In mijn geval is dat de pinguin. Persoonlijk vind ik het de meest domme beesten die er zijn, en als ze oh zo schattig waggelen doen ze me denken aan bejaarden die in hun broek hebben gescheten en daarna alsnog naar de Albert Heijn gaan om boodschappen te doen. Wijdbeens zodat de poep geen kans ziet om tussen de billen te blijven plakken. daar associeer ik pinguins altijd direct mee.
Tevens dat die beesten in dierentuinen zo enorm stinken, en march of the pinguins laat ook een vies groezelig bruin spoor zien als die beesten beginnen aan hun grote tocht. Schijtend lopen ze door de sneew, achter elkaar...
En ze kijken je altijd zo arrogant aan, en ja ik besef dat ze niet de mogelijkheid hebben om een andere emotie te kunnen tonen maar de pinguin is het enige diersoort die zowel dom en arrogant tegelijk kijkt.
Ze kunnen niet vliegen, niet mooi fluiten, zwemmen als torpedo's maar flikkeren op hun bek als het glad is. Kijken continu alsof ze het veel te koud hebben en als ik ooit de kans had zou ik er eentje van een ijsschots af schoppen.
![]()

!