Dit doen wij nu al 3 jaar,werkt echt perfect.quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:33 schreef exode het volgende:
Lees hier goede tips. Wij wisten ook nooit waar het geld naartoe ging. Heb een mooie opzet in excel gemaakt. Daar staat van elke maand precies wat er binnenkomt en wat eruit gaat.
Veel dingen weet je al ver vantevoren (afvalstofheffing komt elk jaar in februari en is rond hetzelfde bedrag) en kan je dus allemaal invullen.
Wij hebben een excel bestand met daarin 12 tabbladen voor de maanden en 1 tabblad met totalen van sparen, studieschuld enzo, van elke maand een tabblad met daarin salarissen, andere inkomsten (in mei VU, in december 13e maand etc), vaste lasten, vaste spaarbedragen, studieschuld en dan helemaal onderaan de streep blijft een bedrag over wat we dus vrij uit te geven hebben.
Ik ben altijd erg kwistig met de pinpas dus ik pin een bepaald bedrag per week en daar moet ik het mee doen.
Ik vind het zo heerlijk werken. Ik weet precies wat ik uit kan geven, kom vrijwel nooit voor financiele tegenvallers te staan en we kunnen samen ruim leven!
Doe je dit fysiek, digitaal, of in je hoofd? Ik wil eigenlijk wel met een fysiek potjessysteem gaan werken omdat je dan perfect inzicht hebt in wat je uitgeeft, maar ik vertrouw het niet om zoveel geld in huis te hebbenquote:Op donderdag 20 maart 2008 14:49 schreef _Flash_ het volgende:
Wij werken nu trouwens met een potjes-systeem. Voor kleding, benzine en boodschappen.
Er is prima software, zoals Moneywell voor de Mac, waarmee je "virtuele potjes" hebt. Je kunt dan gewoon aangeven hoeveel je per maand in ieder potje stopt van je salaris en dat programma verdeelt het op die manier. Vervolgens even per uitgave zeggen in welk potje het hoort en je hebt prima overzichtquote:Op donderdag 20 maart 2008 15:12 schreef Gsta het volgende:
[..]
Doe je dit fysiek, digitaal, of in je hoofd? Ik wil eigenlijk wel met een fysiek potjessysteem gaan werken omdat je dan perfect inzicht hebt in wat je uitgeeft, maar ik vertrouw het niet om zoveel geld in huis te hebben
3000 euro in de maand en dan in de min eindigenquote:Op woensdag 19 maart 2008 14:59 schreef DroogDok het volgende:
Probleem klinkt bekend, vriendin en ik netto tegen de 3000 euro, zijn toch ook maanden bij dat we in de min eindiggen.
We doen geen overdreven dingen als veel op vakantie, veel uit of dure aankopen, maar draaien nou ook weer niet overdreven elke cent om.
Dat is een modaal salaris, het meest voorkomende salaris in Nederland dus en daar kunnen mensen prima van rondkomen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:25 schreef Beek65 het volgende:
Voor een stel met twee kinderen houdt het CBS een bedrag van 1650 euro per maand aan
Dat is toch onmogelijk om daar van rond te komen......![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |