Ik denk dat LBX een ander stookgedrag hanteertquote:Op woensdag 19 maart 2008 17:34 schreef RaymondK het volgende:
Even een klein vergelijk: Mijn ouders wonen in een rijtje van 4 huizen. De andere 3 (zonder vloerverwarming stoken tot 2000kuub per jaar. Idioot hoog overigens. Mijn ouders zaten dit jaar op 630 kuub.
Ik zeg niet dat iedereen zulke verschillen haalt, dat ligt helemaal aan je stookgedrag.
Zeg...quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:01 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik denk dat LBX een ander stookgedrag hanteert
Jij bent altijd aan het stoken voor de KLM Met de ramen open dus..quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:24 schreef LBX het volgende:
[..]
Zeg...Heb jij al wat lampjes uitgezocht, of blijf je bezig?
![]()
Ik houd gewoon van behaagelijk warm ja!
-edit-
Ter uwer info, het afgelopen jaar heb ik 800 kub verbruikt... Dat valt nog aardig mee!
Euh ja dat scheelt wel degelijk.quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:33 schreef Raissa het volgende:
[..]
Jij bent altijd aan het stoken voor de KLM Met de ramen open dus..
Enneuh, nu heb je een appartement schat, dat scheelt nogal
Nee klopt, die isolatie is eenvoudig zelf aan te brengen, maar wel weer een leuk argument voor de onderhandelingquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:32 schreef RaymondK het volgende:
Succes!!!
Ik zou het daar niet van af laten hangen hoor (die isolatie). Ik weet niet hoe handig en lenig je bent, maar piepschuim broodjes of een andere vorm van isolatie kan bijna iedereen zelf wel aanbrengen.
Oh ja nog 1 vraag. Van welk bouwjaar is het huis/ vloerverwarming?
Grt
Das toch echt een kwestie van afstellen hoor.quote:Op zondag 30 maart 2008 23:37 schreef hierissieweer het volgende:
Heb het op mijn werk, maar tis altijd gekloot of het is te warm of het is te heet (nu kan het ook liggen aan de buitensensors die niet goed afgesteld waren, ding stookt automatisch) Verder moet ie vaak branden want hij mag niet afkoelen anders heb je dus helemaal geen warmte en het duurt wat langer voordat het warm word in de kamer...
Bij deze vloerverwarming zit een "Optimizer" die dat tegen gaat. Dus dat zou bij deze opstelling niet moeten gebeuren.quote:Op zondag 30 maart 2008 23:37 schreef hierissieweer het volgende:
...
Verder moet ie vaak branden want hij mag niet afkoelen anders heb je dus helemaal geen warmte en het duurt wat langer voordat het warm word in de kamer...
De enige optimizer i.c.m. vloerverwarming die ik ken is een pompschakeling. Het gaat hierbij om een temperatuurvoeler die op de cv leiding wordt gemonteerd en die de pomp alleen maar laat draaien als er warm/heet water in het cv systeem zit.quote:Op maandag 31 maart 2008 21:36 schreef LBX het volgende:
[..]
Bij deze vloerverwarming zit een "Optimizer" die dat tegen gaat. Dus dat zou bij deze opstelling niet moeten gebeuren.
En verder vandaag een openingsbod gedaan op het huis, dus ben benieuwd!
Klopt, zo is het mij ook uitgelegd. Ik heb de factuur, de beschrijving en handleiding van het machientje inmiddels gezien.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:44 schreef quo_ het volgende:
[..]
De enige optimizer i.c.m. vloerverwarming die ik ken is een pompschakeling. Het gaat hierbij om een temperatuurvoeler die op de cv leiding wordt gemonteerd en die de pomp alleen maar laat draaien als er warm/heet water in het cv systeem zit.
Je voorkomt hiermee:
a) het rondpompen van afgekoeld water door je vloerverwarming nadat de cv ketel is afgeschakeld
b) het draaien van de pomp op momenten dat er niks te verwarmen valt, scheelt enkele tientjes per jaar aan stroom
Ik heb ook zo'n ding gehad maar in mijn situatie werkte het niet lekker omdat ik met een lage watertemperatuur in het systeem werk, en de schakelaar pas inschakeld bij een watertemperatuur van 60 graden of zoiets. Ik heb het opgelost door de pomp parallel te schakelen met de pomp van de cv ketel. (zaten extra klemmen voor in mijn ketel)
quote:Op zondag 30 maart 2008 23:37 schreef hierissieweer het volgende:
Heb het op mijn werk, maar tis altijd gekloot of het is te warm of het is te heet (nu kan het ook liggen aan de buitensensors die niet goed afgesteld waren, ding stookt automatisch) Verder moet ie vaak branden want hij mag niet afkoelen anders heb je dus helemaal geen warmte en het duurt wat langer voordat het warm word in de kamer...
Dat ding is zelfdenkend, dus in principe zouden wij niet hoeven/mogen er aanzitten...quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:13 schreef V_WAFFE het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat jullie de thermostaat niet goed bedienen s'morgens hoog opdraaien en tegen de middag heb je het warm, laat bij vloerverwarming de thermostaat constant met een max verschil van 2 gr
Mogen wij nog een eigen klustopic verwachten ?quote:Op woensdag 2 april 2008 14:49 schreef LBX het volgende:
Nou mensen, ik heb het huis gekocht, we gaan erachter komen!
Dank voor de reacties.
Haha, dank je wel. Ik ga zeker op de gasmeter letten, als zo'n ding rendabel kan zijn, wil ik dat toch een beetje gebruikenquote:Op woensdag 2 april 2008 15:17 schreef RaymondK het volgende:
Gefeliciteerd! Nou lekker stoken :-)
Dank je wel! Een groot klustopic zal het niet worden. De badkamer moet vernieuwd worden, één muurtje ontdoen van lelijke schroten en opnieuw stuccen etc. en het hele huis schilderen. Maar ik zal er zeker wel een topic over gaan openen.quote:Op woensdag 2 april 2008 17:06 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Mogen wij nog een eigen klustopic verwachten ?
Gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 april 2008 17:38 schreef LBX het volgende:
[..]
Haha, dank je wel. Ik ga zeker op de gasmeter letten, als zo'n ding rendabel kan zijn, wil ik dat toch een beetje gebruiken
[..]
Dank je wel! Een groot klustopic zal het niet worden. De badkamer moet vernieuwd worden, één muurtje ontdoen van lelijke schroten en opnieuw stuccen etc. en het hele huis schilderen. Maar ik zal er zeker wel een topic over gaan openen.
Een foto van de meterkast heb ik alDie is alleen off-topic hier he
Die stoppen van die meterkast worden tegenwoordig ook nog wel gebruikt hoor; welliswaar niet zo zeer in de woningbouw maar in de industrie en utiliteit installaties zie je ze tegenwoordig nog steeds hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste wat mij opvalt is het feit dat ik een aardlekschakelaar mis (max 4 schakelaars achter 1 aardlek) en ik zie 8 groepen en maar één aardlekschakelaar![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |