Ik zit met een probleem waar ik niet meer uit kom, het zit zo:
Ik heb een werknemer die veel te weinig uren werkt. Meestal komt hij pas om een uur of 10 op het werk en om 4 uur gaat hij alweer weg. Twee weken geleden heb ik hem aangegeven dat dit echt niet langer zo kan, hij heeft een contract van 36 uur in de week maar haalt dit echt nooit. Toen is ie een paar dagen wat eerder gekomen maar deze week is ie weer steeds te laat. Vandaag was hij na 10 uur pas binnen en stipt om 4 uur was ie weer weg

Wat moet ik hier nu mee? Hij werkt al 10 jaar in het bedrijf dus ik heb ook wel wat loyaliteit naar hem toe maar de andere werknemers beginnen te protesteren en ik merk dat zij het nu ook minder nauw nemen met de werktijden. Ik heb het gevoel dat mijn gezag gewoon ondermijnd wordt en ik word daar heel onzeker van

Wat moet ik nu doen? Ik heb hem al aangegeven dat hij eerder op het werk moet komen maar hij luistert gewoon niet. Ik heb het gevoel dat hij van me wil profiteren, een tijdje geleden zat hij ziek thuis en kwam toen wel gewoon naar de borrel op het werk. Ik vind het heel moeilijk om hard te zijn tegen mijn werknemers, dat zit gewoon niet in mijn aard. Ik lig er ´s nachts gewoon wakker van

Iemand tips?