Iemand heeft vroeg op de zondagochtend met zn zatte klote in een portiekje staan te kotsen, is daarna in de hoek in zn eigenste kots in slaap gevallen en is vervolgens wakker geworden rond een uurtje of acht, half negen zondagochtend en is naar huis gestrompeld.quote:
Mwjah...ik mis hier dus de rest van de omgeving. Juist dat hele wide-angle vind ik zo bij de foto passen. Een iets lager standpunt zou ik wel beter vinden.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:12 schreef -Robbedoes- het volgende:
Ik zelf vind het beeld ook beter worden als de dame wat meer in beeld komt.
Heb even een simpele crop gedaan
[ afbeelding ]
En dan met wat scherptediepte spelen. Die extra grafstenen zijn wel leuk, maar dan mogen ze wegvallen in de scherptediepte.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mwjah...ik mis hier dus de rest van de omgeving. Juist dat hele wide-angle vind ik zo bij de foto passen. Een iets lager standpunt zou ik wel beter vinden.
Nou ja, er wordt dus het het blog waar ik de foto vond (zie OP) ook driftig gediscussieerd over deze foto.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:41 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb er nog eens over nagedacht en ik denk dat de compositie bij bovenstaande foto het toch wel het meest verneukt, voor mij dan.
Het hoge standpunt maakt dat het afstandelijk wordt, en de groothoek zorgt ervoor dat het een stukje van het geheel is, terwijl die vrouw met die grafsteen eigenlijk het geheel al is. Al die storende elementen eromheen maken het imo niet beter.
Vind ik.
Met een kerkhof is de link nogal gauw gelegd, zo knap vind ik dat niet.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:28 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Nou ja, er wordt dus het het blog waar ik de foto vond (zie OP) ook driftig gediscussieerd over deze foto.
Zo werd er in de NY Times een gecropte versie geplaatst:
[afbeelding] (bron)
en zou je de foto zelfs verdedigbaar nog verder tot -min of meer de- de essentie kunnen terugcroppen:
[afbeelding]
of de "storende kleuren" die in de foto aanwezig zijn kunnen verwijderen door er een z/w-versie van te maken:
[afbeelding]
Ondanks die alternatieven vind ik de originele foto nog het best. Het standpunt geeft je/mij het gevoel een machteloze toeschouwer te zijn, de afstand laat de leegte van de begraafplaats zien en voegt daardoor meer drama toe aan het beeld. Hou wel in je achterhoofd dat dit reportagefotografie is en geen fotoshoot.
Maar daar ging het me in de OP niet om. Ik vond het knap dat je dus in 1 oogopslag een compleet verhaal weet achter wat een (ogenschijnlijk) simpele foto lijkt. Dat iemand dat kan, vind ik erg knap.
Ik zou alles z/w maken behalve het vlaggetjequote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:35 schreef shoo148 het volgende:
Wat denken jullie hiervan?
[ afbeelding ]
Mijn mening: niet wéér die bewerking.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:35 schreef shoo148 het volgende:
Wat denken jullie hiervan?
[ afbeelding ]
Ik vind ze allemaal niet beter dat het origineel wat je postte.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:28 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Nou ja, er wordt dus het het blog waar ik de foto vond (zie OP) ook driftig gediscussieerd over deze foto.
Zo werd er in de NY Times een gecropte versie geplaatst:
[ afbeelding ] (bron)
en zou je de foto zelfs verdedigbaar nog verder tot -min of meer de- de essentie kunnen terugcroppen:
[ afbeelding ]
of de "storende kleuren" die in de foto aanwezig zijn kunnen verwijderen door er een z/w-versie van te maken:
[ afbeelding ]
Ondanks die alternatieven vind ik de originele foto nog het best. Het standpunt geeft je/mij het gevoel een machteloze toeschouwer te zijn, de afstand laat de leegte van de begraafplaats zien en voegt daardoor meer drama toe aan het beeld. Hou wel in je achterhoofd dat dit reportagefotografie is en geen fotoshoot.
Maar daar ging het me in de OP niet om. Ik vond het knap dat je dus in 1 oogopslag een compleet verhaal weet achter wat een (ogenschijnlijk) simpele foto lijkt. Dat iemand dat kan, vind ik erg knap.
Net wat ik dacht! Die vent staat daar maar gewoon een beetje ongeintresseerd te kijken of ze al naar huis kunnen gaan...quote:Op donderdag 20 maart 2008 09:17 schreef dutchie het volgende:
Ik zou 'm aan de rechterkant wat gecropped hebben.
Zodat die 'ramptoeristen' er niet op staan. Nu is dat een beetje een storende factor.
Eens.quote:Op maandag 31 maart 2008 13:52 schreef ..bennie het volgende:
Hij is hiermee photojournalist of the year geworden... http://www.nppa.org/news_and_events/news/2008/03/bop_07.html eerlijk gezegd vind ik dat te veel eer voor deze foto.
Het gaat hier om een Amerikaanse prijs, vergelijkbaar met de Zilveren Camera in NL.quote:Op maandag 31 maart 2008 13:52 schreef ..bennie het volgende:
Hij is hiermee photojournalist of the year geworden... http://www.nppa.org/news_and_events/news/2008/03/bop_07.html eerlijk gezegd vind ik dat te veel eer voor deze foto.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 2 april 2008 02:23 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik denk dat "wij" als fotofanaten er ook anders naar kijken als leken.
Ik zag de foto en ik dacht ook idd aan croppen en dergelijke, mijn man zag de foto en zag meteen leed en verdriet..
Dat is het nadeel als je zelf fotografeerd vind ik, je bekijkt foto's op een andere manier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |