Niets ten nadele van Rivelino, maar Dunga was verantwoordelijk voor de WK winst van 1994. Dit was de eerste WK winst sinds vele jaren, met een selectie die stukken slechter was dan die van al die jaren ervoor.quote:
Voor Dunga kun je 20 spelers invullen die het vuile werk opknappen. Romario is uniek. Een type Dunga was van Hanegem, alleen was die aanvallend ook briljant. Dunga was een leuke speler van Hanegem was briljant. Dat is het verschil. Dunga kiezen is hetzelfde als Dieter Eilts kiezen als beste speler van het EK-96.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:43 schreef Vogelverschrikker het volgende:
'Aanvallers winnen wedstrijden, verdedigers winnen prijzen'![]()
Alsof techniek de enige kwaliteit is waar het bij voetbal om gaat.![]()
Voetbal is een teamsport en Dunga was de bindende factor in dat team. Hij was de leider die ervoor zorgde dat alle neuzen dezelfde kant op stonden en 8/9 man in dienst speelde van die 2 kleine mannen voorin. Dát is pas kwaliteit.
Het verkiezen van Dieter Eilts was juist een goede beslissing. Hij was bijna de enige die super speelde in een schier waardeloos tournooi.quote:Op woensdag 19 maart 2008 23:33 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Er zijn inderdaad veel spelers die het vuile werk op kunnen knappen. Maar spelers die een team aan kunnen sturen, die zijn zeldzaam. Dunga simpelweg een stofzuiger noemen is een belediging voor zijn kwaliteiten.![]()
Ooit gehoord van teamspirit?
Heb je wel eens interviews gelezen met mannen als Seedorf en Gattusso die uitleggen waarom Milan een topteam is? Dat Maldini op z'n 38e bloed staat op te hoesten na een wedstrijd en dat Seedorf moest huilen na de winst van zijn 4e CL.
Waarom wint het Brazilië van Dunga wel het WK en het Brazilië van Sócrates en Zico niet?
Wanneer ga jij snappen dat elf goede spelers niet hetzelfde is als een goed elftal?![]()
Dieter Eilts kiezen als beste speler van het EK-96 was inderdaad een schande![]()
Waarom werd Belanov dan europees voetballer van het jaar ?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:27 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Het verkiezen van Dieter Eilts was juist een goede beslissing. Hij was bijna de enige die super speelde in een schier waardeloos tournooi.
Zo was Briegel na Maradona de beste speler van het WK in 1986.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:05 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Het is spannend (want wie gaat er winnen: Niemand hier had van tevoren gedacht dat Franz zou verliezen, dus Pelé is ook absoluut nog niet zeker (ik denk dat Garrincha hem wint))
Het heeft discussiewaarde (kijk maar naar het gesprek tussen tong en mij, ook al heeft tong nog steeds enorm ongelijk, maar dat is hem vergeven)
En het gaat over ons favoriete tijdsverdrijf: Voetbal (wat is er nou mooier dan praten over wie de beste ooit was?)Als je ziet hoe Garrincha Kaká totaal geen kans gaf, lijkt het me inderdaad dat hij een beste kans maakt (bij mij sowieso, ik heb in deze ronde tegen Pelé gestemd).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |