lopen ongeveer vanaf Bayswater Station, en vanaf daar ben je met de metro overal in een paar minutenquote:Op maandag 7 juli 2008 17:09 schreef Palomar het volgende:
Ik lees hier een aantal positieve reacties over London House Hotel. Dit hotel ijkt me ook wel goed en betaalbaar. Maar hoe zit het met verbindingen naar het centrum van London? Ik kan niet goed inschatten hoelang je nog moet reizen naar het echte 'centrum'.
Of hebben jullie nog andere tips in deze prijsklasse? (zo'n 100 pond per nacht).

Die tijden zeggen weinig aangezien het er echt helemaal vanaf hangt waar je moet zijn.quote:Op maandag 7 juli 2008 17:45 schreef Jaguarized het volgende:
Luton: 1 uur
Gatwick: 1 uur bus, 45 minuten trein
Heathrow: 23 minuten
Stansted: 1 uur

Hier kun je je reis plannen http://journeyplanner.tfl(...)REQUEST2?language=enquote:Op maandag 7 juli 2008 20:03 schreef dutchgast het volgende:
wie kan mij vertellen hoe het zit met de verbindingen van het hotel Jurys inn Croydon naar London stad en nar hydepark is dit goed te doen?
heb al vernomen dat je eerst met de trein moet, en dat je dan bij towerbridge over moet stappen om verder de stad in te komen.
maar wie kan mij vertellen tot hoelaat rijden die treinen naar croydon. want is er ook nog een andere manier om hier weer bij dat hotel te komen ?
alvast bedankt voor de moeite

Of Charlton Athletic, kom je ook erg makkelijk aan kaarten. Wel helaas geen Premier League maar toch.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:26 schreef MonopolyMan het volgende:
Ik raad aan om gewoon naar een Fulham wedstrijd te gaan kijken ofzo. Leuk clubje en veel makkelijker om kaartjes te krijgen.

Voor de London eye zou ik van tevoren boeken. Sheeld je een lange wachttijdquote:Op zondag 29 juni 2008 16:50 schreef bianca en michael het volgende:
We gaan in iedergeval in het London Eye reuzenrad en zullen ons vol laten lopen met de vele Starbucks die Londen rijk schijnt te zijn!

Haha, cool? Dat zal ons een zorg zijn! We vinden de koude koffie mixen gewoon heel erg lekker en zijn dan ook al op diverse plekken op de wereld deze wezen 'testen'. (Starbucks is natuurlijk geen doel op zich maar alsie er toch zit...)quote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:59 schreef bloempjuh het volgende:
Vergeet Starbucks. Ga naar een lokaal Italiaans café en haal je (fatsoenlijke) koffie daar. Starbucks is overrated! Ja, het is heel cool om een keer in je leven naar een Starbucks te gaan, maar de koffie is veel te duur en veel te slap..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |